čím menej CP v BA, tým viac voľných parkovacích miest ale sú aj iné cesty ako nekonečné budovanie parkovísk, treba ľudí učiť tomu, že auto je v meste na príťaž a tým pádom skôr tvoriť infraštruktúru pre alternatívnu dopravu... ale to je pri konzervatívnych, zadubených slovákoch ťažká úloha, keď v domácnosti musia mať aj 3 autá a používať ich na kilometrové jazdy.. lebo šak nie som socka..
Jezus samozrejme, že ide len o úplne vymyslený príklad a náhodné čísla na vyjadrenie reálneho stavu s parkovaním v BA. Ale v utorok sa mi možno podarí nazrieť do projektovej dokumentácie niektorých domov v BA. Aj keď však developeri majú nejaké vzorčeky na výpočet počtu parkovacích miest, tak je ich stále málo. Odporúčam navštíviť Karlovku super mestská štvrť s "dostatkom" parkovacích miest Navyše je kopec starších bytových domov, ktoré majú len nejaké malé parkovisko pre pár áut alebo v "lepšom" prípade parkovisko nemajú.
Kľudne ma ukameňujte, ale som CPčkar a bývam v BA v podnájme a mám aj vlastné auto, ktorým jazdím do práce. MHD by som začal využívať jedine v prípade ak by nastala výrazná zmena. V momentálnom stave by mi cesta MHDčkou nepriniesla absolútne nič, finančná úspora je zanedbateľná, o pohodlí sa v súvislosti s BA MHD hovoriť ani nedá a časovo by sa mi cesta predĺžila o viac ako dvojnásobok. Ďakujem, neprosím.
Mne samému sa tento môj prístup nepáči, lebo som vždy nadával na to, ako môže niekto jazdiť autom sám a zbytočne tak zvyšovať počet áut na cestách/parkoviskách, ale bohužial.
pri novostavbach ten pocet parkovacich miest je pri vacsich bytoch, abo domoch 2 ks na byt/dom, pred par rokmi to zhruba vychadzalo 1 miesto na byt... problem je, ze je v tom zahrnute aj parkovanie, ktore si stavebnik spoplatnuje, tj garaze a plochy na predaj pre parkovacie statie a takisto aj mestke plochy, ktore mozu casom sluzit na nieco ine...
v BA je riesenim bicykel, aj ked infrastruktura je na PUCHOV, ale popri dunaji je cyklotrasa krizom cez cele mesto, od DNV po Petrzalku, Vrakunu, sever zase obhospodaruju karpaty, cesticka sa da skoro vzdy najst...
Parkovanie treba riesit. Uz aj v mensich mestach to prerasta cez hlavu. Nanestastie uz sme v stadiu, ze postupne riesenia nikam nepovedu a treba to resit razne.
Neviem aka je dnes norma, ale pre nove byty by som dal do vyhlasky (VZN alebo kto to ma na starosti) 2 parkovacie fleky pre kazdy byt. Nech sa s tym investor vysporiada ako chce. Pre starsie byty vybudovat aspon 1 (najlepsie 1,5) miesta na byt. Viac je fakt nerealne. Az tak sa moze zacat predavat nejake parkovacie karty. Tie by mali byt viazane na byt (nie rezidenta, nie byvajuceho v byte, nie na auto...) kde by mal kazdy garantovanu 1. Kartu. Druha by mala byt luxus len ak sa ujde miesto. Ked sa neujde smola.
Co s ostatnymi autami? Tie by mali ostat mimo obytnej zony, na zachytnych P+R parkoviskach. Takmer kazde mesto ma na vstupoch velke obchodaky s poloprazdnymi parkoviskami. Treba tam zaviest kvalitnu MHD aby to zasa nebolo tak, ze si zaparkoval, to je super a chod domov ako chces.
Ako som pisal, podla normy sa buduju 2 parkovacie miesta od 3i bytov a domov, 2i 1,5 miesta, ale za spomenutych podmienok... problemom je, ze v dnesnej dobe je uplne normalne, ze na rodinu/byt su tri auta... zena, chlap, dieta... sukromne, firemne... byt s tromi najomcami a pod...
Takmer kazde mesto ma na vstupoch velke obchodaky s poloprazdnymi parkoviskami. Treba tam zaviest kvalitnu MHD aby to zasa nebolo tak, ze si zaparkoval, to je super a chod domov ako chces.
tieto parkoviská budujú SÚKROMNÉ spoločnosti pre svoje súkromné komerčné aktivity .... zákazníkov
mesto musí NAJPRV vybudovať vlastné parkoviská "za vlastné" peniaze, keď chce za to inkasovať ...
