Tak to bolo nenormálne arogantné. To je priam na vodičák. Čo si to ten autobusák jeden dovoľuje. Obmedziť dôležitého pána v plechovici.
Myslím, že vodič autobusu mal právo pri výjazde zo zastávkového zálivu obmedziť toho vodiča. Čo by som mu vytkol je, že neskoro zapol smerovku. Začal najprv vychádzať a následne zapol smerovku. Ak by ju zapol skôr, tak vodič auta by mal povinnosť umožniť tomu autobusu výjazd zo zastávky.
A prave to je pointa celeho videa - za sa mu tam najprv napchal a potom zapol smerovku...
IMHO je to dost hranicna situacia, ale v tomto konkretnom pripade by som bol tiez nasrdeny na autobusaka. Lebo busy sledujem a pustam az vtedy, ked maju smerovku.
Bus vychadzajuci zo zastavky ma prednost. Akonahle da smerovku malo by hi auto pustit. Kedze realita je ina, vodici sa musia vopchat na drzovku a potom uz aj kasle na smerovku
Ma prednost, ale fyziku neodrbes. A kazdy polointeligentny sofer autobusu by mal vediet, ze brzdny manever sa neda urobit za pol sekundy.
S tym, ze 99% slovenskych polovodicov neovlada/nechce ovladat predpisy, podla ktorych maju autobus pustit, je vec uplne pravidva
Ako o vodicoch MHD si iluzie nerobim a mam s nimi svoje (nie moc dobre) skusenosti, ale v tomto pripade by som sa skor zastal toho vodica busu... A to ich vzdy - ako ste pisali, ked zapnu smerovku - pri vyjadze pustim. Ale tu sa trosku dalo predpokladat, ze z tej zastavky bude vychadzat, kedze za nim bol este dalsi bus..
Autobusár / prvý a zrejme aj ten druhý to skrátka nezvládli / Spýtam sa takto. Aká bola intenzita dopravy v daný moment? Naozaj autobusár sa musel ´´vevaliť do cesty jak keket´´ v daný moment? Pomohol si? o 3 sekundy? No wau,naozaj super...popritom stihol obmedziť a ohroziť chalaniska,ktorý sa inak zachoval defenzívne a profesionálne,narozdiel od ´´pána profesionálneho vodiča´´
Ako beriem,možno len ten autobusár prehliadol v späťáku,to by som dokázal pochopiť.
Trúbenie toho druhého nechápem...kolegiálnosť s prvým autobusárom?
Ono si ten výklad zákona,že autobusár má prednosť netreba hned vysvetlovať,že sa môže navaliť do cesty,aj ked je auto už na úrovni jeho zadnej nápravy.
no neviem na aké video kukáte ale autobusák sa mu tam nenavalil zas nijak nasilu (ako to občas vedia).. áno vyrazil bez smerovky (tú zapol až následne) ale nijako divoko! keď si v späťáku všimol že prichádza zozadu auto (ktoré vyšlo zo zákruty zpoza druhého autobusu) tak svoj výjazdový manéver zastavil/spomalil (+ až vtedy zapol smerovku) ale netlačil sa tam silou, takže pán vytrubovač (čo samozrejme vždy po nociach treba) keby mal nervy v poriadku kludne prejde..
druhý busák na neho trúbil lebo predpokladám nečakal že spomalí a odbočí niekam kde je zákaz vjazdu? (dodatkovú tabulku nie je možné prečítať) a či prezmenu vyhodil smerovku vie len on sám..
Ono by sa podľa mna podobne incidenty mali skor rozoberať troska globálnejšie ako sa len prihliadať na to kto ma prednosť a kto nie.
Ono z ten situácie mohli odísť obaja vodiči s dobrým pocitom akého slušného vodiča stretli, keby obaja zareagovali trocha inak. Stačilo by, keby vodič auta nezačal trúbit ako zmyslovzbaveny, ale napríklad iba blikol nech ide autobus a ten by sa mu za to poďakoval, lebo busar zácal manéver, ktory bez smerovky je proti predpisom a vodič zas mal prihliadať na možnosť, ze autobusu bude musieť dat prednosť. Hlavný psychologicky problém, ale vzniká hlavne z toho, ked si ľudia stitkuju ostatných a zaradia ich do inej kategórie ako seba a označia tu kategóriu za horšiu, respektíve všeobecne zlu. Vodič si pomysli hlúpy drzý vodič autobusu a vodič autobusu zas mladý fagan co ho nechce pustiť, stačilo by si uvedomiť, ze obaja su rovnakí ľudia, ktorí boli pravdepodobne uz obaja utahani a prihliadať na to pri reakcii.
