Jaroh Viem kam smerujes, ale drzis to opat zo zleho konca. Kazda informacia je dobra. Ked si myslis, ze to ze vies aka zakruta pride je len na to aby si isiel rychlejsie, preco nejazdis v noci na kratke svetla a nejdes 20km/h ved aj to by na vacsinu zakrut stacilo. Alebo este lepsie zavri oci uplne to nebudes mat vobec ziadnu informaciu aka cesta je pred tebopu a mozes tomu prisposobit rychlost = stat. Zabudas ze prvotnym zmyslom vozidla je sa niekam dostat rychlejsie ako peso. Ak stratis moznost sa presuvat rychlejsie, tak samotna podstata vozidla stratila zmysel. Cielom je rychlejsie a zaroven bezpecnejsie. Pomalsie a bezpecnejsie je lahko staci zastavit a je to bezpecne takmer uplne.
Skor by mal niekto urobit dron co dokaze letiet pred autom a informovat o prekazkach a podmienkach na ceste v predstihu minut a data vhoden premietat na predne sklo. Termokamera, viditelne spektrum, teplota vozovky, odraz svetla = povrch.... Samozrejme zoradene podla priorit a podane vhodne vodicovi. To by bol prinos pre bezpecnost, nie zonove meranie rychlosti.
Som rad ze sa tu nasoo viac ludi co vedia navigaciu pouzivat aj na taketo lepsie info o tom co ich caka… ako uz bolo spomenute clovek vie dopredu odhadnut ako asi bude musiet brzdit… a tie waze mapy maju tie zakruty fakt vcelku presne pozakreslovane
Uz oen ta vseobecna info napriklad na cestach ktore nepoznas ze ci je to pozvolna zakruta alebo 90 alebo 180 stupnova velmi pomoze…
A taktiez ako uz bolo spomenute ked sa pred tebou niekto vlecie… vopred vidis kde bude rovinka a vies sa pripravit a cakat na to ze tam moze byt moznost na predbiehanie
Dalsia vec su alerty… vytlky, odstavene vozidla, nehody, kolony….
To vsetko tiez prispieva k plynulosti jazdy….
Jaroh nie, nepotrebujem apku ktora mi hovory kedy brzdit a kedy akcelerovat ale podla toho co vidim pred sebou a zaroven v mape si viem vydedukovat akou zhruba rychlostou bude ta zakruta prejazdna
Ono aj ked ides bez mapy tak len dedukujes podla skusenosti akou rychlostou budes cca moct zakrutu prejst… tak preco si nepomoct mapou? Ziskat info navyse o prichadzajucej zakrute je len bonus
Navyse mam auto ktoremu trva rozbeh aj na 100vku fakt pol hodinu takze u mna plati dvojnasobne ze plynulost jazdy je potrebna ?
Iste ste si všimli že sa zvolebnieva, všade cítiť asfalt a rezaná betónová dlažba. Ale idem sa posťažovať na jeden paradox. V Trstenej v jednej časti rodinnej zástavby rekonštruovali chodníky, dávali peknú zámkovú dlažbu. Tak ako vždy sú hneď zabraté zaparkovanými autami, lebo niekomu je na príťaž parkovať vo dvore na súkromnom pozemku. Tie chodníky isto nie sú budované aby vydržali zaparkované auta, taktiež chodcom ostáva asi 10 cm priestoru na prejdenie (klasický užší chodník kde sa majú "problém" obísť 2 tučnejší ľudia ) čo je celkom paradox - opravím chodníky aby tam mohli parkovať auta. Vlastne z verejných peňazí majú ľudia krajšie parkovanie a chodec nech ide tou rozbitou cestou (ktorú možno budú opravovať na konci ďalšieho volebného obdobia ) Prečo ľudia všade autami zaberajú verejný priestor a pozemky majú prázdne alebo zarastené trávou. A ak má tak malý pozemok, tak nech si nekupuje 3 auta, pričom ani to jedno z nich nedá do svojho prázdneho dvora...
Ja by som dal všetky tie auta odtiahnuť na zberné parkovisko s mastným poplatkom, by sa naučili móresom!
Tento príspevok vyhodnotili používatelia ako nekvalitný alebo ofenzívny, a preto sa nezobrazuje visibility
@Kenai & Zipsik som nevedel, ze nove navigacie uz su schopne zobrazit aj prekazky na ceste. Je sice pekne, ze podl navigacie vies ako vyzera zkruta - ale furt nevies, ci v nej nie je padnuty strom, nestoji tam pokazene auto, nebeha po ceste srnka a pod.. takze ta informacia je sice pekna, ale furt musis ist len tak rychlo, aby si vedel zareagovat na neocakavanu udalost...
