Už viackrát bolo preukázané, že čo sa týka zhoršenej pozornosti a dlhšieho reakčného času, handsfree systémy nie sú oproti mobilu v ruke žiadna zásadná výhra. Kľúčové je tam ani nie tak to držanie telefónu, ako skôr sústredenie sa na obsah hovoru namiesto na cestu. Riešiť nejaké bežné, nenáročné veci typu "o 5 minút som u teba, môžeš ísť von," prípadne "kúp cestou z práce chlieb a ak budú mať vajíčka, zober 10... " sú ešte OK, no čokoľvek vyžadujúce si viac pozornosti je už imho nie úplne zanedbateľné riziko.
A hoci je dnes strašne cool pôsobiť "busy" a vybavovať pracovné telefonáty z auta, reálne tým človek imho aj tak veľa nezíska, pretože sa poriadne nesústredí ani na šoférovanie, ani na ten telefonát.
tak tak. a komu sa to zda blbost, len si to neuvedomuje - az kym sa nieco nestane. ten borec co mi dnes pri otacani vbehol rovno do cesty sa pri tej cinnosti rozpraval so spolujazdkynou - vobec sa pritom nepozrel mojim smerom. ked sa akosi nerozbiehal, predbehol som ho - prave si zapinal pocas jazdy pas, poklepal som mu pri tej prilezitosti po celnom skle a ukazal gestom ci mu nahodou ***** - proste bol uplne mimo diania, sustredil sa viac na rozhovor, ako na to co prave robi - a takych sa ja bojim najviac.
No keď ti raz dôjde, že o seba sa postaras najlepšie ty sam,a miesto:pozeram co robi, kam chce zahnut, nema kde
budeš riešiť veci aby si nikomu nedal šancu ta ohroziť,zväčší sa tvoja šanca dožiť sa dôchodku.
toto ma začína zaujímať ... ako si bežný účastník premávky zabezpečí aby nikomu nedal šancu ho ohroziť? a je teraz jedno či tene BUP je pešo bikom alebo autom.
Mne jediné napadá byť v tej premávke tankom, vtedy naozaj nedáš nikomu šancu ťa ohroziť
lapaloma nie všetko sa rieši silou.
Je mnoho vecí, ktorými sa chcrániš pred ohrozením. Napríklad väčší odstup, pri menšom odstupe nehľadím len na predpisy či prednosť, ale čítam správanie druhého, očným kontaktom si potvrdzujem, že mi dáva prednosť (ak sa to dá), Ak vidím, že sa správa divne, tak rýchleho nechám odísť a pri pomalom dupnem na to a nechám ho bezpečne ďaleko za sebou a vrátim svoju pohodovú rýchlosť .....
Ani mi teraz všetko nenapadá, ale vo všeobecnosti ide o najdenie si svojho komfortného miesta v premávke.
lapaloma nie všetko sa rieši silou.
Je mnoho vecí, ktorými sa chcrániš pred ohrozením. Napríklad väčší odstup, pri menšom odstupe nehľadím len na predpisy či prednosť, ale čítam správanie druhého, očným kontaktom si potvrdzujem, že mi dáva prednosť (ak sa to dá), Ak vidím, že sa správa divne, tak rýchleho nechám odísť a pri pomalom dupnem na to a nechám ho bezpečne ďaleko za sebou a vrátim svoju pohodovú rýchlosť .....
Ani mi teraz všetko nenapadá, ale vo všeobecnosti ide o najdenie si svojho komfortného miesta v premávke.
Celé sa to dá zhrnúť do jedného slova a to predvídavosť. No a toto sa najskôr z premávky dosť vytratilo, lebo na cestách človek vidí denne kvantum kixov, ktoré končia v lepšom prípade iba plecharinou.
V tomto vlákne píšeme zväčša cyklisti čo využívajú iba cestu, respektíve aj tí čo sem tam tú cestu potrebujú na presun niekde do lesa/terénu.
Neviem ako vy ostatní, no ja som sa na tom bicykli dostatočne naučil predvídať aj za iných a celkom to zúžitkovávam aj za volantom.
