Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
ja neviem čo sa nad tým vzrušujete... je to iba logické, tak ako škodovky - verzie kombi s dlhým previsom vzadu, alebo vysoké SUVčka s vysokým ťažiskom a vysokými gumami do terénu...
to je len fyzika v praxi, nič viac, nič menej...
sa mi páči ako Touarega na cestných gumách prirovnávajú k Cherokeemu na vyšších "drapákoch"... úplne rovnaká kategória
ja som mal viacero menších závad, odpor ventilátora kúrenia v záruke, ostrekovanie zadného skla, ktoré som nikdy nepoužil, ale otočili ma kvôli tomu na STKčke, v 2. roku sa niečo dodrbkalo v prevodovke po prehriatí, ale pokiaľ som sa dostal do servisu sa to samoopravilo, furt vymlátené predné čapy, ale jazdím dosť offroad a aj po zlých cestách rýchlo, tak sa nieje čo čudovať, už tretie brzdy, pritom skoro nebrzdím (1. po 50KKm), teraz akurát tretia baterka a to jazdím iba dlhé trasy, začínajú kapať žiarovky osvetlenia palubky, kufor začal hrdzavieť pri treťom brzdovom, ale prah mám v prvom roku oškretý do živého a bez náznaku hrdze...
určite som ešte dosť vecí zabudol, ale žiadna fatálna/drahá závada, takže za mňa OK
možno to hrkotanie bude začiatok konca
a 700ot na voľnobehu je v pohode, aj na Ravke mám v protokole z STK 690ot
btw nechcel som sa chváliť nájazdom, iba pekným číslom
Cize ak chapem spravne, tak si kupoval ako nove? V tom pripade najazd 180 tisic a len taketo drobnosti je dobra vizitka. Hlavne pri tom offroad pouziti. A co sa tyka tej kratkej zivotnosti baterie - nepouzivas bateriu po odstaveni auta ako powerbanku? Lebo ak ju vycucas pod cca 12,3 V a nenabijes hned, ale auto den-dva stoji, tak to je to, co baterii skrati zivotnost (sulfatacia). Alebo ju nici riadeny alternator / "inteligentne" nabijanie, ale to neviem ci mas. To vies zistit meranim napätia v 12 V zastrcke pocas jazdy - ak nenabija stabilnym napätim okolo 14,3 V, ale kolise to od 12,7 V (ustalena jazda) po cca 15-16 V (brzdenie motorom).
F 150 Raptor je super ale ma len 5 miest a nieje moc vhodny pre pocetnu rodinu a nie ak su male deti. Je to skor na tahanie privesov, pracu v lesoch a na stavbach, pripadne expedicne cesty ale skor pre dospelych bez deti.
Cize ak chapem spravne, tak si kupoval ako nove?...
Hej, nové. Prvé auto v rodine, nemal som nikoho známeho, čo by ma usmernil pri jazdenke, ani skúsenosti zo servismi.
Palo síce kúpil jazdené, ale to bolo po troch rokoch v lepšom stave, ako moje po roku Pre mňa auto nieje miláčik, tak náležite pristupujem (resp. nepristupujem) k starostlivosti a údržbe, ale toto mám celkom rád.
Tá baterka nieje zase taký problém, akurát ma v poslednom čase trošku potrápila. Pri vypnutom motore občas nabíjam, ale nie tak dlho, aby to vybilo nezávadnú batériu. Mám aj ten USB zdroj čo ukazuje napätie a hádže to normálne čísla. Skôr sa obávam, že tam je nejaký zvýšený kľudový odber, a keďže jazdím iba cez víkendy a občas nejaký vynechám, tak má baterka po 5 rokoch veľa cyklov nabitia. Musím to lepšie odsledovať.
