Ked ja vytrcim ruku, vacsina vodicov to respektuje. Staci si nechat aspon 20m na preradenie sa do vedlajsieho pruhu a vchadzat do neho pod co najmensim uhlom.
Problem mam skor s tym, ze vodici mi pri predbiehani neumoznia vytrcit lavu ruku. Preto sa mi osvedcilo najprv vystriet ruku smerom k zemi a postupne ju vystretu zdvihat dolava. Takto robim aj v pripade, ked nemam v umysle menit smer jazdy, ale ked chcem donutit vodicov zvacsit bocny odstup na nekvalitnej vozovke.
... minimum cyklistov používa ruky na zmenu smeru a väčšinou tých plašákov na bicykli vidím ísť štýlom, že zastavia pri krajnici, počkajú kým prejdú autá a potom odbočia do vedľajšej ulice. Alebo na križovatke so semafórmi vybehnú z cesty na chodník, kde cez prechody prejdu do bočnej ulice, kde zase vojdú na cestu a pokračujú. Proste absolútna diera zo znalosti povinnosti a práv cyklistu v cestnej premávke na oboch stranách tábora.
na jednej strane mas pravdu, na strane druhej je to uplne normalne defenzivne jazdenie v meste. Ja rozumiem ze ty a vacsina ziletkarov ste tzv "ofenzivni" jazdci, ale bezny cyklista taky nie je, bezny cyklista si chce zachovat zivot a zdravie a respektuje ze na ceste vladnu auta. Medzi takeho bezneho cyklistu by som zaradil aj bajkera, ktory drvivu vacsinu svojich kilometrov najazdi v lese a cez mesto a cesty sa presuva len aby sa tam co najkratsou cestou dostal.
Iron.hide.....to vobec nieje ale v prospech toho bajkera..je to ovela horsie ako kebyze sa preradi tak ako ma....par krat sa mi stalo ze chlapik predomnou len tak z nicoho nic zastal lebo chcel prejst cez pruhy do odbocovacieho....cele zle....
cyklisti su na cestach neviditelni - motorkari na seba upozornuju hlasnym vyfukom, ale cyklistu ja ako vodic v mestskej premavke obcas naozaj zaregistrujem az na poslednu chvilu. Hlavne ked nema na sebe vyrazne oblecenie a po krajnici alebo medzi pruhmi predbieha auta stojace v kolone.
Preto sa na bicykli v meste spravam ako chodec - bezne jazdim po chodnikoch, po uzkych cestach jazdim v protismere pri krajnici, detto ked idem do jednosmerky v protismere (Pri suchom mlyne pod Kramarmi).. ved ani nemam bicykel usposobeny na jazdu po verejnych komunikaciach takze na ceste ani nemam co robit
na jednej strane mas pravdu, na strane druhej je to uplne normalne defenzivne jazdenie v meste. Ja rozumiem ze ty a vacsina ziletkarov ste tzv "ofenzivni" jazdci, ale bezny cyklista taky nie je, bezny cyklista si chce zachovat zivot a zdravie a respektuje ze na ceste vladnu auta.
Vždycky na ceste budú vládnuť autá, keďže je ich nepomerne viac. Tu ide o to vsugerovať novým šoférom v kurzoch autoškoly, že cesty nepatria iba autám a že cyklisti (chodci) nie sú nejaká skupina, ktorú treba nechcene akože tolerovať, ale správať s k ním na ceste s úplne odlišným rešpektom ako voči inému autu.
A čo sa týka tej defenzívy a ofenzívy. Skôr by som to rozdelil na skupiny, tí čo jazdia na bicykli a nemajú šajnu o svojich povinnostiach a právach a tých, ktorý aspoň niečo znalosti nadobudli či už z dopravnej výchovy, alebo vlastným samoštúdiom pre svoju obľubu k cyklistike. No keďže sa skúšky na jazdu na bicykli nerobia, tak prevažujú tí tzv. defenzívny plašáci. K ožralom, ktorý si to v noci trandia z dedinskej krčmy do svojej domácnosti sa vyjadrovať nemá ani zmysel.
Moj bracho co ma 41 mi spominal raz ze ked robil on vodicak ze ked tesne obehol cyklistu ze mu instruktor nadal a povedal ze ked to urobi este raz ze ho vyhodi z kurzu...kiez by boli vsetci instruktori takyto
mame takuto znacku?
popripade by bolo cool navrhnut ju a spravit, dat to do noveho cestneho zakona... nechce sa mi verit ze je tolko dementov na svk, podla mna to len nevedia... potom by sa dali aspon na miesta kde cyklotrasa vedie po ceste a mozno by to trosku skonsolidovalo vodicov
a co sa divime ked nik nekontroluje dodrziavanie predpisov. dnes jazda v aute cez pol slovenska, mozte tipovat kolko z vodicov dodrzuje napr bezpecny odstup na dialnici . ak neratam tch co pred sebou nemali siroko daleko ziadne auto tak ostatni nik . 50tky okolo detvy dokazu neskutocne vytocit vela vodicov a su schopni obiehat cez zakaz obiehania, cez plnu atd, lebo ten co ide 50 ich neskutocne spomaluje. a to nevravim ze su tam aj 30tky.