(ale o toto mesto (a jeho vedenie) nemá záujem) teda aspoň v KE
Jop, EEI je presne priklad ako sa to nema robit. Zoberies existujuce parkoviska ktore nestacili. Spoplatnis ich. Nic tym nevyriesis. Male % aut ktore tam fakt nemali co robit odide. velke % ktore tam je opravnene, dokonca ma aj kartu, lebo sa predavali 3 karty na byt nema kde zaparkovat a este si za to aj plati. Gratulujem....
Co sa tyka sukromnych parkovisk pred obchodakmi, mas pravdu su sukromne. Pocas MS v Hokeji to fungovalo. Neviem ci len na dobrej voli obchodakov, alebo nejako inak. Viem si predstavit nejaku najomnu zmluvu, kde by si mesto (resp, sukromna parkovacia firma) prenajimala cast parkoviska na cas kedy to treba. Aj obchodak by z toho mal prosperitu, lebo 99% ludi co pojdu domov z prace tam nakupia.
priklad EEI sa vola ta firma? co robi to parkovanie najnovsie to chcu zaviest v michalovciach?
presne TAK vedenie mesta už vlastne otvorene a tvrdo podporuje súkromnú parkovaciu firmu
(dalo jej zmluvu na 10 rokov)
a ignoruje hlasy, priania a žiadosti svojich obyvateľov
(platiteľov dane)
z ktorých toto vedenie mesta (nadštandardne) žije
ja len v Petržalke pri rodičoch viem o 3 parkoviskách ktoré prebudovali na nový panelák za posledných 10 rokov.. norma na parkovacie miesta je pekná vec, vyriešia si svojich 30 bytov 60timi miestami, ale kam napratať tých 100 áut z okolitých domov ktoré predtým parkovali na danom mieste?
"Dnes som siel na bicykli do prace (ako aj inokedy), stojim na krizovatke na cervenej. Zrazu sa otvoria dvere vedlastojaceho autobusu a sofer na mna nieco krici. Davam dole kapucnu a zapinam defenzivny mod (ako vzdy, ked na mna nejaky sofer bezdovodne krici). Sofer autobusu: "Pod sem! Ved ta zveziem! Ja som tiez cyklista. Ale uz je zima. Nemrzni! Nastup." (Som vysvetlil, ze idem len k Polusu a uz to mam za rohom. Ale empatia level maximum! Od dnes som vacsi fanusik MHD)."
"Par mesiacov dozadu stojac na cervenej zastal vedla mna na 40 cm giganticky, cerveny, klbovy autobus.. ja som na oplatku vytasil nasrany pohlad, v tom sa chlapik vyklonil z okna a s az servilnym tonom(v dobrom) na mna prehovoril: 'prepacte, pojdete rovno, alebo odbocujete, mam totiz dlhy zadok, aby som Vas nahodou netukol'. Nie vsetci su vymeteni"
K tomu parkovaniuv Ba: bude sa schvalovat nejake zavazne nariadenie pre celu BA. Cital som ho (je to iba 12 strana a z toho je 6 stran pokec o tom, ze ktora ulica bude aka zona) a na jednej strane chapem ludi ze sa brania platit a ze sa auto stane dostupne iba pre bohatsich a aj ja budem jeden z tych ktory budu mat problem niekde nechat auto. Ale na druhej strane to treba nejako riesit. A vsetci len nadavaju ze sa budu vyberat peniaze a bude treba platit a .... Ale nikto mi nepovedal ze ako inac to urobit. Ak ma niekto lepsi napad, sem s nim a moze sa s nim zacat pracovat. Ale takyto napad zatial nikto nepriniesol.
Mozno by pomohlo sprivatizovat mhd? Aby zdrazela a zodvihla sa kvalita? Neviem, ale Bratislava je v neunosnej situacii a okrem parkovacej politiky som ziaden iny navrh riesenia nevidel.
neberte to moc vazne ale to je len taky napad a viem ze BA na to asi moc dispozicne nieje riesena ale preco sa nespoplatni nejaky vjazd do centra? viem realizacia by bola asi dost draha a skor asi nemozna v tychto podmienkach.. ale ci to niekto kompetentny aspon zvazoval..
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
ale mozno bude odpor taky silny, ze neprejde.
