Tak som si narýchlo našiel: napr. enduro motorka Yamaha wr125x za 4200 euro váži 137 kg. Cena: 31 euro/kg. A napr. enduro bicykel Canyon Spectral AL stojí 2000 euro a váži 13 kg. Cena: 154 euro/kg.
Produkty sú porovnateľné. Dve gumové kolesá, hliník, podobné použitie, takže neporovnávam jablká s hruškami. Na motorku treba určite omnoho viac práce na jej vyhotovenie ako na bicykel.
Napriek tomu kilo bicykla je 5x /500%/ drahšie ako kilo motorky.
Myslím, že kamarát Fero má pravdu.
posledný komentár: 24. 3. 2023 o 3:04
Miesas jablka s hruskami. Obraz, diamant su uchovavatelia kapitalu. Miliardovy futbalista iste nie.
To je cista korupcia a pranie penazi. Predrazeny bicykel je snaha, predat ho niekomu "marnotratnemu".
Celosvetove "marnotratne" tlacenie penazi neprispieva k vedecko-technickemu pokroku a novym objavom,
ale hlavne k inflacii. ... ale chapem, to je uz nad ramec bezneho chapania.
Ostatne veci co si napisal su hluposti. "Socialisticke kecy" si strc kludne kde chces.
Som sa nejak moc rozpisal, uz radsej koncim a idem sa bajkovat, prave vyslo slnko a to je dobre.
Nazdar.
To s tými cenami hliníka vieš alebo iba teoretizuješ? Lebo ja viem a môžem ti povedať minulý rok ceny leteli v Číne hore. Je potrené si uvedomiť, že súčasné modely bicyklov sa objednávali minulý rok počas pandémie, kedy ceny surovín v číne mali stúpajúcu tendenciu 2 roky po sebe.
S čínskymi firmami obchoduješ v USD a nie Euro. Takže dopad na súčasný kurz USD/EUR si asi vieš spočítať. Takto pred rokom si za 1 Euro dostal 1,15 USD a dnes za 1 Euro dostaneš 0,98 USD.
Kazdy ma na vyber. Nech si kupuje kazdy co chce, ja nikoho neodsudzujem, iba popisujem dany stav.
Ked je niekto "marnotratny", je to jeho vec.
Rozoberat tu nehorazne /neprimerane/ ceny z ekonomickeho hladiska je nad ramec moznosti tohto fora.
Skoncili by sme pri filozofickych temach, a to nechcem.
Treba si polozit otazku co znamenaju "nehorazne /neprimerane/ ceny". Napisem priklad za mna. Uz tesne pred covidom som pozeral nove auto kedze moje aktualne ma 10r a znamy mi nukal MB GLC za 40k ( nove, s tym ze mi na nom najazdia par km a predaju ako prevadzacku )...svet sa vsak za tie 2-3 roky zmenil, za covidu sme tu natlacili tony papierikov, zasekli sa dodavatelsko-odberatelske retazce, vyletela nam inflacia, kde komu chybaju polotovary a teda nasledne cele vyrobky a taky MB medzitym predstavil nove GLC. Vysledok je auto ktore si "nemozem" dovolit, lepsie povedane ze jeho cena je pre mna v aktualnej dobe neakceptovatelna. Tak ci tak ich v podstate nemaju, znamy mi nevie uz urobit zlavu a to auto stoji 70k...
Ale nadavat na to ze to ma nehoraznu/neprimeranu cenu nebudem, zjavne si tych "par" kusov co budu k dispozicii majitelov najde. A mne nezostava nic ine, len sa "uskromnit" s lacnejsim, s takym ktoreho cenu budem akceptovat.
https://www.honda.sk/motorcycles/range/street/hornet/specifications-and-price.html
ak si porovnáme náročnosť výroby tej motorky,ten bicykel by mal stáť max. 1000 eur-ale to sa nedá,lebo by si ho kúpil každý
nedá sa ani tvrdiť,že tá Honda má takú cenu preto,lebo je to velkosériová výroba-áno,vyrobia ich viac ako tých bicyklov,ale treba si uvedomiť,čo všetko tam je:
***** motor,rám,vidlica aj zadný tlmič,elektronika-top brzdy+dvojkanálové ABS,vstrekovanie paliva PGM-FI atď. atď.
ak by ten bicykel stál 1/10 ceny tej motorky,poviem dobre,to by cca zodpovedalo pomeru náročnosti výroby,ale nie je-cenu určuje ponuka/dopyt,ak by ho nikto nekúpil,tak ...
Ano, suhlas, vsak pises skoro to iste co ja.
Ja nikomu nenadavam, poukazujem len na cenove excesy pri bicykloch.
