Zatiaľ špekulácie, ale zopár vecí by mohlo sedieť, vyšetrovanie napokon odhalí viac.
Z tohto videa sa dá predpokladať, že lietadlo využilo prakticky celú dráhu, pri vzlete vidno na konci kúdol prachu, čo by mohlo indikovať, že sa odlepili na mieste, kde už začínala tráva.
https://x.com/Vikasmakwana111/status/1933162059556159903Podľa niektorých správ štartovalo zo začiatku dráhy, čo je pri zaťažení lietadla a teplote 46° C logické,
výkon motorov je v tých podmienkach o niečo znížený. Paliva mali odhadom 50 ton.
Viacero profi pilotov pripúšťa podľa ďalšieho videa, že odlietali bez klapiek, prípadne mohol jeden z pilotov omylom zasunúť klapky namiesto podvozku, to sa stalo už mnohokrát. Airbus A300 umožňuje vzlet bez klapiek, s vysunutými slats, ale to chce dlhšiu dráhu. U Boeingu neviem.
https://x.com/KumarVijayDesai/status/1933088706665263170 Otázka je, ako má Boeing vyriešené varovania, moderný Airbus by totiž pri pokuse o vzlet bez klapiek spustil na pilotov intenzívne varovné signály.
Rotácia +33s
Mayday +44s, zhruba 300 ft (ADS-B)
Maximálna výška +49s, 625 ft (Flightradar24)
Náraz +58s, miesto dopadu 1,6 km od dráhy
Zázrakom preživší pasažier z 11a povedal, že po 30 sekundách počul tupé buchnutie, krátko na to sa stroj zrútil.