cavte idem menit komplet ložiská na ráme giant reign, a by ma zaujimalo ci je to mozne vymenit aj doma na kolene alebo to treba dat do servisu. Ci sa tie loziska z rámu daju nejako setrne vytiahnut a ci sa daju dat nove v pohode dnu.
.....priznám sa že ma vždy fascinovali prírodné javy a prirodzené procesy.Chlapíkovi na videu sa to o tom čo tvrdí na videu v čase 5:30 zdá ako dobrý nápad,no pre iného to môže byť uplný nezmysel........a pritom taková blbost. https://www.youtube.com/watch?v=FzR5iIMTxNQ
prekladač:
Som starý majster mechanik lietadiel/ťažkých strojov. Vždy odstráňte obe tesnenia a vyčistite ich, potom ich skontrolujte, ak sú ložiská dobré, uistite sa, že staré mazivo je vyčistené. Existuje niečo, čo sa nazýva „guľôčky“, čo znamená, že dve mazivá nie sú kompatibilné a spôsobujú, že mazivo reaguje a vysychá a vytvára malé nemazacie guľôčky a ložiská zlyhajú. mali sme nejaké nešťastia s F-16, ktoré mali tento problém, keď bolo použité nesprávne mazivo.
.....ak odstranim tesnenia (krytky) z ložiska automobilu,či už je to ložisko z náboja kolesa alebo aj z ventilového rozvodu ktorému sa už život skončil uvidím presne tento jav ako ho popisuje starý mechanik lietadiel.Z pôvodného maziva ktoré bolo naplnené vo výrobe a teda nikto do neho nijak nezasahoval zostali len polosuché gulôčky zahusťovadla ktoré už nie su schopné mazať nič,pretože už neobsahujú to najdôležitejšie.....a to je olej.Ak dokážeme zabrániť pristupu vzduchu k ložisku,zabránime vyparovaniu oleja,a tým predlžujeme životnosť ložiska.Alebo ak dokážeme priebežne do ložiska doplňať časom odparený olej,predlžujeme tým životnosť ložiska.
Kamarátovi sa na Kobe rozsypali v naboji SYNTACE HIGH TORQUE SH MS 12SP tieto loziska:
V orechu: 1ks Enduro 6803 LLB, nahradil som ho 2ks Enduro 6803 LLU Max,
lebo Max maju viac guliciek, zvladaju vacsie sily a navyse som dal dve vedla seba,
stacilo skratit distancny valec v orechu o sirku loziska 5mm. Inac,
takto zdvojene pidi loziska v orechu uz maju od vyroby aj niektore novsie naboje.
Nie, nie, Vapke sa vyhybal, len mal starsiu verziu Syntace naboja,
v ktorom konusy nahradili priemyselnymi radialnymi loziskami,
ktore nemaju radi axialne tlaky vznikajuce pri zlej konstrukcii naboja,
bez moznosti nastavenia predpatia lozisk, alebo aj pri silnom dotiahnuti
koncovek naboja co to da. Znizi sa rapidne zivotnost, rozsype sa klietka.
To konusy s ax. tlakmi nemali problem, pri silnom dotiahnuti sa len tazsie tocili a hned si vedel,
ze si to prehnal, ale "pretiahnutie" na piemyselnom radialnom tazsie poznas, zvacsa az ked sa rozsype.
Preto co pozeram uz aj Syntace dava do novsich Super Torque nabojov uz "dvojfarebne" Endura MRA orientovane loziska, angular contact, radialno-axialne, ktore naopak urcite predpatie z cervenej strany vyzaduju a zvysuje im to zivotnost, nastavuje sa takym ize. na konci osi a ciernou stranou sa montuju vzdy dovnutra.
.....pozrel som si tie dolámané ložiská,ktoré su na obrázkoch vyššie čo sem pridal podpolanec.
Je to výrobná chyba tých ložísk samotných ?
Alebo je to nesprávna starostlivosť.údržba a servisovanie bicykla.
Výrobná vada ložísk to nie je. Či je to blbá konštrukcia náboja alebo chyba montáže tu nikto neposúdi.
