@Kenai & Zipsik som nevedel, ze nove navigacie uz su schopne zobrazit aj prekazky na ceste. Je sice pekne, ze podl navigacie vies ako vyzera zkruta - ale furt nevies, ci v nej nie je padnuty strom, nestoji tam pokazene auto, nebeha po ceste srnka a pod.. takze ta informacia je sice pekna, ale furt musis ist len tak rychlo, aby si vedel zareagovat na neocakavanu udalost...
Si len par rokov pozadu ?
Waze odjakziva upozornuje na policajne hliadky, prekazku na ceste, pracu na ceste, zver v okoli, zrazene zviera, nebezpecny vytlk…dokonca aj na pocasie, atd atd
Je to onteraktivne kedze to ohladuje hociktory pouzivatel a waze sa ostatnych prechadzajucich okolo pyta ci je to este stale aktualne atd
Inak co ten tvoj argument akoze meni? To ze sa moze za zakrutou nieco nachadzat predsa nic nemeni na tom ze vdaka gps viem lepsie prisposobit rychlost este pred zakrutou a viem co mam ocakavat za zakrutu
Ved to co si napisal ako problem to je to na co som vdaka tej navigacke lepsie pripraveny…kedze do zakruty vchadzam s informaciou navyse (viem pribliznu ostrost zakruty) na rozdiel od cloveka co tam vchadza na slepo len podla toho co vidi pred sebou na ceste…
Otazka do pelena a moderatora:
Tema ma naozv Skúsenosti s vodičmi.
Vodic je podla zakona aj ten kto vedie nemotorove vozidlo. Cize cyklista = vodic.
Nedavno moj prispevok o cyklistovi bol z tejto temy vymazany z dovodu OT.
Preto bud premenujte temu na skusenosti s autickarmi alebo plechovkarmi....
alebo akceptujte aj pozorovania spravania vodicov nemotorovych vozidiel = cyklistov
Nemyslim si ze tema "Ti, co kazia meno normalnym cyklistom" je vhodna na pisanie skusenosti s cyklistami na kolko spominany ciklista nikomu meno nekazil. Tam by to bol OT urcite.
A zrusili aj moju "hodnotnu" reakciu 😥 Ja za tym ale nic zlozite nehladam, mozno problem nebol v tom uvedenom dovode, len jednoducho nemaju vo vybere vystiznejsiu moznost. Moj linkovany prispevok bol mysleny ako zart (s nadejou, ze privedie adresata k zamysleniu nad obsahom jeho prispievania do diskusii - co sa zjavne nepodarilo) a uvedomoval som si jeho nevhodnost. Chcel som sa za neho aj ospravedlnit, ale s odstupom casu po precitani viacerych skrytych prispevkov mi pride coraz viac vystizny a relevantny. A toto je moj druhy a posledny pokus o posolstvo adresatovi...
Este raz. Ta cesta je siroka ako auto. Zabudni uz konecne na apex . Neplet do toho motorku ani nic ine. Upozornil som ta na to, ze teoretizovanie o apexe nema zmysel ani v premavke a natoz v tomto pripade. Takze to akceptuj a nevykrucaj sa.
Naozaj trvas na tom ze sa musime pohadat ? Ucinim zufaly pokus o priklad. Ked ide Loic Bruni po trati na DH tak riesi stopu v ramci 40cm trailu a skusa 10-15 variant, kym si vyberie optimum. Ale ked povies, ze zabudnui na stopu je to siroke ledva na jeden bike tiez budes mat pravdu. Kazdy posudzuje situaciu podla svojich vedomesti a skusenosti.
