Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
viem, som vyuceny automechanik. kamos mal takuto skodovenku este pred dvom rokmy a stale to len lepil a opravoval. taketo stare sroty nie su na vazne vozenie.
Je jedno s čím, ked to ma megasilnu karosériu, tak ta zabije gcko, ale poväčšine tie staré auta majú tendenciu začať ohýbať presne ako sa začína kokpit, lebo tam su najslabšie. Pri modernom ti kvázi zmizne cela motorová časť a tým pohltí naraz a kokpit zostane neporušený, lebo je násobne spevnení, aby ti motor nepresiel cez nohy a brucho na žasne sedačky. Ale ked myslíš, tak to kľudne skús . Videl som na predajni škodovky krásny príklad, bola to prvá verzia Yeti, boli s ňou na teste novinári v Rumunsku a dostali čelný naraz priv120-130 so zigulakom, Yeti doslova chýbala cela kapota po kolesa, ale znútra bolo úplne neporušené, predné sklo bolo troska prasknuté na spodku, posádke sa nič nestalo absolútne, v zigulaku zomreli myslím 3 ja. Treba si to priznať moderne auta sa hodne ďalej aj v pasívnej bezpečnosti
Jasne, celny naraz v 120-130 a nic sa im nestalo. A jasne, ked narazis v starom, tak Ta zabije gecko, ale v tom novom s ktorym sa zrazis a v ktorom je to gecko teda rovnake, tam Ta to nezabije, ze? V novom pomozu jedine airbagy a pasy s predpinacmi a obmedzovacmi, ale vo vysokej rychlosti je to uz takmer jedno.
Preco si myslíš, ze je gcko rovnaké? Asi si nedával pozor na hodine fyziky . A vážne sa im nič nestalo, keby sa mi chcelo urcite sa da nájsť nejaká tlačová sprava o tom incidente, lebo sa pamätám, ze som o tom aj čítal. Načo su podľa teba deformačné zóny v nových autách a pri náraze sa poskladajú ako harmonika?
Preco si myslíš, ze je gcko rovnaké? Asi si nedával pozor na hodine fyziky
A mozno si nedaval pozor Ty. Skus sa nad tym trochu zamysliet. Zjednodusim priklad. Ak idu proti sebe dve auta s rovnakou hmotnostou a rovnakou rychlostou a jedno ma deformacnu zonu 150 cm a druhe ma deformacnu zonu 0 cm a celne sa zrazia, tak co sa stane? Rovno odpoviem - zastanu obe v bode zrazky a deformacna zona toho jedneho auta zabezpeci pohltenie energie zrazky oboch tych aut. V preklade povedane spomalenie bude pre obe auta rovnake. Je jedno, ktore z nich sa zdeformuje a ktore nie.
A tym ludom v Yeti sa vobec nic stat nemuselo (okrem pomliazdenin od pasov a natiahnutych krcnych svalov), tomu verim. Ale rozhodne to nemohlo byt v 120-130. Este mozno tak 70-75 by sa dalo uverit. Fyziku neoklames...
Lenze vaha a rychlost zohrava tiez velku ulohu v tejto rovnici, takze to gcko urcite nie je rovnake pri tom naraze. Do bodu kym sa nevynuluje kineticka energia jedneho z vozidiel, tak sa v tento model chova ako keby si narazil svojim vozidlom do pevnej steny, kazde auto pohlti najprv svoju energiu, takze z toho vypliva, ze bod v ktorom sa narazniky stretnu zostava teoreticky v tom istom bode a posadka auta s deformacnou zonou sa posuva k tomuto bodu, pricom posadka druheho vozidla zostava na mieste. S kolegom sme to raz riesili a bol som z toho celeho dost prekvapeny, ze to je docela divne, uplne jednoduchy priklad ked vrazis 100kou do pevnej steny a ked sa zrazia uplne identicke auta obe iduce 100kou poskodenie pozorovaneho auta bude v oboch pripadoch uplne rovnake. Ale kedze sa auta nikdy nestretnu so 100 percentnou ucinnostou ako je to pri pevnej stene, je tento pripad dokonca lepsi, lebo sa energia lahsie rozptyli pohybom do stran, alebo jedno sa nadsunie nad druhe a podobne. A este ktomu ked mas zigulak co ma 1000kg a isiel rychlostou 70km/h a yeti co ma 1500kg a slo rychlostou 120km/h, tak zigulak pri naraze zastal, kym sa pohltila jeho energia a nasledne zostala este kopa kinetickej energie druhemu autu, ktore muselo zostat tym padom v pohybe a rozpohybovat zigulak druhym smerom, kde zacalo naberat zapornu rychlost takze, hodnota g by sme vyratali ako spomalenie na nulu plus rychlost ktorou sa rozpohybuje na opacnu stranu a u druheho by sme praveze mali tuto rychlost odratat, lebo mu zostane, cele sa to udialo za rovnaky cas u oboch, takze ludia v zigulaku zazili ovela vacsie g. Nie som ale profesor fyziky, takze kto vie zostrojit aj rovnice pre toto vsetko, bol by som vdacny.
