Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Ak si z lucenca, tak tam rozdiel nespoznas ani v jednom pripade.
Ja neviem naco su tieto polemiky dobre, kazdy si vyberie co uzna za vhodne a je vybavene.
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 17:22:18
03
Myslíš asi klasickú 4x4 ako napríklad na Lade Nive, tam sú šmyky na ceste celkom problém. Ale v moderných SUV - myslím Mercedes napríklad ML od 1997 to jazdí trochu ináč. je to riadené elektronikou a auto ide na zasneženej vozovke absolútne špičkovo. Isto...nezajazdíš s tým Šturec ako zadokolka v lete so samosvorom, ale v kope snehu s tým ideš absolútne plynulo, auto zrýchľuje, zatáča a ide v zvolenej stope bez toho aby si to nedotočil, alebo nedostal hodiny. Bavím sa o stálych pohonoch 4Matic od MB. Lebo MB s klasickou zadokolkou je v zime nejazditeľné auto. Ja som s tým vyšiel aj cesty na Makove do Beskýd, ale potrebuješ pomaly celú šírku vozovky a riadne to ísť aj šmykom. Na 4Matic si vychutnávaš zimu okolo a krajinu.

To porovnanie GLK a Tiguan ..no..Ja som mal 15 rokov Mercedesy s automatom. nevedel som si predstaviť iné...Mám teraz Tiguan 2 s manuálom. Mne na tom aute vlastne nič nechýba oproti GLK, ale musím povedať, že GLK 220cdi 125Kw je pocitovo ďaleko silnejšie a dynamickejšie auto ako Tiguan 2.0 Tdi 110kW. Nečakal som až taký rozdiel, lebo VW je omnoho novší. Ale musím si už premýšľať ako sa priradím na hlavnú cestu od nás. Na GLK stačila malá medzera v kolóne a doslova som vskočil medzi nich. Tiguan má zas ďaleko silnejšie brzdy, to som si musel na ten nábeh trochu zvykať. Ešte uvidím 4Motion na snehu čo bude robiť, lebo to auto ide bežne ako predokolka. Zatiaľ v teréne čo som bol, tak som prešiel bežné veci ako aj na Mercedese úplne v pohode. Tiguan sa mi zdá ešte vyšší omálo.
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 17:38:19
10
.....Lada niva 4x4 ,LR Diskovery ale aj iné maju medzinápravový dif.s možnosťou mechanickej uzávierky.Tiguan ma pohon riešený Haldexom,čo je v podstate visko spojka riadená elektronicky s diferenciaciou.Môže byť ale ovládané aj manualne tlačitkom,ovšem potom už bez diferenciacie
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 18:02:07
00
arrow_leftbranomelis napísal:
Ja mám hodne kamarátov, ktorí už v 30 rokoch sa vzhľadom na nadváhu nevedeli bez bolesti vtrepať ani do Octavie. Kúpili si preto vyššie SUV, alebo potom autá ako Multivan a pod.

ak to riesia kupou SUV a nie zmenou zivotospravy,. tak su to, bez urazky, idioti. By ma zaujimal ich plan, ako sa chcu dozit 50-tky :)
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 18:19:56
20
....uplnou špecialitkou a perličkou medzi štvorkolkami je Subaru s mechanickou prevodovkou.To má aj bedzinápravový dif.,ale na jednom planetovom kole má ešte lamelovu gelovu visko spojku.To znamená že má stáli pohon na všetky 4 kolesá.Pohon nie je riadený elektonicky,ale mechanicky.
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 18:49:49
01
Novsie Subaru uz vacsinou maju iny system ak sa nemylim
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 18:53:40
00
,,,,je to možné
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 18:57:54
00
subaru a podobne "vyspelejsie" 4x4 maju zmysel pre urcitych ludi v urcitych situaciach. na vw 4x4 pre ludi co jazdia mesto/dialnice a nepotrebuju sa dostat do zasnezeneho kopca k chalupe uz mam konzervativnejsi nazor. s kolegom sme skusali superb 3 pred FL 4x4 a to povestne "lepsie spravanie na ceste". islo o to overit ci sa da naozaj lepsie "vyhrabat" so zakruty s predokolkou vs 4x4 (rychly najazd do zakruty respektive nedotacavy smyk). tie situacie ked pomahalo vw 4x4 boli hranicne a na ceste neviem ci by som si ich dovolil. na parkovisku s vyznacenymi trasami a opakovanim sa to dalo ALE - bol to 110kw diesel manual (benzin by sa choval rovnako)... bolo treba mat zaradeny spravny stupen. pri "zle=normalne" zaradenom stupni t.j. bez max vykonu to nefunovalo. nemyslim ze DSG by stihlo preradit stupen...
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 21:09:08
00
arrow_leftKice napísal:
veď je to jednoduché. Ak ťa vynáša zo zákruty:
1. Predokolka - pridaním plynu potiahneš auto do zákruty
2. Zadokolka - ubraním plynu podržíš auto v zákrute
3. Štvorkolka - začneš sa modliť

Presne naopak.

