Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Ako je to so starými (cca 18 rokov) motormi a 100 oktánovým benzínom? Občas som ho natankoval kvôli "prečisteniu", no okrem zvýšenej spotreby som rozdiel nezaznamenal (Clio Sport 172 a Peugeot 206 RC).
hlavne je to o tom,že OMW vozí palivo z rakúska,a vraj že sa vyrábajú z Arabskej ropy-to je ale možno len fáma(arabská ropa je celkovo kvalitnejšia ako ruská)tým pádom sa dá vyrobiť lepšie palivo-ale najdôležitejšie je,že prémiová nafta nemá sajrajt (biozložku) ktorá časom zalepí-upcháva miniatúrne dierky vo vstrekovačoch,taktiež vytvára menej popola,ktorý zasa nezalepí variabiltu turba,nezaserie predčasne filter pevných častíc(všetko pochúťky na drahé opravy)-teda z toho vyplýva,že vyššia cena prémiového paliva je len zdanlivá,v dlhodobom časovom horizonte je vlastne prevádzka lacnejšia(ak počítame aj cenu drahých opráv)
madbugie : ano, tak nejako. Ale pozor, additivami vies oktanove cislo zvysit, tak zalezi o co ide. Mozno , ze ked natankujes zo 4 rozne benziny, tak nieco vyhrajes a je dobre
dano5: z rakuska ano, ale nie vseobecne, co pumpa to iny pes .. nikdy nevies, ak ti neprezradia, ci je benzin z rakuska, alebo ho doviezli zo Slovnatfu, alebo (na vychode) trosku popancovali "vychodnejsim" benzinom S OMV a vyssimi oktanmi som byval spokojny , svojho casu.
tmax : nevadi, ze je stary motor, len to musi vediet vyuzit. Kazdy vyrobca ma nejaky rozsah map, kedy vie prestavovat spalovanie podla cidla klepania, ale obvykle to asi nebude viac ako 98 .. neviem.
Nieco k nafte. Aj ked odvtedy sa uz zase menili poziadavky na biozlozky v benzine aj nafte ak sa nemylim. A tiez je to len slepy test vzoriek z konkretnych cerpaciek, takze ovplyvnene aj kvalitou konkretnej cerpacky.
A moja realna skusenost so Shell FuelSave 95 v starsom aute - natankoval som na Shell Cervenik a dojazd na tu nadrz bol vyssi ako pri obycajnej 95-ke z Lukoilu. Ale teraz uz aj Lukoil nejak aditivuje, takze uz by ten rozdiel taky badatelny byt nemusel pri novom teste.
Ako je to so starými (cca 18 rokov) motormi a 100 oktánovým benzínom? Občas som ho natankoval kvôli "prečisteniu", no okrem zvýšenej spotreby som rozdiel nezaznamenal (Clio Sport 172 a Peugeot 206 RC).
Na precistenie posluzi. Ak sa ale ma prejavit aj nejaka dalsia zmena (vykon, krutiaci moment, spotreba), tak jednak musi ECU umoznovat taku zmenu v riadeni motora (museli s takym palivom ratat uz pri vyvoji sw) a tiez sa spomina, ze aby sa to realne prejavilo, musis po natankovani podla moznosti uplne prazdnej nadrze a vyjazdeni zvysku stareho paliva najprv odpojit bateriu minimalne na hodinu alebo kolko, aby sa ECU zresetovala. Dlhodobou prevadzkou si totiz ECU mapu upravuje / adaptuje a teda sa to len zmenou paliva nijak skokovo neprejavi, lebo kym ECU hodnoty upravi tak to trva a navyse je to len postupna uprava, nie skokova. Odpojenim baterie by sa mali nastavit hodnoty z vyroby, teda by ta zmena mohla byt teoreticky aj citelna. Ale necakaj zasadne rozdiely. Ak len natankujes a jazdis, tak zmena asi nebude badatelna. Ale realne ak by si clovek chcel byt tymto isty (ci a ako to funguje), tak musi kontaktovat support vyrobcu, alebo minimalne musi natrafit na skuseneho a skoleneho mechanika danej znacky.
Takto (ale laicky) som si to vysvetľoval aj ja. Že v dobe navrhnutia motoru sa dané palivo nevyužívalo. Nikdy som sa o to nezaujímal, to "premapovanie" ECU ma prekvapilo.