PS: pozeral som naschval crach test pri 90km/h ako vyzera yeti a bolo podstatne menej ufiknute z predku ako na spominanom aute co som videl na dvore v autosalone.
Urcite vaha a rychlost zohrava ulohu. Ale nepozname parametre tej nehody, takze to uz tazko niekto vyriesi. V kazdom pripade tych 120-130 a posadka bez zraneni je ciry nezmysel...
Tak este inak z toho co som napisal vyssie vypliva, ze auto musi pri crahteste do steny pri 90 km/h pohlti ovela vacsiu energiu ako pohltilo pri tomto naraze, pricom vieme, ze pri tomto crashteste sa posadke nema stat nic, ked maju pasy. Keby to napalil 120 do steny (kamionu) tak je to o dost ine.
okrem poruchovosti maju stare crepy aj inu nevyhodu - niekto v modernom aute do teba tukne a ides rovno do marnice
Z hľadiska pasívnej bezpečnosti V AUTE áno. Ale žiadne auto nezlepšilo bezpečnosť chodcov a cyklistov a ani ľudí v samotných vozidlách. Tam vždy závisí od medzikusu za volantom. Čiže stále je to problém medzikusov a nie pasívnej bezpečnosti auta voči ľuďom, ktorí v ňom cestujú. Rôzne stabilizácie, ABS a podobne sú len čerešničky na torte. Nehôd neubúda. Automobily si samé neurčujú optimálnu rýchlosť a dráhu, ale medzikusy. A módne väčšie autá označované ako SUV a nepravdivo ako bezpečnejšie, toto nebezpečenstvo ešte zvyšujú, lebo sú väčšie a ťažšie.
Praveze ochrana chodcov zacina byt vyraznym prvkom pri ziskavani bodikov v narazovych testoch. Preto vsetci vyrobcovia robia vajcoidne auta, aby sa chudakovi zrazenemu nic nestalo.
Po necelych 50000 km mi museli menit spojku v mojom VW Tiguane. Nieco zacalo hucat, po stlaceni spojky hukot prestal. Podozrenie padlo na spojkove lozisko. Ked to rozobrali zistili ulomenu a deformovanu cast pritlacneho taniera. Ta deformovana cast drela o vnutorne stany prevodovky. Vymenili mi celu spojku. Len ta cena ma nepotresila.
lakko a co takto kulanciu pytat?ak to mas servisovane poctivo a 4 rocnu zaruku, tak to za to stoji: i ked ti budu tvrdit,ze neviete jazdit uz davno tvrdim ze VW a SKODA robit auta nevedia....