A u dnesnych inteligentnych stvorkoliek pomoze pri nedotacavosti skor pridanie plynu, pri zatocenych kolesach u modernych systemoch ide automaticky vyrazne viac sily dozadu.
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 21:09:14
01
Neviem či dozadu,skôr na"vonkajsie" kolesa.
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 21:21:44
00
Moderné štvorkolky spolu s asistentami a riadiacimi jednotkami dokážu koľkokrát zázraky. Limitáciou sú pneumatiky a ľudská blbosť. Zase nie je štvorkolka ako štvorkolka... A každá sa správa inak.
Zobraziť komentár 16.11.2024 - 23:02:17
01
arrow_leftquasimoto napísal:
Vela mam najazdene aj s Passatom B8 a Tiguanom 2, z nich jednoznacne ma podla mna Passat lepsie vlastnosti.
Ale nijak to nesuvisi s 4x4


https://youtu.be/ZgR3mO1th2c?si=m3FE8jPtOr6L3k2u

Odporucam velmi dobre pocuvat od 2:05 do 3:00, ale aj sledovat ako tiguan reaguje na zatocenie volantu a ako dotaca

To ze to nijak nesuvisi s 4x4 s tym suhlasim
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 00:19:41
00
Píšete tu o hraničnych situáciách v zákrute atď...
Mne 4kola pomôže aj v rozbiehaní do kopčeku na hl cestu ,kedy sa v premávke potrebujem rychlo zaradiť.na 2kole som chvíľu zaberal na prázdno keď bolo mokro...ma manuálne samozrejme.
So 4kolou výstrelom bez prešmyku
Ďalej napríklad som u nejakej babičky v dedine všetko tu je do kopca.idem parkovať vedľa cesty v kopčeku na tráve pred bránou... Často s praedokolkou...šmýkalo na tráve .teraz nemám problém nikde nijako...
situácie...počas dňa kedy mi to pomôže je dosť veľa?
Často si ľudia kupujú 4kolu len aby sa dostali na chatu či domov?slimačim krokom...
Tiež som bol donutený vymeniť voz len kôli kopcu k domu ,kedy aj v lete kolesá šmykali na štrku ,ak som išiel moc pomaly. Žena šmykala celý rok...so 4 kolkou pomaly bez šmykania vyjde ten náš 18%kopček....
Čakam kedy nasneži.či vyjde aj bez reťazí ?
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 07:39:45
07
7 rokov jazdím Legacy 2010 6MT, čiže ten najklasickejsi Subaru pohon. Mechanický diferenciál s viskoznou neovládateľnou spojkou s obmedzenou svornosťou. Ak by som si mohol vyberať, Tak boxer motor a práve tento pohon by som bral vždy vždy vždy. Je to jednoduché zariadenie s permanentným pohonom, ktorý cítiť vždy a stále. Vôbec nerozmýšľam kde sa ako dostanem. Proste v kopci zastavím, aby som niekoho pustil alebo sa otočil, lebo viem, že sa rozbehnem. Beriem prvé parkovanie, ktoré nájdem, lebo sa rozbehnem. Výjazd z garáže nepotrebujem vyhrievaný ako menežeros na premiovkach, lebo sa to vyjdem. Ak náhodou nasneží, tak si vychutnávam parkovanie cez sneh, bez nutnosti odhrabavania, pokiaľ netrha spoilery.
Veľký vplyv na to má aj 5prvkova zadná náprava, ktorá je o 2 úrovne lepšia než predná. To auto proste ide. Vyššiu spotrebu má kvôli ich filozofii, Subaru robí motory s nízkou kompresiu, ale aspoň medzeru olej s palivom 1:1 ako európske.
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 08:30:57
05
arrow_leftrs955i napísal:
A svojho užívateľa si nájde aj Xsara Picaso?

ozaj kam zmizli mpv "sťahováky"? nahradili ich anti aero kredence na kolesach (suv).
uzasne ked pipke trci spoza volantu medveda len ofina a na 30x sa snazi zaparkovat tu obludu...
a utrie si farbu do tvojich dveri... :finger:


Naposledy upravil peter120 dňa 17.11.2024 - 09:42:22, celkovo upravené 1 krát.

Zobraziť komentár 17.11.2024 - 09:04:54
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up