U auta ak je cesta siroka ako rozchod kolies tak to nie je cesta ale doubletrack. Cize aj tu musi byt sirka vozovky aspon 2.5m ale skor si myslim, ze to bude beznych 3.5m co je vyrazne viac, ako rozchod akehokolvek osobneho auta. Za druhe ak je cesa uzka a nema obrubnik, jarok.... mozes vyuzit priestor mimo cestu, Bezne to vidis aj v BA tie vyjazdene rohy a niektori to davaju kludne aj cez obrubnik. Auto znesie, ak nemas sirku urobis si. Tiez som obisiel kombajn na ceste, kde vedla neho ostaval asi meter. A potom hra rolu aj to, ako v ramci toho prejazdu brzdis, kolko brzdis, alebo ci si na plyne, kde si na plyne, kolko plynu. Ano, aj tym menis stopu, to nie je len o volante. Ak si vezmem situaciu, ze mas sirku nozaj len na jedno auto (imaginarny priklad) cize menaj ako 2m tak este stale mozes riesit apex v ramci rychlosti prejazdu, nemenis sice trajektoriu, ale ovplyvnujes zatazenie pruzenia a tym padom grip v kazdom jednom mieste zakruty. Prave auto z nahonom na 4 kolesa pri ubrani plynu zacne byt prudko nedotacave. Viac ako predokolka. Prirataj k tomu, ze je to SUV nie Lancer a ides rovno. Cize mohol ist lepsie, ANO. Mohlo mu viac vedomosti pomoct, urcite ano. Minimalne, keby vedel aspon zakladnu teoriu, mal nieco nacvicene a riadil sa tym tusil by, ze ak sa zomelie nieco ako sa zomlelo, tak na to nema. A urcite by isiel inak. Bohuzial na to, aby ziskal tuto vedomost musel niekto umriet. Su tieto vedomosti uzitocne v premvake, ano. Ak nesuhlasis dame stretko niekde na pakovisku a predvedieme si. Idealne na snehu lebo pneu su uz sakra drahe a nechcem to SUV otocit na strechu, pri predvadzani ako sa to nema robit. A demonstraciu na supersporte mi asi neuznas.
Tu je miesto na jedno auto a ako mozes vidiet situaciu ked niekto trafi apex a aj ked netrafi. A aj divaci sa vosli. h -->ttps://youtu.be/bZh*****>
Vozidlo je dopravný prostriedok pohybujúci sa na kolesách alebo pásoch po súši. Vozidlá sa delia na koľajové, bezkoľajové, cestné, terénne a pod.
Co z toho je vodic cyklista ? Ja napr. bicykel ako dopravny prostriedok nepouzivam A niekedy nejdem ani po susi. A niekedy idem po kolajach, ale obvykle prevazne v terene. Co teda som ?
Kenai, mal by si si dať spraviť diagnostiku na Aspergera. A to nemyslím zo srandy. Lebo síce máš pravdu, ale Kenai <------------------------------------> kontext
Vdaka za prejavenu starostlivost. Ale napriek tomu, ze sa za to hambim, mam niekolko opakovanych posudeni ze som dusevne uplne v poriadku od klinickeho psychologa(kvoli praci). To znamena, ze sa vyrazne nelisim od debility 70% vacsiny populacie.Co je sice hrozne, ale je to tak. A aj keby som nebol, nech sa lieci ten co trpi ja svojimi prispevkami netrpim. Pacient je z latinského patiens (gen. patientis) = trpící cize liecit treba toho kto trpi, mna nie ja sa mam fajn.
"Mnoho politiků v kampani před podzimními komunálními volbami vsadilo na nenávist vůči cyklistům. Patrné je to zejména v Praze.
Právě včera představila svůj program nová strana Motoristé sobě. Její kandidátku povede mluvčí exprezidenta Václava Klause Petr Macinka. „Naše město bylo před čtyřmi lety napadeno Piráty. Primátor Zdeněk Hřib umožnil vzestup cyklofanatiků z uskupení Praha sobě, kteří řidiče jen omezovali, převychovávali a šikanovali,“ líčil Macinka hlavní důvod, proč strana motoristů vznikla.
Kandiduje proto s jasným cílem – razantně snížit počet cyklopruhů ve městě. „Uděláme revizi všech cyklopruhů, kterými byla Praha v posledních letech doslova poseta. Chceme je smazat,“ řekl razantně Macinka.
"Cyklistika je v Praze volnočasová aktivita, ne způsob dopravy do práce, který potlačuje jiné druhy dopravy."
"Mnoho politiků v kampani před podzimními komunálními volbami vsadilo na nenávist vůči cyklistům. Patrné je to zejména v Praze.
Právě včera představila svůj program nová strana Motoristé sobě. Její kandidátku povede mluvčí exprezidenta Václava Klause Petr Macinka. „Naše město bylo před čtyřmi lety napadeno Piráty. Primátor Zdeněk Hřib umožnil vzestup cyklofanatiků z uskupení Praha sobě, kteří řidiče jen omezovali, převychovávali a šikanovali,“ líčil Macinka hlavní důvod, proč strana motoristů vznikla.
