Vysvetľovanie si zákona podľa seba je také...československé, minule sa mi jeden pánko snažil vysvetliť, že smerovka znamená prednosť.
Ale definovať ohrozenie podľa pískania gúm...to som fakt ešte nepočul.
Aby mi všemohúci pripomenul že nie som neomylný, dal mi do cesty na veľkú noc v Slovinsku takýto kruháč do cesty. Ja som bol ten červený a Google povedal “ druhý výjazd” tak som tam vošiel, našťastie som stále v pozore a nakoniec som toho žltého Slovinca pustil. Prepichol ma pohľadom, niečo hovoril a ukazoval. Do kelu, jak ma to sra1o! A tá strata dôvery posádky! ...😂🍀
Ale definovať ohrozenie podľa pískania gúm...to som fakt ešte nepočul.
To netvrdim / nedefinujem ja ale technicky vyklad sudneho znalca ktory to tam v pripade pruseru pride riesit. Preto som to natvrdo kopiroval bez akehokolvek komentaru.
Ten technicky vyklad ma 24 stran a miestami je to celkom zaujimave citanie. Napriklad ze ozraty clovek spiaci na ceste nie je chodec ale prekazka ktora musi byt oznacena tak aby ju bolo mozne vcas spozorovat...
Chodci su tam samozrejme samostatna kapitola a niekolko stran...
o)
neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo
Rád by som teda vedel či je ohrozenie jeden prípad čo sa mi stal v sobotu na dialnici.
Idem v ľavom pruhu, obieham kamióny a za posledným v rade ide bus, ktorý pár metrov(10-15?) pred tým ako ho dobehnem vyhodí smerovku a keď som v jeho polke začne precházať do ľavého pruhu, kde sa nachádzam ja. Začal som brzdiť ale nie tak, že mi pískali gumy alebo sa zoplo ABS ale bolo to už brzdenie blízke krízovému.
Keby som nezabrzdil tak ma určite vytlačí na zvodidlá alebo mi predkom trafí bok.
Vzniklo mi nejaké nebezpečnstvo alebo nie?
Aby mi všemohúci pripomenul že nie som neomylný, dal mi do cesty na veľkú noc v Slovinsku takýto kruháč do cesty.
Strasny mackopes. Prve co mi napadlo, ze ktory .huj dal priamo do pripajacieho pruhu vodorovne znacenie daj prednost. Laicky by som si tou prednostou toho v kruhaci pri zmene pruhou veru nebol isty. Otazka, co na to sudy. Ked je v tom kruhaci v danom mieste len jeden pruh = nizka intenzita dopravy, tak nech si aj pocka pri zmene pruhov. Ten obrazok je z nejakeho generatora? Vies dat aj realny letecky pohlad?
Triblavina ma minule napoprve zaskocila. Ale pri pohlade zhora je taka ista situacia ovela lepsie a jednoznacne riesena https://goo.gl/maps/UpQaL47YMMta9qKR8
Na Islande je dvojpruhových objazdov plná prdel - a všetky sú úplne rovnaké. Človek presne vie, ako má do neho vojsť a kam ho to odvedie, a rovnako dáva priestor na chyby z neznalosti. Dokonale jednoduché, kryštalicky jasné, minimum nehôd. Vlastne si ani nespomínam, že by som na niektorom vôbec nejakú nehodu videl.
Ale Slovinci domrvili toto: https://goo.gl/maps/eTNRYUzJxFST5cjaA
Na Boroch je v tej istej krizovatke aj tento typ znaceny OK. Moze mat pre pripajajucich sa vacsiu kapacitu ako ten predchadzajuci. To Slovinske vodorovne znacenie je mackopes (pokial teda realne existuje).
Ale Slovinci domrvili toto: https://goo.gl/maps/eTNRYUzJxFST5cjaA
Na Boroch je v tej istej krizovatke aj tento typ znaceny OK. Moze mat pre pripajajucich sa vacsiu kapacitu ako ten predchadzajuci. To Slovinske vodorovne znacenie je mackopes (pokial teda realne existuje).
Aha tak uz asi chapem o com bola diskusia. Kazdopadne mne stale nepride to znacenie az tak zle - je to stale len vodorovne znacenie, ktore by tam ani nemuselo byt (uplne bezne napr. v UK). Ale jednoznacne suhlasim s tym, ze v krajinach ako SK je dolezite, kedze to aspon trocha pomaha vodicom, ktori nie su na taketo krizovatky zvyknuti.
