On ma este tusim tk na plyn ci ako to je
04.05.2025 - 12:30:42
00
Aj 90€ každý rok môže byť pre veľa vlastníkov áut veľa. V prvom rade je to hlavne zbytočné hádzanie polien pod nohy obyčajným ľuďom. Má niekto pocit, že v AT jazdia lepšie autá ako v DE len preto, že absolvujú technickú každý rok? Ja osobne nie. Má niekto pocit, že v SR jazdia ekologickejšie autá ako v DE len preto, že na emiske pri ottovom motore meriame aj HC? Ja osobne nie. A už vôbec si nemyslím, že za relevantné percento smrteľných nehôd môže technický stav vozidiel starších ako 10r a že zavedením povinnej stk/rok sa to už teraz bezvýznamné číslo dramaticky zlepší. Sám som proti tomu, aby po cestách jazdili vraky. Len proti tomu treba urobiť niečo iné - zvýšiť životnú úroveň. Povinná STK každý rok je veľmi účelové opatrenie. Prinesie len zníženie životnej úrovne a peniaze Dekre + štátnemu aparátu.
04.05.2025 - 12:52:35
09
Jedna nech je platená a druhá zadarmo. Ako bič na vraky. To by bol ústretový krok.
He he ***** také slovné spojenie :D
04.05.2025 - 13:34:47
00
K tym 90e si este treba pripocitat zabity cas, aj s objednanim minimalne 2 hodiny. 150e asi pisal ked niekoho zaplatis aby ti siel s autom on.
A co sa tyka rakuska, myslim ze tam stkcku davaju servisy? Takze sice je kazdy rok ale v podstate neriesis nic lebo raz za rok do servisu ides aj tak aj u nas
04.05.2025 - 13:37:31
00
1. Ide zatiaľ iba o návrh, ktorý sa ešte iba začína konzultovať z iniciatívy EK. Aj ak EK naozaj predloží tento návrh do ďalšieho konania, musí prejsť cez EP a ER.Je teda príliš skoro na apriórne lamentovanie.
2. Navrhujú sa v ňom ročné STK len pre autá staršie ako 10 rokov.
3. Ak mám auto, počítam s nákladmi. Je naivné sťažovať sa na to, že s prevádzkou auta súvisia aj iné náklady ako PHM. Práve naopak - nákladovosť vlastnictva auta sa bude ešte ďalej zvyšovať, treba s tým počítať a v diskusiách na mtbiker to neovplyvníte. Bohužiaľ, slovenské vlády toto dlhodobo podceňujú a preto bude viac a viac ľudí na Slovensku postihnutých dopravnou chudobou. Za to ale nemôže EK, ale my tým, koho si volíme a teda kvôli komu máme nižšie a nižšie príjmy a relatívne vyššie a vyššie ceny oproti ostatným krajinám EÚ.
04.05.2025 - 13:51:09
03
Keď vidím stav áut na cestách, tak si vravím že každé tri mesiace by nebolo málo, aspoň do času kým zmiznú vraky vypustajuce dymy viac ako troch farieb ...
04.05.2025 - 14:24:35
01
arrow_leftJaroh napísal:
1. Ide zatiaľ iba o návrh, ktorý sa ešte iba začína konzultovať z iniciatívy EK. Aj ak EK naozaj predloží tento návrh do ďalšieho konania, musí prejsť cez EP a ER.Je teda príliš skoro na apriórne lamentovanie.
2. Navrhujú sa v ňom ročné STK len pre autá staršie ako 10 rokov.
3. Ak mám auto, počítam s nákladmi. Je naivné sťažovať sa na to, že s prevádzkou auta súvisia aj iné náklady ako PHM. Práve naopak - nákladovosť vlastnictva auta sa bude ešte ďalej zvyšovať, treba s tým počítať a v diskusiách na mtbiker to neovplyvníte. Bohužiaľ, slovenské vlády toto dlhodobo podceňujú a preto bude viac a viac ľudí na Slovensku postihnutých dopravnou chudobou. Za to ale nemôže EK, ale my tým, koho si volíme a teda kvôli komu máme nižšie a nižšie príjmy a relatívne vyššie a vyššie ceny oproti ostatným krajinám EÚ.