Otazka do pelena a moderatora:
Tema ma naozv Skúsenosti s vodičmi.
Vodic je podla zakona aj ten kto vedie nemotorove vozidlo. Cize cyklista = vodic.
Nedavno moj prispevok o cyklistovi bol z tejto temy vymazany z dovodu OT.
Preto bud premenujte temu na skusenosti s autickarmi alebo plechovkarmi....
alebo akceptujte aj pozorovania spravania vodicov nemotorovych vozidiel = cyklistov
Nemyslim si ze tema "Ti, co kazia meno normalnym cyklistom" je vhodna na pisanie skusenosti s cyklistami na kolko spominany ciklista nikomu meno nekazil. Tam by to bol OT urcite.
@Kenai & Zipsik som nevedel, ze nove navigacie uz su schopne zobrazit aj prekazky na ceste. Je sice pekne, ze podl navigacie vies ako vyzera zkruta - ale furt nevies, ci v nej nie je padnuty strom, nestoji tam pokazene auto, nebeha po ceste srnka a pod.. takze ta informacia je sice pekna, ale furt musis ist len tak rychlo, aby si vedel zareagovat na neocakavanu udalost...
Ale Waze skutocne upozornuje na prekazky na ceste a odstavene auta A zaroven, opakujem sa, nik tu netvrdi, ze ked ziska predstavu o tvare cesty za zakrutou, prestane jazdit tak, aby vedel reagovat na neocakavanu udalost.
Ale Waze skutocne upozornuje na prekazky na ceste a odstavene auta
... v prípade, že ich nahlási potrebný počet vodičov. Ak prekážku na ceste alebo odstavené auto nikto nenahlási alebo nahlási iba malý počet vodičov (neviem, aký je tam limit), tak Waze samozrejme na ne nemôže upozorniť.
Mas svoj nazor ja svoj. Na apex nezabudnem lebo to je ako by som ti povedal, ze zabudni ktora brzda na biku je zadna, alebo ze na ktoru stranu mas tocit pedale. Ci mas na ceste rezervu 5m alebo 5cm aj tak sa da jazdit nejaka stopa, inak to ani nejde. Teoria vedenia vozidla sa neobmedzuje len na to kadial ides, ale je to aj o brzdeni, pruzeni, rozhlade, drzani volantu, radeni, plyne..... atd. Mas uzku cestu len na sirku auta OK, nemozes na plno vyuzit idealnu stpu OK, ale este stale mozes robit 100 veci zle alebo dobre. A este moes vies motorku alebo bicykel a tam mas moznost ist late apex vzdy. Stopa bol len lahko pochopitelny a vysvetlitelny priklad preco sa vodici objavuju v protismere, ked to neplanuju. Na co sa tu niekto stazoval. Ani zdaleko to nie je prapodstata vsetkeho zleho.
No a potom je tu este samotne vozidlo: nove auta a specialne SUV permanente zlyhavaju v losom teste ziada elektronika to nezachrani. Ale ked si blbost kupis, nes si nasledky i ked to spada tiez do kategorie lebo lepsie nevie.
Este raz. Ta cesta je siroka ako auto. Zabudni uz konecne na apex . Neplet do toho motorku ani nic ine. Upozornil som ta na to, ze teoretizovanie o apexe nema zmysel ani v premavke a natoz v tomto pripade. Takze to akceptuj a nevykrucaj sa.
Zakrutu co by ma prekvapila uz par rokov nepoznam odkedy som zacal jazdit s waze a pouzivam ho vazne ori kazdej jazde tak vcelku pekne vidim aka zakruta ma caka
Skus znovu za 20-30 rokov, uvidime Este si mlady a svet je gombicka. Casom ta prekvapi vselico. A prezradim ti dopredu, ze to moze byt nieco ine, ako cakas. Napr. starnutie
Je to velmi uzitocne na okreske ktoru nepoznam, dvojnasobne v noci na okreske ktoru nepoznam a trojnasobne na horskom priechode v noci ktory nepoznam.
Sorry, to mozno tak, ked je hmla a prd vidis, ale chces valit 90. Ak ides ako clovek, nepotrebujes ziadnu navigaciu, aby si vedel soferovat. To len ak chces fakt letiet co to da. Vo vyseldku usetris 1 minutu. A staci jedna kaluz cohokolvek a uz domov nedojdes zdravy. Akoze to fakt je problem soferovat v noci na neznamej okreske ? Spomalit na primeranu rychlost ? CI jazdite bez svetiel, alebo ako ?
Otazka do pelena a moderatora:
Tema ma naozv Skúsenosti s vodičmi.
Vodic je podla zakona aj ten kto vedie nemotorove vozidlo. Cize cyklista = vodic.
