Lokalizácia
Formulár sa odosiela
arrow_leftfluider napísal:
Na Haldexe sa najviac kazí jeho základná vec, olejové čerpadlo. Ak by to bolo stále pripojené, aby čerpadlo išlo aspoň v nízkej záťaži, tak by malo podstatne dlhšiu životnosť. Nenapadá mi výrobca okrem VW, ktorý ešte používa takúto spojku, všetci prešli v bežných autach na permanentne spojenie viskozpojkou ako Subaru (s čerpadlom v stálom zábere), alebo elektromagneticku spojku.


.....viskospojka na Subaru nie je ovládaná žiadnym čerpadlom(píšem o tom vyššie)...no a používať elektro magneticku spojku v bežnej premávke môže byť nebezbečné.
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 11:08:49
00
Isteže.
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 13:08:16
00
No nič..idem si pogúgliť ako vlastne funguje pohon 4 kolies na Subaru. Jeden napíše so 100% presvedčením, že tak a druhý že ináč. Ale ako hovorím..sme na cyklo fóre, tak ma to nejako nevyrušuje. Dokonca ste ma zneistili, že mi môj Tiguaník s Haldexom v bežnom režime nepracuje ako 2WD predokolka, ale tiež som si už dogúglil :)
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 13:51:34
00
Môžu byť rozdiely v závislosti od modelu, či roku produkcie. Takže právd môža byť viac
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 13:59:04
00
No veď mne to je jasné. Preto som čakal odpovede v štýle: Outback model ten a ten pod kódovým označením takým a takým používa to a to...Aj tých Haldexov je niekoľko generácií atď. Ja sa napríklad radšej moc nevyjadrujem k veciam čo som reálne nemal. Subaru sa mi vždy páčilo, ale nikdy som ho nemal a viac ma ťahal Mercedes. Ale tiež neviem ako tam je presne riešený 4Matic. Viem len, že tam to moc nemenili, lebo to fungovalo naozaj perfektne a k tomu spoľahlivo, to je auto kde človek nevie, že to má nejaký diferenciál, prevodovku. Jedine ložisko kardanu som raz menil za 20 eur.
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 14:03:58
00
Tebe stačí vedieť ze je komfortnejsi výkonnejší a bezpečnejší ako azijec,a hlavne ze ma menšiu spotrebu😉😃
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 14:50:16
00
Tak hádam mi tu o tom nejde písať človek čo rieši to, že predokolka má o 2 deci nižšiu spotrebu ako 4wd a preratáva si to na to koľko paliva ušetrí na 430 tisíc km - to už musí byť iná životná uvedomelosť...veď to sú tvoje komenty...Asi nejako nevieš čo píšeš vlastne 😉 Ty Ázijec.
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 14:55:14
00
Že si to nepochopil?
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 15:06:59
00
....to ložisko kardanu budeš meniť aj na Tiguane.....lebo tak biedne zakryté ložisko na kardane som v živote nevidel...a to som tých ložisk videl velkú hromadu,tomu ver.
Mercedes označuje svoj pohon 4x4 ..4matik
BMW ... Xdrive
Honda ...LSD
Ale v podstate je to stále sustava šnekového ozubeného sukolia samozrejme spojená s difom založeného na trení.Tento systém vyvinulo Audi niekedy v 80tich rokoch pre model Quatro,ktore potom jazdili rely.
https://www.google.com/search?q=+diferencial+subaru&sca_esv=03429bed182545b4&rlz=1C1GGRV_enSK751SK751&udm=2&biw=1366&bih=607&sxsrf=ADLYWILBJRM_92hw7UMH08USJhEjfFMCgw%3A1731850997215&ei=9fI5Z97TDN_n7_UPuuqIkAE&ved=0ahUKEwieovjbv-OJAxXf87sIHTo1AhIQ4dUDCBE&uact=5&oq=+diferencial+subaru&gs_lp=EgNpbWciEyBkaWZlcmVuY2lhbCBzdWJhcnUyBBAjGCcyBhAAGAcYHjIGEAAYBxgeMgYQABgHGB4yBhAAGAcYHjIGEAAYBxgeMgYQABgHGB4yBhAAGAcYHjIGEAAYBxgeMgYQABgHGB5IjEdQlxNYpRpwAXgAkAEAmAFdoAG8CKoBAjE0uAEDyAEA-AEBmAICoAJhmAMAiAYBkgcBMqAHwQ0&sclient=img#vhid=R_R65WsdTGkbZM&vssid=mosaic