Tato krizovatka na Boroch je za mna skor "chytra" v zmysle, ze svojim usporiadanim a poctom vetie umoznuje prioritizovat najpravdepodobnejsie trasy - cize ak ide vozidlo z DNV a neopustilo objazd smerom na centrum, tak je skoro iste, ze vozidlo bude opustat objaz smerom na Bory - a tak je vyhodnejsie presne vymedzit trasu. aj za cenu toho, ze to v hranicnych pripadoch znizuje priepusnost (kedze je tam vozidlo navadzane krizovat oba pripajacie pruhy) - ale po pravde, z mojho pohladu toto uz ani nie je klasicky kruhovy objazd, aj ked nie je to az taky extrem ako Triblavina. kde doteraz mnohi nechapu, ze cez "oddelovacie" obruvniky sa naozaj nema jazdit
Diskusia je primarne o tom, ze ak sa v tejto situacia zlty a cerveny zrazia vo vonkajsom kruhu kruhaca, kto bude vinny. Hlasujem za zlteho.
Tak to by sa urcite muselo riesit pripad od pripadu, ale ja hlasujem za cerveneho - je v menej vyhodnej pozicii a v pripade kolizie by musel presvedcit dopravaka, ze tam islo o subeznu jazdnu, t.j ze v case jeho vstupu do objazdu bolo zlte vozidlo este daleko. V opacnom pripade nemal urcite do krizovatky vstupova - a aj v pripade, ze by zlte vozidlo nesignalizovalo zmenu jazdneho pruhu, stale plati, ze bolo na hlavnej ceste...
Suhlasim, ze tie krizotavky su predvidatelnejsie, ale pri prvom stretnuti to moze byt dost sok. V principe mi na nich vadi len jedna vec = treba naozaj sledovat smerove dopravne znacenie alebo mat kvalitnejsiu navigaciou, ktora sa s tymto vie popisat, kedze klasicke "pouzite 3. vyjazd" tu velmi nepomoaha a na Triblavine vedie k peknej vyhliadkovej jazde
A ta cesta od McDonaldu, to je presne miesto, kde snad vzdy vidim vodicov, ktori to "strihnu" cez 2 pruhy/2 oddelovanie obruvniky asy si usetrili ten zazitok z kruzenia sa ...
Nechapem, preco to komplikujes? Za mna zlty menil pruh a nedal pri tom pozor/prednost.
No nic, zjavne mame ine chapanie, ale ako som pisal vyssie, vzdy sa to vysetruje pripad od pripadu. Z mojho pohladu ale zlte auto, ak nespravilo jazdecku chybu a cely cas "komunikovalo" zaujem opustit kruhovy objazd, tak malo prednost. Ak by tomu tak nemalo byt, tak tam je znacenie prednosti pre cervene auto uplne zbytocne. Na takuto konfiguraciu pripajacieho pruhu je ale specificka znacka (C 21) - neviem ale ci mame v BA taky objazd, skor sa preferuju klasicke bypassy.
No a ohladom tych hranicnych pripadov, ale bohuzial vo vela pripadoch je priznavana vina alebo minimalne spolu-zodpovednost autam na vedlajsej ceste. Cize musis dat prednost autam na hlavnej aj v pripade, ze tieto auta posuruju ine predpisy - napr. ak idu rychlo, nedavaju signal o zmene smeru, pripadne ak predbiehaju cez plnu ciaru - stale plati, ze boli na hlavnej ceste = ale pravdaze bude sa vyhodnocovat, ci to nebolo zavaznejsie porusenie ako nedanie prednosti (a tych vela nie je, ak nejde o umysel), resp. ci druhy ucastnik mal vobec nejaku moznost "predvidat" alebo nehode zabranit inym sposobom...
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale definovať ohrozenie podľa pískania gúm...to som fakt ešte nepočul.
To netvrdim / nedefinujem ja ale technicky vyklad sudneho znalca ktory to tam v pripade pruseru pride riesit. Preto som to natvrdo kopiroval bez akehokolvek komentaru.
Ten technicky vyklad ma 24 stran a miestami je to celkom zaujimave citanie. Napriklad ze ozraty clovek spiaci na ceste nie je chodec ale prekazka ktora musi byt oznacena tak aby ju bolo mozne vcas spozorovat...
Chodci su tam samozrejme samostatna kapitola a niekolko stran...
Už to tu pred chvílou dával Perez, ale asi to zapadlo, tak ešte raz priamy odkaz.
neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo
Rád by som teda vedel či je ohrozenie jeden prípad čo sa mi stal v sobotu na dialnici.
