Je pravda, ze keby policajt chce, tak vystresuje a nasledne vyhodi skoro kazdeho. Je to podobne ako s akoukolvek inou skuskou a skusajucim. Ak ziak neprerastol ucitela o x stupnov, tak ten bude mat vzdy navrch, najma skusenostami.
Ale uprimne, osobne som nikdy taketo nieco realne nevidel, iba pocul od tych neuspesnych. A neuspesni boli bud preto, lebo robili vazne chyby alebo aj preto, lebo boli uz na pohlad vystresovani a vyklepani (alebo opacne az arogantni) a robili chyby. To mozes byt pri maturite, ale nie za volantom alebo napriklad na strelnici ci inde, kde od teba zavisi zivot ostatnych. Preto takyto leti pri prvej chybe, lebo na to ocividne (este) mentalne nema a prilis vytrca v porovnani s ostatnymi. A nemylme sa.
Situacia je to v zasade rovnaka pre vsetkych, teda aj objektivna miera stresu. Len subjektivne zvladanie tej situacie je pre kazdeho zasadne ine. Je to podobne ako pracovne pohovory na beznu poziciu kde sa vybera z tisicov rovnakych kandidatov. Nezoberu toho, co najviac stresuje ani toho, co stresuje/machruje a este aj robi chyby.
Hmm, ja som mal na autoškole za inštruktora neskutočnú sekeru. Dodrbával ma za také veci, že som nepodraďoval rýchlosti, že som dôkladne nezaťahoval ručnú brzdu, že som nedával smerovku pri odbočovaní doľava hoci hlavná cesta odbočovala doľava a podobne prkotiny, ktoré teraz už asi nikto nerieši. Asi to ale malo význam, lebo na skúške sme boli v aute 3 adepti, inštruktor a policajt, som uspel.
Prvý adept vyletel asi po 5 km strašnej jazdy na 2 prevodovom stupni až nás skoro zabil na križovatke nedaním prednosti. To policajt adepta rovno vyhodil z auta a nech si ide pre svoje veci peši do autoškoly.
Druhý adept si myslel, že prvého vyhodili za to, že išiel celý čas na dvojke. Tak on si trúfol aj na tretí prevodový stupeň. Nepomohlo mu to. Aj on išiel peši nazad.
Ale ten to už naštastie nemal ďaleko, asi 300 metrov od budovy autoškoly. Tak som si sadol za volant ja, rýchlo som nakvaltoval 4 a už pri budove autoškoly mi policajt hovorí, "šak vy to viete, môžete zastaviť". Neveril som vlastným ušiam. Ani pol kilometra som nedal na skúške, vôbec som si nezajazdil.
Dodrbával ma za také veci, že som nepodraďoval rýchlosti, že som dôkladne nezaťahoval ručnú brzdu, že som nedával smerovku pri odbočovaní doľava hoci hlavná cesta odbočovala doľava a podobne prkotiny, ktoré teraz už asi nikto nerieši.
ani jedna z tých vecí mi nepripadá ako prkotina, ktorú by teraz už nikto neriešil
Neviem či mám šťastie, ale všímam si že veľká väčšina šoférov v tomto spomenutom prípade blinker vľavo nepoužíva.
A nadväzne - keď hlavná odbáča vpravo a jedna vedľajšia pokračuje rovno, a oni idú rovno, tak vyhodia blinker vľavo. Keď to zažívam ako spolujazdec, tak sa pýtam: no jo, a keby tam bola ešte jedna vedľajšia, ktorá odbáča vľavo, tak ku blinkru použiješ ešte aj ruku z okna?
do takych krizovatiek vchadzam velmi defenzivne, lebo neviem ako kapacitne je na tom sofer oproti. pravidlo pravej ruky detto, tam tiez nikdy nemam istotu
ked som to ako spolujazdec vytkol kamaratke, povedala, ze ju tak v autoskole naucili. tak ja uz fakt neviem. no ani po vysvetleni nedokazala pochopit, ze tym ohrozuje ostatnych ale aj seba a isla si dalej svoje.
Neviem či mám šťastie, ale všímam si že veľká väčšina šoférov v tomto spomenutom prípade blinker vľavo nepoužíva.
A nadväzne - keď hlavná odbáča vpravo a jedna vedľajšia pokračuje rovno, a oni idú rovno, tak vyhodia blinker vľavo. Keď to zažívam ako spolujazdec, tak sa pýtam: no jo, a keby tam bola ešte jedna vedľajšia, ktorá odbáča vľavo, tak ku blinkru použiješ ešte aj ruku z okna?
Takú križovatku máme pri Štiavnici, navyše ešte aj s autobusovou zastávkou vo vnútornom oblúku , jazdíme tade pre istotu opatrne, ale nevznikajú tam kolízne situácie: https://maps.app.goo.gl/mEUQss3kcYeRniqJ7
Dobrovolne priznavam, ze blinker dolava tam nedavam ked pokracujem po hlavnej. Keby som siel na vedlajsiu, tak davam blinker doprava. Mozno to robim nespravne. A este dodam, ze ani ziadne auto iduce predo mnou som tam nikdy nevidel davat blinker dolava.
