Teraz by ešte mali všade na tých "správnych" úsekoch pribudnúť "správne" rýchlostné príkazové značky.
Inak nevidím dôvod na zmenu doterajšieho spôsobu jazdy podľa vlastnej úvahy.
Takže skôr ako o schvaľovaní pofidérnych vecí na schôdzach by malo ísť o zmenu legislatívy na úrovni zákonov/vyhlášok.
Nevylučujem, že určité obmedzenia na zníženie rizík v oblasti akupohonov sa môžu postupne objavovať, ale určite nebudú založené na nepodložených obavách nejakej časti spoločnosti. Alebo sa tu nájde niekto, kto stotožní svoju osobu s definíciou nepodloženej obavy?
Skutočne podložené obavy sú založené na už spomínanom riadení rizík a odbornom zisťovaní skutočných príčin vzniku ohrození.
Analýza "lebo debil" je síce ako prázdna kalória, no zato dnes široko populárna.
Pri akupohonoch si viem predstaviť napr. ich ešte väčšie softvérové obmedzenie zo strany výrobcu (periodické preventívne vypnutie a povinný servis), ale to len už s ďalším obmedzením osobnej slobody, viď. napr. zavádzanie digieura. Alebo podobne ako zákaz výroby spaľovákov, nech si EU skúsi strihnúť zakázať predaj akupohonov do vlastníctva, a nariadi ich čisté zdieľanie s nejakým rozdelením zodpovednosti. Bláznov je tam na to dosť
Však tú rýchlosť ti definuje predsa druh komunikácie a teda v tomto prípade chodník. Ani do každej obce, kde vchádzaš nemáš predsa uvedenú tabulu 50 km/h, ale iba tabulu s vyššou rýchlosťou ak je v tom úseku stanovená v obci.
Alebo presnejší príklad, na chodníkoch platí zákaz parkovania a tiež nemáš celé mesto obsiate značkami Zákaz státia, lebo ten zákaz určuje opäť ten účel komunikácie a tým je ten chodník.
takže na chodníku max 6 km/h ... presne to merať asi nikto nebude ... ale behať sa bude môcť tiež max 6 km/h je to jednoznačné ... na ceste behať môžeš, keďže minimálna rýchlosť nie je, tak aj chodiť ...
Mna minule zdrbal polovnik v lese, ze to nie je cyklotrasa, som ho odbil, ze je tam cesta. Teraz ked sa budu stazovat chodci napr. na detska co sa ucia bicyklovat tak maju podla zakona pravdu.
V Rakúsku majú na vstupe do pešej zóny zákaz vjazdu všetkým vozidlám (teda aj s bicyklom) s dodatkovou tabuľkou - vjazd bicyklov povolený pri max. rýchlosti chodca.
A k tým infantilným dumaniam, ako to budú merať - nebudú. Bude stačiť, keď sa bicykel (kolobežka) bude prepletať pomedzi chodcov rovnakým smerom ako chodci výrazne rýchlejšie. Taký bicykel jasne ohrozuje bezpečnosť chodcov a to bude stačiť. Je jedno, či chodec ide rýchlosťou 2, 3, 5 alebo 7 km/hod. Na druhej strane - budú to policajti riešiť keď neriešia iné veci?
V magazíne MTBiker sa objavil článok/video https://www.mtbiker.sk/video/130476/unikatny-elektrobicykel-s-jedinecnym-motorom-rocky-mountain-instinct-powerplay-sl.html#
Podľa zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, § 1, ods. 2, písm. m) je predstavený e-bicykel motorovým vozidlom.
Podľa § 4, ods. 3 citovaného zákona sa môže motorové vozidlo používať, okrem výnimiek, výhradne na cestách. V zákone o cestnej premávke, zákone o lesoch ani v zákone o ochrane prírody nie je uvedená žiadna výnimka, ktorá by umožňovala v lesoch používať motorové vozidlo na rekreačné účely, na športové účely len s osobitným povolením príslušnej lesnej správy.
Z toho mi vyplýva, že portál MTBiker podporuje, priam propaguje, porušovanie slovenskej legislatívy. cervo, čo ty na to?