Čo sa týka primiešavania aditív tak určite nie priamo na pumpe. Ale pravda je, že čistý benzín je hlavne zo Slovnaftu a každá firma si už upraví benzín podľa svojej receptúry (ale ako a kde netuším). Tiež tankujem aditivovaný "prémiový" (divné slovo pri Voms-ke ), subjektívne lepšie ide a menej žerie, ale to je len placebo možno
Takto (ale laicky) som si to vysvetľoval aj ja. Že v dobe navrhnutia motoru sa dané palivo nevyužívalo. Nikdy som sa o to nezaujímal, to "premapovanie" ECU ma prekvapilo.
Riadiaca jednotka napriklad na type R (EP3, FN2 cize sa bavime o motore zo zaciatku milenia) rata aj s benzinom daleko cez 100 oktanov a tiez aj s E85 (to je ale problem pri seriovom palivovom vedeni). Ked som tankoval 100vku, motor bol ovela kludnejsi po studenom starte a pri kludnej jazde vyraznejsie klesla spotreba. Vtedy som to prerataval a oplatilo sa mi kupit aj drahsi benzin. Narast vykonu by som zistil jedine na brzde.
tmax : s 98kou urcite pocitali /100tka neviem, mozno uz neprinesie, ale tak 98ku nekupis uz asi na SK/, s nou pocita drviva vacsina aut starsich aj viac ako 20 rokov.. 18 rokov nie je tak vela, 100ku som tankovaval bezne pred 16 rokmi. Neviem akovysokootackovu potvoru to mas, ale preladenie map, sania, filtrov, zvodov, vyfukoveho systemu s pouzitim viac oktanoveho paliva by si pocitil (pri vyssich otackach), ak je to tak ladene auto .. na vyssie otacky.
milos21 : ano, takto to bude, nie pumpa, ale samotna celkova firma, ktora dodava na svoje cerpacky, aj OMV, ked mozno kupuje z rakuska, ale ked nemaju, kupia od slovnaftu, pridaju to svoje, ale ked zrovna slovnaft potrebuje niekam uliat siru, tak .. /*joke*/.
Riešil som 100-vku, lebo ako píšeš, 98 som v okolitých štátoch už dlhšie nevidel. Nechcem nič prelaďovať. Len som sa pridal do diskusie s mojou skúsenosťou bežného motoristu, ktorý natankoval benzín s vyšším oktánovým číslom a bez ďalších úprav. Skúsenosť platí na 2 motory 2.0 16v, spomenuté vyššie. Nemám nič vysoko-otáčkové, max. výkon mám pri 7000.
tmax: tak to je celkom vysokootackova .. len ono to zacina pri 100ke benzine a konci vysokymi uctami za palivo a ine veci
milos21: Tak ta sa paci viacerym .. ale GO kazdych 20k neni moc na bezne jazdenie
Zmiesanim 10l nekvalitneho paliva s 10l kvalitneho paliva sa ziska 20l nekvality.
Terminal Kapusany v okr. Presov skladuje paliva, odtial sa robi rozvoz na jednotlive pumpy. Palivo je dovazane zo Slovnaftu. Aditiva sa primiesavaju pocas tankovania do cisterien podla specifikacii jednotlivych odberatelov (Shell, OMV...). Je celkom sranda vidiet stat vedla seba cisternove vozidla roznych znaciek a beru to iste palivo Priamo na pumpe obsluha nema pristup nieco ovplyvnit.
Pumpy typu Tesco ponukaju aj najlacnejsie paliva bez aditiv v stave, v akom opustili rafinerku. Vyhovuju norme, ale ... Aditiva su latky, ktore vylepsuju vlastnosti paliv a preto motorom viac chuti palivo s ich prisadou.
hej zdroj by mal byť jeden pre všetkých.. nekvalita (ak nerátam že to niekto riedi) sa dá získať aj špinavou cisternou na prevoz alebo nádržami na danej pumpe, prípadne ak to tam dlho "stojí"
už roky sa preto držím zásady netankovať na nejakých zadrbaných zabudnutých pumpách ako z hororov.. aktuálne tankujem na OMW 2x na hlavnej ceste (lebo je rozumne na trase), v Čechách som tankoval na GLOBUSe (obdoba supermarket púmp, kde sa to proste točí vo velkom) + vlastné aditíva.. teraz tak nefungujem lebo žiadna taká nie je poruke, inak by som do to tak robil doteraz, lebo viem čo tam je za aditívum a že tam to aditívum naozaj je
Uz roky pouzivam osvedceny VIF od ceskeho vyrobcu. V porovnavacich testoch v minulost vysiel vitazne. Ceska Benzina ich davkuje do svojich paliv. www.vif.cz
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
robo96 práve Shell väčšinou dopadá v testoch kvality paliva zle, skús prejsť na benzín OMV.
