Kategórie
Bike-techBezdušové systémy - MTB # MTB # plášte # bezdušové plášte # poradenstvo # kompatibilita # defekt # tmel # technické otázky
zaujimaju ma hlavne vyhody a nevyhody UST vs DT swiss riesenia (ale kludne tu rozoberajte aj ine)
takze, ak vsetko dobre chapem...
UST = UST rafik + UST plast + UST ventil
DT = DT rafik + DT tubelesskit + normalny plast*
chapem dobre?
* - k tomu dt tubeless kitu pisu ze len UST plaste ale niekde som tu cital ze aj normalne.. nedefektuje to potom velmi?
+ v DT kite je nejaky maglajz co plast pri defekte lepi, je nieco podobne aj pri UST alebo to tam netreba kvoli hrubke plastov? (a aku uspesnost ma ten maglajz ?
discuss...
posledný komentár: 29. 4. 2013 o 7:41
posledný komentár: 31. 5. 2012 o 21:13
Akcia -22% Stan’s NoTubes bezdušová páska do ráfika, 54.86 m
od 44,99 €
-22%
MOC 57,99 €
Weldtite MTB CONVERSION tesniaca páska na bezduš. ráfiky, 24 mm x 10 m
11,29 €
MOC 11,99 €
-42% Maxxis Dissector 27.5x2.60" WT EXO 3C MaxxTerra plášť, TR, kevlar
49,90 €
-42%
MOC 85,99 €
Výpredaj -17% Vittoria Agarro 27.5x2.6" G2.0 4C plášť, TLR, kevlar
49,99 €
-17%
MOC 59,99 €
Výpredaj -20% Vittoria Martello 27.5x2.6 G2.0 TNT TLR plášť, kevlar
47,99 €
-20%
MOC 59,99 €
savings Schwalbe RACING RALPH 27.5x2.25" TLR plášť, kevlar
24,99 €
savings
MOC 44,99 €
Výpredaj -22% Pirelli Scorpion™ E-MTB R 27.5x2.8" HyperWALL plášť, TLR, kevlar
61,99 €
-22%
MOC 88,99 €
-14% Schwalbe Nobby Nic 27.5x2.25" Performance Addix plášť, TLR, kevlar
29,99 €
-14%
MOC 34,90 €
Výpredaj -28% Pirelli Scorpion™ E-MTB M HyperWALL 27.5x2.6 plášť, TLR, kevlar
57,99 €
-28%
MOC 88,99 €
Akcia -25% Pirelli Scorpion™ Enduro R 27.5x2.6" HardWALL plášť, TLR, kevlar
55,99 €
-25%
MOC 83,99 €
savings Schwalbe Magic Mary 27.5x2.40" TwinSkin plášť, TLR, kevlar
25,99 €
savings
MOC 42,99 €
savings Maxxis Shorty 27.5x2.40" WT DD 3C MaxxGrip plášť, TR, kevlar
60,90 €
savings
MOC 94,99 €
savings Maxxis Assegai 27.5x2.60" 3C MaxxTerra EXO plášť, TR, kevlar
47,99 €
savings
MOC 85,99 €
-18% WTB Vigilante 27.5x2.5" TriTec Fast Rolling plášť, TCS, kevlar
46,99 €
-18%
MOC 66,99 €
-20% Specialized Slaughter Grid 27.5 x 2.6" 2BlissReady plášť, kevlar
34,99 €
-20%
MOC 48,99 €
- u UST pláště nejlépe funguje zacelování již vzniklých defektů
- u Schwalbe double defense verze je ještě o malý chlup odolnější proti defektům než UST, takže dopadne nepatrně lépe při velkých defektech typu pořádné říznutí, protože nejvíc vydrží a pořádně říznutý UST plášť tmel nezacelí, ale zase při středních a menších bude výhoda u UST lépe fungující zacelování, celkově tyhle dvě řešení vidím jako +- stejně odolná, každé bude nepatrně lepší v jiné situaci
- u Schwalbe je double defense verze ještě pořád o pár gramů lehčí než UST
- UST plášť lépe sedí na ráfku a minimalizuje riziko svléknutí pláště v extrémních případech typu třeba špatný dopad z většího skoku; samozřejmě to ale není tak, že bys dušový plášť běžně svlékal z toho ráfku, ale riziko je větší
- kombinace UST ráfek + dušový plášť je nejhorší varianta na nasazení a často nejde bez pomocné metody ani kompresorem (pomocnou metodou je myšleno nahození jedné patky pomocí duše)
- taky je třeba brát v úvahu pozdějí kontroly a doplňování tmelu, kde již použitý plášť se nahazuje hůře než nový, tady občas se nepovede bez kompresoru ani UST plášť na UST ráfek, který šel jako nový kus snadno; lze sice doplňovat tmel přes ventilek a tím odpadne problém znovuhonahození pláště, ale pak není kontrola stavu tmelu a někdy je třeba starý tmel vyhodit nebo vyhodit vzniklé hrudky, takže kontrolu se sundáním pláště je mnohem lepší řešení
Já bych na RedMetal 3 použil klasické UST, případně TNT pláště. Obyč verze (zvlášť u Schwalbe) bych určitě nepoužil, tam kdyžtak double defense verzi. Celkově ale nevidím moc přínos použití double defense verze oproti UST, rozdíl váhový je malý a jen si výrazně budeš komplikovat montáž a kontroly tmelu. Navíc UST verze jsou sehnatelné většinou o malinko levněji než double defense.