Sám na sebe to viac krat zbadám, ze jednám podobne. Jazdím radsej rýchlejšie ako pomaly a nejak tak kolegiálne, ked idem 100 kou a zozadu vidím auto co ide aj 120-130 sa veľmi rad stiahnem a pustím ho, lebo viem, ze aj ja ked sa ponáhľam a niekto ma podobne pusti, ze to je oveľa bezpečnejšie a hlavne mi ušetrí cas, co som ziskal tou rýchlejšou jazdou. Ale ked stretnem vodiča v punte z 99 teho, ktory ide 75 a čím viac sa človek snaži vykuknut z poza neha tým viac ide ľavými kolesami na stredovej čiare, tak by som ho vedel na mieste prefackať. Pravdepodobne ale len patrí do skupiny ludi, ktorí považujú tých co občas prekročia rýchlosť za magorov a rad jazdi pomaly.
Na toto su dve riešenia, buď sa Slováci zmenia a začnú byt trocha menej egocentrickí a začnú troska rozmýšľať aj tak ako by som vedel ľudom na okolo spríjemniť den aj napriek tomu, ze ja by som musel spustiť zo svojho ega, ze ja som prvoradý a v mnohých situáciách by ani to nebolo potrebné, alebo začnú doslova dodržiavať zákony a predpisy, ktoré tieto situácie riešia na úrovni zákazov, predpisov. Bohužiaľ na Slovensku je slušnosť a ochota dodržiavať predpisy veľká neznáma v mnohých prípadoch, česť výnimkám ktoré su vačšinou považované za ludi, ktorí su úplne mimo a robí sa z nich verejný výsmech, lebo sa zaradia do inej skupiny ako väčšina, ktorá stanovuje trendy.
Sorry za traktát, ale príde mi to strašne take prízemné sa este aj tu na fóre hádať o tom kto mal prednosť v tej situácii, to je najmenšia chyba ktorá v danej situácii nastala.
To bol dnes ráno zážitok pod Strečnom do ZA : išiel som ako zvyčajne v rýchlom ľavom pruhu 100 – 120 km/h, za mnou začal vyblikávať magor z oravy na VW Transporter EVČ : TS 398 AZ , ja som ho pokojne viackrát ignoroval. Potom ma obehol sprava asi v 130 – 140 km/h, zaradil sa predo mňa a potom ***** ***** začal prudko brzdiť možno 2-3 m predo mnou, obe autá mali čo robiť, jeho kývalo z doprava doľava, dobrzdil som možno 1 m za jeho nárazník . Takéto cvoka som nevidel ako jazdím. Guľku do hlavy a zahrabať v lese...
Hlavne že na veľkej križovatke pri Tescu sa dostal predo mňa možno o 2 – 3 autá..
§ 10
Jazda v jazdných pruhoch
(1) Mimo obce na ceste s dvoma alebo s viacerými
jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom
smere jazdy sa jazdí v pravom jazdnom pruhu. V ostatných
jazdných pruhoch sa smie jazdiť, ak je to potrebné
na obchádzanie, predchádzanie, otáčanie alebo na odbočovanie.
zase aby som bol pochopeny správne : Nemyslel som tym že prekracujem rychlost príliš vysoko a casto, t.j. mesto davam cca do 55 km, mimo obce závisí od situácie - ak je takmer prazdna cesta tak tých 100 -110. Nepredbieham riskantne, už vôbec nie cyklistov...Za cca 15 r. som dostal presne 2 pokuty. Len nemám rad keď sa niekto vlecie 30tkou, kde to situácia nevyzaduje.Howgh !
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Myslím, že vodič autobusu mal právo pri výjazde zo zastávkového zálivu obmedziť toho vodiča. Čo by som mu vytkol je, že neskoro zapol smerovku. Začal najprv vychádzať a následne zapol smerovku. Ak by ju zapol skôr, tak vodič auta by mal povinnosť umožniť tomu autobusu výjazd zo zastávky.
