Včera večer, cca 17:15, našťastie pršalo (a teda žiaden cyklista v tom čase nebol na Harmincovej v smere z Dúbravky), dve autá sme išli plus-mínus predpisovo (50-55), keď nás sprava ofrcala biela Tesla, nielenže v buspruhu (nie, nebol to taxík) rýchlosťou odhadom tak 90-100+.
Ponáhľal sa nevedno kam, na Lamačskú cestu smer Tesco, McD (doprava až za mostom). Ani EČV som nestihol pozrieť...
Len taka ponosa na vodicov zo soboty. Isiel som pesi po Vajnorskej v BA. Prsalo, kaluze. Auto cez jednu prefrcalo tak, ze riadna sprcha padla tesne predo mna. Chytilo mi to len topanky. Byt o meter vpredu, tak som komplet premoceny. Daval som teda viac pozor. Neskor isli 4 auta za sebou, s rozostupmi na pohodovu reakciu. Videl som kaluz, tak som zastal. Presiel prvy, chrstol vodu na cely chodnik. Presiel druhy, to iste. Tretiemu uz ukazujem, ze "kkt, rad by som isiel a auta pre tebou osprchovali chodnik, co keby si isiel do druheho pruhu", nepomohlo, zase kosir vody. Stvrty uplne to iste. Fakt nechapem takuto ignoranciu. Premavka riedka, viem sa preradit do druheho pruhu ked vidim chodca a su kaluze. Realne to urobi tak jeden z desiatich...
Ospravedlňujem sa, pri Jaroh som sa pomylil… on je presne priklad toho že niekto naschvál jazdí mimo okraj a motá sa v jazdnom pruhu motoristom aby ho museli ešte viac obiehať …v zmysle- lebo ja som tu pánom a bude tak ako ja chcem
Pri obiehaní takeho cyklistu potom vodic zrazí podobne uvažujuceho čo ide v protismere.
Potom sa divíte že navrhujem cyklistom psychotesty. Možno by hodne pomohli cyklovodičáky na cesty 1. a 2. triedy…
A takúto cyklomentalitu musia motoristi trpieť. Nie div že sú na cyklistov nahnevaní vo všeobecnosti.
Ivan, ak by si si niektoré moje slová vzal k srdcu, bol by s teba lepší človek a ušetril by si mnohým ľuďom vo svojom okolí stresy. Nemôžeš mlátiť okolo seba kladivom hlava nehlava, len preto že ho máš prave v ruke a považuješ ostatných za trčiace klince v tvojej rovine myslenia. Ľudí bude z toho bolieť hlava a nakoniec ti to kladivo zoberú a daju mu po prstoch …
Ľudské telo a myseľ musia byť vyvážené. Trénovať len dolnú svalovú časť na ukor ostatných partií a so zanedbávanim mentálneho vývoja môže viesť k športovým úspechom, ale ako ľudská bytosť je daný človek v reálnom živote nepoužiteľný.
Načo je mať denne odšlapaných 100km keď je zmýšlanie prejav horší ako u traktoristu s max ukončenou ZŠ ?
Keď sa teraz s nim nedá kultivovane rozprávať, aká to bude príťaž pre svoje okolie keď bude starý? A čo keď jedného dňa taký človek vystrieľa pol samošky, lebo mu niekto povie pravdu do očí???
Človeče, ty teda dávaš stovku denne?
Každopádne, ak budeš tichúčko sedieť a počúvať, možno pochopíš, že jazda na bicykli pár desiatok cm vľavo od krajnice (čo sa ale rozhodne nerovná stredom pruhu) slúži na to, aby ťa vodiči obiehali s väčším odstupom. Samozrejme, ak je na ceste široká krajnica (ako napr. v úseku Lamač - Záhorská Bystrica) tak sa dá úplne komfortne ísť aj po nej, no ak tam krajnica nie je (ako napr. úsek Záhorská Bystrica - Stupava) a ideš priamo po čiare, tak ťa značná časť áut "líže spätným zrkadlom" a máš len veľmi malý priestor na chybu. Ak sa vysunieš trochu do jazdného pruhu, (stále sa nebavíme o jeho strede) väčšina vodičov ťa už obieha "slušne" a pri tých pár, ktorí idú stále tesne, máš ešte priestor uhnúť doprava. To nie je zavadzanie motoristom, ale normálne využívanie tej cesty, na čo máš aj na bicykli rovnaké právo, ako ľudia jazdiaci autami.
FWIIW, takisto som robil cyklosprievodcu a v úsekoch bez krajnice spolu s autami som jazdil presne tak isto, ako Jaroh. Na poslednej pozícii a cca. meter od čiary. Tým som chránil klientov, ktorí boli zväčša zo západnej Európy či spoza oceánu, a teda zvyknutí na trochu iný prístup vodičov k cyklistom...