Vozidlo je dopravný prostriedok pohybujúci sa na kolesách alebo pásoch po súši. Vozidlá sa delia na koľajové, bezkoľajové, cestné, terénne a pod.
Co z toho je vodic cyklista ? Ja napr. bicykel ako dopravny prostriedok nepouzivam A niekedy nejdem ani po susi. A niekedy idem po kolajach, ale obvykle prevazne v terene. Co teda som ?
asi si to neuvedomil že odkrýva grcky ktoré iní nemusia chcieť konzumovať ;-] ale tak aspoň sa človek občas pobaví, mňa by napríklad tá hovadzina s cyklovodicom vôbec nenapadla ... ale mám zasa flash že chodec tlaciaci motocykel, to asi poznáte, legálny spôsob ako s moto zavadzat kdekoľvek ;-]
lubo zas trollujes a brontosaurujes kua ,ja som tiez v urcitych veciach skeptik ,ale otal potal , ja som to vyuzil predvcerom siel som v praci na konkretnu adresu v starej bystrici prvy krat v zivote po danej ceste, mobil -navigaciu mam na palubovke pri ostatnych cifernikoch takze ziadne pozeranie mimo -tak ako si kontrolujes otacky tachac a pod. videl som sipky -znacky zakruty ,ale tie su niekedy aj na lahsich zakrutach a naopak na niektorych nie a pritom su viac zalomene alebo zle naklonene ....,ale kuk aj na profil v navigacii a presiel som ju uplne s prehladom ...co iba podla kolmeho znacenia proste nejde na prvy krat ....
Vozidlo je dopravný prostriedok pohybujúci sa na kolesách alebo pásoch po súši. Vozidlá sa delia na koľajové, bezkoľajové, cestné, terénne a pod.
Co z toho je vodic cyklista ? Ja napr. bicykel ako dopravny prostriedok nepouzivam A niekedy nejdem ani po susi. A niekedy idem po kolajach, ale obvykle prevazne v terene. Co teda som ?
Riešime predsa v téme cestnú dopravu, nie všeobecné pojmy o dopravných prostriedkoch. Zákon o cestnej premávke pozná akurát tak motorové/nemotorové vozidlá, určite ti netreba napovedať kam sa radí bicykel a ešte je tu delenie na jednostopové/dvojstopové vozidlá. Tu je myslím napovedá kam patrí bicykel tiež zbytočná, To či jazdíš na traktore (MTB) alebo cesťáku je úplne bezpredmetné. Pravidlá teda práva a povinnosti konkrétneho účastníka cestnej premavky sa musia dodržiavať vždy. Aj do toho terelnu sa musíš po tej ceste dopraviť. Takže je úplne jedno za čo pokladáš svoj bicykel, kľudne buď presvedčený aj o tom, že sú to Santové sánky.
(abstrahujme od troj***** trojkoliek/nakladny bike, ci pre pohybovo hendikepovanych, a tiez bicykle s pokriveným ramom su prisne vzate dvojstope - pardon, takuto nahravku na smec som nezvladol nevyuzit;))
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Jaroh Viem kam smerujes, ale drzis to opat zo zleho konca. Kazda informacia je dobra. Ked si myslis, ze to ze vies aka zakruta pride je len na to aby si isiel rychlejsie, preco nejazdis v noci na kratke svetla a nejdes 20km/h ved aj to by na vacsinu zakrut stacilo. Alebo este lepsie zavri oci uplne to nebudes mat vobec ziadnu informaciu aka cesta je pred tebopu a mozes tomu prisposobit rychlost = stat. Zabudas ze prvotnym zmyslom vozidla je sa niekam dostat rychlejsie ako peso. Ak stratis moznost sa presuvat rychlejsie, tak samotna podstata vozidla stratila zmysel. Cielom je rychlejsie a zaroven bezpecnejsie. Pomalsie a bezpecnejsie je lahko staci zastavit a je to bezpecne takmer uplne.
Skor by mal niekto urobit dron co dokaze letiet pred autom a informovat o prekazkach a podmienkach na ceste v predstihu minut a data vhoden premietat na predne sklo. Termokamera, viditelne spektrum, teplota vozovky, odraz svetla = povrch.... Samozrejme zoradene podla priorit a podane vhodne vodicovi. To by bol prinos pre bezpecnost, nie zonove meranie rychlosti.
Uz oen ta vseobecna info napriklad na cestach ktore nepoznas ze ci je to pozvolna zakruta alebo 90 alebo 180 stupnova velmi pomoze…
A taktiez ako uz bolo spomenute ked sa pred tebou niekto vlecie… vopred vidis kde bude rovinka a vies sa pripravit a cakat na to ze tam moze byt moznost na predbiehanie
Dalsia vec su alerty… vytlky, odstavene vozidla, nehody, kolony….
