Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
ano, 2.2 Skyaktiv diesel su problem, ale tie predtym co boli 2.0 alebo 2.2 boli celkom v pohode ak si sa s tym nemotal cely cas po meste, mam Mazdu diesl z 2006 a 320tis a v pohode, jedine altik, vsteky menene za jazdene.. ale to su standard veci, DPF, turbo origo...
dokonca psledne roky sa motala aj iba po meste, ale daval som pozr na filter, olej menil po roku alebo 10tis a nikdy na mna DPF nezmurklo
Je to premenlivy interval, 30tis je maximum, no auto si to sleduje podla sposobu prevadzky a samo informuje o potrebe vymeny.
Zo skusenosti to u mna bolo rozne od 21tis do 30tis.
Samozrejme, menit po 15tis fixne motoru neuskodi, no drviva vacsina tychto TDI su sluzobne auta, operaky a zial mnohe ani tych 30tis nedodrziavaju, co uprimne nechapem. Alebo nerobia vymeny v autorizovanom servise.
Pri regeneracii DPF filtra sa vstrekuje palivo do valca pri vyfukovom cykle, aby nasledne toto palivo zhorelo v DPF filtre - tymto sa vypaluje. Pri nedokoncenej regeneracii vypnutim motora, toto vstreknute palivo ostava vo valci a nasledne stecie okolo piestu do olejovej vane. Preto hladina oleja v motore stupa. Nieje to vlastnost motora. Ak sa jazdi dostatok dlhych tras, regeneracia prebehne napr. na dialnici, tento problem nenastane.
ani toto sa mi nezdá
to by muselo každé vypínanie motora končiť nedokončenou regeneráciou, aby sa to prejavilo na objeme oleja...
keď na tým rozmýšľam, toto by sa mohlo diať iba v motore, ktorý nemá dodatočný vstrek priamo do výfuku, ale používa normálne vstreky a tie ťažko dokážu jenorazovo rádovo zväčšiť objem vstrekovaného paliva, lebo normálne sú to iba zlomky mililitra (nechce sa mi počítať) a z toho by sa to ťažko nahromadilo
otazka k tym vysokym intervalom vymeny... filter sa meni rovnako s olejom po 30 tis., alebo je predpisana castejsia vymena.
Leb olej sa sice moze tvarit ako longlife, ale filter uz po 7-10 tis. km ma dost .
Je to premenlivy interval, 30tis je maximum, no auto si to sleduje podla sposobu prevadzky a samo informuje o potrebe vymeny.
Zo skusenosti to u mna bolo rozne od 21tis do 30tis.
Samozrejme, menit po 15tis fixne motoru neuskodi, no drviva vacsina tychto TDI su sluzobne auta, operaky a zial mnohe ani tych 30tis nedodrziavaju, co uprimne nechapem. Alebo nerobia vymeny v autorizovanom servise.
Auto si môže sledovať čo chce, ale vstavaný labák na analýzu kvality a opotrebovanosti oleja nemá. Olej je to najmenej čo sa dá autu dopriať, ale s citeľným vplyvom na stav a životnosť.
Kvalitné oleje (niekedy aj OEM) sa zväčša dajú zohnať za smiešnu cenu, filter takisto, robota na hodinu max., takže takéto šetrenie nechápem.
V žiadnom aute som nemenil olej po viac ako 10.000km, pri výkonných a takých čo som jazdil na krátke trasy kľudne 5-8.000km.
Poznam ludi, ktori vozia klientov na letiska a menia olej aj castejsie... Ved nemusis, ale potom budes v podstate bez roboty, ked sa nieco pokazi a o cene opravy takeho motora nehovoriac.
to akože keď človek viac jazdí, bude meniť olej každé dva mesiace? Tak to neviem...
Boli casy kedy som menil aj kazdy mesiac. Teraz hovori vyrobca kazdych 20 000km, ja sa snazim pod 14 000, aby som mal este rezervu do 15 000km (ktore su moj max) keby som nestihal. Realne je vymena oleja + 3 filtrov zalezitost cca 125€ a to si 2-3x do roka mozem dovolit. Akurat toho inziniera ktory vymyslel, ze na vymenu kabinoveho filtru treba odmontovat plynovy pedal by som to nechal menit kazdy den.
Aj dodnes mam kamosov predajcov, ktori maju vymenu oleja nastavenu na konkretny den v mesiaci. Ale to su ludia, co robia minimalne 300km denne, takze naklady na olej su v porovnani s ostatnymi nakladmi minimalne a nemusia riesit objednavanie do servisu, sledovanie najazdenych km ani nic podobne, proste vedia ze kedy bude auto v servise a podla toho si planuju stretnutia aj vsetko.
ani toto sa mi nezdá
to by muselo každé vypínanie motora končiť nedokončenou regeneráciou, aby sa to prejavilo na objeme oleja...
keď na tým rozmýšľam, toto by sa mohlo diať iba v motore, ktorý nemá dodatočný vstrek priamo do výfuku, ale používa normálne vstreky a tie ťažko dokážu jenorazovo rádovo zväčšiť objem vstrekovaného paliva, lebo normálne sú to iba zlomky mililitra (nechce sa mi počítať) a z toho by sa to ťažko nahromadilo
Presne tak, napriklad u Toyoty alebo BMW sa to nedeje, pretoze maju samostatny vstrekovac vo vyfukovom potrubi.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ohladom skyactive 2.2 je urobene pekne videjko. https://www.youtube.com/watch?v=05EU-XQhctM
dokonca psledne roky sa motala aj iba po meste, ale daval som pozr na filter, olej menil po roku alebo 10tis a nikdy na mna DPF nezmurklo
dpf je vo výfuku, nie?
