Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ano a emisie tuhych castic sa zistilo ze su aj z oderu pneu a vacsie ako z vyfuku - a v tom su BEV kvoli hmotnosti horsie.
Nic nie je cierno-biele.

Prechod na BEV v podmienkach EU zial pochoval najekologickejise auta typu VW Up a pod, ktore maju nizke emisie vyroby, paliva a su lahke.
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 09:35:30
01
Nepochoval, pribrzdil. Nehovoriac o tom, že na VW Up asi do Košicov nepôjdeš... :-)

Hej, BEV samozrejme tiež majú emisie tuhých častíc (brzdy a pneumatiky) a takisto víria prach, ako ICe (to je tiež negatívny dopad), vďaka rekuperácii sú však emisie z bŕzd nižšie, ako pri porovnateľnom ICE aute.

Riešením do budúcnosti je znižovanie podielu individuálnej automobilovej dopravy ako takej, najmä teda v mestskej mobilite, ale to na tomto fóre nie je populárne :-) .
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 09:45:56
02
Prave az s prichodom euro 7 sa reguluju aj emisie z oderu pneu a brzd. Cize zase posun oproti minulosti, ked sa na to kaslalo. A pri bev su emisie z brzd minimalne, nakolko sa v praxi aj pouzivaju minimalne, vdaka rekuperacii. Plus je mozne ich zapuzdrit a tym tieto emisie prakticky uplne eliminovat (vysypu sa v servise). Pri pneu je to zlozitejsie, ale pozitivne je, ze sa to konecne riesi.

Skoda, ze toto nikto neprepocita na ekonomicke straty. Su to obrovske sumy:
Podľa najnovších odhadov EEA v roku 2020 v EÚ predčasne zomrelo najmenej 238 000 osôb v dôsledku vystavenia znečisteniu časticami PM2,5, ktoré presiahlo smernú hodnotu WHO 5 µg/m3. Počet predčasných úmrtí spôsobených znečistením oxidom dusičitým v EÚ dosiahol 49 000 a vystavením ozónu 24 000.

Znečistenie ovzdušia má okrem predčasných úmrtí za následok aj zhoršenie zdravotného stavu a značné zvýšenie nákladov na zdravotníctvo. Napríklad v roku 2019 bolo vystavenie časticiam PM2,5 príčinou 175 702 rokov života so zdravotným postihnutím (YLD) v dôsledku chronickej obštrukčnej choroby pľúc v 30 európskych krajinách.

https://www.eea.europa.eu/sk/highlights/v-eu-nadalej-klesa-pocet
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 09:52:28
00
arrow_leftskorpion napísal:
Aj 30% je solidna uspora. Keby ti v praci ponukli o 30% vyssi plat, povies: nie, dakujem, to nema zvyznam?

ale veď určite, písal som že každý gram dobrý.. ale obdobný prínos majú aj moderné spalováky voči starým a bolo by to aj priechodnejšie cez ludí :^) aj finančne aj mentálne.
samozrejme ruka v ruke s tým musí ísť neoyebávať :lol: jak u výrobcov tak u majiteľov na úplatkoch na STK/EK
arrow_leftcokupit napísal:
Priemerny vek aut na sk je vyse 14 rokov, v celej unii 12, v rakusku 8rokov.
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 10:14:55
00
twistedsifter.com nech sa páči, emisie gumy nula.
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 11:38:34
00
CraObs Spalovaky su uz optimalizovane a motory dosiahli "technologicku dokonalost". Tam sa uz mozes bavit o kvapkach zlepsenia. V principe ale pokial budes mat rovnako velke auto s rovnakou aerodynamikou tak emisie z pouzivania uz velmi nezrazis. A emisie z pouzivania (tie "Use phase emissions" z cokupitovho obrazku) su prave najvacsia polozka.

S BEV vsak prave tu su rezervy a moznosti uspor. Priemerne emisie na vyrobu elektriny v sieti klesaju, mas moznost kupit si vlastny solar a budes mat tuto prevadzku za 0 (samozrejme nieco je zabudovane v solari), ked ti bude svietit slnko. Cize tu su velke moznosti uspor. Nebude to 0 vsade a vzdy, ale su tu rezervy.

