Jasné, svetlo do hmly, ktoré je možné použiť za zníženej viditeľnosti je preto blikajúce. V podstate aj obrysové svetlá sú blikajúce. To preto, aby si objekt pred tebou uvidel skôr...
Dobrý argument!
Jeden z argumentov, prečo v Rakúsku rušili povinné svietenie, bolo práve to, že tí najzraniteľnejší účastníci premávky (chodci, cyklisti) boli ešte menej "viditeľní" a pre nich sa situácia svietením áut vlastne relatívne zhoršila.
To je pravda. Bohuzial po tom prikazani a potom zruseni je to teraz v stave,ze si kazdy svieti a nesvieti halabala, a je to uplne neprehladne - najhorsia moznost. Tvrdohlavi Rakusaci si tým zase museli prejst sami...
Vo vyspelých krajinách je zakázané používať blikací mód a výrobcovia sa tomu prispôsobili.
Napríklad Cateye TLD-270 v Nemecku nekúpiš s blikacím režimom, v Maďarsku, Slovensku áno.
Okrem toho, blikací režim zhoršuje odhad vzdialenosti. Napríklad bikera vodičom.
Neveríš? Vyskúšaj stále svietenie vs blikanie...
Blikací mod mám len cez deń ... za tmy súvislé svetlo.
predna blikacka je podla mna alternativa k NEsvieteniu...
Si z Bratislavy, tak určite poznáš Devínsku cestu ... tam vždy pustím prednú blikačku.
Už dávnejšie som šiel úsekom, kde je hodne stromov. Cez deň, ale prítmie. Oproti mne išiel autobus od Devína a spoza neho sa vyrútil Mercedes kabrio ... keď ma zbadal s blikačkou, zaradil sa späť za autobus, Pointa je v tom, že bol vzdialený dobrých 200m.
Odvtedy po ceste len s blikačkou.
Bicykel počas jazdy za zníženej viditeľnosti musí byť vybavený týmito zariadeniami na svetelnú signalizáciu a osvetlenie:
a)
svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom spĺňajúcim najmenej technické požiadavky podľa technickej normy;41) svietidlo musí byť nastavené a upravené trvalo tak, aby referenčná os svetelného toku pretínala rovinu pozemnej komunikácie vo vzdialenosti najviac 20 m od svietidla a aby sa toto nastavenie nemohlo samovoľne alebo neúmyselne zásahom cyklistu meniť; ak je pozemná komunikácia dostatočne a súvislo osvetlená, môže byť svietidlo nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom bielej farby,
b)
svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺňajúcim najmenej technické požiadavky podľa technickej normy,41) pričom podmienky na umiestnenie tohto svietidla sú zhodné s podmienkami na umiestnenie a upevnenie zadného odrazového skla podľa odseku 1 písm. e). Zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť kombinované so zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 1 písm. e); zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom červenej farby so zhodnými fotometrickými vlastnosťami,
Uvedena vyhlaska bola nahradena Zakonom 106/2018, ale tam to neviem najst.
dost silno pochybujem ze by ta policajt za bieleho dna (napriklad na devinskej ceste v tieni) zastavoval tym "svetelnym kuzelom" ktory pouzivaju v noci - a pokial tak nespravi tak sa nejedna o znizenu viditelnost ergo neplati ani to co sa vravi o blikackach v neplatnej vyhlaske...
Je to tak, v Rakúsku sú blikačky rovnako ako v Nemecku zakázané...
S tým nemám vôbec žiaden problém, lebo okrem toho, že je tam kopa cyklotrás, tak aj pri jazde po ceste sa vodiči nechovajú jak hovädá ... hovorím len o Rakúsku. V Nemecku som síce bajkom nič nepojazdil, ale videl som akú vážnosť poberá na ceste cyklista ... a to môžeme hovoriť o viacerých vyspelých krajinách.
Je to v našich ľuďoch ... síce už sme prekonali obdobie, že sme pozerali na auta ako na synonymum úspechu. Sused, alebo šéf môže mať auto v hodnote 150 tis.€, ľuďom to už žili netrhá, ani mu ho nedoškriabu klincom. Problém je v momente, ako si sadneme do auta ... mnohým sa otočí hodnotový rebríček a musia si dokazovať aké majú široké lakte.
Najmarkantnejšie to je, keď vás predbieha auto ... v prípade, že ide aj oproti auto, neexistuje, aby u nás, šofér pribrzdil (možno 1 z 10-tich). V Rakúsku to je bežný manéver.
