Caute. Vopred sa ospravedlnujem ak tu tato tema uz existuje... uz dlhsie zvazujem vymenit svoju mechaniku XX1 za AXS no chcel by som od Vas co ju vlastnite par skusenosti/dokazov ze sa to za tych 800e fakt vyplati... Lebo mat iba o jeden bowden menej za 800e to sa mi fakt nechce... V com je to AXS tak brutalne? Dikes
axs je určite zaujímavý produkt, SRAM tvrdí, že funguje od +50 do -30 stupňov, čomu neverím, ale ok, dal som svoj na pol dňa do mrazničky, po vybratí chvíľu fungoval
v čom vidím problém: predstav si, že ideš na bežnú víkendovú rodinnú bajkovačku, a keďže si moderný človek tak najprv nabiješ všetky e-bajky, potom nabiješ všetky batérie do prehadzovačiek, potom všetky teleskopky (reverb axs), potom všetky tlmiče (axs flight attendant) atď. pri piatich ľuďoch to je minimálne 25 batérií, k tomu si každý zoberie so sebou mobil, niekto garmin, niekto športové hodinky, niekto jbl reprák, niekto led čelovku, niekto go pro kameru... bla bla
že ten výlet neskončí dobre je dopredu jasné
Iste, keď poukladáš bajky na prehadzky…. ??
Ale o tom som nechcel. Bez urazky. Takyto scenar napise clovek ktory absolutne netusi, ako to funguje a ze nic s toho sa nedeje naraz. Davam si stop pokracovat dalej v tejto teme. Vela stastnych km, na comkolvek
Na red etap axs na graveli 7000 km a CR baterky v pakach stale ok, jazda kazde rocne obdobie
Na mtb gx axs CR baterka po 5400 km stale ok, jazda kazde rocne obdobie.
Co sa tyka prehadzky, v pohode mi vydrzi 600-800km, nabita je za par minut.
Naozaj v tomto nevidim ziaden problem.
Takze ked idem na 3 dni na bike napr. do Alp, pred odjazdom nabijem a cely vyjazd nemam co riesit.
Bajk s axs mam 15 mesiacov, baterky (sedlovka a prehazka) nabijam raz za mesiac, nie ze by boli vybite, ale preventivne. V pakach mam este povodne. Najazdene cca 5200km. Vsetko ide ako ma, nie je sa coho bat. Ked idem na nejaky velky viacdnovy vyjazd, tak nabijem preistotu predtym.
Ale o tom som nechcel. Bez urazky. Takyto scenar napise clovek ktory absolutne netusi, ako to funguje a ze nic s toho sa nedeje naraz. Davam si stop pokracovat dalej v tejto teme. Vela stastnych km, na comkolvek
Bajky ak sa to dá ukladám vertikálne, ale nie všade je taká možnosť, keď tam je raz napísané: prosíme neopierajte bicykle o stenu, tak ich dám horizontálne, a v tom prípade ich dávam na stranu prehadzovačky, pretože som presvedčený, že je to menšie zlo ako krivé brzdové kotúče. Tie bajky vážia 12kg, nie je šanca, aby sa prehadzovačkám niečo stalo. A keby nedajbože, viem si (na rozdiel od teba) narovnať pätku prehadzovačky.
K tvojim pocitom, že absolútne nerozumiem o čom točím...
AXS som si kúpil, pretože som bol zvedavý na tento nový trend.
Po roku jazdenia som dospel k záveru, že mi viac vyhovuje pôvodné XTR ktoré som jazdil predtým. Lepšie odstupňovanie kazety, menej plieskania reťaze, ergonomickejší ovládač, tichší chod, žiadne starosti s nabíjaním, viem si nastaviť napätie spojky atď.
Je to dôvod aby si ma urážal ? Prečo ?
Lebo mám iný názor ako ty ?
Bajky ak sa to dá ukladám vertikálne, ale nie všade je taká možnosť, keď tam je raz napísané: prosíme neopierajte bicykle o stenu, tak ich dám horizontálne, a v tom prípade ich dávam na stranu prehadzovačky, pretože som presvedčený, že je to menšie zlo ako krivé brzdové kotúče. Tie bajky vážia 12kg, nie je šanca, aby sa prehadzovačkám niečo stalo. A keby nedajbože, viem si (na rozdiel od teba) narovnať pätku prehadzovačky....
Takéto zdôvodnenie prečo bajk položiť na zem na prehadzovačku som ešte nepočula. To by však IMHO malo ísť do vtipkára.
Možno pre e-bike, alebo komponenty pre fitnes a hobby jazdcov. Všetci sa snažia znížiť odpor kladiek super drahými keramickými ložiskami v custom kladkách a Sram do nich integruje mechanizmus, ktorý zvyšuje odpor otáčania kladiek, aby nabíjal batériu, ktorá momentálne vydrží väčšine jazdcov viac ako 2 týždne. Možno Sram zvažuje menšiu a ľahšiu batériu z menšou kapacitou. Určite to nebude konkurencia novému XTR.
všetci? z môjho pozorovania okolia je to záležitosť len niektorých ľudí 40+, oversized kladky majú asi najhorší pomer cena a nejaký prínos šetrenia W... ešte im potom padajú reťaze a na vine je ***** shimano/sram a nie ten neoriginálny komponent, ktorý si tam pridali...
určite tento typ prehadzovačky nebude mať race zameranie ale pre bežného voziča, prípadne nejaké ultra záležitosti atď... možno to bude aj nejaké inteligentné, že záťaž od dobíjania bude spustená iba pri kriticky nízkom stave batérie...
za mňa skôr mohli do tej prehazdovačky integrovať nejaký napájací usb port, že to aj za jazdy môžem nakrmiť z powerbanky, mobilu atď... aj doma by sa mi to asi viac páčilo nabíjať pripojeným kábla ako za každým dať dole kryt, baterku a tú nahodiť separátne do nabíjačky a potom to tam zasa nahadzovať.
