Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Mohol by mi niekto relevantne vysvetliť môj subjektívny pocit, že keď natankujem v Rakúsku, alebo Nemecku tak mám vyšší nájazd resp. nižšiu spotrebu ako keď natankujem na Slovensku? Sú tie palivá v zahraničí v niečom iné?
Všimol som si to veľakrát, že spotreba na nemecké palivo bola vždy nižšia. Pritom priemerná rýchlosť obvykle vyššia. Nie sú to nejaké dramatické rozdiely, ale tých 0,5-1L/100km rozdielu sa objaví vždy. Pamätám sa, keď som si z DE viezol svojho Kompressora v automate. Bolo to v zime a bol som unesený z toho, že diaľničný presun to auto zvládalo za cca 7L/100km. V SR takú spotrebu nikdy nedosiahnem. Tu som o liter vyššie.
A takisto si pamätám doby komôrkových dieselov, kde som si pri nemeckej nafte ani tak nevšimol rozdielu spotreby, ako skôr dramatický rozdiel zvuku. 5-valcový C250 Turbodiesel zrazu znel pri rozjazde takmer ako benzínový C280.
Vysvetliť to ale poriadne nevie nikto. Proste sú tie palivá kvalitnejšie. Nafta má lepšiu mazivosť, vyššie cetanové číslo, nižší obsah vody...a u benzínu to bude podobné.
s tymi palivami zo západu to môžem aj ja potvrdiť, že tam je rozdiel - keď som tankoval do svojej starej Toyoty Land Cruiser 70 (1996, 3.0 TD, 92kw) čo mal bežne spotrebu cez 10l (na ceste) tak som po natankovani v Rakúsku prešiel o cca o 80-100km viac (na 80l nadrž)
... posledne 3-4 roky už pri každom tankovani lejem do nadrže aj aditivum (VIF) ale to skôr ako prevencia proti bio zložke
Konspiracie krasne,hodne trotlov na opacnej strane politiky.Radsej s tym prestante
Alebo Vam poradim: vezmite konkretne paliva z konkretnych cerpaciek,oznacte si ich cislicami,vezmite do 2 skusobnych labakov v cz,sk,de,at a dajte sem vysledky.Inac je to tliachanie do vetra jak s plochou Zemou.Si myslite ze inzinieri z metrologickych a inych ustavov si to nestrazia? Ked naposledy prislo do atomky 5 cisterien nafty pre DGS,tak na brane nesplnili normy a isli naspat do rafinerky svinskym krokom
To mi pripomenulo moju stokrat opakovanu storku o kave v Taliansku.
- Mam doma taliansky mlyncek a kavovar, taliansku kavu, specialne upravenu vodu, no Vasa kava chuti lepsie
Barman v Dolomitoch: Vzduch tu mame lepsi...
Ale je fakt, ze na trase Mnichov - BA bude nizsia spotreba ako naopak... lebo sa ide z kopca
Zhodou okolnosti Mnichov - NR som jazdil par rokov a mam to odmerane. Do Mnichova v priemere 6,2l/100km a z Mnichova 5.8l/100km. Mnichov je o 350m vyssie, vietor vacsinou fuka od zapadu a na okreskach bola mensia premavka ked som siel do Mnichova ako opacne, kedy som sa trepal 70-tkou za kamionmi (pri tejto rychlosti spotreba 5l/100km).
A inak s tymi palivami mam aj ja podozrenie, ze zapadne su kvalitnejsie. Ale laboratorne som to merat nedaval V DE a AT som tankoval standard a na SVK premium. No vyssi vykon a nizsiu spotrebu nebadat.
Dano5 som zvedavá ako dlho tvoj príspevok vydrží. Ja som ho sem ráno postla a o chvíľu bol zmazaný, že je to spam, je off topic, alebo obťažuje členov komunity.
V DE a AT som tankoval standard a na SVK premium. No vyssi vykon a nizsiu spotrebu nebadat.
ale to moze sediet, ako uz bolo spomenute, 100 oktanove sa vozia zo Schwechatu, Slovnaft robi 95ku.
Nebude to v palivach, no rozdiel moze byt v aditivach, kedze je nominalna cena za liter vyssia, moze obsahovat kvalitnejsie prisady. Asi ako v pripade Coly a pouziti drahsieho cukru/ lacnejsieho sladidla.
Zahada vyriesena.
Moja skusenost je, ze na Focuse 1.6 TDCI som presiel 1100 km z Antverp do Bratislavy za 4.9 litra. Priemerka 116kmh. To znamena, ze ked sa dalo, tak na dialnicnom limite, v Nemecku kopec 100viek a tam kde nebol limit tak do 160. Rakusko tempomat na 129 podla GPS.
Na Slovensku som takuto spotrebu na dialniciach nikdy nedal. Cim inym ako palivom by to mohlo byt ?