Kľudne ma ukameňujte, ale som CPčkar a bývam v BA v podnájme a mám aj vlastné auto, ktorým jazdím do práce. MHD by som začal využívať jedine v prípade ak by nastala výrazná zmena. V momentálnom stave by mi cesta MHDčkou nepriniesla absolútne nič, finančná úspora je zanedbateľná, o pohodlí sa v súvislosti s BA MHD hovoriť ani nedá a časovo by sa mi cesta predĺžila o viac ako dvojnásobok. Ďakujem, neprosím.
Mne samému sa tento môj prístup nepáči, lebo som vždy nadával na to, ako môže niekto jazdiť autom sám a zbytočne tak zvyšovať počet áut na cestách/parkoviskách, ale bohužial.
v BA je riesenim bicykel, aj ked infrastruktura je na PUCHOV, ale popri dunaji je cyklotrasa krizom cez cele mesto, od DNV po Petrzalku, Vrakunu, sever zase obhospodaruju karpaty, cesticka sa da skoro vzdy najst...
Neviem aka je dnes norma, ale pre nove byty by som dal do vyhlasky (VZN alebo kto to ma na starosti) 2 parkovacie fleky pre kazdy byt. Nech sa s tym investor vysporiada ako chce. Pre starsie byty vybudovat aspon 1 (najlepsie 1,5) miesta na byt. Viac je fakt nerealne. Az tak sa moze zacat predavat nejake parkovacie karty. Tie by mali byt viazane na byt (nie rezidenta, nie byvajuceho v byte, nie na auto...) kde by mal kazdy garantovanu 1. Kartu. Druha by mala byt luxus len ak sa ujde miesto. Ked sa neujde smola.
Co s ostatnymi autami? Tie by mali ostat mimo obytnej zony, na zachytnych P+R parkoviskach. Takmer kazde mesto ma na vstupoch velke obchodaky s poloprazdnymi parkoviskami. Treba tam zaviest kvalitnu MHD aby to zasa nebolo tak, ze si zaparkoval, to je super a chod domov ako chces.
tieto parkoviská budujú SÚKROMNÉ spoločnosti pre svoje súkromné komerčné aktivity .... zákazníkov
mesto musí NAJPRV vybudovať vlastné parkoviská "za vlastné" peniaze, keď chce za to inkasovať ...
(ale o toto mesto (a jeho vedenie) nemá záujem) teda aspoň v KE
Co sa tyka sukromnych parkovisk pred obchodakmi, mas pravdu su sukromne. Pocas MS v Hokeji to fungovalo. Neviem ci len na dobrej voli obchodakov, alebo nejako inak. Viem si predstavit nejaku najomnu zmluvu, kde by si mesto (resp, sukromna parkovacia firma) prenajimala cast parkoviska na cas kedy to treba. Aj obchodak by z toho mal prosperitu, lebo 99% ludi co pojdu domov z prace tam nakupia.
presne TAK vedenie mesta už vlastne otvorene a tvrdo podporuje súkromnú parkovaciu firmu
(dalo jej zmluvu na 10 rokov)
a ignoruje hlasy, priania a žiadosti svojich obyvateľov
(platiteľov dane)
z ktorých toto vedenie mesta (nadštandardne) žije
"Dnes som siel na bicykli do prace (ako aj inokedy), stojim na krizovatke na cervenej. Zrazu sa otvoria dvere vedlastojaceho autobusu a sofer na mna nieco krici. Davam dole kapucnu a zapinam defenzivny mod (ako vzdy, ked na mna nejaky sofer bezdovodne krici). Sofer autobusu: "Pod sem! Ved ta zveziem! Ja som tiez cyklista. Ale uz je zima. Nemrzni! Nastup." (Som vysvetlil, ze idem len k Polusu a uz to mam za rohom. Ale empatia level maximum! Od dnes som vacsi fanusik MHD)."
"Par mesiacov dozadu stojac na cervenej zastal vedla mna na 40 cm giganticky, cerveny, klbovy autobus.. ja som na oplatku vytasil nasrany pohlad, v tom sa chlapik vyklonil z okna a s az servilnym tonom(v dobrom) na mna prehovoril: 'prepacte, pojdete rovno, alebo odbocujete, mam totiz dlhy zadok, aby som Vas nahodou netukol'. Nie vsetci su vymeteni"
Mozno by pomohlo sprivatizovat mhd? Aby zdrazela a zodvihla sa kvalita? Neviem, ale Bratislava je v neunosnej situacii a okrem parkovacej politiky som ziaden iny navrh riesenia nevidel.