To je tak, keď sa chce niekto pretláčať s dvomi kamiónmi.
Ďalší adept na darwinovú cenu na zprovodenie zo sveta. Rovná cesta, sucho, slnečné počasie, 50tka v meste a takto sa nechať rozflákať. To chce proste fištróna.
Zniem cynicky, ale inak to neviem vyjadriť.
50tky okolo detvy dokazu neskutocne vytocit vela vodicov a su schopni obiehat cez zakaz obiehania, cez plnu atd, lebo ten co ide 50 ich neskutocne spomaluje. a to nevravim ze su tam aj 30tky.
Ideš presne 50 na tachometri? Ak áno, znamená to, že pravdepodobne ideš takmer o 10km/h pomalšie, ako sa dá legálne ísť.
Väčšina rýchlostných obmedzení je prispôsobená ľuďom, ktorí - prísne vzaté - by sa mali pre blaho väčšiny voziť autobusom. Skutočne sa poobzeraj okolo seba pri rýchlosti 50km/h v aute s modernými brzdami, pneumatikami a pokús sa vžiť do rozpoloženia človeka, ktorý musí ísť takto, aby nepozabíjal seba ani nikoho v okolí. Šoféra, ktorý je pomalý, nemá dostatočné reflexy, nikdy si nezaplatil školu šmyku, stojí normálnym ľuďom v ceste, lebo v mieste, kde by 80% šoférov mohla ísť bezpečne ešte aj pri 70km/h sa musia tmoliť za niekým, kto má na tachometri pre istotu 48 a reálne ide 42. Ak najazdíš 40-50.000km ročne, spočítaj si, koľko ti zo života vezme rozdiel 10km/h v rýchlosti.
A napokon - pointa bezpečnosti je v plynulosti - kedy autá idú optimálne rýchlo vzhľadom na podmienky (nie vzhľadom na nemtákov, čo tam nemajú čo hľadať) a nemusia riskovať neustálym predbiehaním. Ale pri dnešnej politickej "korektnosti" si nikto netrúfne odstrániť z premávky 20% najmenej schopných šoférov, čím by sa odstránilo 70-80% nehôd.
A urcite nejde o 10 pomalsie ked ide tachometrovych 50. To by musel ist po rafikoch. Tachometrovych 50 je väcsinou realnych 46-47.
Ide väčšinou 44km/h. Pri započítaní akceptovaných chýb meracích zariadení môžeš ísť beztrestne 53km/h. Takže preto tvrdím, že väčšina šoférov, čo prilepí tachometer na 50 by bez akejkoľvek pokuty mohli ísť typicky o 9km/h rýchlejšie. Odporúčam ísť na akciu, kde si môžeš porovnať svoju rýchlosť na tachometri s radarom.
Väčšina rýchlostných obmedzení je prispôsobená ľuďom, ktorí - prísne vzaté - by sa mali pre blaho väčšiny voziť autobusom. Skutočne sa poobzeraj okolo seba pri rýchlosti 50km/h v aute s modernými brzdami, pneumatikami a pokús sa vžiť do rozpoloženia človeka, ktorý musí ísť takto, aby nepozabíjal seba ani nikoho v okolí. Šoféra, ktorý je pomalý, nemá dostatočné reflexy, nikdy si nezaplatil školu šmyku, stojí normálnym ľuďom v ceste, lebo v mieste, kde by 80% šoférov mohla ísť bezpečne ešte aj pri 70km/h sa musia tmoliť za niekým, kto má na tachometri pre istotu 48 a reálne ide 42. Ak najazdíš 40-50.000km ročne, spočítaj si, koľko ti zo života vezme rozdiel 10km/h v rýchlosti.
