Kenai: konkretna fotka, ktoru si daval vyzera ako pripad, kedy nevidno za horizont, predpokladam teda, ze je tam zakaz predbiehania a teda spominane nehody budu mat asi klasicky scenar: je den, nevidno svetla proti iduceho auta, ktore sa rozhodne predbiehat cez plnu a vysledkom je celna zrazka. Teda .. pomoze ti, ak pri tej tabuli stupis na plyn ? Btw, ze stupenie na plyn pocitam, znamena prekrocit MPR a viac ako nepodstatne, zatial nekomentujem
Velmi spravne si to odhadol, zrejme uz z foto, ked to das ty mal by kazdy, na co je tam teda ta tabula ? Predpokladam, ze ta tabula varuje uvedomelich vodocov o moznosti stretnut neuvedomelich kkt. Neuvedomeli kkt nevie vyhodnotit situaciu ako ty a statisticky sa zvykne na danom useku chovat ako kkt. Iste sa zhodneme, ze kkt je ta znacka absolutne na nic, rovnako ako plna ciara a dalsie tabule, lebo kde chyba usudok a rozum znacka nepomoize. Preto predpokladam, ze ta znacke je prioritne pre uvedomelich a mysliacich vodocov. Ako pouzijes ako uvedomely mysliaci plne sa na vedenie vozidla koncentrujuci vodic, varovanie hovoriace, zvyseny vyskit kkt robiacich kkt ? Ako znizis pravdepodobnost, ze narazis na kkt ? Tak ze minimalizujes dobu ktoru starvis na danom useku. Ak je draha konstantna tak jedine ako mozes znizit cas je zvysenim rychlosti. t=s/v
Inak priatelska rada .. neargumentuj faktami o pocte, sposobe nehod a pocte najazdenych kilometrov, pretoze tie su v tomto pripade irelevantne a dokonca kontraproduktivne /stavias sa do pozicie .. ja som pan Vodic, mne sa nikdy nic nestalo/. A to delenie na tvorcov nehod a ich obetiach radsej ponechavam bez komentara ..obzvlast v svetle predosleho vyjadrenia znie prinajmensom zvlastne.
Neviem ci som ta uplne porozumel, ale skusim na priklade. Ak si lama a nevies bikovat, a) vyhnes sa narocnym usekom alebo nejazdis vobec
b) zacnes na sebe makat a snzais sa nieco naucit
c) zaplatis si kurz
preco v pripade vodica to riesime tabulou ? Dajme na cerovku tabulu max 10km/h lebo co ked je niekto lama.
Chyba je autoskola a to ze vodicak ma dnes uplne kazdy co sa vie podpisat. Cesty su len nebezpecnejsie a aut pribuda, tak kde je logika. Za cias mojich rodicov dostalo kopec ludi papiere na 3-4 pokus a mnohi vobec. Mame lepsie geny ? Sotva. Cize ak chcem menej nehod, treba menej znaciek a viac investovat do schopnosti vodicov. Neustalim obmedzovanim a len limitovanim urobime z ucastnikov premavky nemysliace ovce co budu potrebovat za chvilu znacku pozor prsi, pozor tma, pozor zatacka, pozor citaj znacku... Ked neverime, ze dokazu ludia spravne vyhodnotit situaciu na ceste a viest bezpecne vozidlo nemaju mat papiere. Samozrejme su aj uzitocne znacky, ale tych je ako safranu 1 z 10 ako to sledujem.
Pasivna bezpecnost aut tomu vobec nepridava, kazdy ma mocit ze ked ma 2t SUV je nesmrtelny. Pravda ale je, ze je len viac nebezpecny pre okolie. Ludia tomu veria tak ze im vobec nedojde ze to ze maju nahon na 4 kolesa znamena ze sice lepsie dkoazu akcelerovat, ale brzdia vyhrazne horise ako ostatne auta. To ale v reklamach nevidis. Stlpiky su na autach tak siroke, ze sa ti za ne schova nie len chodec, bicykel, ale aj cele auto. Auta mame od supersportov na pneu s indexom Y >300km/h az po ofroady na M+S pneu. A vsetci sa maju na ceste pochybovat rovnako a rovnakou rychlostou. To je ako supnut DH full do pelotonu na cestnych pretekoch, alebo TT kopzu na kradzu medzi cyklistov na kochacke a cakat ze to bude pre vsetkych OK. Nebude kazdy ma uplne ine potreby. Mam doma SUV (zdedene) 2s edadlove 300hp priblizovadlo a klasicky civic s prednym nahonom z 98rv. Na kazdom jednom jazdim uplne inak. Na tej malej 2sedadlovej hracke mi ine neostava len ist vzdy o 20km/h viac ako ostatny. Lebo cez SUV nic nevidim ked on prejde zrazenu lisku stredom, mne ta liska nasupi dnu prednym skolom. Jama v ceste co prejde je pre mna na znicenie diskov 255/30 r17. A hlavne nevidim dalej ako po jeho kufor, co je zalostne malo. Cize ho musim predbehnut, ak uberiem narve sa predomna dasi. Ak idem poslusne v rade pride nejake SUV za mna na 2m v 90km/h a je spokojnyh lebo ponadomna vidi, ale to ze ja mam 1/2 brzdnu drahu oproti nemu mu nedojde. Ja stojim z 90 na 30m pre neho to je len reakcna doba. Prejde mi az na kapotu ak zabrzdim. A ja zabrzdim lebo nevidim cez SUV pred sebou ze je na ceste nico zrazene alebo retarder, alebo kaluz....