Je to cista buzeracia ludi ktori nemaju peniaze na neustale kupovanie novych aut.
Co keby to dali na kazde 3 mesiace? Bol by si s tym tiez ok lebo ved treba ratat s nakladmi? Je to proste neopodstatneny vymysel na tahanie penazi z ludi. 10 rocne auto nie je ziaden vrak. Taktiez je rozdiel ci niekto ma 10 rocne auto a 400 tisic a niekto ako ja ma 13 rocne so 140 tisic.
04.05.2025 - 14:30:12
01
10 rokov mi príde dosť málo.. prvé 4 roky sú bez STK a to teraz bežne býva 5 rokov záruka, KIA má tuším aj 7! potom vlastne človek absolvuje 3x STK za ďalších 6 rokov a následne každým rokom?
10 ročné autá sú ročník 2015, priemer najazdených KM v EU podľa štatistík nie je ani 15tis. km/rok, takže tie autá sú ešte bez velkých servisov a výmen komponentov. toto nemá nič s ekológiou ale len buzerácia aby sa hýbal trh.

Nech sa to radšej stanoví na kilometre, napr každých 30tis km kontrola STK, to by mi dávalo väčší zmysel. Aj tam bude velká diskusia že 30tis dialničných a 30tis v meste je rozdiel..
každopádne základ toho celého je zas a len mentalita! stačí neodrbávať, keď nebudú úplatky ale poctivé kontroly nebudú jazdiť vraky.
04.05.2025 - 14:32:32
04
Tento návrh je ale od ľudí, ktorým EU/štát zabezpečuje nové autá každé 4 roky, majú šoférov, platia im letenky v 1. triede, alebo súkromné lietadlá atď. Aj v tom "bohatom" Nemecku im starne vozový park každý rok, lebo ľudia nemajú na nové autá. Nové autá sú drahšie a drahšie, lebo EU úradníci už nevedia čo od rozkoše. Podiel nehôd áut s nevyhovujúcim technickým stavom je menej ako 0,1%, Celé je to len o doslova buzerácii ľudí, nič viac, nič menej.
2/ len autá staršie ako 10 rokov. Tu je nejaká štatistika pre priemerný vek vozidiel v Európe za rok 2023. Je ľahko možné, že v 2025 už všetky štáty budú mať priemerný vek vozidiel nad 10 rokov https://www.aut.fi/en/statistics/international_statistics/average_age_of_passenger_cars_in_european_countries a v tom sú zarátané aj firemné autá, autá z požičovien a podobne.
3/ niekto rozhodol, že 10 ročné auto je staré a zaslúži si byť za to penalizované. Náklady sú umelo zvyšované. EU a EK sa oháňa nejakou ekológiou. Preto sa nám každého pol roka sťahuje EU parlament a 30 tisíc úradníkov medzi 2 Bruselom a Štrasburgom. Každý návrh, čo ide EU parlamentu sa tlačí na papier a posiela kuriérmi pre 720 poslancov + predseda parlamentu. Nenájdem ten článok z 2022, ale za rok 2021 dostali poslanci EU parlamentu, každý jeden cez 50kg A4 formátu papiera rôznych zákonov atď. Pritom každý poslanec má notebook, ktorý si potom môže nechať a návrhy sa posielajú aj ako pdf na ich emaily. Samozrejme máme tu ďalšie chuťovky ako potencionálny zákaz karbónu (že by koniec aj karbónových bikov, kajakov a iných výrobkov?) Rieši sa opotrebovanie gúm a bŕzd (to isté majú aj biky, na Rascale mení kamoš zadný WTB Riddler každých cca 1500-2000km, lebo je zodratý.) Prečo EU vôbec uvažovala, tu je odkaz https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:8e016dde-215c-11ee-94cb-01aa75ed71a1.0012.02/DOC_2&format=PDF že ak by napríklad umrela prevodovka na 8 ročnom aute, že bude vhodné len do šrotu? To je akože ekologické vyhadzovať celé auto kvôli vadnej prevodovke? Tu nejde len o dopravnú chudobu slovákov, ale celej EU. Za posledných 10 rokov v rámci EU+Anglicko sa zvýšil priemerný vek vozidiel o 1,5 roka.
04.05.2025 - 14:50:47
01
Hej rozhoduju o tom ludia co si mozu kupit auto z ich vyplaty kazdy mesiac 😄
04.05.2025 - 14:53:49
00
Ja fakt už neviem. Môjmu skoro 13 ročnému plecháčovi nechýba nič. Max možno podvozok by chcel trochu lásky v nejakom špecializovanom zariadení... Nepoznáte v BA firmu co mi to vyčistí a ošetrí? A potom vydržíme ešte veľa veľa rokov
04.05.2025 - 15:15:56
00
arrow_leftlapaloma napísal:
Nestojí stk/ek tak 90 euro? To ďalších 50 dávaš ako úplatok?