Otvoriť v novom oknethumb_up0thumb_down
ja by som dal povinne pre vsetkych soferov, nech si laskovo uvedomia co to je byt ohrozovany (sustavne) plechovkami
Takže ďalšie klasické video s klasickými výhovorkami, čo sa stále opakujú. Cyklista nadradený účastník premávky, čo môže všetko. Treba teda zrušiť všetky cyklotrasa, však sú zbytočné.
No každopádne by nehodovosť cyklistov na cestách bola nulová keby tam neboli.
Najhoršie že cykloši jazdia po cestách aj opití, takže ohrozujú aj slušných vodičov s rodinami v autách.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ponáhľal sa nevedno kam, na Lamačskú cestu smer Tesco, McD (doprava až za mostom). Ani EČV som nestihol pozrieť...
Ospravedlňujem sa, pri Jaroh som sa pomylil… on je presne priklad toho že niekto naschvál jazdí mimo okraj a motá sa v jazdnom pruhu motoristom aby ho museli ešte viac obiehať …v zmysle- lebo ja som tu pánom a bude tak ako ja chcem
Pri obiehaní takeho cyklistu potom vodic zrazí podobne uvažujuceho čo ide v protismere.
Potom sa divíte že navrhujem cyklistom psychotesty. Možno by hodne pomohli cyklovodičáky na cesty 1. a 2. triedy…
A takúto cyklomentalitu musia motoristi trpieť. Nie div že sú na cyklistov nahnevaní vo všeobecnosti.
Ivan, ak by si si niektoré moje slová vzal k srdcu, bol by s teba lepší človek a ušetril by si mnohým ľuďom vo svojom okolí stresy. Nemôžeš mlátiť okolo seba kladivom hlava nehlava, len preto že ho máš prave v ruke a považuješ ostatných za trčiace klince v tvojej rovine myslenia. Ľudí bude z toho bolieť hlava a nakoniec ti to kladivo zoberú a daju mu po prstoch …
Ľudské telo a myseľ musia byť vyvážené. Trénovať len dolnú svalovú časť na ukor ostatných partií a so zanedbávanim mentálneho vývoja môže viesť k športovým úspechom, ale ako ľudská bytosť je daný človek v reálnom živote nepoužiteľný.
Načo je mať denne odšlapaných 100km keď je zmýšlanie prejav horší ako u traktoristu s max ukončenou ZŠ ?
Keď sa teraz s nim nedá kultivovane rozprávať, aká to bude príťaž pre svoje okolie keď bude starý? A čo keď jedného dňa taký človek vystrieľa pol samošky, lebo mu niekto povie pravdu do očí???
Človeče, ty teda dávaš stovku denne?
Každopádne, ak budeš tichúčko sedieť a počúvať, možno pochopíš, že jazda na bicykli pár desiatok cm vľavo od krajnice (čo sa ale rozhodne nerovná stredom pruhu) slúži na to, aby ťa vodiči obiehali s väčším odstupom. Samozrejme, ak je na ceste široká krajnica (ako napr. v úseku Lamač - Záhorská Bystrica) tak sa dá úplne komfortne ísť aj po nej, no ak tam krajnica nie je (ako napr. úsek Záhorská Bystrica - Stupava) a ideš priamo po čiare, tak ťa značná časť áut "líže spätným zrkadlom" a máš len veľmi malý priestor na chybu. Ak sa vysunieš trochu do jazdného pruhu, (stále sa nebavíme o jeho strede) väčšina vodičov ťa už obieha "slušne" a pri tých pár, ktorí idú stále tesne, máš ešte priestor uhnúť doprava. To nie je zavadzanie motoristom, ale normálne využívanie tej cesty, na čo máš aj na bicykli rovnaké právo, ako ľudia jazdiaci autami.
FWIIW, takisto som robil cyklosprievodcu a v úsekoch bez krajnice spolu s autami som jazdil presne tak isto, ako Jaroh. Na poslednej pozícii a cca. meter od čiary. Tým som chránil klientov, ktorí boli zväčša zo západnej Európy či spoza oceánu, a teda zvyknutí na trochu iný prístup vodičov k cyklistom...
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down
ja by som dal povinne pre vsetkych soferov, nech si laskovo uvedomia co to je byt ohrozovany (sustavne) plechovkami
Otvoriť v novom okne thumb_up1thumb_down
Ďalší zas vytlacal do priekopy.
Marsel žeby niekto z rodiny?
Ohľadom kvality ciest...
Inac snad horsie ako u nas. Aj ten asfalt je taky mizerny hruby.
mne na ceste vodiči nevadia
?
https://news.refresher.sk/150509-Slovenski-soferi-nebudu-mat-dovod-na-usmev-Analytik-predpoveda-ake-budu-ceny-na-benzinkach-v-buducom-roku
No každopádne by nehodovosť cyklistov na cestách bola nulová keby tam neboli.
Najhoršie že cykloši jazdia po cestách aj opití, takže ohrozujú aj slušných vodičov s rodinami v autách.
"Já jsem všude zdejší"
Otvoriť v novom okne thumb_up0thumb_down