Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Tak ako pise MarKac.
Cina uz pred takmer 20 rokmi strategicky stavila ma elektronobilitu.
Jednak pre velky problem so znecistenim v cinskych mestach a jednak z dovodu ze naskok v oblasti spalovakov by bolo tazke dobehnut a tiez pre znizenie zavislosti na rope.

Preto zacala strategicky vopred skupovat zdroje surovin, cim vo viacerych ziskala takmer monopol.

Zaroven posledne roky silno dotovala ich vyrobu - nie predaj ale vyroby, cize aj export s cielom vytlacit zapadne firmy.

Vyroba sa dotuje dlhe roky cca vo vyske 8-12.000 € na auto co je obrovska suma vo vztahu ku vyrobnym nakladom.
Zobraziť komentár 24.02.2025 - 21:06:38
02
na tu vysku dotacie mas nejaky zdroj?
Zobraziť komentár 24.02.2025 - 22:22:26
00
arrow_leftJaroh napísal:
Regulation (EU) 2023/851.

Samozrejme nikde sa tam nepise, ze po roku 2035 uz len BEV, ale to si asi tusil.

Zero-emission vehicles currently include battery electric vehicles, fuel-cell and other hydrogen powered vehicles, and technological innovations are continuing. Zero- and low-emission vehicles, which also include well performing plug-in hybrid electric vehicles, can continue to play a role in the transition pathway. Following consultation with stakeholders, the Commission will make a proposal for registering after 2035 vehicles running exclusively on CO2 neutral fuels in conformity with Union law, outside the scope of the fleet standards, and in conformity with the Union’s climate-neutrality objective.
Takze vyrabat, predavat mozu aj po roku 2035 cokolvek, co jazdi na uhlikovo neutralne palivo. A to som pisem ako velky fanda BEV.
Zobraziť komentár 24.02.2025 - 23:37:47
01
Hej, jasne, ide o uhlíkovo netrálne autá, nie iba BEV.

Odpovedal som v kontexte toho pôvodného príspevku, v ktorom som opravoval rok, nie presný text.
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 07:40:53
01
V podstate každé palivo je uhlíkovo neutrálne, nie?
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 07:43:30
00
arrow_leftMarKac80 napísal:
A čo si teda praje KSČ? Bol som za to, že chcú kontrolovať čím viac krajín ( cez ich trh). Tj. oslabiť iné trhy a vytvoriť závislosť na ich produktoch. A z toho dôvodu budú podporovať aktivity, ktoré k tomu cieľu pomôžu ( dotovať určité produkty).
Rovnako znižovať závislosť na iných krajinách a dovoze napr. ropy (momentálne nevedia pokoriť vlastnou ťažbou, tak aj preto elektromobilita).


Ak by rozhodovala o čínskych investíciách a inováciách Komunistická strana Číny, tak by to vyzeralo ako v iných komunistických krajinách. Čína je však svetová veľmoc v inováciách, pretože čínsky firmy sa môžu rozhodnúť, čo budú vyrábať a vyvážať. Preto aj rastie vývoz elektromobilov a pritom sa nezvyšuje zadĺženie čínskych výrobcov alebo štátu, pretože po elektromoiloch z Číny rastie dopyt.
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 08:21:05
00
Nie, skvapalnene dinosauri nie su. Pretoze chceme mat terajsiu klimu a nie taku, aku mali oni v case, ked vykapali...
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 08:28:46
00
https://www.startstop.sk/spravy/news/126343/s-elektromobilmi-v-eu-sa-deje-nieco-zvlastne-na-toto-odbornici-cakali/
:@ tie názvy článkov je fakt grc už :envy: takže je to o:
Podľa združenia ACEA vzrástol predaj nových elektromobilov v januári 2025 o 34 % na 124 341 kusov, čo predstavuje 15 % podiel na trhu.
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 10:39:10
00
arrow_leftbicycletour napísal:
Ak by rozhodovala o čínskych investíciách a inováciách Komunistická strana Číny, tak by to vyzeralo ako v iných komunistických krajinách. Čína je však svetová veľmoc v inováciách, pretože čínsky firmy sa môžu rozhodnúť, čo budú vyrábať a vyvážať. Preto aj rastie vývoz elektromobilov a pritom sa nezvyšuje zadĺženie čínskych výrobcov alebo štátu, pretože po elektromoiloch z Číny rastie dopyt.

whaat? cina elektroauta dotuje. aj preto boli uvalene cla ak nevedeli/nechceli preukazat vysku dotacie.