Idem v ľavom pruhu, obieham kamióny a za posledným v rade ide bus, ktorý pár metrov(10-15?) pred tým ako ho dobehnem vyhodí smerovku a keď som v jeho polke začne precházať do ľavého pruhu, kde sa nachádzam ja. Začal som brzdiť ale nie tak, že mi pískali gumy alebo sa zoplo ABS ale bolo to už brzdenie blízke krízovému.
Keby som nezabrzdil tak ma určite vytlačí na zvodidlá alebo mi predkom trafí bok.
Vzniklo mi nejaké nebezpečnstvo alebo nie?
Obmedzil ma alebo ohrozil?
o) Neohrozením povinnosť účastníka cestnej premávky počínať si tak, aby inému účastníkovi cestnej premávky nevzniklo nijaké nebezpečenstvo.
Strasny mackopes. Prve co mi napadlo, ze ktory .huj dal priamo do pripajacieho pruhu vodorovne znacenie daj prednost. Laicky by som si tou prednostou toho v kruhaci pri zmene pruhou veru nebol isty. Otazka, co na to sudy. Ked je v tom kruhaci v danom mieste len jeden pruh = nizka intenzita dopravy, tak nech si aj pocka pri zmene pruhov. Ten obrazok je z nejakeho generatora? Vies dat aj realny letecky pohlad?
Triblavina ma minule napoprve zaskocila. Ale pri pohlade zhora je taka ista situacia ovela lepsie a jednoznacne riesena https://goo.gl/maps/UpQaL47YMMta9qKR8
Ten druhy je tiez zaujmavy. https://goo.gl/maps/pohnPksLHJbsr79v8
Zjavne pri navrhovani riesili aj intenzitu dopravy.
Na Islande je dvojpruhových objazdov plná prdel - a všetky sú úplne rovnaké. Človek presne vie, ako má do neho vojsť a kam ho to odvedie, a rovnako dáva priestor na chyby z neznalosti. Dokonale jednoduché, kryštalicky jasné, minimum nehôd. Vlastne si ani nespomínam, že by som na niektorom vôbec nejakú nehodu videl.
Nemyslim si, ze je to nejak nestandardne usporiadanie, podobne, je na tom jeden z kruhacov na Boroch: https://www.google.com/maps/@48.204114,17.0367869,3a,60y,271.96h,87.55t/data=!3m6!1e1!3m4!1s78MjKjiMaHgebJiy2zx64g!2e0!7i16384!8i8192 - osobne by som tam daval prednost aj bez dodatocneho znacenia, hlavne ked je zrejme, ze sa nejedna o kruhovy objazd s priebeznym pruhom, kedy ma prednost vozidlo vstupoujce do objazdu...
Dal si ten isty priklad co ja - to je OK. https://goo.gl/maps/nnNMydU7rg329TMVA
Ale Slovinci domrvili toto:
https://goo.gl/maps/eTNRYUzJxFST5cjaA
Na Boroch je v tej istej krizovatke aj tento typ znaceny OK. Moze mat pre pripajajucich sa vacsiu kapacitu ako ten predchadzajuci. To Slovinske vodorovne znacenie je mackopes (pokial teda realne existuje).
Ale Slovinci domrvili toto:
https://goo.gl/maps/eTNRYUzJxFST5cjaA
Na Boroch je v tej istej krizovatke aj tento typ znaceny OK. Moze mat pre pripajajucich sa vacsiu kapacitu ako ten predchadzajuci. To Slovinske vodorovne znacenie je mackopes (pokial teda realne existuje).
Aha tak uz asi chapem o com bola diskusia. Kazdopadne mne stale nepride to znacenie az tak zle - je to stale len vodorovne znacenie, ktore by tam ani nemuselo byt (uplne bezne napr. v UK). Ale jednoznacne suhlasim s tym, ze v krajinach ako SK je dolezite, kedze to aspon trocha pomaha vodicom, ktori nie su na taketo krizovatky zvyknuti.
Tato krizovatka na Boroch je za mna skor "chytra" v zmysle, ze svojim usporiadanim a poctom vetie umoznuje prioritizovat najpravdepodobnejsie trasy - cize ak ide vozidlo z DNV a neopustilo objazd smerom na centrum, tak je skoro iste, ze vozidlo bude opustat objaz smerom na Bory - a tak je vyhodnejsie presne vymedzit trasu. aj za cenu toho, ze to v hranicnych pripadoch znizuje priepusnost (kedze je tam vozidlo navadzane krizovat oba pripajacie pruhy) - ale po pravde, z mojho pohladu toto uz ani nie je klasicky kruhovy objazd, aj ked nie je to az taky extrem ako Triblavina. kde doteraz mnohi nechapu, ze cez "oddelovacie" obruvniky sa naozaj nema jazdit
Bory aj Triblavina su v pohode, len ked som sa prvy raz stretol s takymto asymetrickym kruhacom, tak ma to zaskocilo. Treba davat pozor na zvysle znacenie, kym sa naucis.