....vybere sa tá velká segerka a za ňou je 23 ocelových lamiel s priemerom 100mm,menzi nimi je špecialny olej cez ktorý se prenáša krutiaci moment na zadnu nápravu.12 lamiel je nasadených na planetovom kole,pod nim su 2 satelity a druhé planetové kolo.Celé to funguje na princípe viskozity kvapaliny ktorá je medzi tými lamelami.Žiadne čerpadlo ani človek to neovláda.
.
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 15:13:07
00
Ťažko povedať či a kedy to budem meniť. Vtedy som to GLK veľmi slušne utopil v takých asi 40cm jazierkach na jednej ceste lesnej. Som do toho tak v rýchlosti vtrhol a potom na druhý deň čosi už hučalo. Tento Tiguan je ale po nejakom solídnejšom majiteľovi, aj podvozok krásne čistý. Ale tak čo...ložisko sa vymení. Teraz idem meniť spojkový valec na výtlačnom ložisku spojky. Takže premýšľam, že či aj celú spojku a dvojhmotu rovno nevymeniť, keď bude prevodovka von.
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 15:18:48
00
Záleží od počtu kilometrov. Samozrejme, na zotrvačníku treba zmerať uhly a dovolené axiálne vôle. Keď už budeš meniť pomocný válec, daj si skontrolovať aj ten hlavný. Vo väčšine prípadov tam nikdy nikto nemení kvapalinu a začne sa rozpadať tesnenie na pieste a ide to do celého systému.
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 17:17:25
00
My sme to už nejako chystali v servise. Našiel som tu v ZA celkom šikovných chalanov, lebo na Mercedes som naozaj mal skvelý kontakt, kde som bol schopný dať auto absolútne bez obáv. Aj autorizák bol OK, tam mám ešte stále hodne kamarátov, ale s viac ako 10r autom už som chodil radšej inde. V ZA je len jeden človek na MB...

Len VW som bol úplne mimo s mechanikmi - stratený...ale čosi som našiel...Ten hlavný valec bol menený ešte minulý rok ešte v IT v autorizáku. Na diaľnici, alebo keď začali teraz mrazy mi začal padať spojkový pedál. Tak mi to identifikovali a došlo sa k záveru, že niečo sa urobilo, ale do toho druhého valca na výsuvnom ložisku sa im už asi nechcelo púšťať, lebo musí prevodovka dolu. Tak to urobím ja. Ale hovorím rátam aj s výmenou celej sady. Rozvody už mám komplet, a aj brzdy šli komplet. Olej mal byť až za 15 tisíc, ale aj ten už som dal nový.
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 17:25:04
00
Tak už chápem ten nick, Renova Žiar.
Subaru s MT používa otvorený dif a viskospojku ako uzávierku difu, v CVT prevodovke slúži viskospojka ako medzinápravovy dif, ovládaný elektronicky, aby sa zabezpecila premenlivost podľa potreby, čo má svoje výhody a nevýhody. Tam je niekoľko litrov oleja. Subaru s AT používa planétovy dif s pomerom 45:55 a viskozpojkou ako uzavierkou.
Zvažoval som Multivan T6.1 s Haldexom, ale rýchla kontrola internetu má prebrala.
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 18:38:30
00
arrow_leftfluider napísal:
... všetci prešli v bežných autach na permanentne spojenie viskozpojkou ako Subaru (s čerpadlom v stálom zábere)...

Kto napríklad? Pravdupovedia mi nenapadá žiadny z bežných výrobcov, čo by používal viskospojku.

Aj Subaru ju prestalo používať už pred rokmi, AFAIK len STi používa viskospojku v DCCD ako uzávierku difáku, čo je úplne iná aplikácia ako bývala na bežných Subaru s manuálnymi prevodovkami.
EDIT: Myslel som, ze staré Justy (dvojička so Suzuki Swit) používalo viskospojku na pripojenie zadnej nápravy, ale neviem to teraz v rýchlosti vygoogliť. Takže možno používalo tiež difák s viskou ako uzávierkou ako MT Subaru.

Btw, aké čerpalo by malo byť v stálom zábere?
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 18:45:45
00
Subaru Justy,Suzuki Swift a Ignis,potom Land rover Fre lander 1, ale i Peugeot Boxer i,Partner,Renault scenik,starý WV Transporter.....všetky tieto vozidlá maju trakciu na zadnu nápravu riešenu cez lamelovu visko spojku ale bez medzinápravového difu.9z10 uživatelov alebo majitelov týchto áut ani netuší že rozdiel v opotrebení dezénu jednotlivých pneumatík nesmie byť väčší ako 1.5 mm.Ak sa táto zásada dlhodobo ignoruje,hrozí trvalé poškodenie visko spojky.To platí aj pre Subaru s manualnou prevodovkou,hoci tento medzinápravový dif má.
,
Zobraziť komentár 17.11.2024 - 19:55:18
10

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up