btw: nie si sam,komu odisla spojka,do 65k ich bolo pozehnane,soudruzi z NDR asi nekde udelali chybu
LL co tam je kecanie? ked nevies,neries......clovek maka ako ***** a odide spojka? mam druhe auto 14 rokov Fiat Sporting Punto, na tom aute som menil jedine povinne rozvody,sviecky,feroda,brzdnu kvapalinu....tot vso.....filtre+olej nepisem....tomu autu nic nie je
este raz napisem,ze koncern uz davno nie je to,co byvalo: stacilo poslednych 6 rokov,ako madarsky zavod dohlusil vsetky napinaky na skodovkach a vw,kolkym ludom sa "stretol" motor, nikto sa ani z MB,ani Ingolstadu nepostavil celom k problemu, cely koncern radsej tisko mlcal a cakal do kolko % im tie poruchy prejdu: kravina, stacila jedna poriadna zvolavacka tusim v azii,a potom to len zacalo: esteze zacinaju byt nasi importeri sukromne firmicky
o retaziach radsej pomlcim...takze asi tak.....
cely koncern upada
stacili po 2010 zvolavacky na Guanky
priateľu najm....
zhodou okolnosti som mal fiat punto sporting žlté, to auto bolo šrot hneď keď som ho doniesol z obchodu .... bola to taká skladačka zo všetkeho čo fiat vyrabal ... samý atyp
vrčalo drnčalo triaslo sa, všetko klepalo ... aj keď nechodilo zle,
po piatich rokoch som sa ho zbavil postupne všetko odchádzalo, malo 117000 samozrejme spojka bola menená a bol s ňou problém
mal som pasat ... bez problémov,
mam škodu bez problémov
mam ďalší "koncernový" produkt bez problémov ...
tak asi tak ...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Clean
A mozno si nedaval pozor Ty.
A tym ludom v Yeti sa vobec nic stat nemuselo (okrem pomliazdenin od pasov a natiahnutych krcnych svalov), tomu verim. Ale rozhodne to nemohlo byt v 120-130. Este mozno tak 70-75 by sa dalo uverit. Fyziku neoklames...
PS: pozeral som naschval crach test pri 90km/h ako vyzera yeti a bolo podstatne menej ufiknute z predku ako na spominanom aute co som videl na dvore v autosalone.
Z hľadiska pasívnej bezpečnosti V AUTE áno. Ale žiadne auto nezlepšilo bezpečnosť chodcov a cyklistov a ani ľudí v samotných vozidlách. Tam vždy závisí od medzikusu za volantom. Čiže stále je to problém medzikusov a nie pasívnej bezpečnosti auta voči ľuďom, ktorí v ňom cestujú. Rôzne stabilizácie, ABS a podobne sú len čerešničky na torte. Nehôd neubúda. Automobily si samé neurčujú optimálnu rýchlosť a dráhu, ale medzikusy. A módne väčšie autá označované ako SUV a nepravdivo ako bezpečnejšie, toto nebezpečenstvo ešte zvyšujú, lebo sú väčšie a ťažšie.
btw: nie si sam,komu odisla spojka,do 65k ich bolo pozehnane,soudruzi z NDR asi nekde udelali chybu
a tie canopus...ove "múdre" reči sú len keci
este raz napisem,ze koncern uz davno nie je to,co byvalo: stacilo poslednych 6 rokov,ako madarsky zavod dohlusil vsetky napinaky na skodovkach a vw,kolkym ludom sa "stretol" motor, nikto sa ani z MB,ani Ingolstadu nepostavil celom k problemu, cely koncern radsej tisko mlcal a cakal do kolko % im tie poruchy prejdu: kravina, stacila jedna poriadna zvolavacka tusim v azii,a potom to len zacalo: esteze zacinaju byt nasi importeri sukromne firmicky
o retaziach radsej pomlcim...takze asi tak.....
cely koncern upada
stacili po 2010 zvolavacky na Guanky
ty panko mudry
zhodou okolnosti som mal fiat punto sporting žlté, to auto bolo šrot hneď keď som ho doniesol z obchodu .... bola to taká skladačka zo všetkeho čo fiat vyrabal ... samý atyp
vrčalo drnčalo triaslo sa, všetko klepalo ... aj keď nechodilo zle,
po piatich rokoch som sa ho zbavil postupne všetko odchádzalo, malo 117000 samozrejme spojka bola menená a bol s ňou problém
mal som pasat ... bez problémov,
mam škodu bez problémov
mam ďalší "koncernový" produkt bez problémov ...
tak asi tak ...