Tieto uletene ceny maju vyznam aj z marketingoveho hladiska. Predstavi sa novy "uzasny" vyrobok s "nehoraznou" cenou. Napriklad gravel za 10 000 eur. A hned sa ti zda cena napr. 6 000 eur za "bezny" gravel prijatelna. A to sa oplati.
Je to salamova metoda ako sa dvihaju ceny. Aj toto je jedna z pricin preco je inflacia. Dnes sa dvihaju ceny aj systemom, dvihneme aj my, vsak vsetci dvihaju.
Vsak ano, suroviny, energie, doprava, kurzy, blablabla, ale vsak dobre, ale odtal-potal.
Kupujuci ma jednu velku moznost, ako sa branit proti tejto marketingovej masazi.
Nekupovat nehorazne predrazene cokolvek.
Chápem, že takto z veľkej výšky a laického pohľadu je to pre nezainteresovaných nepochopiteľné. Ale rada si nechám vysvetliť ako ide postaviť a rozumne predávať karbonový full na AXS a Foxe za 2.000e na pulte.
"Výroba top bicykla je v porovnaní s výrobou v automotive priemysle prakticky individuálna stavba na zákazku."
A ja sa pytam: Aj tych "zlozitych" gravelov za 6 000 eur ?
A zaroven dodam, ze o individualnej stavbe mozme hovorit v pripade spickovych pretekarov, ktorych cena bicykla nezaujima, lebo si ich nekupuju.
Dano5 zrovna Honda bicykle skusala. NR01 je dlhodobo povazovany za najdrahsi bicykel na svete
Chápem, že takto z veľkej výšky a laického pohľadu je to pre nezainteresovaných nepochopiteľné. Ale rada si nechám vysvetliť ako ide postaviť a rozumne predávať karbonový full na AXS a Foxe za 2.000e na pulte.
tak ze nebude kazde 2-3 mesiace vydana "vynovena" verzia niektoreho z komponentov pouzitych na stavbu toho biku. Ale to by ovsem ostala prazdna susedna tema "novinky 20xy" a presne ti isti co tu nadavaju ake je to drahe by potom nadavali ako dlho uz vyrobca ABC nevydal vylepsenu verziu, kde:
- zmenil farbu
- zmenil ohyb spodnej ramovej trubky o 3mm
- predlzil wheelbase o 0.5mm
- uviedol novy standard "tuhsich" nabojov SuperboostXXL
- zvysil compliance o 79% (na 0.1% ramu) a sucasne zvysil tuhost o 150% (na 0.0001% ramu) za znizenia hmotnosti o 13g (s 12.9g stdev)
- uviedol dual-air (ktory 4r dozadu zrusil)
....
"Výroba top bicykla je v porovnaní s výrobou v automotive priemysle prakticky individuálna stavba na zákazku."
A ja sa pytam: Aj tych "zlozitych" gravelov za 6 000 eur ?
A zaroven dodam, ze o individualnej stavbe mozme hovorit v pripade spickovych pretekarov, ktorych cena bicykla nezaujima, lebo si ich nekupuju.
https://bikerumor.com/aasq8-how-much-does-it-cost-to-mold-a-carbon-bike-head-tube-woes-and-fat-bike-29ers/
cize napr. pri tych ~400 bikoch co ti dal ako priklad Zigo, to je 150e len na kupu formy na bike. Ale to len za predpokladu, ze na vyrobu 400 bikov/rok staci 1 forma, a napr. OEM vyrobca nebude pozadovat mat niekolko danych foriem, pre efektivitu vyroby.
SRAM informoval predajcov, že povoľuje dočasnú odchýlku od smerníc maloobchodných cien.
presne tak,stačí si predstaviť,že sa ten skúter kompletne rozoberie na súčiastky-sú to 100-vky kvalitných,precízne opracovaných dielov,oproti bicyklu rádovo viac-neexistuje,aby pár desiatok dielov z bicykla malo také nároky na výrobu ako skúter,motorka-tie ceny sú nereálne uletené-ale chápem,keď to vedia za tie premrštené ceny predať,tak tie ceny také zostanú
Ja by som rad vedel naco takyto clanok u nas ked sa jedna o severoamericky trh a zjavne este aj o kamenne predajne...lebo neviem co este moze byt lacnejsie, ako ked napr velke nemecke eshopy predavaju skladove zasoby Sram-u snad za svoj nakup, pretoze surne potrebuju cash-flow.
https://www.ludialudom.sk/
https://cestavon.sk/projekt-omama/index
https://www.oxfam.org/en
https://www.chz.sk/sk/chz/dotacie-a-sponzori/podporte-nas/
https://www.transparency.org/
Niekedy sa dokonca staci poobzerat vo svojom okoli.