Kategórie
Bike-techServis vidlíc, tlmičov a teleskopických sedloviek # údržba # vidlica # tlmič # oprava # poradenstvo # náhradné diely # technické otázky # servisovanie
mam otazku, kolko vas priemerne stoji servis vasho (vzduchoveho) Fox tlmica a kde si ho davate servisovat? Ja ho musim zaslat priamo do Slovkolexu pretoze potrebujem vymenit jeden diel aby som si ho mohol servisovat neskor sam, ale ta cena ma celkom dviha zo stolicky (108 Euro).. Hadam to bude jednorazova investicia.
resp. ak by mal niekto doma pokazenu/zlomenu dhx 5, odkupil by som ju na nahradne diely
posledný komentár: 17. 8. 2025 o 12:31
-9% RockShox SIDLuxe Ultimate RL 3P Standard tlmič pre Specialized Epic Evo, 190x45 mm
455 €
-9%
MOC 569 €
Akcia -14% FOX Float DPS Trunnion Remote Up Factory PTL SV EVOL tlmič, 165x45 mm
509 €
-14%
MOC 649 €
-30% RockShox Deluxe Ultimate RCT Trunnion tlmič, 205 x 60 mm, OEM
329 €
-30%
MOC 469 €
Akcia -21% RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 62.5 mm
589 €
-21%
MOC 919 €
savings RockShox Vivid Ultimate RC2T Standard tlmič, 230 x 65 mm
579 €
savings
MOC 909 €
-20% RockShox Service Kit Basic - pre vidlice Sid 29/27+B A3
18,39 €
-20%
MOC 22,99 €
Akcia -5% RockShox servisný kit pre vidlice, SID XX/RL, 200 hod/1 rok
51,99 €
-5%
MOC 67,99 €
Akcia -31% RockShox Pike/Pike DJ Solo Air A1 servisný kit, 200 hod/1 rok
50,99 €
-31%
MOC 91,99 €
alebo o tomto :... https://sk.wikipedia.org/wiki/Vzduch
Teda suchý vzduch ktorý sa medzi nami lajkmi nesprávne volá dusík
SUMMARY: This amendment to the Federal Aviation Regulations (FAR) requires that an inert gas, such as nitrogen, be used in lieu of air, for inflation of tires on certain transport category airplanes. This action is prompted by at least three cases in which the oxygen in air-filled tires combined with volatile gases given off by a severely overheated tire and exploded upon reaching auto-ignition temperature. The use of an inert gas for tire inflation will eliminate the possibility of a tire explosion.
https://www.nitrogentiremachine.com/federal_aviation_administration.htm
Kto chce, si to precita cele, ale v skratke - v letectve sa to pouziva kvoli bezpecnosti, aby sa zvysila samozapalna teplota plynov, ktore sa uvolnuju z pneumatiky po jej zahriati pri pristavani/brzdeni.. problemom je proste kyslik, ktory vytvara vybusnu zmes..
v texte nie je ziadna zmienka o tom, ze by tam bol dusik kvoli, tomu, ze jeho tlak po zahriati rastie pomalsie nez obyc vzduchu, co je najcastejsi argument preco sa dava dusik do IFP komor..
predpokladam, ze v motosporte bude dovod rovnaky/podobny..
preco sa teda pouziva v IFP komorach? uprimne neviem, mozno su dovody ekonomicke, mozno procesno-vyrobne.. viem len, ze tam nie je kvoli jeho akoze lepsej tepelnej/tlakovej stalosti
Ak ho dnes ešte niekto používa napr. FOX stále ?, tak asi len preto, aby donútili zákazníka vyhľadávať vybraný servis aspoň v záruke.
na zenim ebiku chcem vymenit vidlu X-Fusion MIG32 Air, Tapered, 15x110mm 100mm zdvih co ma na Cube Reaction Hybrid ebiku za
RockShox Recon Silver RL 29" Solo Air 120mm Tapered Boost.
Niesom si ale isty rozmerom ktory udava Rockshox a to "Crown Outer Diameter:61mm" . Pre X-fusion vidlicu tento rozmer neviem nikde najst. Viem ze na tieto bike(mozno predosly model) davali aj Rockshox Judy TK a tam som nasiel Crown Outer Diameter:53mm.
Bude pasovat Recon vidlica na tento ebike?V popise na bike-discounte pisu ze chyba "starnut" (jezko), aky teda dokupit?
Posledna moznost by bola vidlicu vybrat a odmerat,momentalne ale nieje nato cas.
Vidla Rockshox Recon Silver RL 29 SoloAir 120mm:
https://www.bike-discount.de/en/rockshox-recon-silver-rl-29-solo-air-120-tapered-boost-1
Vidlica X-FusionMig32 Air 100mm:
https://www.xfusionshox.com/products_detail/100.htm
E-Bike Cube Reaction hybrid:
https://archiv.cube.eu/sk/2022/534102
Dakujem
a osobne by som skôr možno uvažoval nad Rock Shox 35 kto ma lepšiu tuhosť
ale pokial sa s bicyklom jazdi len po ceste tak bude stačit aj Recon
Inak netrafil si tému - je tu aj osobitná téma ,,vidlica,,
výhoda RS Reveletion/Pike je vymeniteľná patrona
Časť 6.
Sedlovka bola vo výrobe natlakovaná pravdepodobne technickým vzduchom ktorý je v podstate atmosferický vzduch zbavený vodných pár.Tak ako píšem v prechádzajucej časti pozostatky tohoto vzduchu som z komory vypustil a nezostal po ňom ani mastný flak.A práve to, že vzduch nebol mastný ale suchý mohlo byť príčinou jeho uniku.Pri posúvaní ocelovej piestice cez X-krúžky sa ich brity zo strany vzduchovej komory môžu deformovať a tak dochádza k úniku tlaku.Teraz som sedlovku natlakoval na 300 psi (toto bude jej pracovný tlak).Výrobca udáva tlak 325 psi ale ja som urobil ešte úpravy na zníženie trenia takže 300 jej musí stačiť.Pred tlakovaním som do vzduchovej komory aplikoval 0,5 ml oleja Kayaba K2C.Či z nej postupne vzduch uniká a teda má pokles tlaku sa tlakomerom zmerať nedá.Sedlovkou zatlačím na osobnú váhu a v momente ked sa pistnica dá do pohybu váha ukazuje hodnotu 15 kg.Toto meranie budem opakovať každý deň po dobu 30 dní.Okrem toho ju zamozrejme aj niekolko krát zatlačím na doraz.A uvidíme,ak tlak poklesne pôjde na "operáciu"
https://www.bike-discount.de/en/fox-racing-shox-36-float-rhythm-29-160mm-grip-sweep-tapered-boost
https://www.bike-discount.de/en/rockshox-pike-select-rc-29-debonair-150-tapered-boost
https://www.bike-discount.de/en/rockshox-lyrik-select-rc-29-160-debonair-tapered-boost
z tychto by mal byť lepší Pike - má charager RC2.1 patronu, kde sa da nastavovať low speed kompresia
ale ja osobne s tym skusnosť nemam, možno poradí ešte niekto iný ... ja som mal Revelation RC a teraz 34 Rhythm, Rhythm je citlivejšia ale pri drsnejšom terene (napr. tie rolety) to už pochopitelne nepobera kedže je tam zakladna patrona FIT GRIP
Pokial ide o Foxu, nemam s nou skusenost, ale ak sa nemylim, ma rovnako GRIP patronu ako tvoja aktualna vidla.. z mojho pohladu by islo o vyhodene peniaze
jasné,ale vidla,ktorá chodí naozaj dobre stojí o dosť viac ako 115 eur