No hlavne na tom bicykli mi tá predvídavosť pomohla vyvarovať sa veľmi nepríjemným situáciám, ktoré by v mojom prípade mohli skončiť aj horšie ako iba nadávkami.
kice, JOLI, stým čo ste napísali 110% súhlasím ... ale pripomeňme si formuláciu, na ktorú som reagoval: "a miesto:pozeram co robi, kam chce zahnut, nema kde
budeš riešiť veci aby si nikomu nedal šancu ta ohroziť"
takže rs955i situáciu nerieši zvýšenou pozornosťou a citlivým riešením ... ale nejako inak ...
Že vodiči typu neriadená strela nie sú tak početní, aby vyššiepovedané strácalo zmysel. Myslím hlavne tú predvídavosť.
My nie sme medzi neriadenými strelami. Sme medzi vodičmi rozmanitej skúsenosti a nepozornosti a chybovosti
Presne tak. Keď "rozmýšľaš počas jazdy aj za ostatných" a pred každou križovatkou, či komplikovanejším miestom máš v hlave akýsi "únikový plán" = máš premyslené, čo budeš robiť, ak povedzme nedostaneš prednosť, vieš tým pohodlne zabrániť veľkej časti situácií, ktoré by inak skončili možno minimálne tým búchaním na čelné sklo Samozrejme, neochráni ťa to pred všetkými potenicálnymi incidentmi (to by bolo to čiernobiele vnímanie) ale aj tak ti to imho výrazne zlepší situáciu. Či už sedíš na bajku, alebo v aute.
a citali ste aj prispevok ktory tuto diskusiu odstartoval? myslite si ze nepredvidam? keby nie, za tie roky cyklistiky tu uz davno niesom. ale rovnako aj ako chodec a sofer.
len nie vsetko sa da predvidat. hlavne coraz viac soferov sa sprava ako som napisal - ako neriadena strela. nie vsetko totiz dokazes predvitat a to su tie najhorsie situacie ktore casto koncia nehodou. a to su tie nehody ktore ked vidis, nechapes ako k nej vobec mohlo dojst.
hlavne coraz viac soferov sa sprava ako som napisal - ako neriadena strela. nie vsetko totiz dokazes predvitat
Coraz castejsie vidim ludi ako pozeraju do telefonov pocas soferovania, vypisuju do chatu a pod. Najvacsi masaker bol typek, ktory mal na telefone pusteny Tiktok a pocas jazdy v premavke si pozeral videjka. Stredovu ciaru viec menej ignoroval. Hned ako som si to vsimol som spomalil a nechal ho nech ide dopredu.
dam este jednu z nedavna o predvidani -
predomnou T krizovatka v malom meste, ja idem rovno. oproti ide auto no niekto ma potrebu tesne pred krizovatkou ma predbiehat - musim si davat pozor ci to stihne, kam to pichnem ak nie, zprava sa do krizovatky blizi auto a uz z pohladu sofera co vnom sedi vidim ze to bude chciet stihnut a pichnut sa medzi to vsetko. do toho za krizovatkou stoja na kraji odstavene auta - parkuju, kde prave jedno zastavilo a sofer sa chysta vystupovat, predpokladam ze mi otvori dvere rovno pred nosom. nic z toho sa nakoniec nestalo.
co sa ale stalo tak z toho radu zaparkovanych aut mi jeden otvoril dvere - preto si nechavam odstup. co v inej situacii zase nevedel pochopit jeden mladik ktory by sa tam krasne vosiel key idem blizsie k odparkovanym autam aj ked slo oproti auto, takto ho velmi hnevalo ze za mnou musel brzdit.
Jaj to su vsetko take naivne reci z mobilov a za klavesnicou. Potom pride realita ako som mal ja ze ides v cyklo pruhu vedla teba idu auta v rade za sebou a jedno z nich ktore je vedla teba proste zatoci bez nejakeho naznaku zmeny smeru nebodaj blinkru. Musel by si byt vestica Sybila aby si vedel ze sa to stane. Obrana? Neist po tej ulici. Je to riesenie? Fakticky ano, ale to potom nemusim vychadzat z domu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
[za 'nezvládajú robit multitasking' si dosadte 'obe činnosti bez zníženia ich kvality']
A hoci je dnes strašne cool pôsobiť "busy" a vybavovať pracovné telefonáty z auta, reálne tým človek imho aj tak veľa nezíska, pretože sa poriadne nesústredí ani na šoférovanie, ani na ten telefonát.
budeš riešiť veci aby si nikomu nedal šancu ta ohroziť,zväčší sa tvoja šanca dožiť sa dôchodku.
