Tento návrh je ale od ľudí, ktorým EU/štát zabezpečuje nové autá každé 4 roky, majú šoférov, platia im letenky v 1. triede, alebo súkromné lietadlá atď. Aj v tom "bohatom" Nemecku im starne vozový park každý rok, lebo ľudia nemajú na nové autá. Nové autá sú drahšie a drahšie, lebo EU úradníci už nevedia čo od rozkoše. Podiel nehôd áut s nevyhovujúcim technickým stavom je menej ako 0,1%, Celé je to len o doslova buzerácii ľudí, nič viac, nič menej.
2/ len autá staršie ako 10 rokov. Tu je nejaká štatistika pre priemerný vek vozidiel v Európe za rok 2023. Je ľahko možné, že v 2025 už všetky štáty budú mať priemerný vek vozidiel nad 10 rokov
https://www.aut.fi/en/statistics/international_statistics/average_age_of_passenger_cars_in_european_countries a v tom sú zarátané aj firemné autá, autá z požičovien a podobne.
3/ niekto rozhodol, že 10 ročné auto je staré a zaslúži si byť za to penalizované. Náklady sú umelo zvyšované. EU a EK sa oháňa nejakou ekológiou. Preto sa nám každého pol roka sťahuje EU parlament a 30 tisíc úradníkov medzi 2 Bruselom a Štrasburgom. Každý návrh, čo ide EU parlamentu sa tlačí na papier a posiela kuriérmi pre 720 poslancov + predseda parlamentu. Nenájdem ten článok z 2022, ale za rok 2021 dostali poslanci EU parlamentu, každý jeden cez 50kg A4 formátu papiera rôznych zákonov atď. Pritom každý poslanec má notebook, ktorý si potom môže nechať a návrhy sa posielajú aj ako pdf na ich emaily. Samozrejme máme tu ďalšie chuťovky ako potencionálny zákaz karbónu (že by koniec aj karbónových bikov, kajakov a iných výrobkov?) Rieši sa opotrebovanie gúm a bŕzd (to isté majú aj biky, na Rascale mení kamoš zadný WTB Riddler každých cca 1500-2000km, lebo je zodratý.) Prečo EU vôbec uvažovala, tu je odkaz
https://eur-lex.europa.eu/resource.html?uri=cellar:8e016dde-215c-11ee-94cb-01aa75ed71a1.0012.02/DOC_2&format=PDF že ak by napríklad umrela prevodovka na 8 ročnom aute, že bude vhodné len do šrotu? To je akože ekologické vyhadzovať celé auto kvôli vadnej prevodovke? Tu nejde len o dopravnú chudobu slovákov, ale celej EU. Za posledných 10 rokov v rámci EU+Anglicko sa zvýšil priemerný vek vozidiel o 1,5 roka.