Stalo sa mi, že som išiel zo Zohoru do Lozorna ... úzka cesta. Oproti išlo auto a počul som aj za sebou jedno ... nevedel som, že sú dve. Ten prvý za mnou ma začal prebiehať, ale len tak na úzko (ofúkol ma na centimetre) a zrejme ani nevyhodil smerovku, lebo ten druhý išiel predbiehať tohto prvého. Ten druhý o mne vôbec nevedel (nemal som vestu)... vtedy som myslel, že si naložím do galot. Našťastie to tí dvaja čuramedáni stihli, alo bolo to o ***** chlp.
Odvtedy na tejto ceste vždy blikačky a vesta. Viem, vesta je sedlačina, ale radšej budem sedlák vo veste, ako kripel v imidžovke.
Denné svietenie je IMO strašná blbosť a strašne by ma zaujímalo, ktorý genitus na to došiel. Genitus nie je preklep.
Nie je .. a minimalne raz som zazil situaciu, kde vdaka tym svetlam nedoslo k celnej zrazke. Obvykle ide o situaciu, ked oprotiiduce auto splyva s vozovkou v silnom svetle. Konkretna situacia, ktoru si pamatam je niekde za Nitrou smer Nova Bana na starej ceste. Ovsem dnesne denne svetla, ktore sa montuju ako pridavne svetielko pod stretavacky, tak to ano, to je blbost na n-tu. Lebo je to len kvoli zakonu a neriesi nic .. svetla su slabe a dost bodove, cize exemplarny priklad hlupej implementacie inak rozumnej zalezitosti. Argument o zvyseni spotreby paliva a ziaroviek neobstoji )snad len tie ziarovky vo Fabiach )
Je to tak, v Rakúsku sú blikačky rovnako ako v Nemecku zakázané...
Blikajucich cyklistov za tmy by som strielal /taxikari to neznasaju tiez .. nevedel som preco, uz viem /.. este ked blikacky boli slabe, to bolo v pohode, ale dnes to je masaker. Bohuzial, ale niektore blikacky predne za svetla su uz tiez masaker. Zaujimave, ze nejake pravidla pre svetla, co sa tyka zostelovania a snad aj vykonu su pre auta nutnost pre homologizaciu, ale pre bicykel nie. Kedze v minulosti ich vykon nestal za rec, ale dnes bezne dosahuju vykon aj dialkovych halogeniek.
No podaktori cyklisti to s tym svietenim riadne prehanaju. Namiesto svetla mierne sklopeneho na asfalt, svietia vyslovene priamo pred seba. Strielat by som ich nestrielal, ale jablko alebo golfovu lopticku by som rad po nich hodil, nech sa uvedomia .
To oslepovanie mas pravdu, a poslednu zimu aj bezci s vykonnymi celovkami, preistotu este pozeraju (mieria) na teba. To je proste ta slovenska ohladuplnost. Ludia si pomocou hraciek (auta, elektronika a ine) dokazuju ego.
Tak ja neviem ako je to s tým egom, ale už dlhšiu dobu sledujem že na ceste nemám problémy s ľudmi v drahých autách, ale skôr s ľudmi v lacnejších/starších/“slušne” ojazdených autách. Rovnako sa lepšia poslednú dobu šoféri rôznych dodávok, na druhu stranu iste súvislosti stále nedochadzaju autobusarom na prímestských linkách...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Neveríš? Vyskúšaj stále svietenie vs blikanie...
a koho sofer za znizenej viditelnosti (resp. tma) uvidi skor ?
toho co blika, alebo toho co svieti ?
vyskusaj si
Dobrý argument!
...btw, lietadla maju na kridlach tiez len blikacky
To je pravda. Bohuzial po tom prikazani a potom zruseni je to teraz v stave,ze si kazdy svieti a nesvieti halabala, a je to uplne neprehladne - najhorsia moznost. Tvrdohlavi Rakusaci si tým zase museli prejst sami...
Napríklad Cateye TLD-270 v Nemecku nekúpiš s blikacím režimom, v Maďarsku, Slovensku áno.
Okrem toho, blikací režim zhoršuje odhad vzdialenosti. Napríklad bikera vodičom.
Neveríš? Vyskúšaj stále svietenie vs blikanie...
Blikací mod mám len cez deń ... za tmy súvislé svetlo.
Si z Bratislavy, tak určite poznáš Devínsku cestu ... tam vždy pustím prednú blikačku.
