Lokalizácia
Formulár sa odosiela
Nechcem zas zacinat dalsiu debatu, ale porovnavat watty medzi odomknutym a zamknutym tlmicom sa neda. Wattmeter meria deformaciu materialu na pavuku/kluke/pedale a vsak nedokaze zmerat energeticke straty sposobene stlacanim tlmica. Je to vysvetlene pod kazdym videom kde sa niekto snazil urobit tento pokus vratane Imra tu na mtbikeri.

Ked uz tak pri rovnakych wattoch v terene bude odomknuty tlmic vzdy rychlejsi, pretoze do pohonu sa prenesie rovnaka cista sila ale bicykel bude menej spomalovany vibraciami a terennymi nerovnostami. Ale usilie na vykonanie toho vykonu bude vyssie prave kvoli tym energetickym stratam na tlmici, ako aj menej stabilnej opore tela kedze bicykel sa vo odomknutej polohe viac hojda.
19.10.2024 - 22:56:11
04
Debatovat mozeme… kym nepojdeme spat :) na to je forum.

Je vela porovnani… kde sa ale snazia udrzat presne watty a porovnavaju lock/open. Presne toto som ja nerobil.

Na Pinkbike robili tento test na endure.

https://m.pinkbike.com/news/tested-does-a-lockout-actually-make-climbing-faster.html
19.10.2024 - 23:05:36
01
arrow_leftlubo_j napísal:
Nechcem zas zacinat dalsiu debatu, ale porovnavat watty medzi odomknutym a zamknutym tlmicom sa neda. Wattmeter meria deformaciu materialu na pavuku/kluke/pedale a vsak nedokaze zmerat energeticke straty sposobene stlacanim tlmica. Je to vysvetlene pod kazdym videom kde sa niekto snazil urobit tento pokus vratane Imra tu na mtbikeri.

Ked uz tak pri rovnakych wattoch v terene bude odomknuty tlmic vzdy rychlejsi, pretoze do pohonu sa prenesie rovnaka cista sila ale bicykel bude menej spomalovany vibraciami a terennymi nerovnostami. Ale usilie na vykonanie toho vykonu bude vyssie prave kvoli tym energetickym stratam na tlmici, ako aj menej stabilnej opore tela kedze bicykel sa vo odomknutej polohe viac hojda.

Wattmeter meria vždy výkon, ktorým jazdec tlačí do pedálov. Číslo na displeji je potom sila, ktorou tlačíme do pedálov (bez Age faktoru).
20.10.2024 - 09:51:07
01
Zbytocne sa tu hadate medzi sebou, Martin na tuto temu spravil vyborne video. Vzal si pod palec viacero moznosti a tu je vysledok. https://m.youtube.com/watch?v=3HqoAf_CkJA&pp=ygUcTXRiaWtlciBwb3Jvdm5hbmllIHYgc3R1cGFuaQ%3D%3D

Ja osobne si myslim, ze FA ma urcite prinos pre jazdcov a presne taketo video by sa hodilo spravit. Ten isty bicykel, akurat jeden s lockout ja lanko a druhy osadeny FA. Jeden kopec, dat si 3 jazdy s lock, pedal, open a 4 jazdu s FA. Nastavit si rovnake watty a vtedy by ma zaujimal vysledok.
20.10.2024 - 10:58:27
00
Akurát to Martinovo video je žiaľ úplne nevýpovedné kvôli tomu, že straty v pohupovaní pruženia vznikajú ešte "pred wattmetrom," konkrétne na rozhraní organizmus - kľuka. Na kľuke teda zakaždým tlačí konštantný výkon a teda aj časy sú prakticky rovnaké, akurát pri otvorenom pružení vynakladá "na výstupe z organizmu" vyšší výkon. A tomu zodpovedá aj tá variabilita tepu, o ktorej vo videu rozpráva.

Pri pohupovaní pruženia sa teda energia stráca vždy, no v rozbitejšom teréne to môže byť "prevážené" hladšou jazdou a teda aj napriek stratám na prenose energie môže byť rýchlosť jazdy vyššia. A všetky tie Flight Attendanty, Brainy, Terralogicy a podobné systémy sa snažia robiť to, že pri tlaku zhora zostávajú tuhé, aby nespôsobovali straty, no pri tlaku zospodu pružia, aby žehlili nerovnosti. Čo teda človeka oproti konvenčným systémom určite zrýchli, otázka akurát je, či bude to zrýchlenie adekvátne cene tých vychytávok.
20.10.2024 - 13:38:42
02
Tecka za mna ok, ak to berieme aj zo strany RPE, nie len wattaku, tak tam urcita valida je
20.10.2024 - 16:35:00
00
RPE je opat nieco nove. Pozeram, ze v garmine to nevidim, a ani na strave.

arrow_leftmirec16 napísal:
Tecka za mna ok, ak to berieme aj zo strany RPE, nie len wattaku, tak tam urcita valida je
20.10.2024 - 17:47:19
00
arrow_leftTecka napísal:
RPE je opat nieco nove. Pozeram, ze v garmine to nevidim, a ani na strave.