Ale aby to neboli za chvíľu ďalšie fotky roz*****ch ložísk - narážam na náhradu jedného dvomi. Ak neboli univerzálne párovateľné s kosoúhlym stykom (čo neboli), tak to nemôžu dlhodobo prežiť.
Tiež nerozumiem použitiu bezklietkových ložísk (s plným počtom valivých telies) - čo na tom idete slony v batohu prevážať?
.....tá čierna smradlavá lepkavá hmota ktorá je na guličkách a na úlomkoch ložiska bola kedysi vazelína.Teraz je kontaminovaná vodou a možno aj čistiacimi prostriedkami ktorá bola v tom ložisku skôr na obtiaž ako na prospech.Ložisko brzdené touto gebuzinou sa začalo zadierať tak,až sa začalo pretáčať na oske až sa polámalo.
A ja som tam narval hned dve MAX-ove vedla seba
a pri bruseni distancneho valca som si daval bacha,
aby mal orech aj pri fest dotiahnuti osi naboja v rame
stale jemnu axialnu volu a radialne loziska netrpeli.
A to ze MAX loziska nie su vhodne do bicyklovych nabojov,
lebo su tam vysoke otacky? A ake, ked aj pri pri 50km/h
sa 29" koleso s obvodom cca. 2.2m otoci za minutu
len zhruba 380krat.
Podla mna su vysoke otacky 7000, 10000, 15000 za min.
Tam je problém úplne inde. Nejde o otáčky. Ale neviem teraz či priamo výrobca, alebo skôr predajca R2bike mali pri MAX ložiskách uvedenú poznámku, že tieto ložiská je možné použiť pre ťažkých jazdcov alebo pre bicykle používané v náročných podmienkach, ale že treba prihliadať na ich zvýšený valivý odpor. Ja som tieto ložiská mal v náboji DT350 a ten odpor bol naozaj veľký, keď sa to osadilo na bicykel, ale pri jazde to zas až také citeľné nebolo. Takže tieto ložiská sú použiteľné do nábojov. ?
Valivý odpor MAX ložísk nie je zvýšený ich extra utesnením. Tie ložiská nie sú nijako extra utesnené. V rámoch odchádzajú práveže pomerne predčasne. V kolesách je tiež lepšie použiť iné značky ako NTN a pod...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
https://www.youtube.com/watch?v=FzR5iIMTxNQ
prekladač:
Som starý majster mechanik lietadiel/ťažkých strojov. Vždy odstráňte obe tesnenia a vyčistite ich, potom ich skontrolujte, ak sú ložiská dobré, uistite sa, že staré mazivo je vyčistené. Existuje niečo, čo sa nazýva „guľôčky“, čo znamená, že dve mazivá nie sú kompatibilné a spôsobujú, že mazivo reaguje a vysychá a vytvára malé nemazacie guľôčky a ložiská zlyhajú. mali sme nejaké nešťastia s F-16, ktoré mali tento problém, keď bolo použité nesprávne mazivo.
.....ak odstranim tesnenia (krytky) z ložiska automobilu,či už je to ložisko z náboja kolesa alebo aj z ventilového rozvodu ktorému sa už život skončil uvidím presne tento jav ako ho popisuje starý mechanik lietadiel.Z pôvodného maziva ktoré bolo naplnené vo výrobe a teda nikto do neho nijak nezasahoval zostali len polosuché gulôčky zahusťovadla ktoré už nie su schopné mazať nič,pretože už neobsahujú to najdôležitejšie.....a to je olej.Ak dokážeme zabrániť pristupu vzduchu k ložisku,zabránime vyparovaniu oleja,a tým predlžujeme životnosť ložiska.Alebo ak dokážeme priebežne do ložiska doplňať časom odparený olej,predlžujeme tým životnosť ložiska.