JoKo práve zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, §2, ods.2, písm. m) píše o tom, že e-bajk ( s danými parametrami ) je nemotorovým vozidlom. Je to tam strašne blbo napísané, najmä keď písmeno l), ktoré popisuje motorové vozidlo, vylučuje len trolejbusy a písmeno f) ( tlačenie e-bajku a e-kolobežky ).
PS: inak som na strane bio bajkerov, tak nie že sa do mňa ( do vlastného ) pustíte 😃
Šmykli sa mi prsty, manželka už stála vo dverách, stepovala, že kedy už pôjdem, tak som to trikrát neprekontroloval... Mal to byť § 2 ako píše aj MarKac80
MarKac80 v odstavci m) je jasne napísané, aké podmienky musia byť dodržané, aby bicykel s pomocným elektrickým motorčekom bol považovaný za nemotorové vozidlo. Keď niektorú podmienku nedodržuje, je považovaný za motorové vozidlo.
JoKo pisali sme si spravu, ale napisem aj sem pre informaciu:
Zo zakona, spominany odstavec a pismeno m):
"... alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorčekom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km h-1 alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov,"
Vsetky standardne e-biky (nie speed pedelec) maju menovity vykon 250W, aby splnali tuto legislativnu podmienku. Tak to ma aj Rocky Mountain (vid https://bikes.com/en-de/products/instinct-pp-sl-c90-25, Drive System / Nominal Power). Kazdy moderny e-bike ma maximalny vykon vyssi ako 250W a je to v poriadku, pokial splna podmienku toho nominalneho vykonu (netusim ako sa to realne definuje a meria). Cize tuto ide naozaj o e-bike splnajuci legislativne poziadavky na to, aby nebol motorovym vozidlom a jazda nim po lese ci verejnych komunikaciach je legalna.
Odstranenie obmedzenia na 25 km/h je nelegalne a MTBIKER striktne odmieta poziadavky zakaznikov na takuto upravu a v ziadnom pripade taketo upravy nepropaguje ani neodporuca.
Co sa tyka tych 6km/h dobre to vystihuje tento kometar:
„Isté totiž je len to, že deti na bicykloch naučí, že je normálne porušovať zákon, alebo ich vyženie na cestu aj na miestach, kde to môže mať fatálne následky,“ vysvetľuje Cyklokoalícia.
Zbytočne sa to nafukuje. Aj tu. Rýchlosť chôdze sa stanovila iba kvôli tomu aby sa dalo vychádzať z nejakej hodnoty, ktorá doteraz nebola definovaná. A teda táto hudnota bude smerodajná k posudzovaniu rýchlosti bicyklov, kolobežiek. Nič v tom zákone nie je o tom, že má postihovať aj bežcov.
Príklad, v pešej zóne, kde mali vstup povolený aj cyklisti sa môže jazdiť iba rýchlosťou chôdze. Doteraz sa žiaľ nevedelo aká je to hodnota, takže nejaké dokazovanie zo strany kontrolného organu bolo na vode, ako aj postih.
No a tento zákon to iba upresnil.
V pešej zóne nie je obmedzenie rýchlosti jazdy na rýchlosť chôdze, ale na 20 km/h:
§ 59 Osobitné ustanovenia o cestnej premávke v obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne,
V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne vodič smie jazdiť rýchlosťou najviac 20 km h-1. Pritom je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmie ohroziť. Ak je to nevyhnutné, vodič je povinný zastaviť vozidlo. V obytnej zóne a pešej zóne je státie motorových vozidiel zakázané, ak dopravnou značkou nie je určené inak. V školskej zóne možno stáť, ak tým nie je obmedzený pohyb chodcov.
Ani schválená zmena zákona sa pešej zóny netýka, naďalej sa v nej môže jazdiť rýchlosťou 20 km/h aj na bicykli.
Napriek kope nepresných informácií sa rýchlosť chôdze na chodcov a bežcov vzťahovať nebude, viď návrh zákona, resp. Detaily návrhu zákona.
Menia sa tri základné veci:
1. Ak je chodník označený značkou cestička pre chodcov s dodatkovou tabuľkou cyklisti voľno, cyklisti môžu ísť max. 6 km/h (§ 55 ods. 6). Tým prakticky táto kombinácia značiek stráca zmysel. Ale teoreticky, ak by bola na cestičke pre chodcov povolená jazda autom (napr. ako príjazd k nejakej nehnuteľnosti), tak by sa obmedzenie rýchlosti 6 km/h na tento prípad nevzťahovalo.