V zivote neplatil uplatok, moje auto prechadza na vybornu len tak :)

Ale ja mam o jednu emisnu viac ako bezne auta :)

Mam STK + EK na benzin + EK na LPG.

Aktualne ma to stoji podla cennika 155€ https://easycheck.sk/cennik/
04.05.2025 - 15:19:08
02
***** kazdych 1000km ist na STK to ma fakt bude bavit :lol:
04.05.2025 - 15:30:27
00
arrow_lefttl_unicorn napísal:
Aj 90€ každý rok môže byť pre veľa vlastníkov áut veľa. V prvom rade je to hlavne zbytočné hádzanie polien pod nohy obyčajným ľuďom. Má niekto pocit, že v AT jazdia lepšie autá ako v DE len preto, že absolvujú technickú každý rok? Ja osobne nie. Má niekto pocit, že v SR jazdia ekologickejšie autá ako v DE len preto, že na emiske pri ottovom motore meriame aj HC? Ja osobne nie. A už vôbec si nemyslím, že za relevantné percento smrteľných nehôd môže technický stav vozidiel starších ako 10r a že zavedením povinnej stk/rok sa to už teraz bezvýznamné číslo dramaticky zlepší. Sám som proti tomu, aby po cestách jazdili vraky. Len proti tomu treba urobiť niečo iné - zvýšiť životnú úroveň. Povinná STK každý rok je veľmi účelové opatrenie. Prinesie len zníženie životnej úrovne a peniaze Dekre + štátnemu aparátu.

slovak je diagnoza, on proste prachy nema tak ci tak, ale vozit sa na crepe to ano...
oyeby typu vrtakom do dpf a cyklistov nech aj yebne rakovina... :n:

uplatky budu pri urcitej mentalnej skupine obyvatelstva vzdy, ale ze ich budu 2x castejsie platit, verim ze to niektorych zlomi a zacnu chodit konecne poloprazdnymi mhd.
nie po jednom v crepoch sediet, vyrabat zadymene zapchy a blokovat parkoviska... :n:
sorry jako, zacina to byt neunosne.
04.05.2025 - 15:41:35
00
arrow_leftscarinko napísal:
Je to cista buzeracia ludi ktori nemaju peniaze na neustale kupovanie novych aut.
Co keby to dali na kazde 3 mesiace? Bol by si s tym tiez ok lebo ved treba ratat s nakladmi? Je to proste neopodstatneny vymysel na tahanie penazi z ludi. 10 rocne auto nie je ziaden vrak. Taktiez je rozdiel ci niekto ma 10 rocne auto a 400 tisic a niekto ako ja ma 13 rocne so 140 tisic.

Toto je za mna dost zavadzajuce a nemyslim si, ze STK nejak zasadne obmedzuje vlastnictvo starsich automobilov -> obmedzuje ale vlastnistvo zanedbanych, neudrziavanych a pripadne nelegalne modifikovanych vozov - je uplne jedno ci su stare alebo zanovne. Za mna jednoducho neudrziavane vozidla nemaju co robit na verejnych komunikaciach...
04.05.2025 - 16:03:32
03

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up