A vedenia s 22kV nám budú svietiť namiesto pouličnych lámp😁
19.12.2024 - 07:12:58
05
Slovensko sem neplet, preboha :)) catl je vyrobca tych baterii. Ked on postavi tisice swapovacich stanic, na ktorych budu desiatky malych vyrobcov bev so stovkami modelov moct tie baterie vymenit, tak to bude tlak na unifikaciu aj u ostatnych, vacsich. V cine sa teraz hra o prezitie a ovladnutie trhu. Maju tam obrovske mnozstvo vyrobcov a modelov a je vseobecne ocakavane, ze toto sa nasobne preriedi. Kto ostane, bude na urovni huawei pri mobiloch.
Nio swapuje uz roky, zjavne uz je dostatok dat ktore v tomto rozhodnuti podporili catl.
Netusime kde tie swapy chcu stavat, ci len velkomesta, alebo aj dialnicne odpocivadla. Vsade po krajine asi nebudu. Kazdopadne cinana by som urcite nepodcenoval.
A len tak mimochodom, ty zjavne povazujes baterie na stanici za nieco ekonomicky nevyhodne. Ale tak to predsa vobec nemusi byt. Pokojne mozu sluzit zaroven ako vyrovnavace peakov v sieti a zarabat aj v case, ked nie su v aute.
19.12.2024 - 09:19:31
01
arrow_leftwill napísal:
Hej, v Top Geare to vtedy testovali :)
https://m.youtube.com/watch?v=VIQ_3JK2iwM

mercedes som nemal :D , toto bola taka krabicka s proprietami od ericsonu + eriscon mobil, celkom to fungovalo (ale vlastne to sem nepatri)
19.12.2024 - 09:48:23
00
wau, konecne to niekto ide realizovat a som vazne zvedavy ako to bude fungovat.

O tom ze by takato schema swapovania baterii mohla byt riesenie som rozmyslal uz davno. Dokonca tak, ze proste ty ako majitel auta vlastne ziaden battery pack nemusis nutne vlastnit. Podpisanu ju nemas a budes si platit iba za dojazd na stanici. Ked ju mas v aute mozes ju doma nabijat.

To ze bude dostatok battery packov v obehu ma zabezpecit vyrobca.

Cool. Fakt Cool.
19.12.2024 - 11:37:38
00
Tu je k tomu nieco viac, 2 battery packy a desat novych modelov bev, ktore ich budu pouzivat. Treba si zvykat, ze novinky uz budu prichadzat z ciny a my budeme ti, co budu kopirovat..
https://carnewschina.com/2024/12/18/catl-unveiled-25-kwh-chocolate-battery-block-aims-to-have-30000-battery-swap-stations/
19.12.2024 - 12:08:17
00
arrow_leftJaroh napísal:
Nie je to cesta, je to ekologické peklo.
Už teraz predstavuje batéria environmetnálnu záťaž, ale aspoň sa v nejakej dobe kompenzuje prevádzkou toho auta či skútra. Battery swap si však vyžaduje násobne viac výrobených batérií v násobnej sumárnej kapacite na ten istý počet vozidlokilometrov. Tento koncept podlieha veľkej kritike a pokiaľ sa nezmenia environmentálne dopady výroby batérií, tak sa neočakáva, že by sa uchytil.



Celkom nerozumiem ako toto myslis - tie "nasobky" totizto kludne mozu byt od +1 extra baterka az po +"nekonecno". Nieco ako zalozne pocitace vo firme, alebo "over-allocation" internetovych liniek - napr. 10% extra kapacity (mnozstva zaloznych bateriek na vymenu oproti poctu aut na ulici v tomto pripade) mozno bude stacit na 95% poziadaviek o vymenu baterky.

