chcel by som sa opytat ci je daka moznost opravit (cisto esteticka zalezitost)doskrabany karbon..
presnejsie ide o sedlovku sintace a je uz trochu dokatovana...
da sa to dako prebrusit?ci ani ne?
vdaka
Skor by som ti radil použiť kvalitnejšiu živicu ako patex repair epoxi a nemusíš tam ani davať ten prúžok karbonu ked to nemaš velmi narušene tak to stačí len nanovo zaliať živicou a s tým patex epoxi som pracoval ale nieje to moc kvalitná živica a predtým ako to chceš zalievať živicou tak to miesto treba samozrejme aj trochu obrúsiť aby to tam držalo.
Aj to ma uz napadlo, dat len samotnu zivicu a ked sa to opat obrusi tak znova. Vies poradit nieco konkretne? V tychto veciach sa nevyznam. S Patexom sa dost tazko robi, lebo velmi rychlo vytvrdne a macat v tom nieco nemusim stihnut.
Epoxi 1200 z drogerie nedoporucujem... Postou sa da objednat na www.havel-composites.com z Ciech alebo na www.skolil.cz/ nejaky modernejsi a parametrovo lespi epoxid. Firma skolil.cz ma dokonca aj distributora v Bratislave...
marcel - a presne ako pises... dotiahnutie expandera je zivotne dolezite. Ak sa to prezenie, tak to nepatrne roztiahne trubku (vlakna su v trubke prevazne pozdlzne) a medzi predstavcom a prvou podlozkou vznika dost velke pnutie.. a v podstate sa to tam zvykne aj zlomit. Ja dotahujem expander az ked mam mierne pritiahnuty predstavec, resp dotiahnem na viac krat az po postupnom zmensovani vole v loziskach. Taka skoro woo doo procedura..
Ked je tam take riziko poskodenia..vyrabat vidlice z karbonu znie ako dost divny napad...
S tym dotahovanim expandera a predstavca sa uz niekolko dni babrem. Stale sa mi to po nejakom case uvolni a hlavko zacne vyklat. S nostalgiou spominam ako jednoducho to islo pri hlinikovych vidliciach s jezkom .
Aký si tam dával expander? Lebo ja akurat skúšam tento a niesom si istý, či ten expander má vo vidlici držať na fest, ako klasický ježko, alebo na "skoro" na fest, že hlavko to stiahne, dotiahne sa predstavec a funguje, ale ak by som priťahoval skrutku na krytke do nekonečna, tak mi ten expander vytiahne...skúšal som. Zasa nejako viac pritiahnuť ten expander sa bojím, lebo krk vidlice je karbónový.
daniel_po Ahoj, v karbónovom krku vidlice mám expander utiahnutý podľa pokynov na 5 Nm (píšu uťahovať na 4 - 6 Nm). Teda isto nie na fest. Stačí to. Skrutku krytky hlavka aj tak potom môžem utiahnuť max na 2 Nm. Akurát na to, ako sám píšeš, aby to stiahlo hlavko. Krk vidlice potom presne podrží predstavec. Po dotiahnutí predstavca som skrutku krytky hlavka dokonca málinko povolil.
Nechal som tomu trochu čas kým to sem hodím, ale testovanie dopadlo na 1* a všetko drží ako originál. Najskôr veľká vďaka užívateľovi AdMich za ochotné rady pred tým ako som sa do toho pustil
Teda jedná sa o staršie karbónové plášťové kolesá na ktorých som našiel niekoľko prasklín vo vnútri ráfika a taktiež brzdná plocha bola na tom biedne následkom roztiahnutia stien ráfika von. Bola to celkom piplačka ale s výsledkom som spokojný.
Takže niekoľko foto z opravy a tiež fotky pred a po oprave.
Ja nikomu nič nenútim si opravovať doma, len som dal foto postupu a info o výsledku. S karbónom, resp. laminátom nepracujem prvý krát, ale kolesá bola výzva. S opravou som si dal záležať, robil som na tom asi 3 týždne. Inak ani pôvodný origo ráfik nie je žiaden zázrak kozmickej technológie, je to stále len pár mm(niekedy ani to nie) hrubý kompozit z vlákien a živice. V inej téme bola fotka roztrhnutého prehriateho karbónového ráfika. Nikdy neopravovaného. Takže na nový z ebayu sa veľmi nespoliehaj.
Na druhú stranu veľmi nie som zástancom kombinácie karbón-plášťové kolesá, ale toto sú vysoké TT kolesá na rovinky a zvlnený terén, nevhodné do kopcov. Na kopce mám kombináciu karbón-galuska. Tie by som sa nebál opraviť, aj keď tam prasklina len tak nevznikne.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Dakujem ochotu, zatial to asi necham tak a budem to pozorovat.
Ked je tam take riziko poskodenia..vyrabat vidlice z karbonu znie ako dost divny napad...
S tym dotahovanim expandera a predstavca sa uz niekolko dni babrem. Stale sa mi to po nejakom case uvolni a hlavko zacne vyklat. S nostalgiou spominam ako jednoducho to islo pri hlinikovych vidliciach s jezkom
Teda jedná sa o staršie karbónové plášťové kolesá na ktorých som našiel niekoľko prasklín vo vnútri ráfika a taktiež brzdná plocha bola na tom biedne následkom roztiahnutia stien ráfika von. Bola to celkom piplačka ale s výsledkom som spokojný.
Takže niekoľko foto z opravy a tiež fotky pred a po oprave.
Na druhú stranu veľmi nie som zástancom kombinácie karbón-plášťové kolesá, ale toto sú vysoké TT kolesá na rovinky a zvlnený terén, nevhodné do kopcov. Na kopce mám kombináciu karbón-galuska. Tie by som sa nebál opraviť, aj keď tam prasklina len tak nevznikne.
Je to čast sedlovej trubky kde je pripojené vahadlo.