Synovi som poskladal bike na vozenie. Pouzite kolesa DT SWISS XR 10 pochadzaaju z mojho Scott Sparku a zadne koleso na os X12-142. Kedze synov ram vyzaduje klasicky QR, riesil som to pomocou adapterov. Pred par dnami pocas opravy defektu v terene som natrafil na zaujimavu vec. Kazeta spolu z orechom sa zosunula z osky. Defekt som opravil a vsetko funguje normalne. Doma mi to nedalo rozobral som znova zadne koleso a zistil som ze orech nie je nijako zaisteny na oske. Na cestaku aj na Sparku mam Mavicky kolesa a tam je orech dotiahnuty oskou. Pravdou je ze pouzity adapter z X12-142 na QR je domackej vyroby aj lahko vytiahnutelny. To je jedine co ma napadlo, ze keby bol tesnejsi voci oske tak by sa ani orech s kazetou nedal tak lahko stiahnut. Mate niekto skusenosti s udrzbou takychto kolies. Myslim ze naboj na tychto kolesach je DT 370. Oznacenie XR 10 je preto ze DT Swiss vyraba sady kolies pre Scott pod ich oznacenim.
Pri niektorých zadných nábojoch DT swiss treba na demontáž ložiska v tele náboja zo strany orecha klúč: Přípravek pro demontáž a montáž závitového kroužku ( pro 3Pawls - 3 praporkové náboje )
alebo Přípravek pro demontáž a montáž závitového kroužku ( pro zubatkové náboje ).
Takže treba ísť do servisu ktorý toto náradie má. Bez neho sa to jedno ložisko vybrať nedá. Obidva tie klúče stoja cca 60€ tak ked sa nejaký servis nestretáva s požiadavkov zoservisovať DT náboje tak sa ani nedivte že nevie a ani ich nenapadne mať tieto klúče zakúpené.
Turbi: vidis, dobre pises , spomenul som si na to ako som to precital ... menil som ten ring a nebola to veru sranda. To lozisko je kusok vacsia, neviem ci dokonca aj u nejakej 240ky to tak nie je. Original kluc stoji tusim okolo 50e .. neoriginal asi 30e .. ale nezdal sa mi uplne. Ale murko123 pise, ze mu povedali, ze je lozisko zapecene. Tak je otazka, ci to bolo to druhe, alebo si nevsimli, ze kvoli ozubenemu ringu to von nepojde a snazili sa to vyklepat
V Murkovom prípade sú možné všetky možnosti o ktorých píšeš. Možno zapečené, možno si v menej skúsenom servise nevšimli ring pred ložiskom /ono to na letmý pohľad môže vyzerať, že ten ring ložisku nezavadzia/.... Tak mu nezostáva nič iné len navštíviť iný servis a prípadne sa hneď opýtať či vlastnia aj to náradie čo je základný predpoklad na úspešný servis.
Hej, preto som písal nech ho odfotí, tá 1800-ka by mohla byť kľudne aj dvojzápadková s tou klietkou pre valčeky za orechom. milos21
To máš náboj s osou 9mm alebo 15mm?
Turbi presne, na to som úplne zabudol, vzadu treba demontovať aj tú zubačku a to sa mi tiež nechce. Ale nijako ma to netrhá k okamžitej výmene ložísk, to zadrhávanie je minimálne, po nahodení kolesa nie je cítiť (cítiť to hlavne pri vytiahnutí kolesa v rukách), orech je pravidelne čistený, tam sú ložiska úplne v poriadku. Vpredu idú tiež hladúčko ako nové a na tie krytky som nechcel použiť ešte väčšiu silu, načo narúšať tesnosť... (teraz rozmýšľam, či sa mi podarilo vôbec vytiahnuť krytku aj na zadnom náboji na strane kotúča, normálne už neviem)
DT Swiss 350, 9mm, CL, 3,5 roka bezproblémovej prevádzky a okrem orecha žiadnej špeciálnej údržby
Jediná nevýhoda je 18T ratchet, ale vtedy som nebol ochotný za 50€ kúpiť 36T či 54T ratchet, hlavne ak som čítal o ich menšej výdrži...
Obrovský uhol záberu. Nepáči sa mi to a nedá sa na to úplne zvyknúť ani po toľkých rokoch. Podobne to mal aj Fulceum RM5 ak sa nemýlim. V tomto bolo prvé Shimano SLX super (až na tie kónusy)
Tak to asi budem mat 36T, lebo som nikdy nic take nepozoroval. Tym padom kludne mozes brat toto, vydrzi. Ale teda som nemilo prekvapeny tym DT350, chmm.
"36 zubové prevedenie je na sklade u dodávateľa a cena by vychádzala na 89,40 EUR", je to ešte horšie ako som čakal (na nete som väčšinou videl 70€ a viac) za to mám pol nového náboja...