Taketo krizovatky ako cyklista neznasam. Hlavna odbocuje doprava ale vedlajsia ide rovno, neukazem zmenu smeru lebo chcem ist rovno ale zlava ma predbieha auto co ide dalej po hlavnej. Ked sa vopcham vopred do stredu cesty tak po mne trubia. Ked ukazem ze odbocujem dolava tak ma uz i zprava auto predbiehalo mysliac si ze idem fakt dolava.
Dobrovolne priznavam, ze blinker dolava tam nedavam ked pokracujem po hlavnej. Keby som siel na vedlajsiu, tak davam blinker doprava. Mozno to robim nespravne. A este dodam, ze ani ziadne auto iduce predo mnou som tam nikdy nevidel davat blinker dolava.
V takýchto nedávam ani ja,hlavne ak sú mimo mesta, tak ak by som šiel rovno tak skôr dám blinker doprava.
To ma učili na tejto v MT, kde málokto dáva blinker doľava tak všetci stoja aj keď by mohli ísť z vedľajšej rovno. https://maps.app.goo.gl/EFvp4Vp1nF1QfmYa9
No na tejto by som blinker dolava daval urcite, to uz mne osobne nepripada ako priebezny hlavny tah, ale vyslovene ako odbocovanie dolava / krizovanie priebezneho priameho smeru. Ale tu by som daval aj blinker doprava, aby som signalizoval tomu cakajucemu, ze odbocujem z hlavnej doprava (aj ked formalne by som nemal kedze nemenim smer).
v extravilane takych byva dost - si zober ze nedas smerovku dolava a oproti tebe ide auto 90km/h - co si ma mysliet? domyslat ze ides po hlavnej a nie rovno? a ked si to nedomysli? https://maps.app.goo.gl/c2HAh4SU72iNoDLE6
Ale ty ako vodič sa nemôžeš spoliehať na blinkre. Ak ide to auto raz po hlavnej a nedá blinker doľava, ale bude pokračovať aj tak po hlavnej, tak vinný budeš iba ty, ktorý si mu nedal prednosť.
Koľko situácií je aj takých, že napr. stojíš na bočnej a zľava prichádza auto po hlavnej a má blinker z jeho strany doprava a ty to vyhodnotíš, že ide odbočiť do bočnej a pohneš sa, no vec sa má tak, že on pokračuje po hlavnej a ste v sebe. Opäť bude vina iba na tvojej strane.
Na tých križovatkách mimo obce tie blinkre, nemajú zmysel. Hlavne ak je to iba jemne klopená zákruta, kde sa dá ísť bez problémov stále 90tkou.
Ten blínker skôr v meste a vyslovene na komplikovanejších križovatkách s určením hlavnej. https://maps.app.goo.gl/1ftibBYuRybJpHgq9
Staci si spomenut ze blinker je v skutocnosti znamenie o zmene smeru jazdy, a tvrdenie ze mimo obce nema zmysel imho hranici s debilitou, sorry jako.
Myslím, že zbytočne slovíčkarčiš. Neriešime predsa odbáčanie z hlavnej na vedľajšiu, neriešime preraďovanie sa z pruhu do pruhu pri predchádzaní alebo obchádzaní prekážky. Neriešime zastavenie pri okraji cesty. Tu riešime niekedy nepodstatné blikanie, keď idem po hlavnej, ktorú neopúšťam, nech sa točí akokoľvek tá cesta.
Áno vynucuje sa tu nepodstatné blikanie pri jazde po hlavnej pritom dôležitejšie úkony ako predchádzanie cyklistu bez smerovky sú prehliadané.
Akurát to blikanie, keď pokračuješ po hlavnej ceste odbočujúcej doľava je sakra dôležité. Sám som bol v takej situácii veľmi blízko k dopravnej nehode, aj som to v tejto téme spomínal. Odvtedy si na takých miestach dávam kua pozor.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale uprimne, osobne som nikdy taketo nieco realne nevidel, iba pocul od tych neuspesnych. A neuspesni boli bud preto, lebo robili vazne chyby alebo aj preto, lebo boli uz na pohlad vystresovani a vyklepani (alebo opacne az arogantni) a robili chyby. To mozes byt pri maturite, ale nie za volantom alebo napriklad na strelnici ci inde, kde od teba zavisi zivot ostatnych. Preto takyto leti pri prvej chybe, lebo na to ocividne (este) mentalne nema a prilis vytrca v porovnani s ostatnymi. A nemylme sa.
Situacia je to v zasade rovnaka pre vsetkych, teda aj objektivna miera stresu. Len subjektivne zvladanie tej situacie je pre kazdeho zasadne ine. Je to podobne ako pracovne pohovory na beznu poziciu kde sa vybera z tisicov rovnakych kandidatov. Nezoberu toho, co najviac stresuje ani toho, co stresuje/machruje a este aj robi chyby.