Kandiduje proto s jasným cílem – razantně snížit počet cyklopruhů ve městě. „Uděláme revizi všech cyklopruhů, kterými byla Praha v posledních letech doslova poseta. Chceme je smazat,“ řekl razantně Macinka.
"Cyklistika je v Praze volnočasová aktivita, ne způsob dopravy do práce, který potlačuje jiné druhy dopravy."
To je snáď už aj materiál do vtipkára. Mňa to rozhodne pobavilo. A navrhujem založiť aj stranu Chodci sobě, a všetky autá, ktoré budú stáť na chodníku, jednoducho odviesť na šrotovisko a zmenšiť v priemyselnom lise.
Tak by sa malo budovať každé mesto. Chodec má byť preferovaný za každých okolností, má mať v ceste čo najmenej prekážok a obmedzení v pohybe po priestore. Druhý v poradí je individuálna cyklodoprava a úplne posledná je individuálna motorizovaná doprava - tá by v mestách mala mať najviac obmedzení a prekážok na úkor chodcov a cyklistov.
To nemozes. Ako by si potom ludia prezentovali svoj status s drahymi autami alebo vies si predstavit to krkolomne taxikarcenie rodicov na/z 5 kruzkov, ktore ma dieta cez den? Politicka samovrazda
Je to predsa ich politické presvedčenie. Tak ako Cyklokoalícia tvrdí, že autá treba zakázať a stavia si na tom politickú agendu, tak aj oni do toho môžu ísť s tým, že proste cyklopruhy/trasy na ceste zrušia. Keďže v Česku prijali zákon, že cyklista vôbec nemusí využívať cyklotrasu, aj keby tam mal hneď vedľa krásnu, čistú, rovnú s hladkým asfaltom a stavebne oddelenú. Načo sa potom budujú? Sú to vyhodené peniaze. Ak chce niekto argumentovať bezpečnostou, tak zákon mal prikazovať potom použitie tej cyklotrasy.
Je to predsa ich politické presvedčenie. Tak ako Cyklokoalícia tvrdí, že autá treba zakázať a stavia si na tom politickú agendu, tak aj oni do toho môžu ísť s tým, že proste cyklopruhy/trasy na ceste zrušia. Keďže v Česku prijali zákon, že cyklista vôbec nemusí využívať cyklotrasu, aj keby tam mal hneď vedľa krásnu, čistú, rovnú s hladkým asfaltom a stavebne oddelenú. Načo sa potom budujú? Sú to vyhodené peniaze. Ak chce niekto argumentovať bezpečnostou, tak zákon mal prikazovať potom použitie tej cyklotrasy.
Od kedy platí tento zákon, že nie je povinnosť využívať súbežnú cyklocestu. Však ešte donedávna v ČR platil zákon v cestnej doprave, že tam kde je dostatočne široká krajnica, tak cyklista je povinný ísť po krajnici. Teda medzi plnou hrubo čiarou a okrajom vozovky. U nás skôr nemysliteľné, keďže gro krajníc sú zahumusené nánosmi špiny a skla, poprípade totálne rozbité, alebo vôbec nie sú.
Na druhej strane čo by malo byť na tom zlé, že to nie je povinnosť. Rodiny s deťmi, výletníci, starší ľudia pôjdu vždy po tej cykloceste. A o čo bezpečnejšie je, keď športový cyklista ide tých svojich 35-40 po súbežnej ceste ako by mal prichádzať stále do kolíznych situácii na cyklocestičke, ktorá je plná pomalších účastníkov.
Tak by sa malo budovať každé mesto. Chodec má byť preferovaný za každých okolností, má mať v ceste čo najmenej prekážok a obmedzení v pohybe po priestore. Druhý v poradí je individuálna cyklodoprava a úplne posledná je individuálna motorizovaná doprava - tá by v mestách mala mať najviac obmedzení a prekážok na úkor chodcov a cyklistov.
Myslíš to dobre, len poopravím:
To poradie nie je vždy rovnaké, líši sa od hustoty a funkcií osídlenia. V centrách a obytných zónach napríklad iste treba ako píšeš prioritizovať nemotorovú (t.j. pešiu a cyklodopravu) pred motorizovanou., keďže ide o dopravu na krátke vzdialenosti. V málo hustých či priemyslených a pod. zónach pešia doprava nemá až také opodstatnenie, keďže vzdialenosti a charakter ciest sú iné, ako v centrách, ale prioritná by mala byť MHD a cyklo... a tak podobne.