Moja skusenost je, ze na Focuse 1.6 TDCI som presiel 1100 km z Antverp do Bratislavy za 4.9 litra. Priemerka 116kmh. To znamena, ze ked sa dalo, tak na dialnicnom limite, v Nemecku kopec 100viek a tam kde nebol limit tak do 160. Rakusko tempomat na 129 podla GPS.
Na Slovensku som takuto spotrebu na dialniciach nikdy nedal. Cim inym ako palivom by to mohlo byt ?
Nezanedbatelnou premennou bude aj kvalita, tvrdost povrchu vozovky.
Dudo Uz mam nachystanu novu samolepiocku ktoru budem lepit opakovane az ta uz prestane bavit ju odlepovat. Izzos tipnem si ze po tejto fiatke si kupil Daču Duster aby zostal v tych ladnych krivkach. 🤩🤪
V LPG skupinach som to zachytil uz pocas fobolenky v taliansku a boli tam spominane aj zapadne pumpy (dialnicna na zlatych pieskovh atd) inak zrovna 25.8. Som tam tankoval na ceste do ITA nastastie auto zatial vyzera ze ide normalne (od tankovania som presiel 4000km a vsetko vyzera byt v pohode)
co sa paliva tyka netreba chodit az do zahranicia. mojej chrumke najviac chutil benzin z Agip-u. naopak Oktan ju pekne zadusil. len hucala a vykon nikde. vzdy som citil ked som natankoval na "zlej" benzinke. o tychto repkovych benzinoch co sa teraz tankuju ani nehovorim. ten motor na to nieje stavany. som zvedavy kedy ju to svinstvo zabije.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Všimol som si to veľakrát, že spotreba na nemecké palivo bola vždy nižšia. Pritom priemerná rýchlosť obvykle vyššia. Nie sú to nejaké dramatické rozdiely, ale tých 0,5-1L/100km rozdielu sa objaví vždy. Pamätám sa, keď som si z DE viezol svojho Kompressora v automate. Bolo to v zime a bol som unesený z toho, že diaľničný presun to auto zvládalo za cca 7L/100km. V SR takú spotrebu nikdy nedosiahnem. Tu som o liter vyššie.
A takisto si pamätám doby komôrkových dieselov, kde som si pri nemeckej nafte ani tak nevšimol rozdielu spotreby, ako skôr dramatický rozdiel zvuku. 5-valcový C250 Turbodiesel zrazu znel pri rozjazde takmer ako benzínový C280.
Vysvetliť to ale poriadne nevie nikto. Proste sú tie palivá kvalitnejšie. Nafta má lepšiu mazivosť, vyššie cetanové číslo, nižší obsah vody...a u benzínu to bude podobné.
... posledne 3-4 roky už pri každom tankovani lejem do nadrže aj aditivum (VIF) ale to skôr ako prevencia proti bio zložke
Alebo Vam poradim: vezmite konkretne paliva z konkretnych cerpaciek,oznacte si ich cislicami,vezmite do 2 skusobnych labakov v cz,sk,de,at a dajte sem vysledky.Inac je to tliachanie do vetra jak s plochou Zemou.Si myslite ze inzinieri z metrologickych a inych ustavov si to nestrazia? Ked naposledy prislo do atomky 5 cisterien nafty pre DGS,tak na brane nesplnili normy a isli naspat do rafinerky svinskym krokom
- Mam doma taliansky mlyncek a kavovar, taliansku kavu, specialne upravenu vodu, no Vasa kava chuti lepsie
Barman v Dolomitoch: Vzduch tu mame lepsi...
Ale je fakt, ze na trase Mnichov - BA bude nizsia spotreba ako naopak... lebo sa ide z kopca
A inak s tymi palivami mam aj ja podozrenie, ze zapadne su kvalitnejsie. Ale laboratorne som to merat nedaval
ale to moze sediet, ako uz bolo spomenute, 100 oktanove sa vozia zo Schwechatu, Slovnaft robi 95ku.
Nebude to v palivach, no rozdiel moze byt v aditivach, kedze je nominalna cena za liter vyssia, moze obsahovat kvalitnejsie prisady. Asi ako v pripade Coly a pouziti drahsieho cukru/ lacnejsieho sladidla.
Zahada vyriesena.
Na Slovensku som takuto spotrebu na dialniciach nikdy nedal. Cim inym ako palivom by to mohlo byt ?
Prave vcera som sa rozlucil s "Fiatkou". Turbi sa urcite potesi. Sluzila uzasne dlhe roky a kilometre.
Och, fok it
Na Slovensku som takuto spotrebu na dialniciach nikdy nedal. Cim inym ako palivom by to mohlo byt ?
Nezanedbatelnou premennou bude aj kvalita, tvrdost povrchu vozovky.
V LPG skupinach som to zachytil uz pocas fobolenky v taliansku a boli tam spominane aj zapadne pumpy (dialnicna na zlatych pieskovh atd) inak zrovna 25.8. Som tam tankoval na ceste do ITA nastastie auto zatial vyzera ze ide normalne (od tankovania som presiel 4000km a vsetko vyzera byt v pohode)