Nevravim ze jedno alebo druhe je lepsie, ale aj ta vymena baterky moze mat opodstatnenie.
19.12.2024 - 12:20:19
00
Inak, ako je riešená bezpečnosť v tých existujúcich výmenných staniciach ( aby sa im pri zapálení jedného článku nechytila celá stanica a všetky batérie )? Majú tam nejaké kontajnery s vodou...? Prosím nebrať v zlom, lebo určite sa na to dá lepšie pripraviť pri takejto nab. stanici, ako pri bežných nab. staniciach cez kábel.
19.12.2024 - 12:58:43
00
Tesla toto riesenie (prototyp) vymeny baterie prezentovala pred 11 rokmi, potom od toho ustupila.
Osobne si nemyslim, ze sa to uchyti ale urcite je dobre, ze natom niekto robi a budu existovat obe moznosti.
19.12.2024 - 13:08:05
00
U BEV a baterii prebieha este stale velmi rychly vyvoj na to, aby boli unifikovane. Unifikacia by zabrzdila vyvoj.

Bez unifikacie to nebude velmi rentabilne a ani ekologicke.
19.12.2024 - 15:42:18
00
arrow_leftquasimoto napísal:
U BEV a baterii prebieha este stale velmi rychly vyvoj na to, aby boli unifikovane. Unifikacia by zabrzdila vyvoj.

Bez unifikacie to nebude velmi rentabilne a ani ekologicke.


CATL je najvacsi vyrobca baterii, evidentne maju spraveny lepsi prieskum ako my tu na fore a nechstaju sa robit miliardove experimenty. Cinsky trh s EV funguje inak ako tu v EU a tam je o battery swap zaujem, kedze to tam uz niekolko rokov funguje. V clanku co shareoval cokupit vyssie sa docitas o ktore konkretne modely a znacky sa jedna, je ich iba zopar.
19.12.2024 - 17:39:16
01
catl je vyrobca baterií nie áut, pri "modularnom" batterypacku by sa vyroba áut musela vrátit s5 o 3generácie,je tam viac problémov ako výhod.

bude to možno davat zmysel pre nejake špecifické účely ako pracovná technika určite nie pre volume autá. Na Čínskom trhu dnes su v trende okrem full EV, hybridy od BYD ktoré su vyrabane ako EV ale maju malý spalovaci extender ktorý dobíja bateriu.

Nio ktorý je prave známy swap batériami tento rok predá okolo 200k áut (a nie všetky budú využívať výmenu) BYD tento rok predá zhruba 4mil áut pričom práve zhruba polovica su tieto hybridy. Kým BYD ako jedina s Teslou dokaže vyrabat EV s profitom tak NIO je stále v minusových číslach https://www.macrotrends.net/stocks/charts/NIO/nio/net-income

Dnes sa vyrábajú elektromobily so štrukturálnymi batériami, ktoré sú batérie integrované ako súčasť karosérie vozidla. Čo šetrí náklady na výrobu, samotnú váhu vozidla, zvyšuje dojazd a bezpečnosť, preto ekonomicky nedáva zmysel sa vracat k vymenitelným batériam + rychlost nabijania sa velmi rychlo približuje času samotnej výmeny.
19.12.2024 - 20:40:48
00
"Elon Musk napsal na svůj profil na X, že „jedině AfD může zachránit Německo“.

Tak co myslite, koho podpori na Slovensku najblzisie (ak si nas vsimne). SMER, alebo radsej Republiku, ci Harabina?

Toto co robi by uz mala byt naozaj cervena ciara skrz jeho nepriamej podpory kupou produktov.
20.12.2024 - 11:58:24
04
minimalne tu sa asi obavat nemusis, lokalni svedkovia Elonovi z nejakeho mne neznameho dovodu (najlepsia, nejbezpecnejsia, najuspornejsia, najwhatever) Teslu nemaju
20.12.2024 - 12:17:45
01
Naozaj nedokazes odlisit kvality auta od charakteru sefa automobilky? Tak to mi ta je luto...
20.12.2024 - 21:24:57
01
V Dracikovi tiez pricetny clovek nebude nakupovat, je plno inych moznosti. To plati aj pre elektroauta. Konkurencia ponuka minimalne porovnatelne vozidla bez nalepky "podporujem idiota".
20.12.2024 - 21:29:11
016

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up