2. Deti do 10 rokov na bicykli (a ich sprievod) na chodníku na tiež maximálne 6 km/h (§ 55 ods. 1). Veľa z nich ani tak pomaly ísť nevie. Takže buď po ceste alebo budú porušovať zákon (ako bolo vyššie spomenuté).
3. Na skateboarde, korčuliach, kolobežke či bežkách tiež len 6 km/h (§ 52 ods. 5). Takže napríklad rôzne triky mimo skateparku len do rýchlosti 6 km/h Deti, ktoré chodia do školy samostatne na kolobežke ju môžu rovno nechať doma, lebo to nebude o nič rýchlejšie než pešo. Alebo budú porušovať zákon
Napriek kope nepresných informácií sa rýchlosť chôdze na chodcov a bežcov vzťahovať nebude, viď návrh zákona, resp. Detaily návrhu zákona.
Menia sa tri základné veci:
1. Ak je chodník označený značkou cestička pre chodcov s dodatkovou tabuľkou cyklisti voľno, cyklisti môžu ísť max. 6 km/h (§ 55 ods. 6). Tým prakticky táto kombinácia značiek stráca zmysel. Ale teoreticky, ak by bola na cestičke pre chodcov povolená jazda autom (napr. ako príjazd k nejakej nehnuteľnosti), tak by sa obmedzenie rýchlosti 6 km/h na tento prípad nevzťahovalo.
2. Deti do 10 rokov na bicykli (a ich sprievod) na chodníku na tiež maximálne 6 km/h (§ 55 ods. 1). Veľa z nich ani tak pomaly ísť nevie. Takže buď po ceste alebo budú porušovať zákon (ako bolo vyššie spomenuté).
3. Na skateboarde, korčuliach, kolobežke či bežkách tiež len 6 km/h (§ 52 ods. 5). Takže napríklad rôzne triky mimo skateparku len do rýchlosti 6 km/h Deti, ktoré chodia do školy samostatne na kolobežke ju môžu rovno nechať doma, lebo to nebude o nič rýchlejšie než pešo. Alebo budú porušovať zákon
No lenže aj v pešej zóne sa rozlišuje čo je cesta a čo chodník. A tých 20 km/h max je určený práve pre tú cestu. Ak je pešia zóna tvorená iba chodníkom, kde sa musí pojadzovať na nejaký pozemok alebo k nejakej prevádzke, tak tých 6 km/h platí pre všetky vozidlá čo ten chodník využívajú či motorové alebo nemotorové.
Dva príklady pešej zóny. Obchodná, kde je električková pojazdovaná trať a je tam povolených zo zákona 20 km/h. No po oboch stranách trate máš chodníky aj keď sú niveletou na úrovni tej trate a vyvýšené obrubníkmi je to v miestach zastávok. No a na tieto chodníky sa vťahuje tá zákonná 6 km/h, keďže v pešej zóne sa predpokladá, že ten cyklista, kolobežkár pôjde aj po tom chodníku a nie iba medzi električkami v rámci tej pešej zóny.
Druhý príklad máš na Hviezdoslavovom námestí, kde máš promenádnu alej, ktorá je vyslovene chodníkom a autá tam nemajú možnosť vojsť, no cyklisti a kolobežkári môžu a pre tých opäť tento zákon určuje tú rýchlosť chôdze. Po strane toho námestia máš zase cestnú časť do dvorov tých domov a tam je zase povolených tých 20 km/h.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Inak nevidím dôvod na zmenu doterajšieho spôsobu jazdy podľa vlastnej úvahy.
Aké značky máš na mysli?
Nevylučujem, že určité obmedzenia na zníženie rizík v oblasti akupohonov sa môžu postupne objavovať, ale určite nebudú založené na nepodložených obavách nejakej časti spoločnosti. Alebo sa tu nájde niekto, kto stotožní svoju osobu s definíciou nepodloženej obavy?
Skutočne podložené obavy sú založené na už spomínanom riadení rizík a odbornom zisťovaní skutočných príčin vzniku ohrození.
Analýza "lebo debil" je síce ako prázdna kalória, no zato dnes široko populárna.