IMHO je to dost hranicna situacia, ale v tomto konkretnom pripade by som bol tiez nasrdeny na autobusaka. Lebo busy sledujem a pustam az vtedy, ked maju smerovku.
S tym, ze 99% slovenskych polovodicov neovlada/nechce ovladat predpisy, podla ktorych maju autobus pustit, je vec uplne pravidva
Ako beriem,možno len ten autobusár prehliadol v späťáku,to by som dokázal pochopiť.
Trúbenie toho druhého nechápem...kolegiálnosť s prvým autobusárom?
Ono si ten výklad zákona,že autobusár má prednosť netreba hned vysvetlovať,že sa môže navaliť do cesty,aj ked je auto už na úrovni jeho zadnej nápravy.
druhý busák na neho trúbil lebo predpokladám nečakal že spomalí a odbočí niekam kde je zákaz vjazdu? (dodatkovú tabulku nie je možné prečítať) a či prezmenu vyhodil smerovku vie len on sám..
Ono z ten situácie mohli odísť obaja vodiči s dobrým pocitom akého slušného vodiča stretli, keby obaja zareagovali trocha inak. Stačilo by, keby vodič auta nezačal trúbit ako zmyslovzbaveny, ale napríklad iba blikol nech ide autobus a ten by sa mu za to poďakoval, lebo busar zácal manéver, ktory bez smerovky je proti predpisom a vodič zas mal prihliadať na možnosť, ze autobusu bude musieť dat prednosť. Hlavný psychologicky problém, ale vzniká hlavne z toho, ked si ľudia stitkuju ostatných a zaradia ich do inej kategórie ako seba a označia tu kategóriu za horšiu, respektíve všeobecne zlu. Vodič si pomysli hlúpy drzý vodič autobusu a vodič autobusu zas mladý fagan co ho nechce pustiť, stačilo by si uvedomiť, ze obaja su rovnakí ľudia, ktorí boli pravdepodobne uz obaja utahani a prihliadať na to pri reakcii.
Sám na sebe to viac krat zbadám, ze jednám podobne. Jazdím radsej rýchlejšie ako pomaly a nejak tak kolegiálne, ked idem 100 kou a zozadu vidím auto co ide aj 120-130 sa veľmi rad stiahnem a pustím ho, lebo viem, ze aj ja ked sa ponáhľam a niekto ma podobne pusti, ze to je oveľa bezpečnejšie a hlavne mi ušetrí cas, co som ziskal tou rýchlejšou jazdou. Ale ked stretnem vodiča v punte z 99 teho, ktory ide 75 a čím viac sa človek snaži vykuknut z poza neha tým viac ide ľavými kolesami na stredovej čiare, tak by som ho vedel na mieste prefackať. Pravdepodobne ale len patrí do skupiny ludi, ktorí považujú tých co občas prekročia rýchlosť za magorov a rad jazdi pomaly.
Na toto su dve riešenia, buď sa Slováci zmenia a začnú byt trocha menej egocentrickí a začnú troska rozmýšľať aj tak ako by som vedel ľudom na okolo spríjemniť den aj napriek tomu, ze ja by som musel spustiť zo svojho ega, ze ja som prvoradý a v mnohých situáciách by ani to nebolo potrebné, alebo začnú doslova dodržiavať zákony a predpisy, ktoré tieto situácie riešia na úrovni zákazov, predpisov. Bohužiaľ na Slovensku je slušnosť a ochota dodržiavať predpisy veľká neznáma v mnohých prípadoch, česť výnimkám ktoré su vačšinou považované za ludi, ktorí su úplne mimo a robí sa z nich verejný výsmech, lebo sa zaradia do inej skupiny ako väčšina, ktorá stanovuje trendy.
Sorry za traktát, ale príde mi to strašne take prízemné sa este aj tu na fóre hádať o tom kto mal prednosť v tej situácii, to je najmenšia chyba ktorá v danej situácii nastala.
Hlavne že na veľkej križovatke pri Tescu sa dostal predo mňa možno o 2 – 3 autá..
Jazda v jazdných pruhoch
(1) Mimo obce na ceste s dvoma alebo s viacerými
jazdnými pruhmi vyznačenými na vozovke v jednom
smere jazdy sa jazdí v pravom jazdnom pruhu. V ostatných
jazdných pruhoch sa smie jazdiť, ak je to potrebné
na obchádzanie, predchádzanie, otáčanie alebo na odbočovanie.