Co z toho vyplyva, kazdy sme iny a ked mi stat zveril vodicak tak to urobil z presvedcenia ze viem bezpecne viezt vozidlo a posadku. Tak preco ma potrebu ma poucovat ako to je najlepsie. Pri vsetkej ucte vacsina ludi co sa venuje rieseniu dopravy nikdy namalo a ani mat nebude skusenosti ludi co namiesto sedenia nad papiermi realne jazdia. A to nehovorim o tom, ze absolutne nechapu s ciom sa stretava napr. motorkar, cyklista alebo vozdic 300hp placky so svetlou vyskou 7cm.
Neber to osobne, ja ta nejdem pranierovat ani kritizovat .. maximalne sa toho mozes dopustit sam. Mne to nevadi co pises. Mna len zaujalo toto "stupit na plyn a rychlo prec" .. pretoze mi to evokuje 2 veci. Bud sa tam poflakujem a som brzda premavky , teda by som sa mal nad sebou zamysliet, alebo brzda nie som a to znamena vyrazne prekrocit MPR. Obe riesenia mi nedavaju zmysel, pretoze autom neviem ten usek opustit/obist/vratit sa. Jedine co viem, je zacat davat vyrazne viac pozor na to, co sa deje predomnou, za mnou a po bokoch. Co moze znamenat aj pridat, ale casto aj ubrat plyn.
Napisal som lebo je to skoro motto cestnych piratov ako nam ich medi a system vykresluje. Vedel som, ze sa na to urcite nikto napota, lebo je to proste spustac neuvazenych reakcii ktore nemaju nic s uvedomenim si co sa skutocne deje. Na plyn sliapes stale lebo inak brzdis, az to auto skape a rychlo prec znamena nezdrizavam sa tam viac ako je nevyhnutne (podaktoi aj zatavia aby si znacku odfotili). Zacat davat vyrazne viac pozor je vlasntne konstatovanie, ze nevenujes vedeniu auta plnu pozornost pocas celej doby jazdy. To je presne to preco sa nehody stavaju. Nie pre rychlost, ale pre neschopnost a nepozornost. Cize ak na plnu pozornost vodicov treba znacku, mala by byt vsade.
edit: kedze si upravil a doplnil prispevok .. no ano, ked mam pred sebou divneho vodica, tak rychlo utekam, samozrejme .. alebo ked sa neda, spomalim a vzdialim touto cestou. Ako ber to tak, ze len priatelsky debatujeme pri pive .. ja ti rozumiem, ale nedalo mi nereagovat .. heh, a zaroven ako pozeram asi som nasiel zase chybu vo fore.
K tomu len tolko, mna serie ze ludia su ako elektricky, tabula je 30 treba ist 30, povedali nebezpecny usek, tam sa ma zvysit opatrnost, povedali kupte si smartfone tak hura, povedali SUV je osobny bodyguard, vsetci kupuju SUV, Elektricke auta su ekologicke, hura vsetci co na to maju kupuju elektricky, napisl slapni na ply ... tak je cestny pirat... Ja len chcem, aby ludia rozmyslali mimo krabicu, co im media vytvorili. Nikto sa nezamysli preco mi nieco taketo hovoria, proste to len zoberie a siri dalej. Mozno aspon, ked nikoho vyprovokujem k diskusii a snazi sa ma presvedcit, ze sa mylim, nauci sa o sebe nieco nove.
PS: Nehodovy usek, rychlo prec je moj oblubeny hlod vzdy, ked tu tabulu vidim, pravidelne tym bavim posadku.
