to porovnávacie video je zbytočný spam? no táááák
28.03.2025 - 08:42:27
01
Tesla ma kamery = lacnejsie a horsie riesenie

Ostatni maju radary (bezne, nie lidar) + kamery = drahsie ale lepsie a bezpecnejsie riesenie

Adaptivny tempomat na baze radaru je v hmle super.
28.03.2025 - 08:53:56
00
neviem ci spam.. vyzera to taka malickost ale u mna je vyuzovanie kamier na tesle jeden z mala dovodov preco ju nekupit. vela ludi s tym ma problem a aj sa prizna ze najazdia na autopilota (adaptivny a lane asist, zas nic extra to nie je) lebo je nespolahlivy. problem je ze vo vacsine ostatnych veci tesla vyrazne vynika nad konkurenciou v podobnej cene
28.03.2025 - 17:15:44
00
Ja to beriem, ale porovnavat lidar s kamerou to je ako porovnanat stihacku s dvojplosnikom. Treba porovnavat porovnatelne.
28.03.2025 - 17:56:02
00
ano suhlasim!

napadla ma teraz jedna vec... vazne pouziva lexus lidar? podla tohto clanku to bol protot lidaru zvany Luminar https://carbuzz.com/engineer-proves-tesla-camera-based-driver-assist-systems-inferior-other-technology/
planovany pre volvo a lexus v tomto roku. takze je aj odveci porovnavat prototyp (namontovany na starom aute) pre premiu vs seriovu vyrobu pre strednu triedu (nizsiu? neviem). to vsak nic nemeni na tom ze keby nie je tesla proti tomu dat dopredu radar za $200 tak mohol kombinovat vyhody oboch systemov.
28.03.2025 - 18:10:27
00
arrow_leftmailer napísal:
Ja to beriem, ale porovnavat lidar s kamerou to je ako porovnanat stihacku s dvojplosnikom. Treba porovnavat porovnatelne.

Takze s cim smieme porovnavat Teslu s jej zaostalym / nekvalitnym riesenim snimania priestoru pred vozidlom, ked vsetky moderne vozidla pouzivaju radar alebo lidar a Teslu tym padom technicky prevysuju? Ci vlastne nemozeme ju porovnavat, lebo to sa nesmie a je to spamovanie, ano? A vlastne aj tie vnutorne klucky na zadnych dverach skryte pod oblozenim dveri, kvoli ktorym zhoreli ludia po nehode lebo nevedeli otvorit dvere je spamovanie, tak? Mozeme vobec pisat o Tesle, ci to mame zakazane?
28.03.2025 - 22:04:19
02
arrow_leftmnavak napísal:
to vsak nic nemeni na tom ze keby nie je tesla proti tomu dat dopredu radar za $200 tak mohol kombinovat vyhody oboch systemov.


Tesla radar mala, ale cca pred 3 rokmi prestala instalovat. Pretoze namiesto uzitku, robil neplechu. :-)

Autonomne riadenia je extremne komplexna zalezitost, bavit sa o nej bez toho, aby ludia mali nastudovane zaklady je fakt zbytocne, Vidim tu vela absolutne zlych uvah a myslienok. Obe riesenie maju svoje pre a proti. Nie je to tak, ze LIDAR je vo vsetkom lepsi, akurat drahsi. Odporucim vam namiesto toho pozriet si toto video od Andreja Karpatyho, ktory bol sef AI v Tesle. Vysvetluje velmi dobre aj rozdiely medzi systemami, aj preco vyhodili radar, aj preco veria svojemu rieseniu.

thumb_up0thumb_down
29.03.2025 - 03:23:46
00
arrow_leftJezus napísal:
Takze s cim smieme porovnavat Teslu s jej zaostalym / nekvalitnym riesenim snimania priestoru pred vozidlom, ked vsetky moderne vozidla pouzivaju radar alebo lidar a Teslu tym padom technicky prevysuju? Ci vlastne nemozeme ju porovnavat, lebo to sa nesmie a je to spamovanie, ano? A vlastne aj tie vnutorne klucky na zadnych dverach skryte pod oblozenim dveri, kvoli ktorym zhoreli ludia po nehode lebo nevedeli otvorit dvere je spamovanie, tak? Mozeme vobec pisat o Tesle, ci to mame zakazane?

