simecek Nikto si vzťah medzi výrobcom, predajcom a kupujúcim nepredstavuje ako harmonické bratríčkovanie, neviem odkiaľ si vzal toto konštatovanie. Ten vzťah je hra, boj, zábava, všetko v jednom, je to proces, v ktorom sa každá strana snaží maximalizovať svoj pomer medzi vstupom a výstupom, a zároveň pritom udržať krehkú rovnováhu, teda “vzťah” natrvalo nerozbiť. Preto je obchod (a širšie aj život) dynamický a pestrý.
A ak niekto nechce podľahnúť “masívnemu marektingovému masírovaniu”, ergo nebyť podľa Teba “hlúpy a nekupovať nehorázne predražený bicykel”, má predsa slobodnú možnosť kúpiť si
rám a komponenty, ktoré nepovažuje za drahé resp. predražené, a postaviť si
bicykel podľa svojich predstáv.
“Márnotratnosť” je pomerne vágny pojem, a narábať s ním treba opatrne, keďže a priori vyjadruje Tvoj vzťah k nákupným rozhodnutiam iných spotrebiteľov. Maj na pamäti, že to, čo Ty považuješ za márnotratnosť iných ľudi, vidia oni sami ako splnenie túžby, potreby, prípadne len číročistý rozmar. Ale, kupujú si to za svoje peniaze, nie za Tvoje, preto s konceptom márnotratnosti opatrne, obsahuje v sebe skrytý odkaz odsudzovania a posudzovania iných.
Skutočne neviem povedať, čo všeobecne robí na svete väčšiu zlobu v medziľudských vzťahoch, či márnotratnosť tých, čo chcú a majú, alebo frustrácia tých, čo chcú a nemajú. Toto myslím všeobecne, nie konkrétne, teda neber to nijako osobne