Kdesi som to videl na FB, kde sa Volvo chválilo, že to zafungoval automatický brzdný systém, ktorý (pravdepodobne cez kamery) sleduje nebezpečenstvo na ceste. Každopádne to bolo LTT.
Sa mi nedávno stalo, že som na veľkej križovatke odbočoval, nejakých 40km/h som išiel. Fúkal vietor a pred autom cez cestu letelo nejaké vrecúško, asi balík od čipsov. Moje auto začalo zrazu brzdiť jak šialené, abs naplno, asi myslelo, že to je chodec. Som sa skoro potento.. Ešte, že to bolo v noci a nikto za mnou. Som ani nevedel, že mám taký systém, len to nejako páni v škodovke nedomysleli.
kenai: kasli na to ,zase sme rozputali vietor a burku,ale asi to bude tak,ze sranda na fore skoncila uz davno .. uz sa dvihaju hlasy o limitoch prispevkov,co je nieco podobne ako si pisal ty... pravidlo rychlo prec tu uz uplatnilo par ludi .. asi spravne.
meh,ja som tu raz daval stats,ze su tu lepsi borci,ale napr. taky miso to zabalil a scarinkovi dosli eshopy ,musis pozerat priemery aj v inom casovom okne,casy sa menia,starneme,vychadzaju nove hviezdy
S laskou spominam na Mikona rally v BA skoda, ze to zrusili tesil som sa na to vzdy cely rok.
V BA mas castokrat viac moznosti ako sa dostat s autom z parkoviska. Na tom videu som si vsimol, ze trat viedla hned pred vyjazdom z dvora. Prestav si, ze by si nutne musel niekam ist...
Inac ten exit je rieseny odjakziva uplne zle. Predtym ako tam namalovali to zuzenie a dali retarder, tak nadludia si to strihali v lavom pruhu (ktory bol a stale je odbacaci dolava ku Konradu) rovno na Vajnory. Vtedy tam aspon raz za cas striehli policajti a chytrakov odchytavali. Teraz tam uz nepachnu, a chytraci stale chodia cez retarder rovno - aj ked pomenej. Lenze teraz sa tam pre zmenu vyskytuju takyto vychovavaci. Jedine riesenie je, aby lavy pruh bol uz od zaciatku odbacaci a bola tam plna ciara (z pravej strany prerusovana).
Tvoje riešenie je blbosť, v poobednej ***** tam býva tak dlhá rada, že autá stoja už v odbočovacom pruhu diaľnice a potom vznikajú kolízne situácie, keď treba zabrzdiť na nulu v polke pruhu, prípadne si to niektorí už stojací rozmyslia a vracajú sa naspäť na diaľnicu a idú cez Vajnory. Ten dvojpruh tú radu skracuje, stačilo by, keby vodiči zapĺňali oba pruhy rovnomerne a poctivo zipsovali. Nebol by na škodu aj deliaci obrubník medzi pruhmi, aby sa nedalo zaradiť do priebežného pruhu ešte pred miestom zipsovania, lebo to priebežný pruh výrazne spomaľuje. Tiež by pomohol ešte retardér na voľnom trojuholníku v križovatke ku Konradu.
Ale furt je aktuálna situácia lepšia, ako pred úpravou. To som sa buď postavil do fronty v pravom a sledoval, ako ma desiatky aut predbehnú, alebo sa (občas) tiež predbehol, našťastie vždy bol niekto prispatý, pred koho sa dalo pichnúť. Tak som radšej jazdil cez Vajnory. Teraz idem hneď do ľavého a max. na tretí pokus sa zazipsujem.
Príde vám normálne ak autobusy jazdia s otvorenými dverami? Niektorí bez ľudí ale kopa normálne s ľuďmi? Ja viem že im je teplo ale na to sú snáď okná. Osem z desiatich išlo s otvorenými dverami dvaja mali zatvorené pretože telefonovali.
