iste prvá fatálna nehoda,ale problémov mal dosť už dávno.

https://www.denik.cz/ze_sveta/boeing-777-787-dreamliner-problemy-hrozba-nehody-svedectvi-technik.html

https://www.irozhlas.cz/veda-technologie/technologie/boeing-787-dreamliner-letecke-spolecnosti-piloti-urad-ochrana_1906161220_och


https://zdopravy.cz/dalsi-problem-s-motory-dreamlineru-z-letadla-norwegian-padaly-po-vzletu-jeho-kusy-32641/
12.06.2025 - 13:36:26
00
A ktory z tych linkov, ktore si dal, potvrdzuju to tvoje prehlasenie ze: "dalsi dreamliner si to ustlal" ? Nepis bludy.
12.06.2025 - 13:40:49
00
A pritom stačilo napísať "sorry, pomýlil som sa, tresol som hlúposť..."
12.06.2025 - 13:46:35
04
píšem prvá fatálna nehoda....
12.06.2025 - 13:49:54
00
Keď si to veľká mašina "ustelie", tak to nie je fatálna nehoda?
Nerozumiem tvojej výrokovaj logike. Začal si príspevok takto:
"takže ďalší dreamliner si to ustlal.teraz air india hneď po štarte.."

V mojom chápaní už predtým nejaké museli byť, keď tento je "ďalší"
V mojom chápaní už predtým nejaké museli byť, keď "teraz je to air india hned po štarte"
12.06.2025 - 14:09:18
01
nezahliadol som klapky. vyzeralo to na stall.
mozno namiesto gear up siahol na klapky ?
12.06.2025 - 14:46:46
00
L.Keller

https://www.youtube.com/watch?v=Qd44IbumDHU
12.06.2025 - 15:12:06
00
Zatiaľ špekulácie, ale zopár vecí by mohlo sedieť, vyšetrovanie napokon odhalí viac.

Z tohto videa sa dá predpokladať, že lietadlo využilo prakticky celú dráhu, pri vzlete vidno na konci kúdol prachu, čo by mohlo indikovať, že sa odlepili na mieste, kde už začínala tráva. https://x.com/Vikasmakwana111/status/1933162059556159903

Podľa niektorých správ štartovalo zo začiatku dráhy, čo je pri zaťažení lietadla a teplote 46° C logické, výkon motorov je v tých podmienkach o niečo znížený. Paliva mali odhadom 50 ton.

Viacero profi pilotov pripúšťa podľa ďalšieho videa, že odlietali bez klapiek, prípadne mohol jeden z pilotov omylom zasunúť klapky namiesto podvozku, to sa stalo už mnohokrát. Airbus A300 umožňuje vzlet bez klapiek, s vysunutými slats, ale to chce dlhšiu dráhu. U Boeingu neviem.

https://x.com/KumarVijayDesai/status/1933088706665263170

Otázka je, ako má Boeing vyriešené varovania, moderný Airbus by totiž pri pokuse o vzlet bez klapiek spustil na pilotov intenzívne varovné signály.

Rotácia +33s
Mayday +44s, zhruba 300 ft (ADS-B)
Maximálna výška +49s, 625 ft (Flightradar24)
Náraz +58s, miesto dopadu 1,6 km od dráhy

Zázrakom preživší pasažier z 11a povedal, že po 30 sekundách počul tupé buchnutie, krátko na to sa stroj zrútil.
12.06.2025 - 17:54:44
00
krátky rozbor od pilota....pustiť titulky.

https://www.youtube.com/watch?v=2zi0HHGA4Ak
12.06.2025 - 18:57:32
00
Keď je vodka , nič nie je nemožné 😂😂😂…

https://www.instagram.com/reel/DK2ewAfuBy0/?igsh=eTV2bzl6bjZpems=
16.06.2025 - 13:12:18
01
https://arstechnica.com/information-technology/2025/06/faa-to-retire-floppy-disks-and-windows-95-amid-air-traffic-control-overhaul/
24.06.2025 - 15:01:50
00
...len poznamka k predchadzajucemu clanku... V SK sme presli na elektronicke stripy v 2004 (ako jedny z prvych v Europe). A ako zaznamove media sme dlho pouzivali DAT kazety, a svojho casu sa ukladali data zo zalozneho systemu na opto/magneticke pamatove disky ( o nieco vacsia verzia nez audio MiniDisc)... teraz sa to vsetko uklada do diskovych poli.
24.06.2025 - 16:56:53
00
Vražda a samovražda, alebo nejaké ťažko vysvetliteľné pominutie mysle...

Vypínače motorov sú tie dva "dzindzíky", aby sa nedali prepnúť omylom, musia sa vytiahnuť hore, čím sa odaretujú a potom ich treba preklopiť k sebe.

Príloha:
Screenshot 2025-07-12 at 09.19.46.png
Screenshot 2025-07-12 at 09.19.46.png 90 KiB thumb_up0thumb_down



Z predbežnej správy:

- 08:08:42: Prepínače prívodu paliva motora 1 a motora 2 boli postupne prepnuté z polohy RUN (chod) do polohy CUTOFF (vypnuté) s časovým odstupom 01 sekundy.
- V hlasovej nahrávke z kokpitu je počuť, ako sa jeden z pilotov pýta druhého, prečo ho vypol.
Druhý pilot odpovedal, že to neurobil.
- 08:08:52: Prepínač prívodu paliva motora 1 bol prepnutý z polohy CUTOFF (vypnuté) do polohy RUN.
- 08:08:56: Prepínač prívodu paliva motora 2 bol tiež prepnutý z polohy CUTOFF (vypnuté) do polohy RUN.
Teplota výfukových plynov (EGT) stúpa u oboch motorov, čo naznačuje opätovné zapálenie. Spomaľovanie jadra motora 1 sa zastavilo, obrátilo sa a začal zrýchľovať. Motor 2 sa dokázal znovu zapáliť, ale nedokázal zvrátiť spomaľovanie otáčok jadra.
- Záznam EAFR sa zastavil o 08:09:11 UTC.
12.07.2025 - 09:32:07
12
Kkotlár by nevylúčil náhle pominutie mysle po kovid vagcíne …
12.07.2025 - 15:47:44
00
prečo je vôbec možné vypnúť prívod paliva počas letu..?
12.07.2025 - 15:49:44
00
keyboard_arrow_up