Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftmatt napísal:
Ja by som rad vedel naco takyto clanok u nas ked sa jedna o severoamericky trh a zjavne este aj o kamenne predajne...lebo neviem co este moze byt lacnejsie, ako ked napr velke nemecke eshopy predavaju skladove zasoby Sram-u snad za svoj nakup, pretoze surne potrebuju cash-flow.

No ono to nie je také tragické pre tie eshopy. Npr. módne značky (výrobca, nie konečný predajca) pracujú bežne s maržou 90%.
Ľudia si myslia, že kúpia handry so 70% zľavou a ako ten obchodník prerobil. On pritom stále zarobil. Kupujem Sportful bežne za 30% MSRP. Viac ako 50% MSRP by som za to nedal.
Komponenty na bicykel sú na tom podobne. Výrobcovia bicyklov nakupujú komponenty za diametrálne odlišné ceny ako kupujeme v eshopoch. A tie nemecké alebo aj britské eshopy pracujú s inými maržami ako bežná malá predajňa alebo lokálny eshop.
Npr. nový Trek Domane SL6 Etap má MSRP Ł5100. Ešte nie je v predaji a už ho niektorí ponúkajú za Ł4800, takže žiadne vypredávanie skladu. A k tomu ti ho dajú na splátky s nulovým úrokom až na 48 mesiacov. O tie úroky sa podelí predajca s finančnou spoločnosťou. Tie firmy ako PayPal npr. ponúkajú bežne splátkový predaj s úrokom 10 - 15%. Neviem na akých úrokoch sú oni dohodnutí, ale ak počítam 5%, za 4 roky zaplatí Ł500. Takže zľava Ł300, úroky Ł500, musí ho kúpiť, zmontovať, platí dopravu k zákazníkovi a musí na tom slušne zarobiť.
Ten eshop má na tom bicykli maržu možno aj 25%. A to je konečný predajca.
Samozrejme môže to financovať čiastočne aj dovozca. Kto akým podielom tieto predajné akcie a obrovské zľavy financuje netuším. Ale nie je to zúfalá snaha o cash.
Zobraziť komentár 09.11.2022 - 00:17:13
00
Dalsi odbornik na vsetko... len s trochu nepresnymi dedukciami. :x
Zobraziť komentár 09.11.2022 - 06:26:54
16
Kde sú tam nepresné dedukcie??? Tie marže v módnom priemysle proste také sú. Kto chce si ľahko nájde ako funguje ten biznis. A tie ceny čo som uviedol sa dajú jednoducho overiť.
Zobraziť komentár 09.11.2022 - 23:00:59
00
Joe, marza na predany kus alebo na celu vyrobu? Odskoc si do Kene a pozri si skladku tej 90% marze...
Zobraziť komentár 09.11.2022 - 23:35:58
01
arrow_leftJoNesbo napísal:
a nevlastnia všetky bikové značky nejaké dva korporáty? kedysi som také niečo čítal, že síce tie značky vystupujú samostatne ale patrí to pod "jednu strechu"

Toto je aký nový mýtus? No veď pohľadaj ten článok nech to nie je len "Kedysi si také čosi čítal". Fakt by ma zaujímalo, ktoré "dva korporáty" vlastnia výrobcu Trek, Giant, Meridu, Kross, Hero, Kellys, CTM, Orbea, ...
Aj český prezident kedysi povedal, že čítal ako kedysi čítal článok z názvom "Hitler je gentleman" od Ferdinanda Peroutku. Keď to mal dokázať na súde (Peroutkova vnučka ho za ten výrok zažalovala) tak ani celý jeho tým prisluhovačov nedokázal ten článok nájsť ani za niekoľko rokov. Ani nenašli.
Zobraziť komentár 10.11.2022 - 07:46:59
00
Tu sa JoNesbo zastanem, tiez si pamatam clanok o koncentrovanom vlastnictve v cyklopriemysle. Ci to boli prave dve nie je podstatne.
Zobraziť komentár 10.11.2022 - 08:05:57
03
Jedina znacka bicyklov ktora tam nepatri je ako aj kristina neuviedla DEMA
Zobraziť komentár 10.11.2022 - 08:17:38
00
Tak sme si trošku zavtipkovali. A teraz vážne. Nespochybňujem, že existujú bajkové konzorciá ako ZTG, Accell Group a pod. Ale určite to nie sú dve a ani desať spoločností, ktoré by vlastnili všetkých výrobcov bicyklov sveta. Ale za zmienku by možno stála polemika, či ich všetkých nevlastní Soroš a Bill Gates. To by vysvetľovalo prečo sú bicykle také predražené.
Zobraziť komentár 10.11.2022 - 09:22:18
07
arrow_leftDudo napísal:
Tu sa JoNesbo zastanem, tiez si pamatam clanok o koncentrovanom vlastnictve v cyklopriemysle. Ci to boli prave dve nie je podstatne.