soused myslim ze ak by si v nom sedel bol by si rad ze tie dvere otvoril nemal by, ale zatial som nikdy nikde necital ze by sa kvoli tomu nieco niekomu stalo
soused myslim ze ak by si v nom sedel bol by si rad ze tie dvere otvoril nemal by, ale zatial som nikdy nikde necital ze by sa kvoli tomu nieco niekomu stalo
Hej asi to vnímam inak, keď do manželky ťukol tými otvorenými dverami, keď sa na úzkej ceste dvaja oproti sebe idúci zdravili a ani si nevšimol že padla do priekopy. Už je to pár rokov a vtedy mi to povedala asi po dvoch mesiacoch lebo vedela že by som ho hľadal. 😉 Takže áno asi mám na to iný pohľad.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Velmi spravne si to odhadol, zrejme uz z foto, ked to das ty mal by kazdy, na co je tam teda ta tabula ? Predpokladam, ze ta tabula varuje uvedomelich vodocov o moznosti stretnut neuvedomelich kkt. Neuvedomeli kkt nevie vyhodnotit situaciu ako ty a statisticky sa zvykne na danom useku chovat ako kkt. Iste sa zhodneme, ze kkt je ta znacka absolutne na nic, rovnako ako plna ciara a dalsie tabule, lebo kde chyba usudok a rozum znacka nepomoize. Preto predpokladam, ze ta znacke je prioritne pre uvedomelich a mysliacich vodocov. Ako pouzijes ako uvedomely mysliaci plne sa na vedenie vozidla koncentrujuci vodic, varovanie hovoriace, zvyseny vyskit kkt robiacich kkt ? Ako znizis pravdepodobnost, ze narazis na kkt ? Tak ze minimalizujes dobu ktoru starvis na danom useku. Ak je draha konstantna tak jedine ako mozes znizit cas je zvysenim rychlosti. t=s/v
Neviem ci som ta uplne porozumel, ale skusim na priklade. Ak si lama a nevies bikovat, a) vyhnes sa narocnym usekom alebo nejazdis vobec
b) zacnes na sebe makat a snzais sa nieco naucit
c) zaplatis si kurz
preco v pripade vodica to riesime tabulou ? Dajme na cerovku tabulu max 10km/h lebo co ked je niekto lama.
Chyba je autoskola a to ze vodicak ma dnes uplne kazdy co sa vie podpisat. Cesty su len nebezpecnejsie a aut pribuda, tak kde je logika. Za cias mojich rodicov dostalo kopec ludi papiere na 3-4 pokus a mnohi vobec. Mame lepsie geny ? Sotva. Cize ak chcem menej nehod, treba menej znaciek a viac investovat do schopnosti vodicov. Neustalim obmedzovanim a len limitovanim urobime z ucastnikov premavky nemysliace ovce co budu potrebovat za chvilu znacku pozor prsi, pozor tma, pozor zatacka, pozor citaj znacku... Ked neverime, ze dokazu ludia spravne vyhodnotit situaciu na ceste a viest bezpecne vozidlo nemaju mat papiere. Samozrejme su aj uzitocne znacky, ale tych je ako safranu 1 z 10 ako to sledujem.
Pasivna bezpecnost aut tomu vobec nepridava, kazdy ma mocit ze ked ma 2t SUV je nesmrtelny. Pravda ale je, ze je len viac nebezpecny pre okolie. Ludia tomu veria tak ze im vobec nedojde ze to ze maju nahon na 4 kolesa znamena ze sice lepsie dkoazu akcelerovat, ale brzdia vyhrazne horise ako ostatne auta. To ale v reklamach nevidis. Stlpiky su na autach tak siroke, ze sa ti za ne schova nie len chodec, bicykel, ale aj cele auto. Auta mame od supersportov na pneu s indexom Y >300km/h az po ofroady na M+S pneu. A vsetci sa maju na ceste pochybovat rovnako a rovnakou rychlostou. To je ako supnut DH full do pelotonu na cestnych pretekoch, alebo TT kopzu na kradzu medzi cyklistov na kochacke a cakat ze to bude pre vsetkych OK. Nebude kazdy ma uplne ine potreby. Mam doma SUV (zdedene) 2s edadlove 300hp priblizovadlo a klasicky civic s prednym nahonom z 98rv. Na kazdom jednom jazdim uplne inak. Na tej malej 2sedadlovej hracke mi ine neostava len ist vzdy o 20km/h viac ako ostatny. Lebo cez SUV nic nevidim ked on prejde zrazenu lisku stredom, mne ta liska nasupi dnu prednym skolom. Jama v ceste co prejde je pre mna na znicenie diskov 255/30 r17. A hlavne nevidim dalej ako po jeho kufor, co je zalostne malo. Cize ho musim predbehnut, ak uberiem narve sa predomna dasi. Ak idem poslusne v rade pride nejake SUV za mna na 2m v 90km/h a je spokojnyh lebo ponadomna vidi, ale to ze ja mam 1/2 brzdnu drahu oproti nemu mu nedojde. Ja stojim z 90 na 30m pre neho to je len reakcna doba. Prejde mi az na kapotu ak zabrzdim. A ja zabrzdim lebo nevidim cez SUV pred sebou ze je na ceste nico zrazene alebo retarder, alebo kaluz....