Tak som zo zvedavosti pozrel do jednych kolies s240tkou .. mam tam 18 zubov v ratchete, ostatne (mozno okrem jednych) to maju urcite rovnako (podla hustoty ). No neviem, tymto kolesam som dost nalozil v stupaniach a neboli na XC bajku , ale nikdy som necitil ziaden prazdny zaber, ani nic podobne. Ani na ziadnych inych. Moze byt, ze by som na tych 36 nieco citil inak, ale tieto ma neobmedzuju. Tych 40e to bude asi za 18T verziu, naposledy som to skumal uz davno. /teda 18t na jednom ringu, 18t na druhom, predpokladam /
Tak som zo zvedavosti pozrel do jednych kolies s240tkou .. mam tam 18 zubov v ratchete, ostatne (mozno okrem jednych) to maju urcite rovnako (podla hustoty ). No neviem, tymto kolesam som dost nalozil v stupaniach a neboli na XC bajku , ale nikdy som necitil ziaden prazdny zaber, ani nic podobne. Ani na ziadnych inych. Moze byt, ze by som na tych 36 nieco citil inak, ale tieto ma neobmedzuju. Tych 40e to bude asi za 18T verziu, naposledy som to skumal uz davno. /teda 18t na jednom ringu, 18t na druhom, predpokladam /
Ono s tym uhlom zaberu je to tak ze kym neskusis a nezvyknes si na to tak to az tak nechyba. Ale ked si raz zvyknes na lepsie tak to citit. A tiez cim technickejsie jazdis tym to chyba viac. Preto napriklad naboje pre cyklo trial maju tradicne tych bodov zaberu kus viac (napr. Hope pro evo 2 normalny ma 40t a trials verzia ma 80t...). 18t ma uhol zaberu 20 stupnov a hlavne pri lahsich prevodoch to je uz riadna diera. Dalsi rozdiel je ze 18t su plny kus zeleza, kdezto 36t a 54t su dute "SL" a vazia asi polovicu. Osobne nic menej ako 36t netolerujem.
Novsie drahsie kolesa DT swiss (ex 1501 a pod) uz maju standartne ten 36t ratchet. Ja som ho teraz menil za 54t vo svojich a po skoro dvoch rokoch ten 36t vyzera stale ako novy. Takze ziadne obavy. Aj ked pravda, ja ho pravidelne aj dva krat za sezonu vycistim a namazem tou ich origo vazelinou.
Inak DT swiss naboje ani kolesa sa priamo s 54t snad ani kupit nedaju, ale u mnohych vyrobcov co pouzivaju/pouzivali ich vnutornosti napr. Roval ci Bontrager byval bezne 54t ratchet uz priamo od vyroby.
Asi si budem musiet kupit, aby som vedel porovnat rozdiel (s 36t by nemal byt problem, to upozornenie na znizenu trvanlivost v dtswiss pdfku sa tyka len 54t). Ale nikdy som ziadnu dieru necitil a to som na tych nabojoch pojazdil asi uplne vsetko s bajkom. Otazka je, ci vobec by mala byt nejaka diera citit, ked tahas spojito, ved toto je len vec volnobezky, inak povedane, ze ak mas spojity tah, postaci ti jeden zub . Ale ja mam aj ine naboje, ktore jazdim napr. Novatec (starsi), dalej Mavic (ten novsi typ 4zapadky), chvilu som jazdil 3zapadkovy DT Swiss, mam aj Spanky, tie su tiez 4zapadkove a dlho som jazdil American Classic - neviem kolko zubovy ring ma AC a tie ostatne. Ale okrem problemu s obcasnym preskocenim (alebo nieco podobne) zapadiek na 4zapadkovom systeme, som nijak necitil problem so slapanim. Ked tlacim do pedalu, tak tam nemoze byt rozdiel, jedine prave v zapreni zapadiek, co je imho najlepsi dtswiss a potom AC /ten ma asi 6 alebo 8ks zapadiek). Tak neviem .. asi len skusit na vlastnych nohach .. v kazdom pripade mi to ale vykon celkom urcite neprida,ani silu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
alebo Přípravek pro demontáž a montáž závitového kroužku ( pro zubatkové náboje ).
Takže treba ísť do servisu ktorý toto náradie má. Bez neho sa to jedno ložisko vybrať nedá. Obidva tie klúče stoja cca 60€ tak ked sa nejaký servis nestretáva s požiadavkov zoservisovať DT náboje tak sa ani nedivte že nevie a ani ich nenapadne mať tieto klúče zakúpené.
Hej, preto som písal nech ho odfotí, tá 1800-ka by mohla byť kľudne aj dvojzápadková s tou klietkou pre valčeky za orechom.
milos21
To máš náboj s osou 9mm alebo 15mm?
DT Swiss 350, 9mm, CL, 3,5 roka bezproblémovej prevádzky a okrem orecha žiadnej špeciálnej údržby
Jediná nevýhoda je 18T ratchet, ale vtedy som nebol ochotný za 50€ kúpiť 36T či 54T ratchet, hlavne ak som čítal o ich menšej výdrži...
Ono s tym uhlom zaberu je to tak ze kym neskusis a nezvyknes si na to tak to az tak nechyba. Ale ked si raz zvyknes na lepsie tak to citit. A tiez cim technickejsie jazdis tym to chyba viac. Preto napriklad naboje pre cyklo trial maju tradicne tych bodov zaberu kus viac (napr. Hope pro evo 2 normalny ma 40t a trials verzia ma 80t...). 18t ma uhol zaberu 20 stupnov a hlavne pri lahsich prevodoch to je uz riadna diera. Dalsi rozdiel je ze 18t su plny kus zeleza, kdezto 36t a 54t su dute "SL" a vazia asi polovicu.
Novsie drahsie kolesa DT swiss (ex 1501 a pod) uz maju standartne ten 36t ratchet. Ja som ho teraz menil za 54t vo svojich a po skoro dvoch rokoch ten 36t vyzera stale ako novy. Takze ziadne obavy. Aj ked pravda, ja ho pravidelne aj dva krat za sezonu vycistim a namazem tou ich origo vazelinou.
Inak DT swiss naboje ani kolesa sa priamo s 54t snad ani kupit nedaju, ale u mnohych vyrobcov co pouzivaju/pouzivali ich vnutornosti napr. Roval ci Bontrager byval bezne 54t ratchet uz priamo od vyroby.