o tesle len pozitivne, lebo inak zauraduje elonio muskolini a rebelov posle do plynovej (fosilnej) komory.
29.03.2025 - 06:30:13
00
jezus peter120 - ale teslu do rovnice ste tam vrazili vy.. to nie je o nejakych svedkov elonovych ale skor vy sa toho bojite ako cert kriza podla vasich reakcii:)
29.03.2025 - 09:04:19
00
tato tema tak z 4/5 o svedkoch elonovych :) dobre sa Jezus pyta.
29.03.2025 - 09:39:54
00
mnavak, coho sa bojim? Tesly? Ano, ked vidim niektore ich technicke riesenia, tak sa jej asi aj bojim. :)

Za mna su elektrovozitka najlepsie riesenie mestskej mobility hned po bicykli. A tym myslim vsetko od e-kolobezky cez e-bike, e-osobak, e-dodavku az po e-lektricky :) a trolejbusy.
29.03.2025 - 10:16:14
02
mnavak- v dalekej buducnosti sa nebranim elektrike, ale pri mojom vikendovom uzivani, sa obavam ze nic sposobile (a za rozumnu cenu) nebude existovat.
a za druhe, pozorne vsimam ako sa firmy chovaju voci ludom, napr dizelgate neodpustitelne.
tzn ze vag si nikdy nekupim, nepodporujem vydrbavanie s ludmi.. a na teslu tiez su vselijake informacie aj na toho muskoliniho, takze ani teslu.
29.03.2025 - 12:06:42
00
Jezus e-lektricky a trojelbusy pobavili:) sorac vyznelo to asi inak ako si myslel - no offence - prislo mi to ako boj s veternymi mlynmi kde svedkovia jehovovi (elonovi) bojuju proti svedlom dieslovim :)

peter120 tiez mam nastavene filtre. pre mna je cista cina ako BYD no-go .. aj ked sa bojim ze to je trend ktory uz "nase" automobilky nezvratia. ciastocne kvoli velmi skostnatenemu mysleniu (to ma aj tesla ale vo svojom style), ciastocne preto ze ked chcu nieco vyvinut tak na to musia minut obrovske prachy, kdezto cina okopiruje (uhradne) a vylepsi.

mne by elektricka vyhovovala aj teraz... a ked budem riesit vymenu auta tak si asi priplatim radsej za elektriku ako benzin/diesel. len ma velmi mrzi ze odporcovia elektro nemaju pravdu - chcel by som aby ju mali - plny facebook a autoforum ako tie auta po dvoch rokoch stratia polovicu hodnoty a po 5 rokoch su nepredajne. neviem ci zle hladam, ale tesla/vw/kia/hyundai v elektre teda nestratia 50% za dva roky ak sa teda nepouzivaju taxikarskym stylom a nemaju velku porciu km.

co mna serie (nie, nie som svedok) ze tesla ma niektore veci dotiahnute fakt daleko (najma efektivitu). neviem ci to vyvazi vsetky jej nevyhody (tvrdohlavost v interiery, tempomat, atd).. cakam na viac info ohladom gigacastingu. zle jazyky hovoria ze vela malych nehod budu totalky kvoli sposobe akym robia karoseriu (highland a nova Y). ak to je pravda som zvedavy ako sa k tomu postavia poistovne - ak zvysia uz teraz vysoku havarijnu tak sa vlastnenie takeho auta predrazi.
29.03.2025 - 12:53:12
00
arrow_leftmnavak napísal:
Jezus , kdezto cina okopiruje (uhradne) a vylepsi.


Toto už neplatí. Dnes je už Čína v BEV a batériách lídrom vývoja aj implementácie.
29.03.2025 - 14:02:33
00
Pridam trochu subjektivny pohlad, ale posledne tyzdne si vsimam kolko elektromobilov denne stretavam pri pohybe v Bratislave. Povedal by som, ze sa to pohybuje v jednotkach % a nie je to 1%. Ak by som tak z brucha povedal, tak niekde medzi 2-5% - zavisi odo dna. 2% je jedno auto z 50, 5% jedno z 20.

Jasne, Bratislava nie je Slovensko. Tu sa kupuje najviac novych aut. Ale chcem tym povedat, ze trend prichadza aj na Slovensko a elektromobily sa postupne adaptuju. Kedysi to boli takmer vyhradne Tesly, teraz sa objavuju castejsie ine znacky.

Skuste si to tiez vsimat, ked sa pohybujete po vacsich mestach.
29.03.2025 - 16:10:07
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up