Pri akupohonoch si viem predstaviť napr. ich ešte väčšie softvérové obmedzenie zo strany výrobcu (periodické preventívne vypnutie a povinný servis), ale to len už s ďalším obmedzením osobnej slobody, viď. napr. zavádzanie digieura. Alebo podobne ako zákaz výroby spaľovákov, nech si EU skúsi strihnúť zakázať predaj akupohonov do vlastníctva, a nariadi ich čisté zdieľanie s nejakým rozdelením zodpovednosti. Bláznov je tam na to dosť
Napr. max. 6km/h.
Alebo presnejší príklad, na chodníkoch platí zákaz parkovania a tiež nemáš celé mesto obsiate značkami Zákaz státia, lebo ten zákaz určuje opäť ten účel komunikácie a tým je ten chodník.
Šach-mat chodci.
A k tým infantilným dumaniam, ako to budú merať - nebudú. Bude stačiť, keď sa bicykel (kolobežka) bude prepletať pomedzi chodcov rovnakým smerom ako chodci výrazne rýchlejšie. Taký bicykel jasne ohrozuje bezpečnosť chodcov a to bude stačiť. Je jedno, či chodec ide rýchlosťou 2, 3, 5 alebo 7 km/hod. Na druhej strane - budú to policajti riešiť keď neriešia iné veci?
Podľa zákona č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke, § 1, ods. 2, písm. m) je predstavený e-bicykel motorovým vozidlom.
Podľa § 4, ods. 3 citovaného zákona sa môže motorové vozidlo používať, okrem výnimiek, výhradne na cestách. V zákone o cestnej premávke, zákone o lesoch ani v zákone o ochrane prírody nie je uvedená žiadna výnimka, ktorá by umožňovala v lesoch používať motorové vozidlo na rekreačné účely, na športové účely len s osobitným povolením príslušnej lesnej správy.
Z toho mi vyplýva, že portál MTBiker podporuje, priam propaguje, porušovanie slovenskej legislatívy. cervo, čo ty na to?
PS: inak som na strane bio bajkerov, tak nie že sa do mňa ( do vlastného ) pustíte 😃
Šmykli sa mi prsty, manželka už stála vo dverách, stepovala, že kedy už pôjdem, tak som to trikrát neprekontroloval... Mal to byť § 2 ako píše aj MarKac80
MarKac80 v odstavci m) je jasne napísané, aké podmienky musia byť dodržané, aby bicykel s pomocným elektrickým motorčekom bol považovaný za nemotorové vozidlo. Keď niektorú podmienku nedodržuje, je považovaný za motorové vozidlo.
Zo zakona, spominany odstavec a pismeno m):
"... alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorčekom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km h-1 alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov,"
Vsetky standardne e-biky (nie speed pedelec) maju menovity vykon 250W, aby splnali tuto legislativnu podmienku. Tak to ma aj Rocky Mountain (vid https://bikes.com/en-de/products/instinct-pp-sl-c90-25, Drive System / Nominal Power). Kazdy moderny e-bike ma maximalny vykon vyssi ako 250W a je to v poriadku, pokial splna podmienku toho nominalneho vykonu (netusim ako sa to realne definuje a meria). Cize tuto ide naozaj o e-bike splnajuci legislativne poziadavky na to, aby nebol motorovym vozidlom a jazda nim po lese ci verejnych komunikaciach je legalna.
Odstranenie obmedzenia na 25 km/h je nelegalne a MTBIKER striktne odmieta poziadavky zakaznikov na takuto upravu a v ziadnom pripade taketo upravy nepropaguje ani neodporuca.
„Isté totiž je len to, že deti na bicykloch naučí, že je normálne porušovať zákon, alebo ich vyženie na cestu aj na miestach, kde to môže mať fatálne následky,“ vysvetľuje Cyklokoalícia.
Príklad, v pešej zóne, kde mali vstup povolený aj cyklisti sa môže jazdiť iba rýchlosťou chôdze. Doteraz sa žiaľ nevedelo aká je to hodnota, takže nejaké dokazovanie zo strany kontrolného organu bolo na vode, ako aj postih.
No a tento zákon to iba upresnil.