To vsetko tiez prispieva k plynulosti jazdy….
Jaroh nie, nepotrebujem apku ktora mi hovory kedy brzdit a kedy akcelerovat ale podla toho co vidim pred sebou a zaroven v mape si viem vydedukovat akou zhruba rychlostou bude ta zakruta prejazdna
Ono aj ked ides bez mapy tak len dedukujes podla skusenosti akou rychlostou budes cca moct zakrutu prejst… tak preco si nepomoct mapou? Ziskat info navyse o prichadzajucej zakrute je len bonus
Navyse mam auto ktoremu trva rozbeh aj na 100vku fakt pol hodinu takze u mna plati dvojnasobne ze plynulost jazdy je potrebna ?
Ja by som dal všetky tie auta odtiahnuť na zberné parkovisko s mastným poplatkom, by sa naučili móresom!
ak to neni vyznacene ako parkovisko, tak zavoalt zandare... a po par razoch sa naucia
Tema ma naozv Skúsenosti s vodičmi.
Vodic je podla zakona aj ten kto vedie nemotorove vozidlo. Cize cyklista = vodic.
Nedavno moj prispevok o cyklistovi bol z tejto temy vymazany z dovodu OT.
Preto bud premenujte temu na skusenosti s autickarmi alebo plechovkarmi....
alebo akceptujte aj pozorovania spravania vodicov nemotorovych vozidiel = cyklistov
Nemyslim si ze tema "Ti, co kazia meno normalnym cyklistom" je vhodna na pisanie skusenosti s cyklistami na kolko spominany ciklista nikomu meno nekazil. Tam by to bol OT urcite.
Ale Waze skutocne upozornuje na prekazky na ceste a odstavene auta
Ja by som dal všetky tie auta odtiahnuť na zberné parkovisko s mastným poplatkom, by sa naučili móresom!
Aj si nieco preto to urobil? Napriklad nafotit a poslat podnet na policiu...
... v prípade, že ich nahlási potrebný počet vodičov. Ak prekážku na ceste alebo odstavené auto nikto nenahlási alebo nahlási iba malý počet vodičov (neviem, aký je tam limit), tak Waze samozrejme na ne nemôže upozorniť.
No a potom je tu este samotne vozidlo: nove auta a specialne SUV permanente zlyhavaju v losom teste ziada elektronika to nezachrani. Ale ked si blbost kupis, nes si nasledky i ked to spada tiez do kategorie lebo lepsie nevie.
Este raz. Ta cesta je siroka ako auto. Zabudni uz konecne na apex
Skus znovu za 20-30 rokov, uvidime
Cumis do mobilu a nie pred seba predsa
Sorry, to mozno tak, ked je hmla a prd vidis, ale chces valit 90. Ak ides ako clovek, nepotrebujes ziadnu navigaciu, aby si vedel soferovat. To len ak chces fakt letiet co to da. Vo vyseldku usetris 1 minutu. A staci jedna kaluz cohokolvek a uz domov nedojdes zdravy. Akoze to fakt je problem soferovat v noci na neznamej okreske ? Spomalit na primeranu rychlost ? CI jazdite bez svetiel, alebo ako ?
Tema ma naozv Skúsenosti s vodičmi.
Vodic je podla zakona aj ten kto vedie nemotorove vozidlo. Cize cyklista = vodic.
Vozidlo je dopravný prostriedok pohybujúci sa na kolesách alebo pásoch po súši. Vozidlá sa delia na koľajové, bezkoľajové, cestné, terénne a pod.
Co z toho je vodic cyklista ? Ja napr. bicykel ako dopravny prostriedok nepouzivam
Co z toho je vodic cyklista ? Ja napr. bicykel ako dopravny prostriedok nepouzivam
Riešime predsa v téme cestnú dopravu, nie všeobecné pojmy o dopravných prostriedkoch. Zákon o cestnej premávke pozná akurát tak motorové/nemotorové vozidlá, určite ti netreba napovedať kam sa radí bicykel a ešte je tu delenie na jednostopové/dvojstopové vozidlá. Tu je myslím napovedá kam patrí bicykel tiež zbytočná, To či jazdíš na traktore (MTB) alebo cesťáku je úplne bezpredmetné. Pravidlá teda práva a povinnosti konkrétneho účastníka cestnej premavky sa musia dodržiavať vždy. Aj do toho terelnu sa musíš po tej ceste dopraviť. Takže je úplne jedno za čo pokladáš svoj bicykel, kľudne buď presvedčený aj o tom, že sú to Santové sánky.