Ešte zo závad som zabudol prehrdzavený výfuk asi po 5 rokoch (ešte bez plynu), svojpomocne som ho poplátal, potom sa mi zlomil nový (čo teda nieje problém výrobcu) a ten motorcheck je lambda sonda, vymenená pred STKčkou, fungovalo to asi 300km a znova začalo svietiť. Servisák povedal, že nestihol opraviť nejakú netesnosť na výfuku, tak snáď to bude preto, ale už 2 mesiace sa k tomu neviem dostať.
Inak práve idem pozrieť dodávku, tak možno časom prispejem aj do auto pre cyklistu
Aj Logan MCV je podla mna nadstandardne vhodny ako auto pre cyklistu, ved to je taka mensia dodavka. A asi ziadne nove auto nezvladne co sa tyka podvozka pri offroade tolko co ten Logan. Tie novsie auta ho maju komplikovanejsi a drahsi na servis. Som zvedavy, co nakoniec vyberies a ake budu skusenosti.
P.S. Autobaterii nevadi pocet nabijani, jej vadi vybitie. Takze zaklad je udrziavat ju plne nabitu, nic viac pre dlhy zivot nepotrebuje.
No svoj 29" XXL AM bike tam strčím tak ako na ňom jazdím, aj keď je vodičove sedadlo úplne vzadu. A keď idú dvaja, aj druhý trochu menší (štandardný) bike tam vlezie bez akýchkoľvek úprav. V trojke stačí pozhadzovať predné kolesá, sedlovky a nechať vzadu jedno sedadlo. Ale nieje to moc pohodlné, RU/UA sme tak dali viackrát, ale týždeň a viac na dlhšiu vzdialenosť by to nebolo komfortné, tak zháňam klasickú dodávku. Vlastne aj kvôli zime, do MCVčka by sa prídavné kúrenie ani nezmestilo a vyspia sa tam sotva dvaja. Ale svoje 191cm a ďalšie štvore lyže tam narvem aj bez sklápania sedadiel, takže aj pre lyžiara.
Mame podobnu srandu ale Makitu. Je to nepouzitelne. Skusal som to raz a strasne neohrabane sa s tym manipuluje. Ovela efektivnejsie a rychlejsie bolo pouzit hubku a potom to wapkou vystriekat.
Ked mas rad svoje auto, kup si mikrovlaknovu rukavicu alebo hubku. Celkom dobre maju napr aj v obi. Zakladom je dobre lubrikovat (nie gelom zo sex shopu, ale dobrym samponom).
jéžiši, len tu nezačnime riešiť "detailing", lebo to dopadne ako vo vlákne "o káve"... resp. taktok, ak to niekoho vyslovene baví, tak prečo nie, ale autá v našej cenovej hladine sú "spotrebák", aby som celý deň od rána do večera leštil auto, ako niektoré entity... to asi nie...
a ono zasa "základne" preleštiť auto nie je problém aj obyčajnou aku-vrtačkou + penový kotúč + brúsna/leštiaca pasta, samozrejme predtým dôkladne umyť a odstrániť nečistoty, prípadne "kajšméntke" môže použiť clay + lubrikant (ako misoR píše nie ten zo sexshopu ), nahodiť nejaký ten vosk a šmytec... alebo teraz tie moderné NANO-leštidlá
netreba to toľko prežívať... jasné, že ak má niekto auto od blata, asi nie je dobré to začať machliť špongiou, či kefou - prach a voda budú ako brúsna pasta... tak treba skočiť na bezdotykovú umyvárku, alebo poriadne umyť 2x wapkou...
a ak sa vám do toho nechce, alebo neviete ako, tak myslím, že už v každej väčšej dedine sa nájde nejaký ten "detailer" no tak zaplatíte raz za čas 1-2 stovky a avetko bude ako nové...