cize ak sa mala cinska tlaciaren rozhodne ze preda 10 milionov vytlackov o tom co sa udialo na namesti nebeskeho pokoja tak moze poslat objednat kontajner?:) pochybujem
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 11:02:10
01
arrow_leftmnavak napísal:
whaat? cina elektroauta dotuje. aj preto boli uvalene cla ak nevedeli/nechceli preukazat vysku dotacie.

cize ak sa mala cinska tlaciaren rozhodne ze preda 10 milionov vytlackov o tom co sa udialo na namesti nebeskeho pokoja tak moze poslat objednat kontajner?:) pochybujem


Všade vo svete rastú predaje čínskych elektromobilov dvojcifernými číslami a nezmenia to ani clá EÚ. Pretože ľudia vedia, čo je to kvalitný a lacný elektromobil a nepotrebujú kupovať predražené európske výrobky.
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 11:49:14
00
vedci zistili ze cim menej auta jazdia tym menej co2 vyprodukuju :lol: nebola tato tema aj tu prednedavnom? :rofl:
https://www.autoviny.sk/novinky/2759608/stare-auto-ma-mensiu-uhlikovu-stopu-ako-tesla
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 12:07:47
00
arrow_leftbicycletour napísal:
Všade vo svete rastú predaje čínskych elektromobilov dvojcifernými číslami a nezmenia to ani clá EÚ. Pretože ľudia vedia, čo je to kvalitný a lacný elektromobil a nepotrebujú kupovať predražené európske výrobky.

Mrzi ma ako je u nas rozsireny obdiv Ciny bez zapojenia kritickeho myslenia vo vztahu ku sirsim suvislostiam, ci uz hospodarskym, ale aj moralnym.
Slovakovi je zjavne takmer vsetko jedno, ked je cena nizsia :( Aby som bol ferovy, nie len Slovakovi, ale u nas je takto nekriticka vyrazne vacsia cast populacie ako zapadne od nas. Ked si clovek precita diskusiu pod testom cisnekeho auta v SR a potom v AT/De, tak je to poriadny rozdiel.

Ludom zjavne nevadia veci ako:
- podpora totalitneho komunistickeho rezimu
- ze v Cine nemaju ludia slobodu (slova, vierovyznanie), rezim prenasleduje vlastnych obcanov
- dlhodobe systematicke porusovanie dusevneho vlastnictva (aj preto ten velmi rychly pokrok)
- v mnohych sferach bezbrehe poskodzovanie prirody
- oslabovanie konkurencieschopnosti vlastneho statu/regionu
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 12:28:20
012
aj tá spomínaná kvalita ("ľudia vedia, čo je to kvalitný a lacný elektromobil") je v prípade Číny dosť otázna
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 12:36:40
04
Ano, nehovoriac o after sales podpore, dobe dodania, ale aj dobe vyroby !!! nahradnych dielov po ukonceni vyroby modelu.
Cinske modely zvyknu mat zaroven kratsi zivotny cyklus s cim suvisi rychlejsi pokles zostatkovej hodnoty, v nasich koncinach obzvlast (je malo takych bohatych slovakov, co by si mohli dovolit kupovat jazdene cinske auta :) ).

A este som chcel ku udajnej "predrazenej" europskej konkurencii. Ma to uroven protizapadnej propagangy.
Co znamena predrazene europske auta? Zaraba na nich vyrobca 20 %, ci 50%?
Realne je marzovost do tych 10 %, no mnohe europske nepremiove automobilky ju maju nizsiu aj 2-3 %, nehovoriac o tom, ako musia neustale konsolidovat, spajat sa a pod aby prezili.
Cize narativ o tom ako sa europske firmy na tom nabaluju ze predavaju drahe auta nie je spravny.
Spcialne BEV predavaju casto EU vyrobcovia bez zisku, alebo aj so stratou. Cinske su lacnejsie kvoli dotaciam ale napr aj pracovnemu casu a podmienkam. Chcete v EU robit 6 dni v tyzdni po 10-12hod denne (ako je v Cine zvykom) bez navysenia platov?
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 15:12:14
08
arrow_leftCraObs napísal:
vedci zistili ze cim menej auta jazdia tym menej co2 vyprodukuju :lol: nebola tato tema aj tu prednedavnom? :rofl:
https://www.autoviny.sk/novinky/2759608/stare-auto-ma-mensiu-uhlikovu-stopu-ako-tesla


Keďže majitelia elektromobilov viac jazdia, tak zaplatia viac na daniach. Majitelia spaľovacích áut sú tak len príživníci na systéme, keďže vypúšťajú na km násobne viac škodlivín.
Zobraziť komentár 25.02.2025 - 15:49:20
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up