V pešej zóne nie je obmedzenie rýchlosti jazdy na rýchlosť chôdze, ale na 20 km/h:
V obytnej zóne, pešej zóne a školskej zóne vodič smie jazdiť rýchlosťou najviac 20 km h-1. Pritom je povinný dbať na zvýšenú ohľaduplnosť voči chodcom, ktorých nesmie ohroziť. Ak je to nevyhnutné, vodič je povinný zastaviť vozidlo. V obytnej zóne a pešej zóne je státie motorových vozidiel zakázané, ak dopravnou značkou nie je určené inak. V školskej zóne možno stáť, ak tým nie je obmedzený pohyb chodcov.
Ani schválená zmena zákona sa pešej zóny netýka, naďalej sa v nej môže jazdiť rýchlosťou 20 km/h aj na bicykli.
Napriek kope nepresných informácií sa rýchlosť chôdze na chodcov a bežcov vzťahovať nebude, viď návrh zákona, resp. Detaily návrhu zákona.
Menia sa tri základné veci:
1. Ak je chodník označený značkou cestička pre chodcov s dodatkovou tabuľkou cyklisti voľno, cyklisti môžu ísť max. 6 km/h (§ 55 ods. 6). Tým prakticky táto kombinácia značiek stráca zmysel. Ale teoreticky, ak by bola na cestičke pre chodcov povolená jazda autom (napr. ako príjazd k nejakej nehnuteľnosti), tak by sa obmedzenie rýchlosti 6 km/h na tento prípad nevzťahovalo.
2. Deti do 10 rokov na bicykli (a ich sprievod) na chodníku na tiež maximálne 6 km/h (§ 55 ods. 1). Veľa z nich ani tak pomaly ísť nevie. Takže buď po ceste alebo budú porušovať zákon (ako bolo vyššie spomenuté).
3. Na skateboarde, korčuliach, kolobežke či bežkách tiež len 6 km/h (§ 52 ods. 5). Takže napríklad rôzne triky mimo skateparku len do rýchlosti 6 km/h
Práveže naopak, toto je veľmi podstatné.
Menia sa tri základné veci:
1. Ak je chodník označený značkou cestička pre chodcov s dodatkovou tabuľkou cyklisti voľno, cyklisti môžu ísť max. 6 km/h (§ 55 ods. 6). Tým prakticky táto kombinácia značiek stráca zmysel. Ale teoreticky, ak by bola na cestičke pre chodcov povolená jazda autom (napr. ako príjazd k nejakej nehnuteľnosti), tak by sa obmedzenie rýchlosti 6 km/h na tento prípad nevzťahovalo.
2. Deti do 10 rokov na bicykli (a ich sprievod) na chodníku na tiež maximálne 6 km/h (§ 55 ods. 1). Veľa z nich ani tak pomaly ísť nevie. Takže buď po ceste alebo budú porušovať zákon (ako bolo vyššie spomenuté).
3. Na skateboarde, korčuliach, kolobežke či bežkách tiež len 6 km/h (§ 52 ods. 5). Takže napríklad rôzne triky mimo skateparku len do rýchlosti 6 km/h
No lenže aj v pešej zóne sa rozlišuje čo je cesta a čo chodník. A tých 20 km/h max je určený práve pre tú cestu. Ak je pešia zóna tvorená iba chodníkom, kde sa musí pojadzovať na nejaký pozemok alebo k nejakej prevádzke, tak tých 6 km/h platí pre všetky vozidlá čo ten chodník využívajú či motorové alebo nemotorové.
Dva príklady pešej zóny. Obchodná, kde je električková pojazdovaná trať a je tam povolených zo zákona 20 km/h. No po oboch stranách trate máš chodníky aj keď sú niveletou na úrovni tej trate a vyvýšené obrubníkmi je to v miestach zastávok. No a na tieto chodníky sa vťahuje tá zákonná 6 km/h, keďže v pešej zóne sa predpokladá, že ten cyklista, kolobežkár pôjde aj po tom chodníku a nie iba medzi električkami v rámci tej pešej zóny.
Druhý príklad máš na Hviezdoslavovom námestí, kde máš promenádnu alej, ktorá je vyslovene chodníkom a autá tam nemajú možnosť vojsť, no cyklisti a kolobežkári môžu a pre tých opäť tento zákon určuje tú rýchlosť chôdze. Po strane toho námestia máš zase cestnú časť do dvorov tých domov a tam je zase povolených tých 20 km/h.