MR22237 2RS – 22.2 x 37 x 8/11.5
MR2437H8-2RS – 24 x 37 x 8
rad by som nejake kvalitnejsie, ale nasiel som jedine aliexpress, ebay, alebo tu v anglicku s drahsou dopravou https://www.airevelobearings.com/product/mr22237-2rs-mr2437h8-2rs-truvativ-gxp-std-steel-bearings/.
vedeli by ste nejake poradit?
nasiel som napr takuto sadu https://eshop.valiveloziska.sk/sada-lozisk-bk-54110-bb-kit-bb9095-sram-gxp-enduro-bearings ale ta po prevereni u predajcu obsahuje:
MR 22378 LLB-E ENDURO (22*37*8/11.5)
MR 2437 LLB ENDURO (24*37*7)
V orechu:
1ks Enduro 6803 LLB, nahradil som ho 2ks Enduro 6803 LLU Max,
lebo Max maju viac guliciek, zvladaju vacsie sily a navyse som dal dve vedla seba,
stacilo skratit distancny valec v orechu o sirku loziska 5mm. Inac,
takto zdvojene pidi loziska v orechu uz maju od vyroby aj niektore novsie naboje.
1ks Enduro MR17287 LLB som nahradil takym istym.
Na osi:
2ks Enduro MR17287 LLB som nahradil 2ks Enduro MRA 17287 LLB Angular-Contact,
lebo zvladaju aj axialne tlaky z cervenej strany, ciernou stranou idu dnu do tela naboja.
Na osku som ich obe fixol červeným LOCTITE-om 638.
Som zvedavy kolko to vydrzi.
v ktorom konusy nahradili priemyselnymi radialnymi loziskami,
ktore nemaju radi axialne tlaky vznikajuce pri zlej konstrukcii naboja,
bez moznosti nastavenia predpatia lozisk, alebo aj pri silnom dotiahnuti
koncovek naboja co to da. Znizi sa rapidne zivotnost, rozsype sa klietka.
To konusy s ax. tlakmi nemali problem, pri silnom dotiahnuti sa len tazsie tocili a hned si vedel,
ze si to prehnal, ale "pretiahnutie" na piemyselnom radialnom tazsie poznas, zvacsa az ked sa rozsype.
Preto co pozeram uz aj Syntace dava do novsich Super Torque nabojov uz "dvojfarebne" Endura MRA orientovane loziska, angular contact, radialno-axialne, ktore naopak urcite predpatie z cervenej strany vyzaduju a zvysuje im to zivotnost, nastavuje sa takym ize. na konci osi a ciernou stranou sa montuju vzdy dovnutra.
Stale drzia.
Je to výrobná chyba tých ložísk samotných ?
Alebo je to nesprávna starostlivosť.údržba a servisovanie bicykla.
Ale aby to neboli za chvíľu ďalšie fotky roz*****ch ložísk - narážam na náhradu jedného dvomi. Ak neboli univerzálne párovateľné s kosoúhlym stykom (čo neboli), tak to nemôžu dlhodobo prežiť.
Tiež nerozumiem použitiu bezklietkových ložísk (s plným počtom valivých telies) - čo na tom idete slony v batohu prevážať?
hlavne ak konstrukteri spravili v orechu miesto len pre
pidi lozisko 17x26x5.
V tomto rozmere ma klasicke klietkove Enduro LLB stat. nosnost 1.23kN, cize cca. 123kg,
ale Enduro LLU MAX ma 2 nasobnu nosnost 2.55kN, cize cca. 255kg.
https://cycling.endurobearings.com/products/6803-llb-c3
https://cycling.endurobearings.com/products/6803-llu-max
A ja som tam narval hned dve MAX-ove vedla seba
a pri bruseni distancneho valca som si daval bacha,
aby mal orech aj pri fest dotiahnuti osi naboja v rame
stale jemnu axialnu volu a radialne loziska netrpeli.
A to ze MAX loziska nie su vhodne do bicyklovych nabojov,
lebo su tam vysoke otacky? A ake, ked aj pri pri 50km/h
sa 29" koleso s obvodom cca. 2.2m otoci za minutu
len zhruba 380krat.
Podla mna su vysoke otacky 7000, 10000, 15000 za min.