Mne jediné napadá byť v tej premávke tankom, vtedy naozaj nedáš nikomu šancu ťa ohroziť
Ja aj moji blízki sme už dávno zmierení s tým, že keď ráno sadneme do auta, tak sa nemusíme dožiť najbližšej hodiny.
Je mnoho vecí, ktorými sa chcrániš pred ohrozením. Napríklad väčší odstup, pri menšom odstupe nehľadím len na predpisy či prednosť, ale čítam správanie druhého, očným kontaktom si potvrdzujem, že mi dáva prednosť (ak sa to dá), Ak vidím, že sa správa divne, tak rýchleho nechám odísť a pri pomalom dupnem na to a nechám ho bezpečne ďaleko za sebou a vrátim svoju pohodovú rýchlosť .....
Ani mi teraz všetko nenapadá, ale vo všeobecnosti ide o najdenie si svojho komfortného miesta v premávke.
Je mnoho vecí, ktorými sa chcrániš pred ohrozením. Napríklad väčší odstup, pri menšom odstupe nehľadím len na predpisy či prednosť, ale čítam správanie druhého, očným kontaktom si potvrdzujem, že mi dáva prednosť (ak sa to dá), Ak vidím, že sa správa divne, tak rýchleho nechám odísť a pri pomalom dupnem na to a nechám ho bezpečne ďaleko za sebou a vrátim svoju pohodovú rýchlosť .....
Ani mi teraz všetko nenapadá, ale vo všeobecnosti ide o najdenie si svojho komfortného miesta v premávke.
Celé sa to dá zhrnúť do jedného slova a to predvídavosť. No a toto sa najskôr z premávky dosť vytratilo, lebo na cestách človek vidí denne kvantum kixov, ktoré končia v lepšom prípade iba plecharinou.
V tomto vlákne píšeme zväčša cyklisti čo využívajú iba cestu, respektíve aj tí čo sem tam tú cestu potrebujú na presun niekde do lesa/terénu.
Neviem ako vy ostatní, no ja som sa na tom bicykli dostatočne naučil predvídať aj za iných a celkom to zúžitkovávam aj za volantom.
No hlavne na tom bicykli mi tá predvídavosť pomohla vyvarovať sa veľmi nepríjemným situáciám, ktoré by v mojom prípade mohli skončiť aj horšie ako iba nadávkami.
budeš riešiť veci aby si nikomu nedal šancu ta ohroziť"
takže rs955i situáciu nerieši zvýšenou pozornosťou a citlivým riešením ... ale nejako inak ...
My nie sme medzi neriadenými strelami. Sme medzi vodičmi rozmanitej skúsenosti a nepozornosti a chybovosti
len nie vsetko sa da predvidat. hlavne coraz viac soferov sa sprava ako som napisal - ako neriadena strela. nie vsetko totiz dokazes predvitat a to su tie najhorsie situacie ktore casto koncia nehodou. a to su tie nehody ktore ked vidis, nechapes ako k nej vobec mohlo dojst.
Coraz castejsie vidim ludi ako pozeraju do telefonov pocas soferovania, vypisuju do chatu a pod. Najvacsi masaker bol typek, ktory mal na telefone pusteny Tiktok a pocas jazdy v premavke si pozeral videjka. Stredovu ciaru viec menej ignoroval. Hned ako som si to vsimol som spomalil a nechal ho nech ide dopredu.
predomnou T krizovatka v malom meste, ja idem rovno. oproti ide auto no niekto ma potrebu tesne pred krizovatkou ma predbiehat - musim si davat pozor ci to stihne, kam to pichnem ak nie, zprava sa do krizovatky blizi auto a uz z pohladu sofera co vnom sedi vidim ze to bude chciet stihnut a pichnut sa medzi to vsetko. do toho za krizovatkou stoja na kraji odstavene auta - parkuju, kde prave jedno zastavilo a sofer sa chysta vystupovat, predpokladam ze mi otvori dvere rovno pred nosom. nic z toho sa nakoniec nestalo.
co sa ale stalo tak z toho radu zaparkovanych aut mi jeden otvoril dvere - preto si nechavam odstup. co v inej situacii zase nevedel pochopit jeden mladik ktory by sa tam krasne vosiel key idem blizsie k odparkovanym autam aj ked slo oproti auto, takto ho velmi hnevalo ze za mnou musel brzdit.