dano5: z rakuska ano, ale nie vseobecne, co pumpa to iny pes .. nikdy nevies, ak ti neprezradia, ci je benzin z rakuska, alebo ho doviezli zo Slovnatfu, alebo (na vychode) trosku popancovali "vychodnejsim" benzinom
tmax : nevadi, ze je stary motor, len to musi vediet vyuzit. Kazdy vyrobca ma nejaky rozsah map, kedy vie prestavovat spalovanie podla cidla klepania, ale obvykle to asi nebude viac ako 98 .. neviem.
teraz tankujes "vodu misto nafty" co?
https://www.autorevue.cz/potvrzeno-drazsi-nafta-vykon-nezvysi-test-naft-2013
https://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky-v-nafte-aco-z-nej-vyplyva-test-naft-2013
A moja realna skusenost so Shell FuelSave 95 v starsom aute - natankoval som na Shell Cervenik a dojazd na tu nadrz bol vyssi ako pri obycajnej 95-ke z Lukoilu. Ale teraz uz aj Lukoil nejak aditivuje, takze uz by ten rozdiel taky badatelny byt nemusel pri novom teste.
Na precistenie posluzi. Ak sa ale ma prejavit aj nejaka dalsia zmena (vykon, krutiaci moment, spotreba), tak jednak musi ECU umoznovat taku zmenu v riadeni motora (museli s takym palivom ratat uz pri vyvoji sw) a tiez sa spomina, ze aby sa to realne prejavilo, musis po natankovani podla moznosti uplne prazdnej nadrze a vyjazdeni zvysku stareho paliva najprv odpojit bateriu minimalne na hodinu alebo kolko, aby sa ECU zresetovala. Dlhodobou prevadzkou si totiz ECU mapu upravuje / adaptuje a teda sa to len zmenou paliva nijak skokovo neprejavi, lebo kym ECU hodnoty upravi tak to trva a navyse je to len postupna uprava, nie skokova. Odpojenim baterie by sa mali nastavit hodnoty z vyroby, teda by ta zmena mohla byt teoreticky aj citelna. Ale necakaj zasadne rozdiely. Ak len natankujes a jazdis, tak zmena asi nebude badatelna. Ale realne ak by si clovek chcel byt tymto isty (ci a ako to funguje), tak musi kontaktovat support vyrobcu, alebo minimalne musi natrafit na skuseneho a skoleneho mechanika danej znacky.
Riadiaca jednotka napriklad na type R (EP3, FN2 cize sa bavime o motore zo zaciatku milenia) rata aj s benzinom daleko cez 100 oktanov a tiez aj s E85 (to je ale problem pri seriovom palivovom vedeni). Ked som tankoval 100vku, motor bol ovela kludnejsi po studenom starte a pri kludnej jazde vyraznejsie klesla spotreba. Vtedy som to prerataval a oplatilo sa mi kupit aj drahsi benzin. Narast vykonu by som zistil jedine na brzde.
milos21 : ano, takto to bude, nie pumpa, ale samotna celkova firma, ktora dodava na svoje cerpacky, aj OMV, ked mozno kupuje z rakuska, ale ked nemaju, kupia od slovnaftu, pridaju to svoje, ale ked zrovna slovnaft potrebuje niekam uliat siru, tak ..
milos21: Tak ta sa paci viacerym
Terminal Kapusany v okr. Presov skladuje paliva, odtial sa robi rozvoz na jednotlive pumpy. Palivo je dovazane zo Slovnaftu. Aditiva sa primiesavaju pocas tankovania do cisterien podla specifikacii jednotlivych odberatelov (Shell, OMV...). Je celkom sranda vidiet stat vedla seba cisternove vozidla roznych znaciek a beru to iste palivo
Pumpy typu Tesco ponukaju aj najlacnejsie paliva bez aditiv v stave, v akom opustili rafinerku. Vyhovuju norme, ale ... Aditiva su latky, ktore vylepsuju vlastnosti paliv a preto motorom viac chuti palivo s ich prisadou.
už roky sa preto držím zásady netankovať na nejakých zadrbaných zabudnutých pumpách ako z hororov.. aktuálne tankujem na OMW 2x na hlavnej ceste (lebo je rozumne na trase), v Čechách som tankoval na GLOBUSe (obdoba supermarket púmp, kde sa to proste točí vo velkom) + vlastné aditíva.. teraz tak nefungujem lebo žiadna taká nie je poruke, inak by som do to tak robil doteraz, lebo viem čo tam je za aditívum a že tam to aditívum naozaj je
Globus mam celkom blizko, stalo by to za zvazenie...
www.vif.cz