Zaroven tie "uspory" hovorim z pohladu jednotlivca teraz. Lebo elektrina je vyrazne drahsia ako fosilne paliva - tam tvori 70% z ceny dan. A stat si tu dan niekedy zacne vyberat aj v elektre - nejako. Len to niekedy nie je teraz ani za rok.
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 11:54:00
01
Bohužiaľ, tu elektrinu nevieme skladovať. Drobný problém, kvôli ktorému máš veľké straty natankovanej energie v zime alebo po dlhom státí. Zatiaľ čo litre benzínu z nádrže neutečú ani po roku. Akonáhle začneš elektrinu ukladať do iných foriem napr. do vodíka, začneš mať ešte väčšie straty. Ako si budeš doma nabíjať BEV, keď ten BEV ťa musí ráno odviesť z domu preč, kam nemáš svoju foto elektrinu zadarmo?
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 13:43:35
00
Rocne palivo (a este aj s "bio" zlozkou) v modernom motore tiez nebude prave orechove...
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 14:05:57
01
nemusi byt ani rocne, aby sa biozlozka oddelila. Nehovoriac o zanesenych vstrekoch pri dlho stojacom palive s biozlozkou
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 17:56:47
01
arrow_leftskorpion napísal:
Aj 30% je solidna uspora. Keby ti v praci ponukli o 30% vyssi plat, povies: nie, dakujem, to nema zvyznam?

A je to aj o tom, kde sa emisie vypustaju. ICE ich vypustaju primarne v meste (ak neratam rafinerky a pod.). BEV mimo mesto (elekrarne). Z globalneho hladiska je to jedno, ale pre zivot v mestach to ma vyznam. Pekny priklad je z domami. Ludia maju na domoch kominy z krbov vyustene nad strechu a nie do obyvacky. Preco, ked v oboch pripadoch su emisie rovnake, pricom lacnejsie by bolo to riesenie do obyvacky?
ale ze tymi krbmi zacmudzuju smradom cele okolie je OK? :rofl: :rofl: :rofl:
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 21:30:58
10
vzdy lepsie, ako to mat v obyvacke. Alebo nie?
Zobraziť komentár 15.02.2025 - 23:17:24
01
Studia z nasich koncin
https://m.youtube.com/watch?v=Om9RYTftVBo&pp=ygUKZWxlY3R0b2RhZA%3D%3D

Based on extensive research, it has been calculated that electric vehicles have the potential to reduce emissions by 29%–69% (46% in the Czech Republic) compared to their petrol equivalents and by 19%–60% compared to their diesel equivalents (39% in the Czech Republic). Even in the worst-case scenario (Poland), an electric vehicle with a 64 kWh battery is more environmentally friendly than a petrol vehicle after driving 48,343 km.

https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1364032124007858?dgcid=coauthor
Zobraziť komentár 17.02.2025 - 11:56:57
02
arrow_leftquasimoto napísal:
Ano a emisie tuhych castic sa zistilo ze su aj z oderu pneu a vacsie ako z vyfuku - a v tom su BEV kvoli hmotnosti horsie.
Nic nie je cierno-biele.



pekna blbost, kym EVčka su tažšie o 5-15% v priemere tak spalovaky potrebuju PHM ktore musia doplnat 40tonové cisterny, len na Slovensku máme okolo 1000 čerpacích staníc. Navyše ak sa pozrieme na model 3 ktorý váží 1761 kg čo je váha superbčka je vtipné toto vobec používat ako argument.

Jo a na tú brzdu nešlapnem jak je týždeň dlhý, to sa u ropomobilu tiež nemože stáť.
Zobraziť komentár 22.02.2025 - 19:27:34
04
Bezne je rozdiel 300-500 kg v hmotnosti, dobre je to vidiet napr na modeloch co sa robia v oboch verziach, napr BMW 5 vs i5.
Aj taky benzinovy Passat zacina na 1430 kg a pritom je vyrazne vacsi ako Tesla M3.
Zobraziť komentár 22.02.2025 - 19:50:57
01
tam kde to robia v "oboch verziach".. to nie je rozdiel medzi ev a ice ale tym že sa v konštrukcii robia kompromisy a potom su na napucu oba verzie.
Passat je možno vačší zvonka, nie je vačší ani z pohladu kabíny, ani uložného miesta ani v ničom dalšom
Zobraziť komentár 22.02.2025 - 20:34:34
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up