Keby sa toho niekto chcel chytit, tak vrtackou urcite auto nelestit. Jedine, ze by ste fakt chceli spravit robotu detailerom Treba to vediet alebo robit s excentrickou lestickou. Howgh
šak totok, opustil, opustil kedysi som umýval auto každý týždeň, jak buááázen... focus II po FL08 sa mi to avetko fakt páčilo...
taktok... píšem že s AKU-vrtačkou - 1 stupeň otáčky to je max 350 ot./min, penový kotúč aspoň 2 cm hrubý a s 6000kou pastou namokro a jemným tlakom prelešťujem, tak raz za rok (holt mitsubishi má tie laky fakt sračkové...) a neboj žiadne ryhy, ani nič podobného nenarobíš, ani lak nespáliš... väčšie ryhy najprv prebehnem Turtle brúsnou pastou tak isto...
to robím len tak z plezíru, jemnú "korektúru" laku a potom navoskovať... kua rozmýšlam, že minulý rok mi to nejako nevyšlo jak som začal bicyglovať, nebylo kdy...
hlavne nie klasické vrtačky ktoré idú do 3000 otáčok, a ešte lepšie karbobrúsky s 10 000 otáčkami... lebo niekedy dávajú aj také, že sú excentrické, ale majú vysoké otáčky... bacha na to...
a už som to dodrbal, riešime tu farby, laky, fermeže
6000ka pasta ti ani žiadne škrabance nenarobi. Bežne sa robí posledný krok leštenia s 3500, ak chceš veľmi hlboký lesk, totálne zrkadlo, tak zvyknú použiť 4500, ale viac som ešte nevidel nikoho používať. No to neznamená, že to niekto nerobí.
Excentre mávajú tak 5-6 tisíc otacok, rotacky menej, ale "spravia" viac práce za menej času, len nie sú tak blbuvzdorne
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
to je len fyzika v praxi, nič viac, nič menej...
sa mi páči ako Touarega na cestných gumách prirovnávajú k Cherokeemu na vyšších "drapákoch"... úplne rovnaká kategória
ja som mal viacero menších závad, odpor ventilátora kúrenia v záruke, ostrekovanie zadného skla, ktoré som nikdy nepoužil, ale otočili ma kvôli tomu na STKčke, v 2. roku sa niečo dodrbkalo v prevodovke po prehriatí, ale pokiaľ som sa dostal do servisu sa to samoopravilo, furt vymlátené predné čapy, ale jazdím dosť offroad a aj po zlých cestách rýchlo, tak sa nieje čo čudovať, už tretie brzdy, pritom skoro nebrzdím (1. po 50KKm), teraz akurát tretia baterka a to jazdím iba dlhé trasy, začínajú kapať žiarovky osvetlenia palubky, kufor začal hrdzavieť pri treťom brzdovom, ale prah mám v prvom roku oškretý do živého a bez náznaku hrdze...
určite som ešte dosť vecí zabudol, ale žiadna fatálna/drahá závada, takže za mňa OK
možno to hrkotanie bude začiatok konca
a 700ot na voľnobehu je v pohode, aj na Ravke mám v protokole z STK 690ot
btw nechcel som sa chváliť nájazdom, iba pekným číslom
Cize ak chapem spravne, tak si kupoval ako nove? V tom pripade najazd 180 tisic a len taketo drobnosti je dobra vizitka. Hlavne pri tom offroad pouziti. A co sa tyka tej kratkej zivotnosti baterie - nepouzivas bateriu po odstaveni auta ako powerbanku? Lebo ak ju vycucas pod cca 12,3 V a nenabijes hned, ale auto den-dva stoji, tak to je to, co baterii skrati zivotnost (sulfatacia). Alebo ju nici riadeny alternator / "inteligentne" nabijanie, ale to neviem ci mas. To vies zistit meranim napätia v 12 V zastrcke pocas jazdy - ak nenabija stabilnym napätim okolo 14,3 V, ale kolise to od 12,7 V (ustalena jazda) po cca 15-16 V (brzdenie motorom).
Hej, nové. Prvé auto v rodine, nemal som nikoho známeho, čo by ma usmernil pri jazdenke, ani skúsenosti zo servismi.
