Lokalizácia
Formulár sa odosiela
//iba na odlahcenie, bez citania clanku a bez slova test: veď je dobré, ze palivo vybuchuje
Zobraziť komentár 12.02.2025 - 07:15:05
00
arrow_lefttrionq napísal:
1, v holandsku a vyraba tesla? ty kde žiješ
2, aj keby Tesla sa dodá raz ( bateria sa vyrobí raz) ropomobil potrebuje vozit cisterny počas celej životnosti auta lol ved me v uplne inych rádoch
a co je potom v Tillburgu a vnemeckom Bradenburgu na tych 350 000m2 priestoru?


Naposledy upravil canopus dňa 12.02.2025 - 09:32:00, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 12.02.2025 - 08:49:48
00
https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_facilities_in_Tilburg
Zobraziť komentár 12.02.2025 - 08:51:09
00
vsak sa pytam,ze co tam v tychto 2och zavodoch robia od 2013ho? štrikuju a hackuju.ci GDE TO ZIJEM?

tillburg 156 840,5 m2
badenburg 208 000 m2
+3 zavody pre automatizaciu v nemecku
Zobraziť komentár 12.02.2025 - 09:31:05
00
arrow_leftwill napísal:
A k tym elektram: EV spotrebuje na svoju jazdu zhruba 1/3 energie ako nase auta. Ak maz zdroj cistej a vyhovuje ti to, tak je EV vyhodne a cistejsie. Ak mas jazdit dlhe trasy po dialniciach, tak je lepsie normalne auto.


"Výhodne a čistejšie" je bez dát a bez špecifikácie user case dosť odvážne tvrdenie. Ak sa berie celý životný cyklus auta a ak sa bavíme o novom BEV, tak určite by bolo potrebné povedať, že o akom použití sa bavíme a porovnať kúpu nového BEV s kúpou jazdeného ICE z hľadiska toho využívania. BEV môže a nemusí byť čistejšie a výhodnejšie.
Zobraziť komentár 14.02.2025 - 07:38:38
01
EV sice zacinaju s vyssou uhlikovou stopou, ale v prevadzke ich spalovaky rychlo prekonaju. Inymi slovami ak mas auto na to, aby ti zdobilo vchod do domu, tak spalovak je "cistejsi".
Zobraziť komentár 14.02.2025 - 07:55:49
01
Will: to s tým porovnávaním energií je dosť nefér a je to obľúbený argument, že ICE vozidlá jazdia s účinnosťou cca 25-40% (moderné) a BEV jazdia so 100% účinnosťou... Kým u ICE je tá elektráreň motor, ktorý dodáva energiu, u BEV ľudia argumentujú len tou energiou, čo je v batériách. Najlepšie elektrárne sveta dosahujú účinnosti ledva 50%. Väčšina okolo 30-40%. Potom tam máš prenosové straty, straty pri nabíjaní, aj elektromotor samotný má cca 90-95% účinnosť. Keď si to zrátaš, tak zistíš, že aj to BEV je cca rovnako účinné ako ICE.
Zobraziť komentár 14.02.2025 - 08:59:34
00
Tak potom u spalovakov by si tiez nemal argumentovat len tym benzinom/naftou, ktora je v nadrzi auta.
Zobraziť komentár 14.02.2025 - 09:07:10
03
Keby si spočítal všetko pri ICE tak využiteľnosť paliva bude 5%, kým pri elektre minimálne 4x viac.
Zobraziť komentár 14.02.2025 - 09:10:42
00
Ziaden elektromotor nema 100% ucinnost a bateria taktiez, pokial viem, sucasny system li-ion vs elm ma prinajlepsom 10% straty. Plus straty pri dobijani. Prinajlepsom 85% celkovo.
Zobraziť komentár 14.02.2025 - 10:00:13
01
Nik netvrdí že to má 100% účinnosť. Ale celá cesta výroby, prepravy energie premenenej na pohyb je rádovo vyššia ako pri spalováku.
Zobraziť komentár 14.02.2025 - 10:02:13
00
A prave preto boli vymyslene peniaze, aby sa lahsie ratali zisky a straty. Pri tych vasich uvahach by ste mali zaratet, ci ten robotnik ide do fabriky mhdckou, alebo autom, a akym autom, a ci to turuje alebo setri, a ake drahe boty derie cestou do prace a v praci, a takto by ste mohli ist do nekonecna.
Zobraziť komentár 14.02.2025 - 10:05:37
01
arrow_leftdodo58 napísal:
EV sice zacinaju s vyssou uhlikovou stopou, ale v prevadzke ich spalovaky rychlo prekonaju. Inymi slovami ak mas auto na to, aby ti zdobilo vchod do domu, tak spalovak je "cistejsi".


Tak som to myslel. Skrátka na akékoľvek také tvrdenie zatiaľ potrebujeme poznať use case. Je rozdiel, ak sa bavíme od dôchodcovi, ktorí jazdí raz za týždeň na záhradku, o mame, ktorá robí denne mamataxi. Je rozdiel keď sa to nabíja doma alebo na nejakej verejnej nabíjačke a pod. To znamená, že o tom čo je výhodnejšie a čistejšie vieme debatovať vtedy, keď si povieme nejaký mód použitia. :-)
Zobraziť komentár 14.02.2025 - 10:30:09
01
Aj v krajinach ako je cina ci polsko uz DNES bev produkuju za cely zivotny cyklus menej emisii, ako spalovaky. Takze nie je o com. A riesit uhlikovu stopu aut, ktore nejazdia s argumentom, ze su potom cistejsie. No to uz je dost zufale...


www.researchgate.net

www.visualcapitalist.com

Príloha:
lifecycle-emissions-for-eu-ev.png
lifecycle-emissions-for-eu-ev.png 45.81 KiB thumb_up0thumb_down

Zobraziť komentár 14.02.2025 - 11:43:23
01
arrow_leftcokupit napísal:
A riesit uhlikovu stopu aut, ktore nejazdia s argumentom, ze su potom cistejsie. No to uz je dost zufale...


Nikto tu nerieši uhlíkovú stopu áut, ktoré nejazdia (aj keď samozrejme aj tie ju majú).


Naposledy upravil Jaroh dňa 14.02.2025 - 12:31:45, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 14.02.2025 - 12:23:30
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up