Zle som sa vyjadrila. nemyslela som bajkerov. Označením "všetci" som myslela výrobcov, ktorí ponúkajú ramienka a kladky na prehadzovačky. Ich najväčším predajným argumentom je práve zníženie odporu.
Chcem sa opýtať: pri klasickom radení má páčka určitú charakteristiku. Dĺžku kroku, odpor, hlasitosť " cvaku". Ako je to pri AXS? Je to ,dajme tomu, ako stisnutie gombíka ? Nedochádza k nechcenému preradeniu pri náhodnom kontakte?
Je to ako stlačenie tlačítka. Po stlačení je cítiť jemné kliknutie. Čo si predstavuješ pod "náhodným kontaktom? Jemný dotyk palca nič nespraví. Kopnutie kolenom do ovládača samozrejme už môže.
Ano prehodi to na klik. Netreba vynakladat velku silu ako pri lankovej prehadzovacke. Ano dochadza k nahodnem preradeniu ale iba ak prenasas bike a zavadis o tlacitka. Pocas jazdy sa mi to este nestalo za ten rok co to mam.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
v čom vidím problém: predstav si, že ideš na bežnú víkendovú rodinnú bajkovačku, a keďže si moderný človek tak najprv nabiješ všetky e-bajky, potom nabiješ všetky batérie do prehadzovačiek, potom všetky teleskopky (reverb axs), potom všetky tlmiče (axs flight attendant) atď. pri piatich ľuďoch to je minimálne 25 batérií, k tomu si každý zoberie so sebou mobil, niekto garmin, niekto športové hodinky, niekto jbl reprák, niekto led čelovku, niekto go pro kameru... bla bla
že ten výlet neskončí dobre je dopredu jasné
Iste, keď poukladáš bajky na prehadzky…. ??
Ale o tom som nechcel. Bez urazky. Takyto scenar napise clovek ktory absolutne netusi, ako to funguje a ze nic s toho sa nedeje naraz. Davam si stop pokracovat dalej v tejto teme. Vela stastnych km, na comkolvek
Na mtb gx axs CR baterka po 5400 km stale ok, jazda kazde rocne obdobie.
Co sa tyka prehadzky, v pohode mi vydrzi 600-800km, nabita je za par minut.
Naozaj v tomto nevidim ziaden problem.
Takze ked idem na 3 dni na bike napr. do Alp, pred odjazdom nabijem a cely vyjazd nemam co riesit.
a čo taký ebiker na ceťáku?
Ale o tom som nechcel. Bez urazky. Takyto scenar napise clovek ktory absolutne netusi, ako to funguje a ze nic s toho sa nedeje naraz. Davam si stop pokracovat dalej v tejto teme. Vela stastnych km, na comkolvek
Bajky ak sa to dá ukladám vertikálne, ale nie všade je taká možnosť, keď tam je raz napísané: prosíme neopierajte bicykle o stenu, tak ich dám horizontálne, a v tom prípade ich dávam na stranu prehadzovačky, pretože som presvedčený, že je to menšie zlo ako krivé brzdové kotúče. Tie bajky vážia 12kg, nie je šanca, aby sa prehadzovačkám niečo stalo. A keby nedajbože, viem si (na rozdiel od teba) narovnať pätku prehadzovačky.
K tvojim pocitom, že absolútne nerozumiem o čom točím...
AXS som si kúpil, pretože som bol zvedavý na tento nový trend.
Po roku jazdenia som dospel k záveru, že mi viac vyhovuje pôvodné XTR ktoré som jazdil predtým. Lepšie odstupňovanie kazety, menej plieskania reťaze, ergonomickejší ovládač, tichší chod, žiadne starosti s nabíjaním, viem si nastaviť napätie spojky atď.
Je to dôvod aby si ma urážal ? Prečo ?
Lebo mám iný názor ako ty ?
poznámka: s toho sa píše so "z"
Takéto zdôvodnenie prečo bajk položiť na zem na prehadzovačku som ešte nepočula. To by však IMHO malo ísť do vtipkára.
https://bikerumor.com/sram-self-charging-auto-shifting-rear-derailleur/
určite tento typ prehadzovačky nebude mať race zameranie ale pre bežného voziča, prípadne nejaké ultra záležitosti atď... možno to bude aj nejaké inteligentné, že záťaž od dobíjania bude spustená iba pri kriticky nízkom stave batérie...
za mňa skôr mohli do tej prehazdovačky integrovať nejaký napájací usb port, že to aj za jazdy môžem nakrmiť z powerbanky, mobilu atď... aj doma by sa mi to asi viac páčilo nabíjať pripojeným kábla ako za každým dať dole kryt, baterku a tú nahodiť separátne do nabíjačky a potom to tam zasa nahadzovať.