Co z toho vyplyva, kazdy sme iny a ked mi stat zveril vodicak tak to urobil z presvedcenia ze viem bezpecne viezt vozidlo a posadku. Tak preco ma potrebu ma poucovat ako to je najlepsie. Pri vsetkej ucte vacsina ludi co sa venuje rieseniu dopravy nikdy namalo a ani mat nebude skusenosti ludi co namiesto sedenia nad papiermi realne jazdia. A to nehovorim o tom, ze absolutne nechapu s ciom sa stretava napr. motorkar, cyklista alebo vozdic 300hp placky so svetlou vyskou 7cm.
Napisal som lebo je to skoro motto cestnych piratov ako nam ich medi a system vykresluje. Vedel som, ze sa na to urcite nikto napota, lebo je to proste spustac neuvazenych reakcii ktore nemaju nic s uvedomenim si co sa skutocne deje. Na plyn sliapes stale lebo inak brzdis, az to auto skape a rychlo prec znamena nezdrizavam sa tam viac ako je nevyhnutne (podaktoi aj zatavia aby si znacku odfotili). Zacat davat vyrazne viac pozor je vlasntne konstatovanie, ze nevenujes vedeniu auta plnu pozornost pocas celej doby jazdy. To je presne to preco sa nehody stavaju. Nie pre rychlost, ale pre neschopnost a nepozornost. Cize ak na plnu pozornost vodicov treba znacku, mala by byt vsade.
K tomu len tolko, mna serie ze ludia su ako elektricky, tabula je 30 treba ist 30, povedali nebezpecny usek, tam sa ma zvysit opatrnost, povedali kupte si smartfone tak hura, povedali SUV je osobny bodyguard, vsetci kupuju SUV, Elektricke auta su ekologicke, hura vsetci co na to maju kupuju elektricky, napisl slapni na ply ... tak je cestny pirat... Ja len chcem, aby ludia rozmyslali mimo krabicu, co im media vytvorili. Nikto sa nezamysli preco mi nieco taketo hovoria, proste to len zoberie a siri dalej. Mozno aspon, ked nikoho vyprovokujem k diskusii a snazi sa ma presvedcit, ze sa mylim, nauci sa o sebe nieco nove.
PS: Nehodovy usek, rychlo prec je moj oblubeny hlod vzdy, ked tu tabulu vidim, pravidelne tym bavim posadku.
S laskou spominam na Mikona rally v BA skoda, ze to zrusili tesil som sa na to vzdy cely rok.
Sa mi nedávno stalo, že som na veľkej križovatke odbočoval, nejakých 40km/h som išiel. Fúkal vietor a pred autom cez cestu letelo nejaké vrecúško, asi balík od čipsov. Moje auto začalo zrazu brzdiť jak šialené, abs naplno, asi myslelo, že to je chodec. Som sa skoro potento.. Ešte, že to bolo v noci a nikto za mnou. Som ani nevedel, že mám taký systém, len to nejako páni v škodovke nedomysleli.
https://ulozto.sk/live/!5qTZOnuGCc8U/nepiii1-mp4
https://ulozto.sk/live/!POHWRjqVSmVN/nepiii-mp4
V BA mas castokrat viac moznosti ako sa dostat s autom z parkoviska. Na tom videu som si vsimol, ze trat viedla hned pred vyjazdom z dvora. Prestav si, ze by si nutne musel niekam ist...
Nepravda, občas existuje aj minimálna bezpečná rýchlosť. Mimochodom, bikeri by to mohli poznať aj z vlastnej skúsenosti
https://www1.pluska.sk/krimi/obrovska-tragedia-nitre-obetou-dopravnej-nehody-stal-oblubeny-lekar
áno, určite to bolo myslené takto
Ale furt je aktuálna situácia lepšia, ako pred úpravou. To som sa buď postavil do fronty v pravom a sledoval, ako ma desiatky aut predbehnú, alebo sa (občas) tiež predbehol, našťastie vždy bol niekto prispatý, pred koho sa dalo pichnúť. Tak som radšej jazdil cez Vajnory. Teraz idem hneď do ľavého a max. na tretí pokus sa zazipsujem.
Hej asi to vnímam inak, keď do manželky ťukol tými otvorenými dverami, keď sa na úzkej ceste dvaja oproti sebe idúci zdravili a ani si nevšimol že padla do priekopy. Už je to pár rokov a vtedy mi to povedala asi po dvoch mesiacoch lebo vedela že by som ho hľadal. 😉 Takže áno asi mám na to iný pohľad.