Už dávnejšie som šiel úsekom, kde je hodne stromov. Cez deň, ale prítmie. Oproti mne išiel autobus od Devína a spoza neho sa vyrútil Mercedes kabrio ... keď ma zbadal s blikačkou, zaradil sa späť za autobus, Pointa je v tom, že bol vzdialený dobrých 200m.
Odvtedy po ceste len s blikačkou.
Tak ... radšej budem jazdiť s blikačkou na stroji s kolesami za sebou, ako po úraze ... medzi dvoma kolesami.
Bicykel počas jazdy za zníženej viditeľnosti musí byť vybavený týmito zariadeniami na svetelnú signalizáciu a osvetlenie:
a)
svietidlom svietiacim dopredu bielym svetlom spĺňajúcim najmenej technické požiadavky podľa technickej normy;41) svietidlo musí byť nastavené a upravené trvalo tak, aby referenčná os svetelného toku pretínala rovinu pozemnej komunikácie vo vzdialenosti najviac 20 m od svietidla a aby sa toto nastavenie nemohlo samovoľne alebo neúmyselne zásahom cyklistu meniť; ak je pozemná komunikácia dostatočne a súvislo osvetlená, môže byť svietidlo nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom bielej farby,
b)
svietidlom svietiacim dozadu červeným svetlom spĺňajúcim najmenej technické požiadavky podľa technickej normy,41) pričom podmienky na umiestnenie tohto svietidla sú zhodné s podmienkami na umiestnenie a upevnenie zadného odrazového skla podľa odseku 1 písm. e). Zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť kombinované so zadným odrazovým sklom červenej farby podľa odseku 1 písm. e); zadné svietidlo s červeným svetlom môže byť nahradené svietidlom s prerušovaným svetlom červenej farby so zhodnými fotometrickými vlastnosťami,
Uvedena vyhlaska bola nahradena Zakonom 106/2018, ale tam to neviem najst.
S tým nemám vôbec žiaden problém, lebo okrem toho, že je tam kopa cyklotrás, tak aj pri jazde po ceste sa vodiči nechovajú jak hovädá ... hovorím len o Rakúsku. V Nemecku som síce bajkom nič nepojazdil, ale videl som akú vážnosť poberá na ceste cyklista ... a to môžeme hovoriť o viacerých vyspelých krajinách.
Je to v našich ľuďoch ... síce už sme prekonali obdobie, že sme pozerali na auta ako na synonymum úspechu. Sused, alebo šéf môže mať auto v hodnote 150 tis.€, ľuďom to už žili netrhá, ani mu ho nedoškriabu klincom. Problém je v momente, ako si sadneme do auta ... mnohým sa otočí hodnotový rebríček a musia si dokazovať aké majú široké lakte.
Najmarkantnejšie to je, keď vás predbieha auto ... v prípade, že ide aj oproti auto, neexistuje, aby u nás, šofér pribrzdil (možno 1 z 10-tich). V Rakúsku to je bežný manéver.
Stalo sa mi, že som išiel zo Zohoru do Lozorna ... úzka cesta. Oproti išlo auto a počul som aj za sebou jedno ... nevedel som, že sú dve. Ten prvý za mnou ma začal prebiehať, ale len tak na úzko (ofúkol ma na centimetre) a zrejme ani nevyhodil smerovku, lebo ten druhý išiel predbiehať tohto prvého. Ten druhý o mne vôbec nevedel (nemal som vestu)... vtedy som myslel, že si naložím do galot. Našťastie to tí dvaja čuramedáni stihli, alo bolo to o ***** chlp.
Odvtedy na tejto ceste vždy blikačky a vesta. Viem, vesta je sedlačina, ale radšej budem sedlák vo veste, ako kripel v imidžovke.
Nie je .. a minimalne raz som zazil situaciu, kde vdaka tym svetlam nedoslo k celnej zrazke. Obvykle ide o situaciu, ked oprotiiduce auto splyva s vozovkou v silnom svetle. Konkretna situacia, ktoru si pamatam je niekde za Nitrou smer Nova Bana na starej ceste. Ovsem dnesne denne svetla, ktore sa montuju ako pridavne svetielko pod stretavacky, tak to ano, to je blbost na n-tu. Lebo je to len kvoli zakonu a neriesi nic .. svetla su slabe a dost bodove, cize exemplarny priklad hlupej implementacie inak rozumnej zalezitosti. Argument o zvyseni spotreby paliva a ziaroviek neobstoji )snad len tie ziarovky vo Fabiach
Blikajucich cyklistov za tmy by som strielal /taxikari to neznasaju tiez .. nevedel som preco, uz viem