RPE je to najstarsie co moze byt :D a nikde to neuvidis, len ucitis.
Je to skratka Rating of Perceived Exertion. Po slovensky stupen vnimaneho usilia. Teda sam si subjektivne zhodnotis ake tazke bolo to usilie.
20.10.2024 - 21:15:23
11
Čo ste Maďari ? Merať môžeš akurát na
rovnakom úseku . Na Garmin je políčko výkon okruhu . Zamknem tlmic idem úsek a potom otvorím tlmice a idem druhý x. úsek s rovnakými wattmi . Výkon okruku (priemerný ) musí byt hodnotami čo najbližšie k aktuálnemu .
Ideálne sledovať obe políčka súčasne , aby boli údaje čo najviac vyrovnane . Nie 3s ani žiadny iný, ale aktuálny . A máš výsledok . Viac to môžeš skomplikovať s tlakom v pneu . Za mna čím nižšie tým lepšie (okrem asfaltu ) . Kedy to otvorenie a zatvorenie /tlaky ma význam. Za pár máš skúsenosti , ktoré použiješ napr.na maratóne kde poznáš terén a vieš čo ti vyhovuje najviac . Pohupovanie samozrejme spotrebuje viac energie . Ja prepínam tlmiče na 1km aj 20x podľa toho či idem kamene alebo ujazdeny povrch , tráva atd. Ale správne tlaky robia veľmi veľa a dokonca viac ako tlmic .
21.10.2024 - 12:39:05
03
Ahoj,
Asi sme, dakujeme za postreh.
To co opisujes, tak tomu sme sa nevenovali.

Venovali sme sa realnej jazde.

PS. To bezne v zivote urazas namiesto pozdravu?

arrow_leftslavomirk napísal:
Čo ste Maďari ? Merať môžeš akurát na
rovnakom úseku . Na Garmin je políčko výkon okruhu . Zamknem tlmic idem úsek a potom otvorím tlmice a idem druhý x. úsek s rovnakými wattmi . Výkon okruku (priemerný ) musí byt hodnotami čo najbližšie k aktuálnemu .
Ideálne sledovať obe políčka súčasne , aby boli údaje čo najviac vyrovnane . Nie 3s ani žiadny iný, ale aktuálny . A máš výsledok . Viac to môžeš skomplikovať s tlakom v pneu . Za mna čím nižšie tým lepšie (okrem asfaltu ) . Kedy to otvorenie a zatvorenie /tlaky ma význam. Za pár máš skúsenosti , ktoré použiješ napr.na maratóne kde poznáš terén a vieš čo ti vyhovuje najviac . Pohupovanie samozrejme spotrebuje viac energie . Ja prepínam tlmiče na 1km aj 20x podľa toho či idem kamene alebo ujazdeny povrch , tráva atd. Ale správne tlaky robia veľmi veľa a dokonca viac ako tlmic .
21.10.2024 - 18:37:43
00
Ale veď nebuď labuť. Ak ta to urazilo prepac.

Trocha serióznosti v tejto debate prináša starší článok . Možno 🤷‍♂️

https://www.vitalmtb.com/features/Short-Travel-Test-Session-Efficiency-Test,3907
21.10.2024 - 19:48:17
00
Neurazil, len som ostal zaskoceny pristupom.

Podme k videu…
Toto je take “suche”. Na takom povrchu moc neporovnas, ved pre mtb to je uplna dialnica. :)

Pozeral som aj Martinove video, tak sa mi pacil rozmanity teren, ostre zakruty a tiez rozny povrch.

On to daval na 250w & 300w, aj po stojacky.

Ak pozerame na cas, tak rozdiely su tam skutocne male. ALE tie vysoke tepy su uz brutal rozdiel.
Je jasne, ze pri open, ked sa to toho chces opriet, tak to spotrebuje nasobne viac energie ako s lock.

Toto je to co sa mne mne stalo, ze v polovici kopca mi skoro “doslo” a musel som zvolnit. (Na druhy den som si plnymi duskami uzil lock a watty boli spat)

Otazka do plena.

Meria sa nejako minuta energia pocas vystupu,
Garmin meria kalorie, ale je to vypovedne?

Vlastne podstata FA je setrit energiu :)
21.10.2024 - 22:51:47
00
tak ideal by bol kontinualny monitoring laktatu, ale na to si este nejaky ten rok pockame 🙂
22.10.2024 - 11:07:07
00
Prečo by sme museli čakať? https://molab.me/continuous-lactate-monitors-for-athletes/
22.10.2024 - 12:32:28
00
prve lastovicky nepocitam, kym sa to vyladi, ved aj v tom clanku pisu, ze velke firmy ako Abbott na tom este len pracuju
22.10.2024 - 12:52:40
00
keyboard_arrow_up