Prvý adept vyletel asi po 5 km strašnej jazdy na 2 prevodovom stupni až nás skoro zabil na križovatke nedaním prednosti. To policajt adepta rovno vyhodil z auta a nech si ide pre svoje veci peši do autoškoly.
Druhý adept si myslel, že prvého vyhodili za to, že išiel celý čas na dvojke. Tak on si trúfol aj na tretí prevodový stupeň. Nepomohlo mu to. Aj on išiel peši nazad.
Ale ten to už naštastie nemal ďaleko, asi 300 metrov od budovy autoškoly. Tak som si sadol za volant ja, rýchlo som nakvaltoval 4 a už pri budove autoškoly mi policajt hovorí, "šak vy to viete, môžete zastaviť". Neveril som vlastným ušiam. Ani pol kilometra som nedal na skúške, vôbec som si nezajazdil.
ani jedna z tých vecí mi nepripadá ako prkotina, ktorú by teraz už nikto neriešil
A nadväzne - keď hlavná odbáča vpravo a jedna vedľajšia pokračuje rovno, a oni idú rovno, tak vyhodia blinker vľavo. Keď to zažívam ako spolujazdec, tak sa pýtam: no jo, a keby tam bola ešte jedna vedľajšia, ktorá odbáča vľavo, tak ku blinkru použiješ ešte aj ruku z okna?
ked som to ako spolujazdec vytkol kamaratke, povedala, ze ju tak v autoskole naucili. tak ja uz fakt neviem. no ani po vysvetleni nedokazala pochopit, ze tym ohrozuje ostatnych ale aj seba a isla si dalej svoje.
A nadväzne - keď hlavná odbáča vpravo a jedna vedľajšia pokračuje rovno, a oni idú rovno, tak vyhodia blinker vľavo. Keď to zažívam ako spolujazdec, tak sa pýtam: no jo, a keby tam bola ešte jedna vedľajšia, ktorá odbáča vľavo, tak ku blinkru použiješ ešte aj ruku z okna?
Takú križovatku máme pri Štiavnici, navyše ešte aj s autobusovou zastávkou vo vnútornom oblúku
https://maps.app.goo.gl/mEUQss3kcYeRniqJ7
Dobrovolne priznavam, ze blinker dolava tam nedavam ked pokracujem po hlavnej. Keby som siel na vedlajsiu, tak davam blinker doprava. Mozno to robim nespravne. A este dodam, ze ani ziadne auto iduce predo mnou som tam nikdy nevidel davat blinker dolava.
Dobrovolne priznavam, ze blinker dolava tam nedavam ked pokracujem po hlavnej. Keby som siel na vedlajsiu, tak davam blinker doprava. Mozno to robim nespravne. A este dodam, ze ani ziadne auto iduce predo mnou som tam nikdy nevidel davat blinker dolava.
V takýchto nedávam ani ja,hlavne ak sú mimo mesta, tak ak by som šiel rovno tak skôr dám blinker doprava.
To ma učili na tejto v MT, kde málokto dáva blinker doľava tak všetci stoja aj keď by mohli ísť z vedľajšej rovno.
https://maps.app.goo.gl/EFvp4Vp1nF1QfmYa9
prvá
druhá
tretia
Tam je to vždy zábava.
Pravidlo pravej ruky, to je večná klasika na parkoviskách pri nákupných centrách. Tie pohľady niekedy stoja za to.
No na tejto by som blinker dolava daval urcite, to uz mne osobne nepripada ako priebezny hlavny tah, ale vyslovene ako odbocovanie dolava / krizovanie priebezneho priameho smeru. Ale tu by som daval aj blinker doprava, aby som signalizoval tomu cakajucemu, ze odbocujem z hlavnej doprava (aj ked formalne by som nemal kedze nemenim smer).
Koľko situácií je aj takých, že napr. stojíš na bočnej a zľava prichádza auto po hlavnej a má blinker z jeho strany doprava a ty to vyhodnotíš, že ide odbočiť do bočnej a pohneš sa, no vec sa má tak, že on pokračuje po hlavnej a ste v sebe. Opäť bude vina iba na tvojej strane.
Na tých križovatkách mimo obce tie blinkre, nemajú zmysel. Hlavne ak je to iba jemne klopená zákruta, kde sa dá ísť bez problémov stále 90tkou.
Ten blínker skôr v meste a vyslovene na komplikovanejších križovatkách s určením hlavnej.
https://maps.app.goo.gl/1ftibBYuRybJpHgq9
Myslím, že zbytočne slovíčkarčiš. Neriešime predsa odbáčanie z hlavnej na vedľajšiu, neriešime preraďovanie sa z pruhu do pruhu pri predchádzaní alebo obchádzaní prekážky. Neriešime zastavenie pri okraji cesty. Tu riešime niekedy nepodstatné blikanie, keď idem po hlavnej, ktorú neopúšťam, nech sa točí akokoľvek tá cesta.
Áno vynucuje sa tu nepodstatné blikanie pri jazde po hlavnej pritom dôležitejšie úkony ako predchádzanie cyklistu bez smerovky sú prehliadané.