Palo síce kúpil jazdené, ale to bolo po troch rokoch v lepšom stave, ako moje po roku
Tá baterka nieje zase taký problém, akurát ma v poslednom čase trošku potrápila. Pri vypnutom motore občas nabíjam, ale nie tak dlho, aby to vybilo nezávadnú batériu. Mám aj ten USB zdroj čo ukazuje napätie a hádže to normálne čísla. Skôr sa obávam, že tam je nejaký zvýšený kľudový odber, a keďže jazdím iba cez víkendy a občas nejaký vynechám, tak má baterka po 5 rokoch veľa cyklov nabitia. Musím to lepšie odsledovať.
Ešte zo závad som zabudol prehrdzavený výfuk asi po 5 rokoch (ešte bez plynu), svojpomocne som ho poplátal, potom sa mi zlomil nový (čo teda nieje problém výrobcu) a ten motorcheck je lambda sonda, vymenená pred STKčkou, fungovalo to asi 300km a znova začalo svietiť. Servisák povedal, že nestihol opraviť nejakú netesnosť na výfuku, tak snáď to bude preto, ale už 2 mesiace sa k tomu neviem dostať.
Inak práve idem pozrieť dodávku, tak možno časom prispejem aj do auto pre cyklistu
P.S. Autobaterii nevadi pocet nabijani, jej vadi vybitie. Takze zaklad je udrziavat ju plne nabitu, nic viac pre dlhy zivot nepotrebuje.
https://www.kaercher.com/sk/prislusenstvo/rotujuca-umyvacia-kefa-wb-120-26440600.html
na auto je skor tato https://www.kaercher.com/sk/prislusenstvo/rotujuca-umyvacia-kefa-wb-120-car-bike-26441290.html ale aj tam by som to zvazil
a ono zasa "základne" preleštiť auto nie je problém aj obyčajnou aku-vrtačkou + penový kotúč + brúsna/leštiaca pasta, samozrejme predtým dôkladne umyť a odstrániť nečistoty, prípadne "kajšméntke" môže použiť clay + lubrikant (ako misoR píše nie ten zo sexshopu
netreba to toľko prežívať... jasné, že ak má niekto auto od blata, asi nie je dobré to začať machliť špongiou, či kefou - prach a voda budú ako brúsna pasta... tak treba skočiť na bezdotykovú umyvárku, alebo poriadne umyť 2x wapkou...
a ak sa vám do toho nechce, alebo neviete ako, tak myslím, že už v každej väčšej dedine sa nájde nejaký ten "detailer" no tak zaplatíte raz za čas 1-2 stovky a avetko bude ako nové...
Keby sa toho niekto chcel chytit, tak vrtackou urcite auto nelestit. Jedine, ze by ste fakt chceli spravit robotu detailerom
taktok... píšem že s AKU-vrtačkou - 1 stupeň otáčky to je max 350 ot./min, penový kotúč aspoň 2 cm hrubý a s 6000kou pastou namokro a jemným tlakom prelešťujem, tak raz za rok (holt mitsubishi má tie laky fakt sračkové...) a neboj žiadne ryhy, ani nič podobného nenarobíš, ani lak nespáliš... väčšie ryhy najprv prebehnem Turtle brúsnou pastou tak isto...
to robím len tak z plezíru, jemnú "korektúru" laku
hlavne nie klasické vrtačky ktoré idú do 3000 otáčok, a ešte lepšie karbobrúsky s 10 000 otáčkami... lebo niekedy dávajú aj také, že sú excentrické, ale majú vysoké otáčky... bacha na to...
a už som to dodrbal, riešime tu farby, laky, fermeže
Excentre mávajú tak 5-6 tisíc otacok, rotacky menej, ale "spravia" viac práce za menej času, len nie sú tak blbuvzdorne
šak píšem, že to je len tak "kozmeticky" pohladkané... na väčšie ryhy používam turle brusnu pastu, tá by mohla byť tých 3000-4000
Nemecká vianočná guľa