Tak som si narýchlo našiel: napr. enduro motorka Yamaha wr125x za 4200 euro váži 137 kg. Cena: 31 euro/kg. A napr. enduro bicykel Canyon Spectral AL stojí 2000 euro a váži 13 kg. Cena: 154 euro/kg.
Produkty sú porovnateľné. Dve gumové kolesá, hliník, podobné použitie, takže neporovnávam jablká s hruškami. Na motorku treba určite omnoho viac práce na jej vyhotovenie ako na bicykel.
Napriek tomu kilo bicykla je 5x /500%/ drahšie ako kilo motorky.
Myslím, že kamarát Fero má pravdu.
posledný komentár: 24. 3. 2023 o 3:04
Tak to si pôjdem pozrieť naživo 🤤
Inak tych Honda motoriek sa tiez nevyrobia miliony a imho ani statisice, takze velkoseriova vyroba nebudenejak vacsia ako shimano komponentov. Skor moze byt problem s kompatabilitou .. tu nejako vyrobcom zacina sibat cim dalej viac. Ak pride na trh nejaky cinsky vyrobca kaziet/radenia/atd (uz nejaki su - ale aj ti budu davat ceny podla SRAMu) a budu naozaj solidne , tak nebojte nic, pojdu aj S&S s cenami dole
No, kazdopadne uzivatelia Honda motoriek nepodliehaju hype ohladne toho, ze kazdy novy bajk je o 30% tuhsi, 10% rychlejsi a neviem co este. Pricom realita je o 30% drahsi a 10% tazsi
Bohuzial, predany skor ako bol… Ale mal by jazdit po meste/resp. byt v nejakej obyvacke v meste
Kým niečo takéto napíšeš tak si prosím aspoň zisti či niekto iný neskúsi zistiť ako je to z výrobou a predajom motocyklov Honda. Hondakaždý rok predá priemerne 17.000.000 svojich motoriek (slovom sedemnásť miliónov). T
https://www.statista.com/statistics/267277/worldwide-motorcycle-sales-of-honda/
Oproti tomu sa v celej Európe predalo 22.000.000 bicyklov vrátane elektrobicyklov v roku 2019. Nie jeden výrobca. Všetky značky bicyklov, ktoré sa v Európe predávajú. Koľko je to značiek bicyklov? Na svete existuje cca 1.000 výrobcov bicyklov, koľko z nich je zahrnuté v štatistike predaja v Európe sa mi už nechce zisťovať.
Každý rok sa však na celom svete vyrobí cca 100.000.000 bicyklov. Pre celý svet. T.j. aj pre Čínu a Indiu kde je priemerná cena bicykla pod 100 USD.
https://www.statista.com/statistics/561413/bicycle-sales-in-the-european-union-eu-28/
Napríklad v USA je cca 200 výrobcov bicyklov. A aká je priemerná cena predaného bicykla v USA? ( a teraz to príde). Je odhadovaná na 100 - 300 USD (vrátane EBK).
https://www.zippia.com/advice/bicycle-industry-statistics/
Teraz si porovnávajte množstvá, ktoré vyrábajú jednotlivých výrobcovia "predražených" bicyklov s motorkami a autami. Ešte chce niekto spochybniť prirovnanie výroby v automotive priemysle k indiviuálnej stavbe na zákazku u bicyklov?
No neviem ako v automotive, ale práve niektoré “patenty” v cyklo su total mimo a nechápem ako na nejaké úplne obyčajné/bežné veci mohli byť pridelené patenty. Za mna je napr topka “patent” Orbei kde vraj múdre španielske hlavičky vymysleli “schovanie” kabeláže od tlmiča do hornej rámovej trúbky. Lebo veď nikomu pricetnemu kto pozrie na taký tvar rámu vôbec ako prvé nenapadne otočiť tlmič remote-om hore aby kabeláž pokračovala schovaná priamo vnútrom hornej rámovky smerom k hlavovemu. Atd atd atd…
https://mtbs.cz/clanek/technicke-patenty-bitva-nebo-radeji-smir/kategorie/servis#.Y2qv2RYi3Ds
https://stories.orbea.com/en/orbea-lab-i-line/
https://bikerumor.com/orbea-i-line-patent-to-improve-canyon-mountain-bikes-support-trail-building/
Existujú IMHO absurdnejšie patenty, ktoré má patentované napr. od Sram Corporation
Patent páčku lockoutu odpruženia na riaditka
https://patents.justia.com/patent/20050103149
Prevodník Sram z nízkou hlučnosťou
https://patents.justia.com/patent/20050079940
Stupnica mierky zdvihu vyznačená na vnútorných nohách vidlice https://patents.justia.com/patent/6708999
By si sa čudoval. Za 3/4 roka v novej práci mám 2 patenty za pre mňa úplne banálne k0k0tiny. V automotive sa patentuje skoro všetko čo je trochu iné. Ale tak sú za to nejaké drobne na kávu, tak sa tomu nebránim.
No ono to nie je také tragické pre tie eshopy. Npr. módne značky (výrobca, nie konečný predajca) pracujú bežne s maržou 90%.
Ľudia si myslia, že kúpia handry so 70% zľavou a ako ten obchodník prerobil. On pritom stále zarobil. Kupujem Sportful bežne za 30% MSRP. Viac ako 50% MSRP by som za to nedal.
Komponenty na bicykel sú na tom podobne. Výrobcovia bicyklov nakupujú komponenty za diametrálne odlišné ceny ako kupujeme v eshopoch. A tie nemecké alebo aj britské eshopy pracujú s inými maržami ako bežná malá predajňa alebo lokálny eshop.
Npr. nový Trek Domane SL6 Etap má MSRP Ł5100. Ešte nie je v predaji a už ho niektorí ponúkajú za Ł4800, takže žiadne vypredávanie skladu. A k tomu ti ho dajú na splátky s nulovým úrokom až na 48 mesiacov. O tie úroky sa podelí predajca s finančnou spoločnosťou. Tie firmy ako PayPal npr. ponúkajú bežne splátkový predaj s úrokom 10 - 15%. Neviem na akých úrokoch sú oni dohodnutí, ale ak počítam 5%, za 4 roky zaplatí Ł500. Takže zľava Ł300, úroky Ł500, musí ho kúpiť, zmontovať, platí dopravu k zákazníkovi a musí na tom slušne zarobiť.
Ten eshop má na tom bicykli maržu možno aj 25%. A to je konečný predajca.
Samozrejme môže to financovať čiastočne aj dovozca. Kto akým podielom tieto predajné akcie a obrovské zľavy financuje netuším. Ale nie je to zúfalá snaha o cash.
Toto je aký nový mýtus? No veď pohľadaj ten článok nech to nie je len "Kedysi si také čosi čítal". Fakt by ma zaujímalo, ktoré "dva korporáty" vlastnia výrobcu Trek, Giant, Meridu, Kross, Hero, Kellys, CTM, Orbea, ...
Aj český prezident kedysi povedal, že čítal ako kedysi čítal článok z názvom "Hitler je gentleman" od Ferdinanda Peroutku. Keď to mal dokázať na súde (Peroutkova vnučka ho za ten výrok zažalovala) tak ani celý jeho tým prisluhovačov nedokázal ten článok nájsť ani za niekoľko rokov. Ani nenašli.