ale keby takto v mestach uvazovali vsetci ako ty, tak by mohli rovno vsetky prechody zrusit. ty si zo zakona povinny zastavit pred prechodom pre chodcov ak je ocividne ze chodec chce prejst cez prechod na druhu stranu.
si si istý, že máš pravdu ? o povinnosti zo zákona zastaviť pred prechodom ?
máme absolútnu prednosť chodcov na prechode ?
Omyl. Autoskoly buducich vodicov ucia a pripravuju na skusky. O tom, ci niekto bude pusteny do premavky rozhoduje vylucne skusobny komisar. Jazda pod jeho dozorom ma trvat min. 20 min., a to je dostatocny cas, aby zhodnotil schopnosti skusaneho.
Bade
dobrá odpoveď, presvedčil si ma, ....
(určite máš pravdu, ALE len tú svoju) "Zákon o cestnej premávke hovorí, že vodič musí dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov."
To znamená, že autá musia dať prednosť chodcom - spomaliť či zastaviť - až v momente, kedy vstúpia na vozovku. Púšťať chodcov, ktorí čakajú na kraji cesty je slušné a ohľaduplné, ale zákon to nevyžaduje. Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť.
Je to o solidarnosti, silnejsi by mal brat ohlad na slabsieho, ale potom by sme tuto temu nepotrebovali a svet by bol krajsie miesto na zitie a vlastne nic.
Ohladuplnost ma byt obojsmerna. Nehrniem sa na priechod pre chodcov ak som sam a vidim, ze za sebou ide 5 aut, ktore mozu rychlo prejst danym usekom. Detto nebudem "skakat" do cesty autobusu plneho ludi.
To, ze okolo seba nemam stovky kil plechu ma este neopravnuje robit zo seba niekoho extra doleziteho.
Samozrejme, odtial-potial. Raz cez ten priechod budem chciet prejst .
Jeden z argumentov, prečo v Rakúsku rušili povinné svietenie, bolo práve to, že tí najzraniteľnejší účastníci premávky (chodci, cyklisti) boli ešte menej "viditeľní" a pre nich sa situácia svietením áut vlastne relatívne zhoršila.
Preto mám na vozovke vždy zapnutú prednú, bielu blikačku.
Vo vyspelých krajinách je zakázané používať blikací mód a výrobcovia sa tomu prispôsobili.
Napríklad Cateye TLD-270 v Nemecku nekúpiš s blikacím režimom, v Maďarsku, Slovensku áno.
Okrem toho, blikací režim zhoršuje odhad vzdialenosti. Napríklad bikera vodičom.
Neveríš? Vyskúšaj stále svietenie vs blikanie...
Loser Presne. Mam blikacku ktora ma 3 ledky a rezim blikania je taky, ze preblikuje medzi jednotlivymi ledkami. To je asi najlepsie co som dokazal najst. Najlepsie by bolo, keby 1 ledka svietila non-stop a do toho blikala druha
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
si si istý, že máš pravdu ? o povinnosti zo zákona zastaviť pred prechodom ?
máme absolútnu prednosť chodcov na prechode ?
Omyl. Autoskoly buducich vodicov ucia a pripravuju na skusky. O tom, ci niekto bude pusteny do premavky rozhoduje vylucne skusobny komisar. Jazda pod jeho dozorom ma trvat min. 20 min., a to je dostatocny cas, aby zhodnotil schopnosti skusaneho.
nezdá sa Ti, že AK 3. je NIE, potom 1. a 2. nemôže byť ÁNO ?
dobrá odpoveď, presvedčil si ma, ....
(určite máš pravdu, ALE len tú svoju)
"Zákon o cestnej premávke hovorí, že vodič musí dať prednosť chodcovi, ktorý vstúpil na vozovku a prechádza cez priechod pre chodcov."
To znamená, že autá musia dať prednosť chodcom - spomaliť či zastaviť - až v momente, kedy vstúpia na vozovku. Púšťať chodcov, ktorí čakajú na kraji cesty je slušné a ohľaduplné, ale zákon to nevyžaduje.
Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na rýchlosť a vzdialenosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť.
máme absolútnu prednosť chodcov na prechode ?
Čoskoro
To, ze okolo seba nemam stovky kil plechu ma este neopravnuje robit zo seba niekoho extra doleziteho.
Samozrejme, odtial-potial. Raz cez ten priechod budem chciet prejst
https://spisiakoviny.eu/redakcia/53-rocny-cyklista-nafukal-513-promile/23694
Ak by som také promile prežil, určite by som nevedel ani vysadnúť na bike
Dost daleko zasiel, makac
Preto mám na vozovke vždy zapnutú prednú, bielu blikačku.
Popritom, že auta musia svietiť aj cez deň a bicyklík nie, je to na hlavu postavené.
Vo vyspelých krajinách je zakázané používať blikací mód a výrobcovia sa tomu prispôsobili.
Napríklad Cateye TLD-270 v Nemecku nekúpiš s blikacím režimom, v Maďarsku, Slovensku áno.
Okrem toho, blikací režim zhoršuje odhad vzdialenosti. Napríklad bikera vodičom.
Neveríš? Vyskúšaj stále svietenie vs blikanie...