A napokon - pointa bezpečnosti je v plynulosti - kedy autá idú optimálne rýchlo vzhľadom na podmienky (nie vzhľadom na nemtákov, čo tam nemajú čo hľadať) a nemusia riskovať neustálym predbiehaním. Ale pri dnešnej politickej "korektnosti" si nikto netrúfne odstrániť z premávky 20% najmenej schopných šoférov, čím by sa odstránilo 70-80% nehôd.
tak podla teba treba odstranit tych co chodia predpisovo? , zaujimave je ale ze ti co podla teba vedia jazdit aj 70tkou vacsinou zapricinia dopravnu nehodu , lebo sa furt niekam ponahlaju a obiehaju 'mantakov' a nezvladnu obiehaci manever
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Problem mam skor s tym, ze vodici mi pri predbiehani neumoznia vytrcit lavu ruku. Preto sa mi osvedcilo najprv vystriet ruku smerom k zemi a postupne ju vystretu zdvihat dolava. Takto robim aj v pripade, ked nemam v umysle menit smer jazdy, ale ked chcem donutit vodicov zvacsit bocny odstup na nekvalitnej vozovke.
na jednej strane mas pravdu, na strane druhej je to uplne normalne defenzivne jazdenie v meste. Ja rozumiem ze ty a vacsina ziletkarov ste tzv "ofenzivni" jazdci, ale bezny cyklista taky nie je, bezny cyklista si chce zachovat zivot a zdravie a respektuje ze na ceste vladnu auta. Medzi takeho bezneho cyklistu by som zaradil aj bajkera, ktory drvivu vacsinu svojich kilometrov najazdi v lese a cez mesto a cesty sa presuva len aby sa tam co najkratsou cestou dostal.
Preto sa na bicykli v meste spravam ako chodec - bezne jazdim po chodnikoch, po uzkych cestach jazdim v protismere pri krajnici, detto ked idem do jednosmerky v protismere (Pri suchom mlyne pod Kramarmi).. ved ani nemam bicykel usposobeny na jazdu po verejnych komunikaciach takze na ceste ani nemam co robit
Vždycky na ceste budú vládnuť autá, keďže je ich nepomerne viac. Tu ide o to vsugerovať novým šoférom v kurzoch autoškoly, že cesty nepatria iba autám a že cyklisti (chodci) nie sú nejaká skupina, ktorú treba nechcene akože tolerovať, ale správať s k ním na ceste s úplne odlišným rešpektom ako voči inému autu.
A čo sa týka tej defenzívy a ofenzívy. Skôr by som to rozdelil na skupiny, tí čo jazdia na bicykli a nemajú šajnu o svojich povinnostiach a právach a tých, ktorý aspoň niečo znalosti nadobudli či už z dopravnej výchovy, alebo vlastným samoštúdiom pre svoju obľubu k cyklistike. No keďže sa skúšky na jazdu na bicykli nerobia, tak prevažujú tí tzv. defenzívny plašáci. K ožralom, ktorý si to v noci trandia z dedinskej krčmy do svojej domácnosti sa vyjadrovať nemá ani zmysel.
popripade by bolo cool navrhnut ju a spravit, dat to do noveho cestneho zakona... nechce sa mi verit ze je tolko dementov na svk, podla mna to len nevedia... potom by sa dali aspon na miesta kde cyklotrasa vedie po ceste a mozno by to trosku skonsolidovalo vodicov
https://www.facebook.com/odtahovka.sk/posts/10153348836632495
Ďalší adept na darwinovú cenu na zprovodenie zo sveta. Rovná cesta, sucho, slnečné počasie, 50tka v meste a takto sa nechať rozflákať. To chce proste fištróna.
Zniem cynicky, ale inak to neviem vyjadriť.
Ideš presne 50 na tachometri? Ak áno, znamená to, že pravdepodobne ideš takmer o 10km/h pomalšie, ako sa dá legálne ísť.
A napokon - pointa bezpečnosti je v plynulosti - kedy autá idú optimálne rýchlo vzhľadom na podmienky (nie vzhľadom na nemtákov, čo tam nemajú čo hľadať) a nemusia riskovať neustálym predbiehaním. Ale pri dnešnej politickej "korektnosti" si nikto netrúfne odstrániť z premávky 20% najmenej schopných šoférov, čím by sa odstránilo 70-80% nehôd.
Ide väčšinou 44km/h. Pri započítaní akceptovaných chýb meracích zariadení môžeš ísť beztrestne 53km/h. Takže preto tvrdím, že väčšina šoférov, čo prilepí tachometer na 50 by bez akejkoľvek pokuty mohli ísť typicky o 9km/h rýchlejšie. Odporúčam ísť na akciu, kde si môžeš porovnať svoju rýchlosť na tachometri s radarom.
A napokon - pointa bezpečnosti je v plynulosti - kedy autá idú optimálne rýchlo vzhľadom na podmienky (nie vzhľadom na nemtákov, čo tam nemajú čo hľadať) a nemusia riskovať neustálym predbiehaním. Ale pri dnešnej politickej "korektnosti" si nikto netrúfne odstrániť z premávky 20% najmenej schopných šoférov, čím by sa odstránilo 70-80% nehôd.
tak podla teba treba odstranit tych co chodia predpisovo?