A ještě jedna výhoda platící ale jen pro Schwalbe a některé ročníky plášťů, UST verze mají větší objem, což jim kompenzuje těch pár gramů navíc. Platí pro NN 2009 a starší a pro RR. 2010 NN se zdá, že už mají objem téměř stejný co dušové verze.
edit: A pásku u UST ráfku žádnou nepotřebuješ ať použiješ pláště jakékoliv. A ventilek nevim, ale spíš nepůjde, protože mají různá UST kola i různý tvar ventilku. Třeba ventilek na ZTR ráfky nejde zaměňovat s Mavic ventilkem. Konkrétně ale Shimana jestli náhodou nejde na Fulcrumy netuším.
- na předním kole vždy najdu tmelu více, nejspíš tím, že zadní znatelně více defektí oproti přednímu
- u zadního někdy najdu cca ještě polovinu tmelu co jsem tam dal, někdy už tam není žádný (něco se spotřebuje na defekty a něco se odpařuje)
- u předního se mi ještě nestalo při kontrole, že by tam nebyl žádný
- někdy je zbylý tmel při kontrole v dobrém stavu a jen doplním
- někdy už má divnou konzistenci, takže i když tam nějaký ještě je, tak ho vyleju a dávám nový
- někdy je tam sem tam nějaká hrudka, ty vždy vyhodím
- proto je lepší vždy kontrolovat sundáním pláště ať je vidět v jakém to je stavu
Některé hustší tmely, které lze použít pouze pro UST pláště (tedy které nejsou schopné zatěsnit netěstnost stěny pláště, jen díry po defektech, ale ty pak zase dokáží zacelit i o něco větší díky větší hustotě tmelu), tak ty mohou vydržet déle.
Kontrola a doplňování tmelu je ale nutné vždy, protože spotřebováváš každý tmel na defekty a nikdy nevíš kolik přesně.
Smysl drahých tmelů v ničem nevidím, NoTubes funguje dobře a nestojí moc. V ČR stojí litrovka 450Kč (tedy cca 17euro).
Delší dobu jsem se staral doma o 3 páry UST kol a při těch 3 párech mám spotřebu cca akorát tu litrovku za rok. Což je cenově v pohodě.
Náplň na jeden plášť za 8 euro, na to bych se rovnou vykašlal. U NoTubes tmelu, když dávám 60ml, tak je to cca 1 euro na jedno použití.
Za to, že poctivě kontroluju stav tmelu a doplňuju/udržuju tmel v dobrém stavu v pláštích, tak se mi to odměnilo tím, že jsem už 2,5 roku na všech těch kolech bez jediného defektu, který bych musel řešit.
Samozřejmě jednou určitě přijde větší defekt typu pořádně rozřízlý plášť i když ty UST co používám jsou poměrně odolné, ale to bude ojedinělé a s duší by to dopadlo stejně.
Mám ale doma kompresor, takže je to docela rychlovka, i když najednou kontroluji 3 páry kol (a už brzo to budou 4 páry). Jediné, co trochu trvá je případ, když je v plášti tmel v blbém stavu a rozhodnu se ho všechen vyhodit a plášť kvůli tomu sundám a rovnou i vypláchnu.
Teraz ale neviem, čo mám spraviť, keď mám iný tmel (no flats). Zmiešať pôvodný s novým asi nebude dobré a zhadzovať plášť sa mi moc nechce aby som ho umyl a dal nový tmel. Najlepšie by bolo, keby mal niekto z okolia trocha toho zeleného Slime tmelu aby som tam takých 40 ml dolial.
to katko: bude to určite individuálne, lebo ja moje schwalbe bez mydla a s dušou nikdy nenahodím rovno. Nikdy neskočí celý plášť pekne do patiek.
S ktorymi UST/TNT plastmi mas skusenosti? Mne sa osobne pozdavali aj Rubeny, len nikde som nenasiel recenzie, ale cenovo su na tom velmi dobre cca 600 Kc za plast.
Z UST jsem jezdil jen Schwalbe (NN a RR ve všech možných kombinacích, momentálně budu mít na každém svojem kole jednu, tedy od RR/RR přes NN/RR po NN/NN, vše UST 2,25; a ta NN/NN jakmile dorazí nové kolo, ale jezdil jsem tuhle kombinace už déle i předtím na jiném), protože jsem s nimi maximálně spokojený, tak nemám potřebu dalších experimentů.
Jediné na co se chystám je někdy letos až pořádně otestuju 2010 NN 2,25 přejít na 2,4 verzi.
Ono hlavně plášťů, které jsou stejné kategorie jako NN a jedou přitom tak dobře je na trhu minimum, takže není ani moc co případně testovat. Abych měl důvod zkusit jiný UST plášť, tak by nejdříve se musel objevit změřený v testu, že se vyrovná rychlostí NN a současně bych na něj musel slyšet větší množství pozitivních ohlasů ve stylu, že je lépe drží než NN. Jinak důvod mít nebudu.
Diks
ale je fakt že na oficiálnych stránkach o tom zmienka neni
moja chyba
Len jedina vec, ktora ma na Big Betty Evo sklamala je na omak tvrda zmes, oproti Kenda Stick-E slabota :-/