Takže lepšie je písať, že pri využívaní priestoru a financií má byť systémovo prioritizovaná hromadná a nemotorová doprava pred individuálnou automobilovou dopravou.
A nie "na úkor chodcov a cyklistov", ale "v prospech".
Majú novelizovaný zákon, stalo sa to počas toho, ako sa zaviedol aj ten odstup.
Jaroh Cyklokoalícia viackrát v rozhovoroch a článkoch, čo od nich vyšiel deklarovala postoj, že je proti vozidlám a mali by byť zakázané, minimálne v mestách.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Si len par rokov pozadu ?
Waze odjakziva upozornuje na policajne hliadky, prekazku na ceste, pracu na ceste, zver v okoli, zrazene zviera, nebezpecny vytlk…dokonca aj na pocasie, atd atd
Je to onteraktivne kedze to ohladuje hociktory pouzivatel a waze sa ostatnych prechadzajucich okolo pyta ci je to este stale aktualne atd
Inak co ten tvoj argument akoze meni? To ze sa moze za zakrutou nieco nachadzat predsa nic nemeni na tom ze vdaka gps viem lepsie prisposobit rychlost este pred zakrutou a viem co mam ocakavat za zakrutu
Ved to co si napisal ako problem to je to na co som vdaka tej navigacke lepsie pripraveny…kedze do zakruty vchadzam s informaciou navyse (viem pribliznu ostrost zakruty) na rozdiel od cloveka co tam vchadza na slepo len podla toho co vidi pred sebou na ceste…
len docasne
ja to mam stale v TODO liste .. raz sa to podari!
Tema ma naozv Skúsenosti s vodičmi.
Vodic je podla zakona aj ten kto vedie nemotorove vozidlo. Cize cyklista = vodic.
Nedavno moj prispevok o cyklistovi bol z tejto temy vymazany z dovodu OT.
Preto bud premenujte temu na skusenosti s autickarmi alebo plechovkarmi....
alebo akceptujte aj pozorovania spravania vodicov nemotorovych vozidiel = cyklistov
Nemyslim si ze tema "Ti, co kazia meno normalnym cyklistom" je vhodna na pisanie skusenosti s cyklistami na kolko spominany ciklista nikomu meno nekazil. Tam by to bol OT urcite.
A zrusili aj moju "hodnotnu" reakciu 😥 Ja za tym ale nic zlozite nehladam, mozno problem nebol v tom uvedenom dovode, len jednoducho nemaju vo vybere vystiznejsiu moznost. Moj linkovany prispevok bol mysleny ako zart (s nadejou, ze privedie adresata k zamysleniu nad obsahom jeho prispievania do diskusii - co sa zjavne nepodarilo) a uvedomoval som si jeho nevhodnost. Chcel som sa za neho aj ospravedlnit, ale s odstupom casu po precitani viacerych skrytych prispevkov mi pride coraz viac vystizny a relevantny. A toto je moj druhy a posledny pokus o posolstvo adresatovi...
Naozaj trvas na tom ze sa musime pohadat ? Ucinim zufaly pokus o priklad. Ked ide Loic Bruni po trati na DH tak riesi stopu v ramci 40cm trailu a skusa 10-15 variant, kym si vyberie optimum. Ale ked povies, ze zabudnui na stopu je to siroke ledva na jeden bike tiez budes mat pravdu. Kazdy posudzuje situaciu podla svojich vedomesti a skusenosti.
U auta ak je cesta siroka ako rozchod kolies tak to nie je cesta ale doubletrack. Cize aj tu musi byt sirka vozovky aspon 2.5m ale skor si myslim, ze to bude beznych 3.5m co je vyrazne viac, ako rozchod akehokolvek osobneho auta. Za druhe ak je cesa uzka a nema obrubnik, jarok.... mozes vyuzit priestor mimo cestu, Bezne to vidis aj v BA tie vyjazdene rohy a niektori to davaju kludne aj cez obrubnik.
Tu je miesto na jedno auto a ako mozes vidiet situaciu ked niekto trafi apex a aj ked netrafi.
h -->ttps://youtu.be/bZh*****>
Co z toho je vodic cyklista ? Ja napr. bicykel ako dopravny prostriedok nepouzivam
Zartujes, alebo si uz nieco pil ?
edit: zlucenie prispevkov.