Mozno ze islo o tento clanok...
KDO S KÝM A PROTI KOMU, ANEB JAKÁ JE BUDOUCNOST KONCERNŮ?
https://mtbs.cz/clanek/kdo-s-kym-a-proti-komu-aneb-jaka-je-budoucnost-koncernu/kategorie/servis
Zobraziť komentár 10.11.2022 - 12:34:48
14
bolo to niečo novšie a pointa tam bola že niekto niečo skupoval tieto grupy., že sa to nejak preskupilo. ale vôbec si to presne nepamätám, nie som počítač, ročne čítam 50plus kníh a veci čo sa ma bytostne netýkajú sa nedajú presne pamätať... keby som vedel narýchlo nájsť ten článok tak ho sem samozrejme prilepím... ale tiež to nebola pointa, skôr som chcel v zaujímavej diskusii poukázať aj na tento fakt koncernov. že to može mať vplyv aj na cenotvorbu aj na nejaké tie patentové veci a prípadné žaloby...

šak drvivá väčšina ľudí tú na fóre sme len konzumenti bike priemyslu, máme to ako koníčka a skôr do toho sypeme peniaze ako by nás to živilo, živí nás poväčšine iný biznis... tak je úplne jasné, že do tejto problematiky vidíme úplne menej, ako keď je niekto priamo z cyklopriemyslu... na to sú tu aj tieto diskusie aby sa človek niečo nové dovzdel a nie aby každý jeho príspevok musel vykazovať nejaké exaktnú 100% pravdivú informáciu..
Zobraziť komentár 10.11.2022 - 14:34:30
01
arrow_leftDudo napísal:
Joe, marza na predany kus alebo na celu vyrobu? Odskoc si do Kene a pozri si skladku tej 90% marze...

Hrubá marža na kus. Robil som vo firme kde sme mali hrubú maržu 90%. Železiarsky tovar z Indie.
Je to ale jedno. Som si to pozrel a pravdu máš. Dedukoval som z tých cien nesprávne. Hrubú maržu dealerov bicyklov som odhadoval do 25% a ono to je až 50%. To korešponduje s tým, koľko stojí nový model a koľko stojí po roku vo výpredaji. Predpokladal som ale, že tam to reguluje dovozca a funguje niečo ako ochrana skladu. Ale zdá sa, že to je celé v réžii predajcu. Takže slušnú vatu tam majú eshopy aj na bicykle.
Zobraziť komentár 10.11.2022 - 23:00:53
00
ivast spomenul konkretny model Yamaha Nmax, lto myslim nechtiac napisal Honda a Kristina da celkovy pocet vsetkych vyrobenych motoriek Honda :)

Miesanie hrušiek s jablkami

Pocet vyrobenych motoriek modelu Yamaha Nmax som nenasiel, ale miliony ich nebudu...
Iste, zopar casti bude prepouzitelnych medzi modelmi, no argument zostava nevyvrateny/nespochybneny.
Zobraziť komentár 12.11.2022 - 09:02:11
01
No, keď si to už vytiahol, Dudo mal komentár kde spomenul duševné vlastníctvo v tejto súvislosti ... môžem poprosiť o vysvetlenie?
Zobraziť komentár 12.11.2022 - 09:07:33
00
Ešte k tým motorkám-skúter Yamaha X max 300 na predajni,cena 5980 eur,skúsim som,či sa dá trochu znížiť cena-nedá,majú úplne minimálnu maržu,cca 300 eur.
Celkom by ma zaujímalo,aká suma ostane na predajni,ak niekto kúpi ten cesťák za 10 000 eur :^)
Zobraziť komentár 12.11.2022 - 10:01:52
04
Ked uz porovnavat motorky,tak urcenim pribuzne bicyklom. Trial je jediny moto sport ,kde je vaha stroja nizsia nez vaha jazdca . V podstate je to taky bicykel s motorom ,chladicom s ventilatorm naviac . Biznis podobny bicyklovemu ,vyrobca vyvinie ram,pripadne motor a ostatne komponenty ako brzdy ,kolesa ,pruzenie dodavaju 2-3 dodavatelia. Idea je podobna ako pri stavbe bicykla . Postavit ci najlahsi stroj aby zniesol co najtvrdsie zaobchadzanie. Ma to cca 65 kg ,a geometria ,zdvihy a celkovo jazda sa viac podoba jazde na bicykli ,nez jazde na inom motocykli. Nie je to ziadna velkovyroba,robi sa to v Europe a stoji to cca ako ten skuter hore ,teda cca 6 k€,pricom zhruba tolko isto to stalo aj pred 10 rokmi. Standardy su nastavene vysoko,taky Ohlins nikto nechce ,jazdi sa Rieger,co je v motorsporte top. Ked si das vedla seba cenovo porovnatelny bike s trialkou , je zrejme , ze naklady vyroby materialove a procesne su niekde inde. Vyplyva mi z toho ,ze v bicyklovom svete nejaka ta rezerva marze urcite bude. Nastastie sa daju kupit aj biky v normalnej cene ,trebars hlinikovy spektral,kde by som mohol uvazovat ,ze polovica ceny podobnemu zameraniu urcenej motorke je OK.
Zobraziť komentár 12.11.2022 - 10:38:02
06

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle)
keyboard_arrow_up