Kto ,,prezieravo´´ dodržuje takéto intervaly sám si zarába na problémy bez ohľadu na značku a dobre mu tak. Celý Longlife je len marketingovvý odrb.
Zo skusenosti to u mna bolo rozne od 21tis do 30tis.
Samozrejme, menit po 15tis fixne motoru neuskodi, no drviva vacsina tychto TDI su sluzobne auta, operaky a zial mnohe ani tych 30tis nedodrziavaju, co uprimne nechapem. Alebo nerobia vymeny v autorizovanom servise.
dpf je vo výfuku, nie?
nevznikaj dezimformaciu!
dpf je vo výfuku, nie?
Pri regeneracii DPF filtra sa vstrekuje palivo do valca pri vyfukovom cykle, aby nasledne toto palivo zhorelo v DPF filtre - tymto sa vypaluje. Pri nedokoncenej regeneracii vypnutim motora, toto vstreknute palivo ostava vo valci a nasledne stecie okolo piestu do olejovej vane. Preto hladina oleja v motore stupa. Nieje to vlastnost motora. Ak sa jazdi dostatok dlhych tras, regeneracia prebehne napr. na dialnici, tento problem nenastane.
to by muselo každé vypínanie motora končiť nedokončenou regeneráciou, aby sa to prejavilo na objeme oleja...
keď na tým rozmýšľam, toto by sa mohlo diať iba v motore, ktorý nemá dodatočný vstrek priamo do výfuku, ale používa normálne vstreky a tie ťažko dokážu jenorazovo rádovo zväčšiť objem vstrekovaného paliva, lebo normálne sú to iba zlomky mililitra (nechce sa mi počítať) a z toho by sa to ťažko nahromadilo
Leb olej sa sice moze tvarit ako longlife, ale filter uz po 7-10 tis. km ma dost .
https://gassmilesro.business.site/posts/8577812261801957000?hl=sk
Zo skusenosti to u mna bolo rozne od 21tis do 30tis.
Samozrejme, menit po 15tis fixne motoru neuskodi, no drviva vacsina tychto TDI su sluzobne auta, operaky a zial mnohe ani tych 30tis nedodrziavaju, co uprimne nechapem. Alebo nerobia vymeny v autorizovanom servise.
Auto si môže sledovať čo chce, ale vstavaný labák na analýzu kvality a opotrebovanosti oleja nemá. Olej je to najmenej čo sa dá autu dopriať, ale s citeľným vplyvom na stav a životnosť.
Kvalitné oleje (niekedy aj OEM) sa zväčša dajú zohnať za smiešnu cenu, filter takisto, robota na hodinu max., takže takéto šetrenie nechápem.
V žiadnom aute som nemenil olej po viac ako 10.000km, pri výkonných a takých čo som jazdil na krátke trasy kľudne 5-8.000km.
Boli casy kedy som menil aj kazdy mesiac. Teraz hovori vyrobca kazdych 20 000km, ja sa snazim pod 14 000, aby som mal este rezervu do 15 000km (ktore su moj max) keby som nestihal. Realne je vymena oleja + 3 filtrov zalezitost cca 125€ a to si 2-3x do roka mozem dovolit. Akurat toho inziniera ktory vymyslel, ze na vymenu kabinoveho filtru treba odmontovat plynovy pedal by som to nechal menit kazdy den.
Aj dodnes mam kamosov predajcov, ktori maju vymenu oleja nastavenu na konkretny den v mesiaci. Ale to su ludia, co robia minimalne 300km denne, takze naklady na olej su v porovnani s ostatnymi nakladmi minimalne a nemusia riesit objednavanie do servisu, sledovanie najazdenych km ani nic podobne, proste vedia ze kedy bude auto v servise a podla toho si planuju stretnutia aj vsetko.
to by muselo každé vypínanie motora končiť nedokončenou regeneráciou, aby sa to prejavilo na objeme oleja...
keď na tým rozmýšľam, toto by sa mohlo diať iba v motore, ktorý nemá dodatočný vstrek priamo do výfuku, ale používa normálne vstreky a tie ťažko dokážu jenorazovo rádovo zväčšiť objem vstrekovaného paliva, lebo normálne sú to iba zlomky mililitra (nechce sa mi počítať) a z toho by sa to ťažko nahromadilo
Presne tak, napriklad u Toyoty alebo BMW sa to nedeje, pretoze maju samostatny vstrekovac vo vyfukovom potrubi.
Aaaale...2,5litra! Čoo netáraj, to je super!!!
...oleja:-(
Je to trojvalec to neda ani 100k km
Interval kazdych 25,000, to sa ti rozsype do 100k km…
😅
Uz tam je 169k km, vymena oleja a filtrov a sviecok kazdych 25,000km a zatial pohoda