https://goo.gl/maps/3JGby76nsYJTpSqB9
https://goo.gl/maps/NwcJWTBctaRo7acv9
Zaujmavost Triblaviny je, ze od Mekacu sa dostanes na Ivanku len cez ten druhy kruhac (=musis najskor pod dialnicu) https://goo.gl/maps/ysVnKemDvyXbMWt66
Tak to by sa urcite muselo riesit pripad od pripadu, ale ja hlasujem za cerveneho - je v menej vyhodnej pozicii a v pripade kolizie by musel presvedcit dopravaka, ze tam islo o subeznu jazdnu, t.j ze v case jeho vstupu do objazdu bolo zlte vozidlo este daleko. V opacnom pripade nemal urcite do krizovatky vstupova - a aj v pripade, ze by zlte vozidlo nesignalizovalo zmenu jazdneho pruhu, stale plati, ze bolo na hlavnej ceste...
https://goo.gl/maps/3JGby76nsYJTpSqB9
https://goo.gl/maps/HWGaVvr3uEAdFEFx5
Zaujmavost Triblaviny je, ze od Mekacu sa dostanes na Ivanku len cez ten druhy kruhac (=musis najskor pod dialnicu) https://goo.gl/maps/ysVnKemDvyXbMWt66
Suhlasim, ze tie krizotavky su predvidatelnejsie, ale pri prvom stretnuti to moze byt dost sok. V principe mi na nich vadi len jedna vec = treba naozaj sledovat smerove dopravne znacenie alebo mat kvalitnejsiu navigaciou, ktora sa s tymto vie popisat, kedze klasicke "pouzite 3. vyjazd" tu velmi nepomoaha a na Triblavine vedie k peknej vyhliadkovej jazde
A ta cesta od McDonaldu, to je presne miesto, kde snad vzdy vidim vodicov, ktori to "strihnu" cez 2 pruhy/2 oddelovanie obruvniky asy si usetrili ten zazitok z kruzenia sa ...
A na Boroch by to za identickej situacie dopadlo ako?
https://goo.gl/maps/eTNRYUzJxFST5cjaA
https://goo.gl/maps/iacWgGES9m6QJBL69
A tuto ak by sa nejaky pako z dialnice rozhodol "ist zaparkovat" do toho pripajacieho a nabural by pri tom niekoho?
https://goo.gl/maps/YTnB33MXLFqt57uq9
Zmysluplnejsi priklad Avion:
https://goo.gl/maps/erUFeGPFYSVyGEgE7 (ale tam vodicovi na "hlavnej" pre istotu vodorovnym znacenim vysvetlili, nech nie je pako a z odbocenim na Gagarinku pocka https://goo.gl/maps/Fr1uCFtiAuy64job7 )
https://www.autoviny.sk/reportaze/122533/vacsina-vodicov-nevie-ako-sa-v-tejto-situacii-zachovat-existuje-vsak-len-jedno-spravne-riesenie
No nic, zjavne mame ine chapanie, ale ako som pisal vyssie, vzdy sa to vysetruje pripad od pripadu. Z mojho pohladu ale zlte auto, ak nespravilo jazdecku chybu a cely cas "komunikovalo" zaujem opustit kruhovy objazd, tak malo prednost. Ak by tomu tak nemalo byt, tak tam je znacenie prednosti pre cervene auto uplne zbytocne. Na takuto konfiguraciu pripajacieho pruhu je ale specificka znacka (C 21) - neviem ale ci mame v BA taky objazd, skor sa preferuju klasicke bypassy.
No a ohladom tych hranicnych pripadov, ale bohuzial vo vela pripadoch je priznavana vina alebo minimalne spolu-zodpovednost autam na vedlajsej ceste. Cize musis dat prednost autam na hlavnej aj v pripade, ze tieto auta posuruju ine predpisy - napr. ak idu rychlo, nedavaju signal o zmene smeru, pripadne ak predbiehaju cez plnu ciaru - stale plati, ze boli na hlavnej ceste = ale pravdaze bude sa vyhodnocovat, ci to nebolo zavaznejsie porusenie ako nedanie prednosti (a tych vela nie je, ak nejde o umysel), resp. ci druhy ucastnik mal vobec nejaku moznost "predvidat" alebo nehode zabranit inym sposobom...
https://m.youtube.com/watch?v=9HUhFuw_vpk&pp=ygUaZHZvanBydWRvdnkga3J1aG92eSBvYmphemQ%3D