"Mnoho politiků v kampani před podzimními komunálními volbami vsadilo na nenávist vůči cyklistům. Patrné je to zejména v Praze.
Právě včera představila svůj program nová strana Motoristé sobě. Její kandidátku povede mluvčí exprezidenta Václava Klause Petr Macinka. „Naše město bylo před čtyřmi lety napadeno Piráty. Primátor Zdeněk Hřib umožnil vzestup cyklofanatiků z uskupení Praha sobě, kteří řidiče jen omezovali, převychovávali a šikanovali,“ líčil Macinka hlavní důvod, proč strana motoristů vznikla.
Kandiduje proto s jasným cílem – razantně snížit počet cyklopruhů ve městě. „Uděláme revizi všech cyklopruhů, kterými byla Praha v posledních letech doslova poseta. Chceme je smazat,“ řekl razantně Macinka.
"Cyklistika je v Praze volnočasová aktivita, ne způsob dopravy do práce, který potlačuje jiné druhy dopravy."
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/praha-cyklisti-jizdni-pruhy-auta-vlada-program-strany.A220809_180114_domaci_albe?zdroj=top
"Mnoho politiků v kampani před podzimními komunálními volbami vsadilo na nenávist vůči cyklistům. Patrné je to zejména v Praze.
Právě včera představila svůj program nová strana Motoristé sobě. Její kandidátku povede mluvčí exprezidenta Václava Klause Petr Macinka. „Naše město bylo před čtyřmi lety napadeno Piráty. Primátor Zdeněk Hřib umožnil vzestup cyklofanatiků z uskupení Praha sobě, kteří řidiče jen omezovali, převychovávali a šikanovali,“ líčil Macinka hlavní důvod, proč strana motoristů vznikla.
Kandiduje proto s jasným cílem – razantně snížit počet cyklopruhů ve městě. „Uděláme revizi všech cyklopruhů, kterými byla Praha v posledních letech doslova poseta. Chceme je smazat,“ řekl razantně Macinka.
"Cyklistika je v Praze volnočasová aktivita, ne způsob dopravy do práce, který potlačuje jiné druhy dopravy."
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/praha-cyklisti-jizdni-pruhy-auta-vlada-program-strany.A220809_180114_domaci_albe?zdroj=top
To je snáď už aj materiál do vtipkára.
Od kedy platí tento zákon, že nie je povinnosť využívať súbežnú cyklocestu. Však ešte donedávna v ČR platil zákon v cestnej doprave, že tam kde je dostatočne široká krajnica, tak cyklista je povinný ísť po krajnici. Teda medzi plnou hrubo čiarou a okrajom vozovky. U nás skôr nemysliteľné, keďže gro krajníc sú zahumusené nánosmi špiny a skla, poprípade totálne rozbité, alebo vôbec nie sú.
Na druhej strane čo by malo byť na tom zlé, že to nie je povinnosť. Rodiny s deťmi, výletníci, starší ľudia pôjdu vždy po tej cykloceste. A o čo bezpečnejšie je, keď športový cyklista ide tých svojich 35-40 po súbežnej ceste ako by mal prichádzať stále do kolíznych situácii na cyklocestičke, ktorá je plná pomalších účastníkov.
Cyklokoalícia to netvrdí a nestavia si na tom politickú agendu.
Myslíš to dobre, len poopravím:
To poradie nie je vždy rovnaké, líši sa od hustoty a funkcií osídlenia. V centrách a obytných zónach napríklad iste treba ako píšeš prioritizovať nemotorovú (t.j. pešiu a cyklodopravu) pred motorizovanou., keďže ide o dopravu na krátke vzdialenosti. V málo hustých či priemyslených a pod. zónach pešia doprava nemá až také opodstatnenie, keďže vzdialenosti a charakter ciest sú iné, ako v centrách, ale prioritná by mala byť MHD a cyklo... a tak podobne.
Takže lepšie je písať, že pri využívaní priestoru a financií má byť systémovo prioritizovaná hromadná a nemotorová doprava pred individuálnou automobilovou dopravou.
A nie "na úkor chodcov a cyklistov", ale "v prospech".
Majú novelizovaný zákon, stalo sa to počas toho, ako sa zaviedol aj ten odstup.
Jaroh Cyklokoalícia viackrát v rozhovoroch a článkoch, čo od nich vyšiel deklarovala postoj, že je proti vozidlám a mali by byť zakázané, minimálne v mestách.