ako keď voláš na IT podporu pri nejakej chybe "už ste reštartovali PC?"
12.07.2025 - 16:14:10
00
arrow_lefttriki napísal:
prečo je vôbec možné vypnúť prívod paliva počas letu..?

napr. ak motor horí je dobrý nápad netlačiť do neho palivo
12.07.2025 - 17:22:21
07
Aj vizuál …

https://www.instagram.com/reel/DL_qLnTuNPi/?igsh=MTI1cTJxcDcwZ2R0bg==
13.07.2025 - 11:30:53
00
ok,ale požiar je niečo iné ako pri štarte.
13.07.2025 - 11:53:07
00
A to ich tam majú chodiť domontovať až keď lietadlo odštartuje 😉
13.07.2025 - 12:52:49
01
Motor môže začať horieť v ktorejkoľvek fáze letu. Palivový kohút je normálny ovládací prvok lietadla ako desiatky ďalších, len jeden z tých dôležitejších. Ale nič v kabíne sa nenavrhuje tak, aby to pilot nemohol zneužiť, pretože sa počíta s tým, že pilot je zdravý a psychicky stabilný.
Každý deň máme viac ako 100,000 komerčných letov a samovrážd kde piloti so sebou zobrali aj svoje dopravné lietadlo v celej histórií narátame na prstoch dvoch rúk.
BTW tie prepínače cca 10 sekúnd od vypnutia znovu zapli, takže motory sa už začali rozbiehať, ale neskoro. Veľmi presne načasované v tú najhoršiu chvíľu, stačilo by trochu skôr alebo neskôr a ešte by sa to dalo zachrániť.
13.07.2025 - 21:09:29
01
velmi zvlastny bulletin

Federálny úrad pre letectvo USA (FAA) vydal Špeciálny informačný bulletin o letovej spôsobilosti (SAIB) č. NM-18-33 17. decembra 2018, varovanie pred možným vypnutím funkcie uzamknutia spínača ovládania paliva.......
Spínače ovládania paliva nainštalované na VT-ANB (P/N 4TL837-3D) boli rovnakého typu, ako sa uvádza v tomto bulletine, ktorý varoval, že funkcia blokovania (aretácie) môže byť vypnutá, čo môže umožniť neúmyselný pohyb.

odporucanie,na ktore sa "asi" v Air india zjavne vykaslali,kedze to islo do $

Pali65 preco by samovrah znova prepinal ten ovladac spat,to mi nedava hlavu ani patu
14.07.2025 - 00:26:40
00
canopus zapnut ich mohol aj druhy pilot, nie?
14.07.2025 - 08:52:12
00
Uz sa objavuju teorie o chybnom chipe.
Len je to zvlastne, mali by to byt mechanicke prepinace, tak ako by sa same prepli do polohy CUTOFF.
Ked sa jeden pilot pytal druheho ci vypol privod paliva, ten odpovedal, ze nie.
---

Ale mohlo ist aj o stresovu odpoved, ze si uvedomil, ze urobil chybu (napr. chcel zasunut podvozok)
Ale to je fakt divne, lebo to je jedna paka co ma v podstate pred sebou. na panely.
Bud bol myslou uplne inde a nesustredil sa na start lietadla alebo nam doktor Ramon1
povie svoju teoriu =)

thumb_up0thumb_down
14.07.2025 - 18:54:24
00
partnerska kontrola zjavne v bode mrazu u pilotov
17.07.2025 - 15:12:07
00
https://x.com/nexta_tv/status/1948362648262676822

🚨 Všichni na palubě havarované An-24 zemřeli, včetně letušky jménem Anastasia Bessmertnaya - její příjmení, což znamená "Nesmrtelné", přidává k této tragédii děsivý zvrat.
V profesi byla od roku 2007.
Letadlo přepravilo 43 pasažérů (včetně 5 dětí) a 6 členů posádky. Nejsou žádní přeživší.
Zřícený An-24 byl téměř 50 let starý, byl postaven v roce 1976.

https://x.com/nexta_tv/status/1948314583430529374

✈️🚨 Angara směla létat na kovovém šrotu - a zabila 49 lidí

Zřícené letadlo An-24 se podle ruského leteckého úřadu podle ruského leteckého úřadu již od roku 2018 podílelo na čtyřech leteckých incidentech. Ve službě byl od roku 1976 - téměř 50 let.

V roce 2024 agentura Reuters uvedla, že společnost Angara Airlines požádala o povolení pokračovat v létání těchto 50 let starých letadel An-24 a An-26 – jednoduše proto, že nedošlo k náhradám. Jejich motory není kde opravit: továrna v Rostově na-donu byla v roce 2022 vypnuta. Většina těchto letadel měla být vyřazena z provozu v loňském roce.

Rusko je zemí, kde místo modernizace letectví úředníci žádají, aby „udrželi létající odpadní vodu“. A lidé za to platí svým životem.

https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/antonov-an-24-rusko-sibir-havarie-angara.A250724_142852_zahranicni_aha
24.07.2025 - 20:10:04
00
Zmením smutnú tému.
Zaujal ma tento pozoruhodný rekord. Pozor, vydržte počiatočné tri a pol minúty, až potom to začne byť to pravé orechové.


thumb_up0thumb_down
24.07.2025 - 20:45:55
01
keyboard_arrow_up